Vanasõidukite Suursõit 2005!
#1

22.06.2005 - 26.06.2005
viis aastat tagasi jäi nägemata,nüüd tahaks kindlasti näha,st keegi teab kolonni liikumissuunda?
Vasta
#2

ring toimub vastupidiselt viieaasta tagusele... ehk siis hakkab idast ja läbi lõuna lõpeb läänes... täpsem info kindlasti millaski ka korraldajatelt...

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta
#3

Kas tõesti juba 5 aastat möödas. Aeg lendab kiiresti!
Olin eelmine kord kaameraga kohal. Sel astal püüan paremini ettevalmistuda.

Henry

sai vist kõik öeldud
Vasta
#4

Vanasõidukite Suursõit!

22.-26. juuni 2005

Üritus on jätkuks 2000. aastal toimunud sarnasele ümber Eesti sõidule, kus tublimad uunikud sõitsid Jaanipäeva nädalal koos Rahvusmeeskooriga läbi Paide, Pärnu, Viljandi, Otepää, Avinurme ja Kunda Tallinnasse. Kõikides peatuspaikades andis RAM autokastist kontserte ja toimusid uunikute näitused.
2005. aastal tervitame oma vanaaegsete autode ja mootorrataste ringreisiga paiku, kus pole ammu vanatehnikat eksponeeritud. Kultuurilise programmi eest kannavad hoolt rahvatantsuansambli „Kuljus” suured ja väikesed tantsijad. Ööbimine toimuks telkides omavalitsuste poolt näidatud kohtades, sisetingimustes magada soovijad broneeriksid iseseisvalt kohalikus majutusasutuses toad. Toitlustamine toimuks omal käel mugavaimal hetkel. Osavõtumaks liiklusvahendile on 100.-, selle eest saab rallimärgi ja üht-teist veel. Vanatehnikahuvilised on oodatud osalema tasuta.

Teekond: Kiviõli; Jõhvi; Iisaku; Mustvee; Jõgeva; Palamuse; Lähte; Tartu; Põlva; Väimela; Võru; Antsla; Valga; Tõrva; Karksi; Viljandi; Suure-Jaani; Türi; Rapla; Märjamaa; Koluvere; Risti; Haapsalu

Laagripaigad: Kiviõli 22. juuni õhtu
Jõgeva 23. juuni õhtu
Antsla 24. juuni õhtu
Suure-Jaani 25 juuni õhtu

Tantsu- ja näituseplatsid: Kiviõli 22. juuni
Iisaku; Mustvee; Jõgeva 23. juuni
Palamuse; Põlva; Võru; Antsla 24. juuni
Valga; Suure-Jaani 25.juuni
Türi; Rapla; Haapsalu 26.juuni

Laagripaiku ja tantsuplatse muudetakse kooskõlastatult valdadega.

Tegemist on veel väga algse infoga, mis ei ole mõeldud pähe õppimiseks. Kuigi üldine põhimõte on paigas võib kohtade ja aegade muutusi veel väga mitmeid ette tulla. Muudatused käivad läbi minu, seega olen valmis kõiki uutest ideedest koheselt teavitama.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#5

Haapsalu poolt ka läbi.See oleks väga fine...Big Grin
Vasta
#6

Jess, rapla ka seekord teepeal Big Grin
Kuigi seda üritust läheks vaatama ka teise Eesti otsa.
Vasta
#7

Kas igasugused LUX-id, Saurerid, Blitzid jm. isendid platsis ? Big Grin
Vasta
#8

Regardman Kirjutas:Kas igasugused LUX-id, Saurerid, Blitzid jm. isendid platsis ? Big Grin
Vast ikka, kui lõuna-eestlased lõpuks interneti kasutamise ja emailinduse selgeks saavad. No siin Tallinnas on selline infopuudus Levateki tegemistest, et kohe õudne. Faxi ja kettaga telefoniga ei saa ju asju ajada ja igasuguseid kutseid laiali saata. Saadaks ise ka Tartlastele Uunikute Talveralli kutseid ja asju ... aga kurat kuhu? Jube raske on asju ajada, kui tänapäevast elektronposti ja veebi ei kasutata...
Vasta
#9

Käisin eile Levateki president hr. Heino Jaanusel külas ja sain kingituseks kauni kalendri, mille esikaanel \"poseeris\" Ikarus Lux isiklikult. Tõepoolest meili kasutamise võimalust neil pole, kuid tema telef. nr.´i edasiandmine ei ole nähtavasti suur patt. Nii, et kes soovib, võtke minuga ühendust! Aga Sajandisõidu korraldajaile jõudu!
Vasta
#10

muuseumipapa Kirjutas:Käisin eile Levateki president hr. Heino Jaanusel külas ja sain kingituseks kauni kalendri, mille esikaanel \"poseeris\" Ikarus Lux isiklikult. Tõepoolest meili kasutamise võimalust neil pole, kuid tema telef. nr.´i edasiandmine ei ole nähtavasti suur patt. Nii, et kes soovib, võtke minuga ühendust! Aga Sajandisõidu korraldajaile jõudu!

Sama asja sain ka mina, kui külastasin teda aasta eelviimasel päeval Smile
Mobiili number on kohe sealsamas kalendril Wink
Vasta
#11

Mul ka Heino number olemas, kusjuures on see tõesti ainuke kontaktvahend, mis vähemalt minul tartlastega olemas on. Kuid on ju Tartu täis kõiksugu vanuses vanatehnikalembeseid kodanikke. Kuidagi oleks vaja miski kontaktibaas tekitada. Kasvõi siin, privateadetega nummõrid ja emailid kirja panna.
Ja mis veel: tundub, et nii Unic-Motol kui Unicul on teada vaid nende endi üritused + Melliste. Infovahetus on peaaegu olematu. Mida teevad veokamehed, mida MuuseumipapaBig Grin, mida siis tartlased, militaristid? Täielikku ürituste kava pole lihtsalt võimalik kokku panna. Mul läks lehte ka vaid see, mis Tempos kirjas ja enamusele teada. PR-töö on ju olematu. Ja vanatehnikalembeste hulgas ju ei ole päris mitut autoajakirjanikku, no ei ole.
Ehk üleskutse teistele klubidele ja vanatehnikahuvilistele: saatke PALUN vähemalt emailiga eeldatavate ürituste toimumised, DAD paneb vähemalt Unicu kodukale need üles.
Kontakt siis mail@unic.ee
Ja poleks paha ka ajakirjandust teavitada, kontaktid igas paberväljaandes olemas. Me siin Tallinnas saame kord-kaks kuus kokku ja alati võib ka kõllata, et \"kuule Piibur, mis Sa nüüd teed...\", kuid teiste tegemisi ju ei tea ja ausõna, kõik ei seisa meeles... ja igale poole ei jõua ka helistada. PR-töö on täiesti puudulik!
Vasta
#12

Soovitus nr 1: Suursõiduks valmistudes tuleks endale selgeks mõelda, milline on sinu panus Eesti vanatehnikakultuuri tutvustamisesse. Ehk milline näeb välja see vanatehnika, millega sa tuled jaanipäevanädalal suursõidule. Kuna suur osa sõidust toimub piirkondades, kus igapäeva kasutuses on enamus Tallinna ja Tartu mõistes vanatehnika, st üle 25 aasta vanad 408; 412; 2101, 24 jne., siis on kohalike poolt piiratud näituseplatsidele praktiliselt võimatu pääseda näiteks GAZ 24-ga, mis ei ole pehmelt öeldes nii heas korras, kui tehasest väljunu. Kui Uunikute Talverallile spetsialiseerunud üle 25 aasta vanusel vanatehnika järelkasvul on küljes Vanasõidukite Suursõidu märk on ikkagi rahva jaoks toimuv mõistetamatu. Mina näiteks oma talveralli käulat suvisele üritusele ei too. (Talverallil oli muidugi ka suvise sõidu väärilisi sõidukeid.) Seega pangem rohkem rõhku vanatehnika väljanägemisele ja esitlegem vanatehnikat ikka vana ja väärtuslikuna!
Soovitus nr 2: Iga vanasõiduki valdaja peaks oma riietuses sobima oma tehnikaga kokku. Paraku on siin üks probleem. Kuna kõikides peatuspaikades on tegemist võidutule üritustega ja sügavalt hinge mineva rahvuslikkusega, siis on nõukogude agiitmaterjal paraku kultuuriliselt ebasoosingus. Ennekõike sõltub muidugi kultuur vanatehnikahuviliste väljapeetusest ja ajalooliselt täpse faktina võib GAZ 67 mehel olla seljas ka õige aastakäigu munder. Kuid Mosses või Volgas lällav miilits jätab võidutule rongkäigus vägagi kohtlase mulje ja vastandub raskekujuliselt rahvariides kohalikele tantsumemmedele. Arvestades nende päevade tegelikku tausta, on oht et ebakaine ja nõukogude sümboolikat kasutav inimene saab peomöllus kehavigastusi või kaotab elu! Seega rohkem isamaalisust ja rahvuslikkust!
Soovitus nr 3: Tihti arvavad vanatehnikud, et nende liiklusvahendile on vaja vähemalt kolme kaasaegset tehnilise abi autot ja, et haagissuvilat peab vedama ilmtingimata liisingupanniga. Julgen kinnitada, et see ei ole nii. Vanatehnika võib olla ka sellises korras, et ei vaja pidevat tehnilist abi või kui vajabki siis saab seda anda teise uunikuga. Tööriistad ja puksiirköie saab paigaldada ka uuniku varustusse ja samuti on võimalik jõulisema vanatehnikaga vedada haagissuvilat. Nimelt ei lasta kaasaegset tehnikat mitmetes kohtades, näiteks Jõgeval ja Antslas linna sissegi ja üsna ebamugav on korraldada elu samaaegselt näituse eksponaadi ja linna servas ootava haagissuvila vahel. Kohalikud võimud ei allu ka liisinguauto roolis näituseplatsile paluvale vanatehniku sugulasele, sest kui on vanatehnikaüritus, siis on vanatehnikaüritus ja ainult vanatehnika jaoks on broneeritud kesklinn. Arvestatavalt on uunikuid 300-400 ja selliste mahtude juures tuleb paraku teha selge vahe näitusel osalejate ja muu rahva vahel. Seega nautigem vanatehnika suursündmust ikka vanatehnika roolis.

Õige pea ilmub ka täpsustatud marsruut ja ajakava!

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#13

Piibur Kirjutas:... samuti on võimalik jõulisema vanatehnikaga vedada haagissuvilat. Nimelt ei lasta kaasaegset tehnikat mitmetes kohtades, näiteks Jõgeval ja Antslas linna sissegi ja üsna ebamugav on korraldada elu samaaegselt näituse eksponaadi ja linna servas ootava haagissuvila vahel. Kohalikud võimud ei allu ka liisinguauto roolis näituseplatsile paluvale vanatehniku sugulasele, sest kui on vanatehnikaüritus, siis on vanatehnikaüritus ja ainult vanatehnika jaoks on broneeritud kesklinn. Arvestatavalt on uunikuid 300-400 ja selliste mahtude juures tuleb paraku teha selge vahe näitusel osalejate ja muu rahva vahel. Seega nautigem vanatehnika suursündmust ikka vanatehnika roolis.

Kas see tähendab seda, et ma oma jalgrattakollektsiooni \"koorekihiga\" ei ole oodatud? Kui ei tule ootamatuid takistusi vahele, siis on mul lähikuudel viimase kruvini restaureeritud 1940. aastal Tallinnas, Voldemar Laanbergi tehases ehitatud kolmerattaline kaubaveojalgratas. Ning mul on olemas ka Tallinnas asunud ETK jalgrattatehase üks arvatavaid viimaseid isendeid, mis on säilinud peaaegu perfektses tehasevälimuses ja -värvis - see on kokku pandud Saksa ajal 1942. aastal tehase viimastest jääkidest. Selle korrastamiseks (põhjalikku restaureerimist ta ei vaja) läheb mul nädal-paar, siis on ta ka kruvi ja seibi täpsuseni originaal.

Minu ülejäänud läikivat ja tippkorras jalgrattavarandust on huvilised vast Viljandis, Soomaal ja Võhmas näinud.

Oma jalgrattakollektsiooni tulevaseks ringivedamiseks muretset GAZ-51 seisab mul seni jäänuse/projektina ja kardan et veel aastaid (aja- ja ressursinappus)...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#14

valdo Kirjutas:Oma jalgrattakollektsiooni tulevaseks ringivedamiseks muretset GAZ-51 seisab mul seni jäänuse/projektina ja kardan et veel aastaid (aja- ja ressursinappus)...

Kui sobib, siis on mul Sulle sõitmiseks pakkuda 1977. aasta heas sõidukorras ekspordiks valmistatud IZ 2715-011, kastikas, mille sappa saad haakida oma juba legendaarse Zubrljonoki. IZ-i kasti saad teha velode jaoks samasugused rakised, nagu järelkärus juba on.

Mõelgem ka ülejäänud, kuidas paremini kasutada olemasolevaid vahendeid!

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#15

Teekond:
Kiviõli; Jõhvi; Iisaku; Mustvee; Jõgeva; Palamuse; Luua; Lähte; Tartu; Vastse-Kuuste; Põlva; Väimela; Võru; Antsla; Valga; Tõrva; Karksi; Viljandi; Suure-Jaani; Võhma; Türi; Paide; Järva-Jaani

Laagripaigad:
22. juuni õhtu Kiviõli 1.Keskooli staadion
23. juuni õhtu Palamuse pastoraadi ja kooli õu
24. juuni õhtu Antsla lauluväljak
25. juuni õhtu Võhma linnaväljak

Näituseplatside
kontrollajad
:
22.juuni
Kiviõli 20.00-8.30
23.juuni
Kohtla-Järve 9.00-9.30
Jõhvi 10.00-10.30
Iisaku 11.30-12.00
Avinurme 13.00-14.30
Mustvee 14.00-14.30
Jõgeva 15.30-18.00
Palamuse 19.00-10.00
24.juuni
Tartu 11.00-12.00
Vastse-Kuuste 13.30-14.00
Põlva 14.30-15.30
Võru 16.30-17.00
Antsla 17.30-9.00
25.juuni
Valga 10.00-11.00
Tõrva 12.00-12.30
Karksi-Nuia 13.30-14.00
Viljandi 15.00-16.00
Suure-Jaani 16.30-17.30
Võhma 18.00-9.00
26.juuni
Türi 9.30-10.00
Paide 10.30-11.00
Järva-Jaani 11.30


Antud kellaaegadel peaks nimetatud kohtades toimuma vanatehnika näitused kohalikule rahvale. Sõiduajal kellaaegade eiramine pole probleem, sest iga vanatehnika huviline valib ise oma sõiduvahendile sobiva kiiruse. Nendel aegadel on kohalik rahvas lihtsalt rahvariietega platsis.
Marsruudi muudatused on tehtud logistilistest probleemidest lähtuvalt. Muudatusi marsruudis tehakse kooskõlastatult valdadega. Seega muudatusi võib veel ette tulla.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#16

Ja Sm.Piibur, miks Sa Volga meeste autoriteeti alla kisud, ise veel Volga patrioot olles....?
Vasta
#17

Oma jutuga püüdsin jätta ikka vastupidist muljet ja volgameeste autoriteeti tõsta.
Kahjuks kipuvad paljud noored ajalootõlgendajad seostama Volgat ja mitte ainult Volgat vaid kogu nõukogude tehnikat ohjeldamatu prassimise ja venelase mängimisega, andmata endale aru, et tehnika ja transpordivahend omab endas siiski ainult tehnikakultuuriväärtust, mitte ideoloogilist.
Ei ole kuulnud, et põrnikamehed joobnud peast Hitleriks kehastuks, kuigi seos nagu oleks või fiatimehed Mussoliniks.

Ja Volga mainest maarahva seas veel niipalju, et sõitke Antslast Kobela poole ja vaadake paremale siis näete, et 24 ja 2402 on vaja värvida miilitsa värvidesse ja Hauka laada romurallil ära peenestada. Seega meie ülesanne ringreisi käigus oleks ikka väärtustada vanatehnikat ja ärgitada inimkonnas usku, et oma tehnikaajalugu on vaja vääriliselt kohelda ja säilitada. Sealhulgas Volgasid, Mossesid, Sigulle jne.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#18

Mehejutt, kohe näha, et tegemist on haritud pedagoogi ja direktorihärraga!
Vasta
#19

Mitmed tuhanded huvilised on mulle helistanud või muul moel küsinud, et kas nad tohivad oma ...-ga tulla Vanasõidukite Suursõidule.
Kuna Eesti Vabariigi põhiseadus kohtleb kõiki kodanikke võrdselt ja Eesti teed on avalikus kasutuses, siis ei ole ka Eesti Vanatehnikaklubide Liidul võimalusi kodanike, oma liiklusvahenditega üritusel osalemise takistamiseks. Ka varasemates postitustes üritasin anda mõista, et vabas ühiskonnas on kõik lubatud kuid ei pruugi olla alati mõistetav.
Meie vanatehnikahuvilistena saame aru, et ka uuem liiklusvahend saab ükskord 25 aastaseks ja kui me seda sinnamaani vääriliselt ei hoia siis ei ole ka vanatehnikaliikumisel arenguvõimalusi. Seega keegi ei keela üritusel osalemast ka uuema liiklusvahendiga, küll aga tuleks vanatehnika huvilisel endal seda uuemat liikluvahendit sellevõrra rohkem ja põhjalikumalt ning väljapeetumalt väärtustada uunikumina.
\"Vanatehnikapoliitikuna\" soovitan ma alati mõelda selle peale, millise mulje me jätame oma \"valijatele\". St. kas nemad saavad asjast samamoodi aru nagu meie üritame näidata ja millises osas me peaksime tegema oma käitumises korrektiive, et rahva teadlikkust paremini mõjutada. Seega väga perfektses korras 80-ndate aastate ZAZ-iga anname rahvale palju mõistlikuma signaali kui 60-ndate aastate roostes ZAZ-iga.
Samas ei tohi ära unustada ka enesetunde tähtsust. Ükski uunik pole teisest halvem ega parem, kõik on osa Eesti või maailma tehnikakultuuriloost. Küll aga tunneme me endid ise halvasti kui peame oma kehvakese panniga suurüritusel parkima kvaliteetsemalt renoveeritud või säilinud uunikute vahele.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#20

Me kõik saame ju aru, et Horche ja kompressor Mersusi omaksid kõik, küll aga pole see lihtsalt kõigile taskukohane ja teiselt poolt iga Volga, kopika või Pobeda omanik on uhke just OMA sõiduki üle.
Nagu herr Piibur ka ütles, ei saa me ju ühte ritta panna Ford TT masinat, mis on juba algselt \"küla sepa\" poolt tehtud kabiini ja kastiga ning kopikat, mida tõsi küll on hoitud suhteliselt ilusti, aga siiski pole sõitnu 5-5000 km.
Peale sõda toodetud tehnika PEAB OLEMA paremini säilinud/restaureeritud kui enne teist või isegi enne esimest sõda säilinud tehnika. Seega kui on ikka viimase vindini restaureeritud seebikarp, on sellelel ka ekspositsioonis arvestatav koht, seda enam, et uusi osi liigub siiani... Plekiliisult aga sama originaalilähedust nõuda on liig.

Nii et Volga/Pobi/jne omainkud ärge hetike meelt, vaid viige oma tehnika vastavasse korda.

Dad.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne