automoto.ee foorumid
naisteratas Riga-26, 1960.a. - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Vanade jalgrataste foorum (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=104)
+--- Teema: naisteratas Riga-26, 1960.a. (/showthread.php?tid=31268)



naisteratas Riga-26, 1960.a. - riga5 - 04-01-2010

Ajasin vanaema ratta välja ,mis aastakäiguga tegu .
Plaan veidi kõpitseda kevade poole . kahjuks esiporilaud puudub ,kui kellelgi üle võib pakkuda ,ilmselt pedaalid ka valed .

http://album.ee/node/21929601/50212547


RE: Riga naiste ratas . - valdo - 04-01-2010

Tegemist on 1960.a. naisterahvarattaga Riga-26.

Aastaarv on näha nii tagarummul kui ka raaminumbri lõpus, (19)60. Esirummul peab samuti olema aastaarvu sisaldav kirje "RVR 60": kui seda pole, pole esiratas õige.

Täiendaksin tehtud pildiseeriale toetudes Sinu esitet nimekirja puudu olevatest ja valedest detailidest:
- Sadul vale. Peab olema tagant sildiga "Riga" ja ka eest vedruga.
- Ketiratas koos vändaga vale. 1960.a. pidid olema kindlasti juba paksud "längus" kodarad, mitte viisnurkmuster. Mulle näib, et praegune vänt on ka ümarprofiiliga, Rigad olid kõik kandilisega
- Ketikaitse puudu
- Kell puudu
- Tööriistakott puudu
- Pumbahoidjad puudu
- Leistangi käepidemeotsad valed
- Ketipingutajad puudu
- Kogu esipidurisüsteem (trossiga) puudu
- Algne värvilahendus kadunud
- Kleidivõrgud puudu

Pedaalid näikse olevat kusjuures õiged. Riga tehases 1950ndate lõpul toodetud pedaalid tunneb mujal N. Liidus pedaalide hulgast ära järgmise eripära poolest - pedaali vändapoolses otsas on sissepressitud tekstid (ladina tähtedega) "RIGA" ja "OMEGA", teine teisel pool.

Kui aega saan, panen siia foorumisse võrdluseks ja restaureerimiseeskujuks pildid oma Riga-26 naisterattast, mille olen restaureerinud algses välimuses ja praktiliselt komplektsena (v.a. kleidivõrk).


RE: Riga naiste ratas . - riga5 - 04-01-2010

Tänud kirjutamast mis puudu mis vale . koristuse käigus loodan leida originaal juppe aga ei looda eriti .
Kui pildi paned siis saan kindlasti targemaks ,mingeid juppe olemas ka aga ei tea millele kuuluvad.

Tean et ratas vahetati omalajal mingi sõjaaegse vastu ja saadi see uuena .


RE: Riga naiste ratas . - Veteran - 05-01-2010

- pedaali vändapoolses otsas on sissepressitud tekstid (ladina tähtedega) "RIGA" ja "OMEGA", teine teisel pool.
[/quote]
...ühe kandi peal " OMEGA ", teise peal " LEV " või "PRAV" ( slaavi tähed)


RE: Riga naiste ratas . - valdo - 14-01-2010

(04-01-2010, 21:51 PM)valdo Kirjutas:  Kui aega saan, panen siia foorumisse võrdluseks ja restaureerimiseeskujuks pildid oma Riga-26 naisterattast, mille olen restaureerinud algses välimuses ja praktiliselt komplektsena (v.a. kleidivõrk).

Tehtud Smile Hetk tagasi postitasin foorumisse jutu/pildid oma restaureeritud 1958.a. naisterahvarattast Riga-26.

Võid selle välimust/detaile/lahendusi julgelt oma ratta juures eeskujuks võtta. Selle tuvastamiseks, kas Su ratta põhivärv oli must, sinine, punane või roheline, soovitan Sul esikahvel alt võtta - kahvli raami sees peituval osal peaks olema näha laik algset värvi. Kui ei ole, löö raami seest välja üks esikahvlilaagri kaussidest - selle istu alt leiad ikka tükikese algset värvi. Mis osas punase/sinise/rohelise Riga-26 kaunistused musta omast erinesid, sellest kirjutasin oma ratta postituse juures. Porilaudade/velgede värvikaunistustega ei tule Sul tegeleda, need olid Sul nagunii kroomitud (pead vaid kroomkatte asendama).