Eriline Moskvich 412 ???
#1

   

Millega on tegu?
Kas isetehtud või tehasetoodang ?
Vasta
#2

Minumeelest on 412-le kombi esiots külge poogitud, vaevalt et see tehasetöö.
Vasta
#3

Tehasetöö see kohe kindlasti pole. Selline nina on vaid vanemat tüüpi IZ 2125-l,või ka mõnel vanemal pirukal(pole kindel). Mina pole enda elus pildil olevat sellist 412 \"keemiat\" ennem näinud!

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#4

Mäletan 80nendatest küll mitut sihukest ringi sõitmas,kuigi kvaliteedilt paremini tehtuid.Sellel seal pildil oleks nagu vaid võre ja tuled ära vahetatud.Kuidagi lopa,lopa...
Veel kärutas ringi tollal VAZ 2102\'sid 03 ja 06 esi otsaga.

Just a man!
Vasta
#5

kalevpoeg Kirjutas:Veel kärutas ringi tollal VAZ 2102\'sid 03 ja 06 esi otsaga.
Selliseid pole ammu enam nähtud Toungue
Vasta
#6

kuldses börsis müügil mosse 412 2140-e esiosaga. pildid samas.

Lugupidamisega,

ka:rel

________________________
IZ 2125 "Kombi" '81
Skoda Octavia Combi 1,6 Elegance '02
Vasta
#7

Regardman Kirjutas:Millega on tegu?
Kas isetehtud või tehasetoodang ?
Kuressaares olen täpselt samasugust kombinatsiooni näinud kui mitte polegi tegu sama autoga...
Vasta
#8

lisaks ka mosse kohta küsimuse kuna eelnev mosse on suht sarnane siis kas üks teise järeltulija ei ole ?

küsimus targematele kas siis järgnev mosse on tehase masin või mitte leitsin ta järgnevalt lehelt http://www.mosseliiga.ee/kaup.html

masina kirjeldus
Müüa AZLK 412 export 74a, tagumised vedrukapid ja muu kere kõva, läbisõit 68 000, 1 omanik, auto pole talviti sõitnud, dokumendid, armatuur, istmed täiesti korras.
tel. 53936364

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#9

see helesinine on küll originaal. täpselt samasugune nagu minu oma
Vasta
#10

Selliseid \"erilisi\" Mossesid on Maarjamaal nähtud teisigi. Tegemist on lihtsalt ekspordiks valmistatud Iževski tehase sedaaniga. Eriti palju neid valmistatud pole, sest välismaalase jaoks polnud ju vahet, kas on tegu Moskva või Iževski tehase sedaaniga. Probleem on nimelt tuledes, kandilised omasid E-sertifikaati ja olid enamasti valmistatud DDR-i nimelises liiduvabariigis. Sestap vurasidki läände kandiliste tuledega Moskva tehase sedaanid ja universaalid, kandiliste tuledega Iževski tehase kastikad (27151) ja IZ-Kombid, sinna sekka siis ka mõni IZ-Kombi ninaga Iževski tehase sedaan. Pildil olev vastab 100 protsendiliselt euro nõuetele, sest oranzid suuna tuled on vaadeldavad ka külgedelt.
Vaatamata kõikidele täidetud euronõuetele, ei ole Moskvitsh kahjuks läänes niivõrd armastatud auto, nagu meil.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#11

Piibur Kirjutas:Sestap vurasidki läände kandiliste tuledega Moskva tehase sedaanid ja universaalid, kandiliste tuledega Iževski tehase kastikad (27151) ja IZ-Kombid, sinna sekka siis ka mõni IZ-Kombi ninaga Iževski tehase sedaan.

Kombisid vist veeti imevähe välja? Soomlaste jutust mulje jäänud, et sinna ainult paar katseeksemplari sattus...
Vasta
#12

unimüts Kirjutas:lisaks ka mosse kohta küsimuse kuna eelnev mosse on suht sarnane siis kas üks teise järeltulija ei ole ?

küsimus targematele kas siis järgnev mosse on tehase masin või mitte leitsin ta järgnevalt lehelt http://www.mosseliiga.ee/kaup.html

masina kirjeldus
Müüa AZLK 412 export 74a, tagumised vedrukapid ja muu kere kõva, läbisõit 68 000, 1 omanik, auto pole talviti sõitnud, dokumendid, armatuur, istmed täiesti korras.
tel. 53936364


Pildilolev mosse on küll AZLK toodang, sellele viitab katusepostil asetsev seisutuli. Iž tehas neid kunagi ei paigaldand. Kuid paari aastakümne jooksul on antud masin saand alla Iž ilukilbid. Ka on see masin läbi elanud plekitööd : karbilt puudub liist, ja eiole ka tüüble jäänuseid. Eksportvariandil oli alati katuserenni ääris kaetud kroomitud alumiiniumliistudega.
Vasta
#13

Teemas olev oranž mosse on puht omalooming. Robustsusele viitavad tiivanurkades olevad kroompõsed, mis ei ole kombi omad. Kombi originaal põsed ulatuvad alla kuni põlleni. Esistange on \"laenatud\" hoopiski AZLK 2140-lt. Mitte kunagi ei lasknud Iž tehas välja kombi \"ninaga\" sedaane. Kuigi enamus sedaane tuli Iž-ist ümarate tuledega, tehti ka väikepartiisid kandiliste tuledega. Sellised masinad tänavapildis olid suht harv nähtus. Vahe AZLK toodanguga ainult iluvõres, mis Moskva masinatel horisontaalse ribistikuga aga Iževski autodel analoogselt kombiga vertikaalse ribistikuga, keskel neljakandiline IŽ märk. Kombil on iluvõre ühestükis koos \"prillidega\", sedaanil eraldi kruviga kinnitatavad \"prillid\" kandilistele esilaternatele.

Siinkohal aga tõstataks teema tõeliste tehasehübriidide kohta. Nagu teada, ei olnud ju ka NL autod margiti üks ühele. Pidevalt täiustati-parendati- juurutati uuendusi. On ju M 403 üleminekumudel M 407-lt 408-le. Kerekuju sama, mis 407, agregaadid- sillad, roolisüsteem,siduriajam, pidurisüsteem aga 408-le omane.
Oma noorusajast mäletan aga ka selliseid kere hübriide,nagu nüüd kirjeldan. Aastail 75-76 vurasid üksikud, kuid tutikad tehase masinad, mille taguots (poritiivad, tagapaneel ja pagasniku luuk)oli juba uuelt mudelilt 2140, aga esiosa ja uksed nupuga käepidemetega, ning interjöör pärines vanalt healt 412-lt. Ka tagastange oli uuel taguotsal kumerama profiiliga 412 oma. Vastupidiseid tutika mosse variante ei ole kohanud. Sel perioodil nii umbes 73-79 olid mudelitel 412 ja 2140 tehasevarustuses tuuninguna kaasas ka sellised iluasjad nagu ilukilpide alused alumiiniumist laiade avadega iluvõrud, mis nagu tekitasid alumiinimvelgede effekti. Ka oli kaasas 412-l ümmargune kroomitud summutiots, 2140 esimestel aastatel kahe neljakandilise suudmikuga kroomitud sumpsi otsik. Veel üks iluasi- pisiasi: ainult esimesel aastal 1976, olid uuel mudelil 2140 stangede puhvrid kroomitud alustega (nagu Vaz 2101, 03), järgmisel aastal 1977 juba mustad kummi-plasti segust (nagu Vaz 2106), kuni tootmise lõpetamiseni 89 a.
Vasta
#14

aga kui olid tehase 412- d, millel oli 2140 tagaosa, kas olid ka tehase 412- d, millel oli 2140 esiosa? see tõstaks tunduvalt selle KB- s müügil oleva ristsugutise väärtust.

Lugupidamisega,

ka:rel

________________________
IZ 2125 "Kombi" '81
Skoda Octavia Combi 1,6 Elegance '02
Vasta
#15

taruvaras Kirjutas:Oma noorusajast mäletan aga ka selliseid kere hübriide,nagu nüüd kirjeldan. Aastail 75-76 vurasid üksikud, kuid tutikad tehase masinad, mille taguots (poritiivad, tagapaneel ja pagasniku luuk)oli juba uuelt mudelilt 2140, aga esiosa ja uksed nupuga käepidemetega, ning interjöör pärines vanalt healt 412-lt.

http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=6275
Nii et ma pole ainuke, kes nii arvab...
Huvitav, kas neid kuidagi mudelinumbri järgi ka eristati?
Vasta
#16

ka:rel Kirjutas:see tõstaks tunduvalt selle KB- s müügil oleva ristsugutise väärtust.

Elupõlise ja juba mitmenda Mosse omanikuna pean tõdema, et selle auto väärtust ei ole võimalik mitte millegagi tõsta. Ei rahalist ega vaimset väärtust. Oma hinges ma võin ma arvata, et olen hea auto omanik aga turusituatsiooni arvestades see nii paraku ei ole. Oma esimese 1971. aasta IZ 412 "putitamiseks" kulutasin umbes 25 tuhat krooni, mis ei tähenda, et selle auto hind oleks sada kroonigi tõusnud. Tegelikult võin ma oma mure ka enda teada hoida ja sellega hauda minna, nimelt ei suuda ma maailma muuta.
Aga selle imeliku nina kohta julgen kinnitada, et ühed minu tuttavad soetasid kunagi tehasest tumesinise IZ Kombi ninaga sedaani. Ja hetkel oman 1977.aastal eksporti läinud kastikat millel on just eespool kirjeldatud Moskva tehase kandiliste tuledega nina aga iluvõre on Iževski tehase oma.

Pildil olev isend on siiski vist isetehtud variant, või vähemalt on seal miskit sassi aetud.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#17

pidasin siinkohal silmas seda, et kui nii 412- d kui ka 2140- d tehti sadu tuhandeid, siis selliseid juba tehasest hübriidina tulnuid on kindlasti palju vähem. ehk et auto vähe rariteetsem. KUI ta tõesti on tehasest sellisena tulnud...


Lugupidamisega,

ka:rel

________________________
IZ 2125 "Kombi" '81
Skoda Octavia Combi 1,6 Elegance '02
Vasta
#18

Piibur Kirjutas:
ka:rel Kirjutas:see tõstaks tunduvalt selle KB- s müügil oleva ristsugutise väärtust.

Elupõlise ja juba mitmenda Mosse omanikuna pean tõdema, et selle auto väärtust ei ole võimalik mitte millegagi tõsta. Ei rahalist ega vaimset väärtust. Oma hinges ma võin ma arvata, et olen hea auto omanik aga turusituatsiooni arvestades see nii paraku ei ole. Oma esimese 1971. aasta IZ 412 \"putitamiseks\" kulutasin umbes 25 tuhat krooni, mis ei tähenda, et selle auto hind oleks sada kroonigi tõusnud. Tegelikult võin ma oma mure ka enda teada hoida ja sellega hauda minna, nimelt ei suuda ma maailma muuta.
Aga selle imeliku nina kohta julgen kinnitada, et ühed minu tuttavad soetasid kunagi tehasest tumesinise IZ Kombi ninaga sedaani. Ja hetkel oman 1977.aastal eksporti läinud kastikat millel on just eespool kirjeldatud Moskva tehase kandiliste tuledega nina aga iluvõre on Iževski tehase oma.

Pildil olev isend on siiski vist isetehtud variant, või vähemalt on seal miskit sassi aetud.
Hr Taruvaras on minu tagasihoidliku arvamuse järgi üle pika aja mingi asjaliku jutu mossede kohta kirjutanud.Sõbrad,soovitan lugeda ja veelkord lugeda.Aga vene keel tuleb ka mõnikord asjale kasuks.
Tervitades,Flanagan
Vasta
#19

Kui juba eriliste Mossede peale jutt läks...
Millisel Mossel oli 1,6 mootor originaalis juba peal? Klasivend rääkis et tal oli kunagi olnud selline kuni ta üle katuse keeras aga see ei puutu praegu asjasse.
Vasta
#20

Ma võin küll eksida aga mina olen kuulnud jutte AZLK eksportwariandist ,mis kandis RENAULT (PEUGEOT) mootórit.Kas jutt väljamõeldis?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne