Postitused: 52
Teemad: 4
Liitus: Dec 2004
Maine:
0
Ja jah, sõideti lõpuni läbi ja läksid ümbersulatusse...
Tegu oli masinatega mil olid erinevalt tava-kollastest turbomootorid.
Postitused: 2,640
Teemad: 111
Liitus: Apr 2004
Maine:
7
Linnaliini Ikarus tüüpi bussidel oli tihti paigaldatud tagumse akna tihendi nurkadesse metallist klambrid, mis olid kinnitatud kruvidega(või oli poltidega?) kere külge. Kas tõesti kere väändus sõidu ajal nii palju et klaas võis eest hüpata. Pikamaaliinide bussidel oli osadel üldse tagaklaas puudu, oli teine kaetud hoopis plekiga ja kinni needitud, näiteks Vihuri Ikarus.
Postitused: 52
Teemad: 4
Liitus: Dec 2004
Maine:
0
Saaremaal oli pea kõikidel Ikarustel tagaaaken torudest ristiga varustet, kuna kere jäi vanematel bussidel pehmeks, võis kehvematel teedel klaas muidu eest lennata...
Postitused: 49
Teemad: 0
Liitus: Jan 2005
Maine:
0
Lugedes neid foorumeid siis paistab, et mõni mees teab iga bussi, trolli, trammi ajalugu. Seega selline küsimus, et kas 90. algul osteti Tallinna või kuhugi mujale mandrile Saaremaalt peale Saaremaa Autobaasi tegevuse lõpetamist mõni linna- või kaugliini Ikarus või Laz või Paz buss. Mäletan, et väga suur osa autobaasi bussi- ja autopargist (oma kümmekond Ikarust, paarkümmend Lazi, mõned Pazid, umbes 20-30 Zili (kallurid, sadulad, kütuseveokid, kraana), vanemad Mazid ja Gazid) läks kas kohe või siis peale paari aastast seismist vanaks rauaks. Mind isiklikult pani täiesti imestama, et kuskil Eesti võib tänapäeval veel vanu NL-i aegseid busse liinidel kohata. Saaremaal pole selliseid busse üle kümne aasta enam liinidel nähtud. Alles hiljuti jäi silma kui mingit maakonnaliini sõitis 99. aasta Scania Irizar.
Postitused: 4,575
Teemad: 58
Liitus: May 2004
Maine:
42
Kui vene ajal Tallinnas veel Ikarus bussidele kap remonti tehti siis oli seal näha väga palju ka Venemaalt toodud busse.Neist enamusel puudusid tagaklaasid(tawaliselt oli too kinni keewitatud ,veel rõvedam oli kui sinna plelitükki sisse oli veel pisike aken sisse lõigatud.Siin sõitwatel (just vanembatel oli tagaaken eraldi klambritega ja osadel ka katuseääres lai kummiriba,et vesi salongi es jookseks.
Postitused: 52
Teemad: 4
Liitus: Dec 2004
Maine:
0
Kunagi kui minu tänagi veel bussirooli keeraval isal oli põhjust külastada tolleaegses Leningradis Vassili saarel asunud bussiparki olla üks kohalikest juhtidest kibestunult väljendanud, et \"mu buss on mõlkis kui lahingust tulnud tank ja vanem kui minu vanaema...\"
Sealsed Ikarused nägid kaheksakümnendatel ikka tõeliselt ilged välja, ainult Liazid, millel suvel halg kapoti vahele oli surutud olid veel inetumad.
Peterburis nägin ka esimesi suurte ustega kollaseid (uksesüsteem kahest osast nagu hiljem meilgi) ja ka tahse poolt valgeks värvitud 260-280-d.
Postitused: 670
Teemad: 33
Liitus: Mar 2004
Maine:
1
Ja kui paljudel Ikarussidel olid sellised ümmargused tagatuled? Mina olen neid 620-id näinud piltidel vaid kandiliste tagatuledega.
Postitused: 1,827
Teemad: 30
Liitus: Apr 2003
Maine:
24
Igatahes on sellest Sürgavere 620-st teada antud inimestele ,kellel võiks olla huvi asjaga tegeleda ,nii et jälgime asjade arengut.