Eriline Moskvich 412 ???
#21

Martti Kirjutas:Kui juba eriliste Mossede peale jutt läks...
Millisel Mossel oli 1,6 mootor originaalis juba peal? Klasivend rääkis et tal oli kunagi olnud selline kuni ta üle katuse keeras aga see ei puutu praegu asjasse.

Ainus mosse, millele minuteada 1600ccm mootorit tehases on pandud on 2141. Osadele neist pandi tehases 1600ne žiguli mootor (2106 oma siis).

Aga igasugused klassivennad, kes muidu autodest mõhkugi ei jaga võivad üldse igasugust juttu ajada. Eriti sellised \"mul kunagi oli\" ja \"keerasin üle katuse\" tüüpi isikud. Konkreetse isiku kohta muidugi ei oska midagi öelda.
Vasta
#22

taruvaras Kirjutas:Oma noorusajast mäletan aga ka selliseid kere hübriide,nagu nüüd kirjeldan. Aastail 75-76 vurasid üksikud, kuid tutikad tehase masinad, mille taguots (poritiivad, tagapaneel ja pagasniku luuk)oli juba uuelt mudelilt 2140, aga esiosa ja uksed nupuga käepidemetega, ning interjöör pärines vanalt healt 412-lt.
Üks selline, punast värvi mosse vuras veel 9.oktoobril 2005 Järva-Jaani vahel.

Kui telefon ei tööta, siis helistage riketesse!
Vasta
#23

taruvaras Kirjutas:Oma noorusajast mäletan aga ka selliseid kere hübriide,nagu nüüd kirjeldan. Aastail 75-76 vurasid üksikud, kuid tutikad tehase masinad, mille taguots (poritiivad, tagapaneel ja pagasniku luuk)oli juba uuelt mudelilt 2140, aga esiosa ja uksed nupuga käepidemetega, ning interjöör pärines vanalt healt 412-lt. Ka tagastange oli uuel taguotsal kumerama profiiliga 412 oma. Vastupidiseid tutika mosse variante ei ole kohanud. Sel perioodil nii umbes 73-79 olid mudelitel 412 ja 2140 tehasevarustuses tuuninguna kaasas ka sellised iluasjad nagu ilukilpide alused alumiiniumist laiade avadega iluvõrud, mis nagu tekitasid alumiinimvelgede effekti. Ka oli kaasas 412-l ümmargune kroomitud summutiots, 2140 esimestel aastatel kahe neljakandilise suudmikuga kroomitud sumpsi otsik. Veel üks iluasi- pisiasi: ainult esimesel aastal 1976, olid uuel mudelil 2140 stangede puhvrid kroomitud alustega (nagu Vaz 2101, 03), järgmisel aastal 1977 juba mustad kummi-plasti segust (nagu Vaz 2106), kuni tootmise lõpetamiseni 89 a.
Jutt õige ainult selle 1976 aasta stange sarvedega ei taha rahul olla, 1976 olid ka nn kummist sarved ( 2138 ostet 1976 sügisel). 2140 tootmise lõpus tulid plastikust nurgad nagu seda olid juba varem ZAZ-il
Vasta
#24

M 2140 piltidel ja tutvustustes olid kummist sarved algusest (s.t. 1976 algusest) peale. Ilmselt valmistati vana tüüpi kaitseraudadega autosid vaid 1976 esimesel poolel, kui uusi veel ei jätkunud.
1976-77 olid aga veel kasutusel sellised 412 \"jäänukid\", nagu väike sisepeegel, millel hoovakesega \"pimendati\" peeglit kaitseklaasi taga (hilisemal, suuremal peeglil liikus terve peegel) ning monteeritud (ja kergesti lagunevad) sisemised uksekäepidemed, hilisemad olid plastikust valatud ja massiivsemad.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#25

villis1 Kirjutas:Jutt õige ainult selle 1976 aasta stange sarvedega ei taha rahul olla, 1976 olid ka nn kummist sarved ( 2138 ostet 1976 sügisel). 2140 tootmise lõpus tulid plastikust nurgad nagu seda olid juba varem ZAZ-il

Ei vaidle vastu, et 76. a. millalgi poolest aastast mindi sujuvalt üle kummipuhvritele. Aasta alguse masinail olid ikkagi veel kroomitud. Seega suur haruldus minu kui mossefanati silmis, kuna lasti välja mõned kuud. Kuigi 412 ja 2140 kroompuhvrid on väliselt sarnased, ei ole nad oma vahel vahetatavad, kuna stange fassong on erinev, seega ka puhvri ist ehk siintähenduses pesa on erinev. Siin üks pilt kahjuks küll romust, siiski komlektsest, isegi lävekarbi liist on veel küljes, lisaks tiiva küljepealne kirje:
http://fotoplenka.ru/ft/83/16/1683/5830/3ba1d89d.jpg
Vasta
#26

Oma äia 2140-l, mis paar aastat minu käes oli ka metallist sarved. Masin 1976. a. vl. Praegu seisab, ja kardetavalt elulooma ei saa, kuna põhjas augud ja karbid ära roostetand, aga emeksisse ka ei raatsi viia. Tehnika samas heas korras, bensiini kulu maantee peal oli näiteks 7,5l/100km.
Sarvedest veel niipalju, et esistange omad ilusad, tagumised roostes, üks kukkus isegi ära.

Mingid erinevused olid veel nende varajaste 2140 juures. Meenutan äia räägitud: midagi termostaadiga, radiaator erines hilisemast, kuskil oli vooliku asemel toru. Taga akna postil oli vanematel mudelitel gabariidi tuli. Vajadusel andmeid võin täpsustada.
Vasta
#27

krister Kirjutas:Taga akna postil oli vanematel mudelitel gabariidi tuli.
Oli jah nn. seisutuli, aastatel 1976-77. Hiljem paigaldati seisutulesid vaid ekspordiks riikidesse, kus need olid kohustuslikud. Seisutuled olid pisut teistsuguse kujuga kui M 412 omad.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#28

Eile kohtusin Lääne-Virumaalt pärit mehega, kes väitis, et tema 1975/76.a. 2140-l oli 412 armatuur, seda muidugi tehasest paigaldatud. Kere number oli esimese paarisaja hulgas.
Kokkuvõtteks: 2140-e ajalugu väärib põhjalikumat uurimist!

Krister
Vasta
#29

krister Kirjutas:...kohtusin Lääne-Virumaalt pärit mehega, kes väitis, et tema 1975/76.a. 2140-l oli 412 armatuur... Kere number oli esimese paarisaja hulgas.
[...]
Kokkuvõtteks: 2140-e ajalugu väärib põhjalikumat uurimist!

Kogu N.Liit tegutses permanentse defitsiidi tingimustes, kus vähegi komplektne ja korras varuosa pandi hakkama sinna, kuhu ta vähegi sobis. Kui üks kere vahetus teise vastu, siis loomulikult tekitas see hulga üleminekumudeleid, kus uuel kerel vanatüübilisi tükke küljes ja vastupidi. Kui need loomulikult hakkasid. Aga N.Liidus olid detailid üli-unifitseeritud.

See fenomen on omane kogu N.Liidu kõikide liikurite jm tehnikaseadmete tootmisele (veoautod, bussid, mootorrattad, lennukid, sõiduautod, relvad...). Ma ei nimetaks neid isegi mitte modifikatsioonideks.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#30


Ainus mosse, millele minuteada 1600ccm mootorit tehases on pandud on 2141. Osadele neist pandi tehases 1600ne žiguli mootor (2106 oma siis).

Olen oma ihu ja silmaga näinud mosset IZ 412 aastast 1992 kellel tehasest peal 1,6 mootor.Selliseid isendeid on Eestis veel säilinud küllWink
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne