29-12-2004, 01:11 AM
vaatasin austini juhtmepusa ning mõtlesin
aastaid tagasi tegelesin lennukimudelite ehitamisega ning lennumudelismis kasutatakse ohtralt servomootoreid. sama ka puldiga autodes jms, mida kaugelt juhtida saab.
tekkis mõte, et kas saaks ka päris autol asendada N koguse funktsioone servomootoritega, et vähendada mööda autot jooksvate juhtmete arvu. ma ei mõtle nüüd, et servomootorid mingit ränka tööd tegema hakkaksid, kuid nt starteri jaoks võiks olla armatuuris nupp ja kui seda vajutad, sis kapotiall servomootor keerab lihtsalt kaks juhet kokku ja voila, starter hakkab tööle. ja niimoodi võiks iga elektrilise seadme juures olla hoopis üks mootor, mis lihtsalt toimib: saab impulsi, liigub ühte asendisse, käsklus lõpeb, liigub algasendisse tagasi.
selliselt võiks lahendada tuled, starteri, süüte ja üldse kõik sellised asjad, mida sa tavaliselt auto salongist lülitad. (v.a raadio ja ventikas, mis autonoomsed üksused on)
selline süsteem vajaks auto tagaossa ainult ühte tugevamat toitejuhet ning muu jaotumine toimuks juba seal väiksemas ulatused.
ehk siis: paljud on ehitanud salongi elektrilise pagasiluugi luku avamise, mis tegelikult on samasugune lihtne ühetsükliline mootor, kuid miks mitte kaotada ka juhe nupu ja mootori vahel sellega, et iga servo saab signaali vahetult saatjalt ning toimib omaette.
leidub ju igasugu servosid, mis erinevaid tingimusi kannatavad ning nii palju neid \"raadiohäkkereid\" ka ei ole, et autot valitsema hakkaks.
mis arvate?
u.
aastaid tagasi tegelesin lennukimudelite ehitamisega ning lennumudelismis kasutatakse ohtralt servomootoreid. sama ka puldiga autodes jms, mida kaugelt juhtida saab.
tekkis mõte, et kas saaks ka päris autol asendada N koguse funktsioone servomootoritega, et vähendada mööda autot jooksvate juhtmete arvu. ma ei mõtle nüüd, et servomootorid mingit ränka tööd tegema hakkaksid, kuid nt starteri jaoks võiks olla armatuuris nupp ja kui seda vajutad, sis kapotiall servomootor keerab lihtsalt kaks juhet kokku ja voila, starter hakkab tööle. ja niimoodi võiks iga elektrilise seadme juures olla hoopis üks mootor, mis lihtsalt toimib: saab impulsi, liigub ühte asendisse, käsklus lõpeb, liigub algasendisse tagasi.
selliselt võiks lahendada tuled, starteri, süüte ja üldse kõik sellised asjad, mida sa tavaliselt auto salongist lülitad. (v.a raadio ja ventikas, mis autonoomsed üksused on)
selline süsteem vajaks auto tagaossa ainult ühte tugevamat toitejuhet ning muu jaotumine toimuks juba seal väiksemas ulatused.
ehk siis: paljud on ehitanud salongi elektrilise pagasiluugi luku avamise, mis tegelikult on samasugune lihtne ühetsükliline mootor, kuid miks mitte kaotada ka juhe nupu ja mootori vahel sellega, et iga servo saab signaali vahetult saatjalt ning toimib omaette.
leidub ju igasugu servosid, mis erinevaid tingimusi kannatavad ning nii palju neid \"raadiohäkkereid\" ka ei ole, et autot valitsema hakkaks.
mis arvate?
u.