Teema on suletud

Ikarus, osa 3

Volli Kirjutas:
Regardman Kirjutas:38-43 ESL ??
Kuidas see S seal saab olla Rolleyes
Vene s, ehk meie jaoks c Cool

Kas see 38-43 ESP võiks olla? Minu avates viimane täht on kirjutatud nagu P, aga L natuke teistmoodi pidi olema..

Kindlalt on ikka ESL.

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee

Soobel Kirjutas:Ja kui paljudel Ikarussidel olid sellised ümmargused tagatuled? Mina olen neid 620-id näinud piltidel vaid kandiliste tagatuledega.
Ümmargused olid aastail 1967-1970, kandilised enne seda - Tallinnas 1963-1966.

097 Kirjutas:
Volli Kirjutas:
Regardman Kirjutas:38-43 ESL ??
Kuidas see S seal saab olla Rolleyes
Vene s, ehk meie jaoks c Cool
Kas see 38-43 ESP võiks olla? Minu avates viimane täht on kirjutatud nagu P, aga L natuke teistmoodi pidi olema..
Numbriseeriat esp teadaolevalt ENSV-s välja ei antud Wink

Käes!!! Oli tuttav number ja üles leidsin! See oli üks väga vana Ikarus aastast 1964, number 293, riiklik 83-97 esv. Aastal 1970 käis kapremondis ja sai uue numbri 38-43 esl. Aastast 1972 garaazinumber 4293. Müüdud märtsis 1973 Viljandi (?) Tarbijate Kooperatiivile. Veel samal kuul, 14.3.1973, kui sain jalgrattaload, oli ta 22. liinil ja tegin temaga lõbusõidu vanasse lennujaama ja tagasi. Oli ilus helesinine buss! Seda muidugi ei tea, kas ta kapremondist tuli välja iseendana või mingi teise bussina. Mõned detailid piltidel justkui osutavad, et see, mis praegu alles, on veidi uuem kere. Tagatuled igatahes ei ole originaalsed, ju on plekk ära vahetatud.

Aga kas kellegile number 14-77 ESŠ [14-77 ЭСЖ] midagi ütleb?
Sellist numbrit kandis nüüdseks igaviku teele läinud Selja Ikarus 620.

Regardman Kirjutas:Aga kas kellegile number 14-77 ESŠ [14-77 ЭСЖ] midagi ütleb?
Sellist numbrit kandis nüüdseks igaviku teele läinud Selja Ikarus 620.
Panen praegu peast, ilma kuskilt kontrollimata, et see peaks kunagine Tartu bussipargi buss olema. Kas 6631 saab mu sõnu kinnitada?

Regardman Kirjutas:Aga kas kellegile number 14-77 ESŠ [14-77 ЭСЖ] midagi ütleb?
Ж on Zhe, ehk siis see ei ole mitte 14-77 ESŠ vaid 14-77 ESŽ.

Regardman Kirjutas:Aga kas kellegile number 14-77 ESŠ [14-77 ЭСЖ] midagi ütleb?
Sellist numbrit kandis nüüdseks igaviku teele läinud Selja Ikarus 620.
6631 kirjutab:
Leidsin lõpuks üles oma Tartu nimekirjad. Seal on 14-77 esz garaazinumbriga 46. Nii et Tartu buss, ehitusaasta ilmselt 1966. Aastal 1970 müüdi see buss Tallinnfilmile! On ehk keegi sarnast kinobussi kunagi tähele pannud??

Tollest Tallinnfilmi bussist juttu TF operaatoriauto teemas.620 oli minu mäletamist mööda 3 sorti tagatulesid.Kõige wanematel üleni punased piklikud siis suured neljakandilised punased-kollased ja lõpus mõlemil pool kaks ümmargust samasugused olid ka 556-180.

ümmargused tuled olid taga ka ikarus-luxidel, ka tartus taastatul on ümmargused, küll mitte originaalid (kuigi väga sarnased) vaid laenatud DAB-lt

valdo Kirjutas:Vabariigi aastapäeval mööda mõisakohti jms kolades hakkas Kagu-Raplamaal taluhoovis silma üks ümmargune Ikarus. Fotosüüdistus on küll tehtud läbi võsa, aga oluline peaks olema nähtav:
http://www.mois.ee/tmp/ik620.jpg
Kõik märgid näitavad, et ta on olnud IK 620. On vast edasigi, aga ilma klaaside ja muu pudinateta.
NB! Tegu ei ole minu poolt samas lähikonnas jaanilaupäeval 2004 nähtud ja pildistet kahe kõrvutise ümmarguse Ikarusega - need asuvad ca 20 km eemal. Fotode võrdlus ütleb, et ei ole nimetet buss ka uude kohta liikunud.
Et siis üks uus teadaolev ümar-IK juures? Kas kellelegi ütleb ehk midagi numbrimärk 80-45 EA(konksuga susin)?
Bussispetsi Jaan Pärdi andmetel olevat sellise reg.nr.-ga Ikarus 620 kuulunud (Tallinna?) veduridepoole Tš-5 ja teda olevat veel \"elusana\" nähtud 80-ndate teises pooles ühe laulupeo ajal Lauluväljaku lähistel. Tollest hetkest on tehtud ka mõned must-valged pildid Smile

Võimalik tõesti, et on veduridepoo masin, ehk oskab keegi tähelepanelikum numbri järgi meenutada.. Too buss oli viimati värvitud puna/kollaseks, kuigi pelgan, et mäletan tema tükke Kauba tn. depoo hoovil...Sad


Selgub, et olen 6 aastat tagasi (kevadel 1999) eneselegi teadmata võtnud kaadrisse arvatavasti ühe ümmarguse Ikarus bussi Smile

Tegu on minu mõisaportaalil www.mois.ee toodud Valtu mõisa kirjeldusega http://www.mois.ee/harju/valtu.shtml , kus on mõisa tuuliku (nn Puraviku veski) fotole jäänud pisitillukeselt seesamane buss.

Tänan terasesilmset kaasfoorumlast Regardman\'i, kes selle avastas Smile

Mul on nagunii lähema kuu jooksul plaanis Valtu mõisa pärand (kõrvalhäärberid, viinavabriku varemed ja veski) uuesti ja seekord kvaliteetsemalt pilti võtta...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.

Kui too tõesti see veduridepoo oma on siis tollega sai kas 82 või 83 aastal matustele sõidetud.Aga pigem oli ta punane- kollakas.Enam ei mäleta täpselt ,samas om silme ees too Trammipargi sööklabuss 620 ja võib-olla seepärast ajan värvid segamini.

Aastat 20 tagasi oli mul pikem kirjavahetus Eesti Raudtee peainseneri Jüri Loogiga (koolipõlves 1940-50-ndail tegi ta hoolega tähelepanekuid Tallinna busside kohta). Siis oli tal kavatsus, et üks Ikarus-620, mis raudtee (täpsemini Vagunidepoo) käes on, hoitakse alles ja taastatakse ka kunagi. Ju see seesama buss siis ongi. Jüri Loogi tollaseil andmeil on selle bussi number 2426, endine 5546, riiklik 04-89 esk, 1969.a.

Jah TlnVäikse depoos olla dislotseerunud Ikarus 1990-date keskpaigani, ehkki mina pole seda näinud (alates 1994 talvest). Teada on see, et raudtee ei hooli praktiliselt üldse vanatehnikast. Näiteks oli aastal 1993 Lasnamäetagune täis tsaari- ja eestiaegseid reisivaguneid, isiklikult mäletan sealt veel kaheteljelisi reisikaid ja Riigi Raudteede Peatehaste moodsat magamisvagunit. Haapsallu jõudsid sealt vaid kaks vagunit ja needki jõuti seest lagedaks lõhkuda (ise käisin napilt paar kuud enne Haapsalluviimist vagunites kolamas ja Kupeede vaheseinad olid veel alles).
Meenutagem veel Juchnevitsi sooritatud Valga auruvedurireservi masihävitamist...

Tänases \"Päevalehes\" on siis foorumlastele teada-tuntud \"uudis\", aga läbi lugeda võiks siiski:
http://www.epl.ee/artikkel_288242.html
Saab vähemalt teada, mis värvi buss saab olema ja millal teda näha võiks Smile

Artikli kommentaare lugedes paistab, et TAK tunneb ka teiste vanade busside vastu huvi. Ei tea kas hakkab kunagi midagi bussimuuseumi sarnast tekkima?

OT aga Järgmiseks vana ümmarguse TA-6e taastamine oleks tore!
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne