Buicke N. Liidus
#1

Buicks in Moscow

Sattusin juhuslikult ühe huvitava artikli peale. Lugu N. Liidu ja Venemaa vanematest Buickidest. Mitte ainult Moskva, ka Läti ja Leedu, võib-olla on mõni Eestistki.
Tekstis on juttu ka mõnest autost, millest pilte pole. Näiteks 2(!) 1931. a. rodsterit Moskvas 10-15 a-t tagasi või Cord L-29 praegu (äkki see sama, mida Kirss vene ajal üritas Eestisse rääkida?).

Huvitav fakt, mida enne ei teadnud, on see, et 1954 oli Moskvas linnapildi värskendamise kampaania - kõik sõjaeelsed masinad linnast välja. Et väliskülaliste ees kaasaegse ja areneva linna muljet jätta! Siis tuli nii mõndagi kindlasti ka Eestisse.
Vasta
#2

Leidsin ühest vanast soomlaste Mobilistist terve rea pilte veel vingematest masinatest, mis N. Liitu olid sattunud (8 PILTI ON SIIN).
Need peaksid kõik olema Lätist, Leningradist ja Moskvast.

Eriti lahe on minuarust muidugi see Grosser-Mercedes hiiglaslik kabriolett:

[Pilt: M-B770GrosserCabr.jpg]
Teab keegi, kas mõni 770 on kunagi Eestis olnud? Mingid jutud on liikunud, et nagu oleks. Igatahes 500 ja 540 vähemalt paar tükki oli.
Vasta
#3

Väidetavalt oli Eestis olemas Eva Brauni 540K, mis küll mittekomplektsena omal ajal Ameerikasse vist viidi. Üks kompressor on antiikauto galeriis ja Goebelssi 540K on Moskvas Lomakovi käes (see oli varem Tallinnas).

Ükskord kellegile vanu Riia kokkutuleku pilte näidates rääkis too 770K pilti nähes, et tema on sellist aastaid tagasi kusagil Tartumaal näinud. Kindel oli ta selles, et tegu oli hästi suure mersuga. Täpsemalt asukohta talt välja pressida ei õnnestunud. Nii et ma ei imestaks, kui siin ka 770 olemas oli.

Samas on mul kodus pilt ühest teisest põnevast mersust, esimesest diislist, mis kandis nime 260D (kui ma ei eksi). See oli siia ostetud esimese vabariigi ajal ja oli millalgi 77 või 78 väljas Riia näitusel. Edasine selle masina saatus on teadmata.

Asp

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: manic
Teab keegi, kas mõni 770 on kunagi Eestis olnud? Mingid jutud on liikunud, et nagu oleks. Igatahes 500 ja 540 vähemalt paar tükki oli.
Vasta
#4

See diisel oli jah 260D.
Esimeste Unicu rallide ajal oli ta Rakveres (omanik elas Rakveres). Siis müüs omanik ta ära, minu teada Tõnu Aarele. Kui keegi on kunagi näinud telekast sellise Apelsini loo nagu Sügistuuled videot, seal sõidab üks merss ja see peakski vist see 260D olema. Kui Aare läks Soome, olevat masin siia jäänud. Ja rohkem ma ka sellest midagi ei tea. Peaks olema sama masin, kui neid just mitu polnud.

Pilti mul sellest 260D-st pole.
Aspelund, kui sul on võimalus skännida, ehk saad netti välja panna? Siis saaks galeriisse ka lisada.
Vasta
#5

Huvitav fakt, mida enne ei teadnud, on see, et 1954 oli Moskvas linnapildi värskendamise kampaania - kõik sõjaeelsed masinad linnast välja. Et väliskülaliste ees kaasaegse ja areneva linna muljet jätta! Siis tuli nii mõndagi kindlasti ka Eestisse.
[/quote]
See ei olnud mitte linnapildi värskendamise kampaania, vaid NL pealinnas (ka Leningradis) pidid sõitma NL enda valmistatud tehnikaimed, mitte mõne kapitalistliku- või fasistliku riigi masinad.
Tänu sellele käidi Leningradist \"trofee masinaid\" ostmas. Sealt on ka Buick 8 pärit (galeriis pilt, mis oli enne Kütis ja nüüd õnnestus V.V ta ära päästa)
Vasta
#6

Tsitaat:See ei olnud mitte linnapildi värskendamise kampaania, vaid NL pealinnas (ka Leningradis) pidid sõitma NL enda valmistatud tehnikaimed, mitte mõne kapitalistliku- või fasistliku riigi masinad.
Nojah, sellepärast polegi siis vene 50ndate mängu- ja dokfilmides linnapildis näha midagi muud peale Zimide, Volgade, Mossede ja Pobide.

See Küti Buick, kui see on samast kohast, mida mina arvan, siis selle endisel omanikul olevat olnud ka üks 2 uksega 39. a. Buick ja ühe 22-26 Buicki mootorita osad. Kas oli see sama?

Ja veel peidetud autodest. Vaatasin üle Postimehe loo Raju GAZ-AAAst. Ja Rajul on üks tavaline GAZ-AA, mis osteti enne sõda Saaremaale ja mis oli peidus 80ndateni.

Vasta
#7

39 a. Buick oli nelja uksega, kuid laiali lammutatud ja tegema hakkatud 80-ndatel gaaskeevituse ja qvaldaga. Kahe masina kohta nägin ühte komplektset mootorit R8 ja üht plokki.
Ühe Buicki kohta käib kuulujutt et, pärit Kremli garaazist ( kokku oli 15 Buicki olnud võimu- ja parteitegelaste käsutuses) pärast sõda, peale Zis -ide tulekut, müüdi auto mingisugusele pokolvnikule ja sealt edasi Leningradi kaudu toodi Eestisse. Analoogne auto:
http://www.autogallery.org.ru/k/b/39buis...dan_KI.jpg


26 a. Buickist on alles raam, sillad - rattad koos puukodaratega ja orig. kummidega, rooli mehanissm koos rooliga ja kere detaile ning esitiivad mis kõlbavad näidisteks uute tegemisel. Käigukasti olemas olu ei mälete, aga mootori olid pioneerid utiili viinud.
Vasta
#8

Ühes Pärnu antiigiäris leidsin riiulilt pildi millel väidetavalt 30ndate aastate Buick.
Kahjuks ei úaanud omaniku andmeid.Aga auto asub Pärnumaal ja pidi olema peaaegu originaal.Kusjuures suhteliselt kobe nägi välja.
Vasta
#9

Huvitav mulle ta küll ei ütlend et see kuskil Pärnumaal asuks ja hinnaks arvas miski 10 K. A komplektne pidi ta jah olema.
Vasta
#10

Aasta alguses ilmus Börsis selline kuulutus:

MÜÜA: CHEVROLET -32, komplektne, osaliselt plekitööd tehtud. Hind: 9000, Pärnumaa

Kas pärnakad oskavad selle kohta midagi lähemalt öelda. Kas tõesti 1932? Või jälle mingi ammune registriviga?
Vasta
#11

Üks 36 a.Buick on Põlvamaal,kuulus esimese Eestivabariigi kindral Põdrale. Olen plaaninud seda ikka vaatama minna, kahjuks ei ole siiani jõudnud.Sad
Vasta
#12

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: pix
Üks 36 a.Buick on Põlvamaal,kuulus esimese Eestivabariigi kindral Põdrale. Olen plaaninud seda ikka vaatama minna, kahjuks ei ole siiani jõudnud.Sad
Kui ma ei eksi, siis oli selle mehe nimi Põdder.

OÜ Green Oval

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi

Kristjan (+372)5010599

Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta
#13

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: Landy
Tsitaat:Niimoodi kirjutas: pix
Üks 36 a.Buick on Põlvamaal,kuulus esimese Eestivabariigi kindral Põdrale. Olen plaaninud seda ikka vaatama minna, kahjuks ei ole siiani jõudnud.Sad
Kui ma ei eksi, siis oli selle mehe nimi Põdder.
Võimalik.Cool
Vasta
#14

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: grahv
Huvitav mulle ta küll ei ütlend et see kuskil Pärnumaal asuks ja hinnaks arvas miski 10 K. A komplektne pidi ta jah olema.


Käisin nädalapäevad tagasi uurimas mis autost saanud on.Hinnaks nimetas 22k ja ütles et asjals on peal Volga mootor.Asukohaks Eestimaa...mine võta nüüd kinni.Nagu kummitust ajaks taga.
Vasta
#15

Kuigi olen selle antiigipoe sage külaline ja klient ja omanik mulle tavaliselt naca alet teeb on ta tegelt ikka paras juut küll.
Vasta
#16

Vana teema küll aga ehk ei pahandata, et selle välja kaevasin.

Nimelt sai hiljuti hulk vanu pilt arvutisse skännitud ja nende hulgas oli ka pilt minu vanaisast ja tema buickist. Tegemist peaks olema mudeliga 38 special. Tegemist on 50-nendate lõpust Leningradist toodud trofeemasinaga. Minu vanaisa kasutuses oli ta omal ajal ehk kolm-neli aastat ja siis läks varuosadega kitsaks ning oldi sunnitud masin maha müüma.
Küsimus kah, nimelt kas võib see isend praeguseks säilinud olla ja kui palju seda marki masinaid eestimaal üldse liikunud on?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#17

nuga Kirjutas:Vana teema küll aga ehk ei pahandata, et selle välja kaevasin.

Nimelt sai hiljuti hulk vanu pilt arvutisse skännitud ja nende hulgas oli ka pilt minu vanaisast ja tema buickist. Tegemist peaks olema mudeliga 38 special. Tegemist on 50-nendate lõpust Leningradist toodud trofeemasinaga. Minu vanaisa kasutuses oli ta omal ajal ehk kolm-neli aastat ja siis läks varuosadega kitsaks ning oldi sunnitud masin maha müüma.
Küsimus kah, nimelt kas võib see isend praeguseks säilinud olla ja kui palju seda marki masinaid eestimaal üldse liikunud on?

Buick oli enne juunisündmusi minu vanavanemate peretuttavatel kompvekitööstur Brandmannil ja tema abikaasal. Kusjuures autot juhtis vahetevahel lisaks autojuhile ka proua (mis oli tollal üsna haruldane)-selleks laotati juhiistmele spetsiaalne lina või vaip. Auto varustusse oli kuulunud raadio ja kui aeglase käiguga kuskilt külavahelt läbi sõideti, siis oli avatud akendest kostvate raadiohäälte peale ühmanud keegi külamees et \"saksad laulavad\". Kuskil on mul säilinud ka pildid sellest autost. Karta on et peale juunipööret Buick koos kompveki\"tööstusega\" natsionaliseeriti ja võis sõjakeerises hävida või Eestist välja sattuda. Võis aga ka imekombel Eestimaale jääda.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#18

nuga Kirjutas:Küsimus kah, nimelt kas võib see isend praeguseks säilinud olla ja kui palju seda marki masinaid eestimaal üldse liikunud on?

1940. a. alguses oli Eestis liikvel vähemalt 96 Buicki. Palju neist pärast sõda siin alles oli, ei oska vist keegi öelda. Kindlasti toodi Eestisse päris palju sõjaeelseid Buicke peale sõda Venemaalt jm. juurde, nagu see eespool pildil olev masingi.
Ja ka säilinud peaks neid olema (või siis oli enne väljaviimist) tunduvalt rohkem, kui EAG Buickide lehel praegu väljas.

Vasta
#19

Ei ole küll Buicklik ,aga samasugune cabriolet ennesõjaegne Mercedes nagu Riia automuusemis on, oli minu vanaisal ka pool aastat või nii igapäevasõiduauto 50`ndail ja ütles ,et omal ajal kruusateel oli ta sellega 160 km/h sisse saand ,mis tol ajal ulme kiirus. Foto ka temast ja tema autost ühes albumis.
Vasta
#20

Tartu lähedal Saarel oli ühel taadil Buick , paraku Volga tehnikaga, originaal mootor oli alles, 8-silindrit,ilmselt V asetus.Minu andmetel müüs see taat auto umbes 6-7 aastat tagasi ja siis sai ta õnnetult surma.Iseenesest oli see auto üsna kobe ,kuid ümberehitusi oli päris palju: mootor ,sillad ,käigukast , esiklaas , kogu näidikutepaneel - kõik Volgalt.Kusagil on vist ka pildid säilinud aga ei leia praegu üles.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne