ET-500 ja ET-600
#1

Kas on kusagil pilte neist ETKVL-is toodetud väikeveokitest? Siin foorumis on neist juttu olnud seoses eesti filmidega, kuid fotole viitav link paraku surnud. Muidugi igasugune info nende kohta samuti teretulnud! Tean, et nad olid ZAZ-i mootoriga ja plastikkabiiniga. Olen neid ise ka näinud \"kuuekümnendate\" lõpus ja \"seitsmekümnendate\" alguses, aga ega nad eriti levinud ei olnud. Tehti neid vist pisut alla 40 eksemplari ja kuigi kaua nad ei kestnud. Oli vist ka ET-800, mis oli väikebuss ja ainult üks eksemplar?
Vasta
#2

http://www.hot.ee/vilukas/et.html
vaata sealt,leiad mõned pildid
Vasta
#3

http://www.epl.ee/artikkel_52050.html
materjal ET-800 kohta.
http://f5.infonet.ee/mart/20031027_ET-600/

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#4

Siin sulle üks reklaam pilt ka.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Just a man!
Vasta
#5

Värskes TMis (3/2005) on kolmel leheküljel Bertelovi mälestused nende autod eloomisest.Nagu ühest pildiallkirjast lugeda võib,on peagi ka Bertelovi mälestusteraamat ilmumas Smile
Vasta
#6

See oleks siis nagu NL Multicar olnud?
Vasta
#7

Mitte päris Multicar,viimane oli ja on teadupärast pigem kommunaalotstarbega.
Bertelov töötas kuuekümnendail ETKVL-i autobaasis ning tollal kasutati kaubaveol olenemata koormaist ja kogustest GAZ-51sid.Idee oli ehitada kergveok väiksemate koguste veoks.Kuna tollal oli rahade-matejalidega nagu oli,siis idee vormistati ratsionaliseerimisena (ehitada 30 ET-d,millega vabaneks 30 \"molotovi\" suuremate koormate veoks ja säästetaks väiksemateks vedudeks vajalik kütus).Põhimõte oli NL kohta originaalne:esivedu,sõltumatu esivedrustus,kallutatav plastikkabiin jne.Esimene auto ehitati valmis 1965,jõuallikas ZAZ-966 mootor.Nagu Bertelov meenutab,oli kõige keerukam töö plastikkabiini tegemine (kõik asjad,k.a.negatiivvorm tehti ise).Hiljem anti kabiinide tootmine üle Ortole.
1965 septembris sõideti esimese ET-ga Moskvasse NAMI-sse katsetustele.Katsetused ise möödusid suuremate viperusteta ning isegi Pobeda \"isa\" sm.Liphart olla lausunud,et \"arvan,et meie Eesti sõpru tuleks ses küsimuses toetada\".
1966 ehitati esimene katsepartii,mootoriks neil juba ZAZ-968.Osade saamine viie masina ehitamiseks oli jällegi problemaatiline tollaste kommete (fondid jne) tõttu.Abiks olid neile mitmel puhul Vana Tallinn,Kalevi šokolaad ja suitsuvorst Smile Muuhulgas Melitopoli mootoritehases ja Moskvitši tehases anti neile nõusolek osade andmiseks,kui oldi lubatud,et suurseeriatoodangut ei tule...
1967 valmis 7,1968 10 ja 1969 13 autot,kokku seega 36 autot.1970 oldi valmis tootma 20 autot,kuid erinevad põhjused tõmbasid sellele kriipsu peale (btw,Päevalehe artikli järgi ET-800 ebaedu).
1968 tegi Bertelov esimese autoga veel 13000-kilomeetrise katsesõidu,mis viis teda Togliattisse,Kaukaasiasse ja Krimmi.Selleks ehitati kastile magamiseks plastmassist \"kuut\" peale ja kaasa võeti palju varuosi,k.a.varumootor ja -käigukast.Proovisõit möödus suuremate hädadeta.
Esimest katseautot pruukis Bertelov 8 aastat ametiautona katsetuste kirja all ja sõitis ta sellega maha 160000 kilomeetrit...
Kõik 35 seeria-ET-d olid käigus ETKVL-i struktuuris kuni amortiseerumiseni,asemele tulid juba Poola ja Tšehhi kergveokid.

Selline kokkuvõte siis TM-i artiklist.Kui Bertelovi mälestusteraamat \"Läbi elu\" ilmub,olen ka ostja...Wink
Vasta
#8

mrali Kirjutas:1966 ehitati esimene katsepartii,mootoriks neil juba ZAZ-968.

Pisiviga - 1966 polnud veel ZAZ-968 lõhnagi olemas; veel 1970-71 jagati autojaotusvõrgust rõõmsalt 966-sid. Küll olid selle aja 966-del algsete 30 hj mootoritega võrreldes (966B ehk \"saksa tähtedega\" V) paljudel peal juba 40 hj jõuallikad.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#9

Täna tuli nagu ikka mulle TM-tehnikamaailm selles kah sellest ``sapika`` mootoripealt olevast ``kulgurist`` 3lk juttu...
Vasta
#10

Nii, ja kuhu need autod lõpuks said?Midagi mõnest järel ka on?
Vasta
#11

Teadaolevalt vähemalt üks restaureeritult+kuskil siinsamas varem juttu olnud,et ka veel üks vrakina?!?
TMis oli aga must valgel kirjas,et 968 mootor...ju siis ikka 966 ja alguses oli mainitud,et esimesel eksemplaril oli algul 27 hj mootor...seega siis 965 oma?!
Vasta
#12

mrali Kirjutas:Teadaolevalt vähemalt üks restaureeritult+kuskil siinsamas varem juttu olnud,et ka veel üks vrakina?!?
TMis oli aga must valgel kirjas,et 968 mootor...ju siis ikka 966 ja alguses oli mainitud,et esimesel eksemplaril oli algul 27 hj mootor...seega siis 965 oma?!

Täpsemalt 965A oma, sest 965 oli 23 hj. 966 niisama polnud vist olemas oli 966B-30hj ja 966A-40hj.(Viimane tuli 1970`alguses).
Vasta
#13

Eesti Maanteemuuseum Edasi valida \"GALERII\". Siis on nähe EMm kollektsioonis olev ET-500 furgoonvariant.
Ühte sõidukorras kastikat nägin 2003. aasta \"Suverullil\". Seega on neid vähemalt 2 tükki säilinud.

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#14

Räägitakse ,et kasutajal \"Unicman\" peaks ka üks selline kastiga mudel taastatud kujul olema, kodukal on igatahes pildid olemas.
Vasta
#15

sass Kirjutas:Räägitakse ,et kasutajal \"Unicman\" peaks ka üks selline kastiga mudel taastatud kujul olema, kodukal on igatahes pildid olemas.
Sama auto oli 2003. aasta \"Suverullil\".

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#16

Sillu Kirjutas:Eesti Maanteemuuseum Edasi valida \"GALERII\". Siis on nähe EMm kollektsioonis olev ET-500 furgoonvariant.
Ühte sõidukorras kastikat nägin 2003. aasta \"Suverullil\". Seega on neid vähemalt 2 tükki säilinud.
Kes ei leidnud seal pilti siis siin:
[Pilt: document_image_38_1.jpg]
Vasta
#17

Ja praegu just oli saates \"Pealtnägija\" lugu sellest autost. Saate kordust näete laupäeva hommikul kella 11 paiku. Auto loojal võttis masinast ja selle saatusest rääkimine silmagi märjaks...
Vasta
#18

Martti Kirjutas:Auto loojal võttis masinast ja selle saatusest rääkimine silmagi märjaks...
Seal ika räägiti rohkem ET-Elektra-st no pole ka ime , et silma märjaks võtab kui sa teed 35 aastat varem Toyota Priuse valmis, kui ettenähtud ja kõik testisõidud 8 rasvase parteilasega 60`ndate elektrimootoriga varustatud autos hästi lähevad ja siis lõppkokkuvõttes lihtsalt jäetakse su futuristlik öko auto kuhugi Moskva tänavasse seisma, kus see vb. siiamaani seisab. Ja nüüd saab Toyota Prius Euroopa Aasta autoks ja sina leiad et oleksid võind teha täpselt sama aint 35 aastat tagasi, aga mitte keegi isegi ei tea ,et sina sellise auto kunagi teinud oled ja veel vähem olemasolust.

Tegelikult jäi mind kummitama see ,et juhul kui see auto ika kuskil seal Moskvas alles on siis see tuleks Eestisse tagasi kuidagi nifferdada ja taastada. Sellel autol oleks Eesti suhtes ju väga suur ajalugu ning tänu plastkerele võib see veel suht heas korras ka olla. Võtkem sakslastelt Eeskuju ,kes tulid mingi aeg tagasi Eestisse kahte 30`ndate Fordi läbiroostend kere vrakke oma kodumaale tagasi viima/ostma kuna need haruldased mudelid.
Vasta
#19

mossepower Kirjutas:Võtkem sakslastelt Eeskuju ,kes tulid mingi aeg tagasi Eestisse kahte 30`ndate Fordi läbiroostend kere vrakke oma kodumaale tagasi viima/ostma kuna need haruldased mudelid.
Et siis ikka AUDI tehase inimesed käisid siin
kahte Audi-t VAATAMAS ja uurimas/tuvastamas...
Autolehes oli sellest eelmisel aastal juttu.Räägiks
ikka asjadest mis tegelikult toimund on mitte \"sauna naiste jutte\"

M 411 60.a.,M410 60.a.,M401 56.a.,M403 64.a.,
M 424 64.a.,M423 62.a.,GAZ M20 48.a.,Opel Kadett B 71.a.,
Vasta
#20

Kes ei näinud siis, salvestasin selle saatelõigu \"Pealtnägijast\"
ET-800 Elektra (97,8 MB)
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne