Jumz 6AL ja EO ehituslood -
Buzzet - 01-06-2013
Tutvustan ka teile siis oma ühte potensjaalset töölooma, mida teiste sarnaste ja kooli kõrvalt üritan taastada/ ehitada.
Tegemist 1985aasta isendiga, mis nüüd igati arvel ja tänava kõlbulik isend.
Kunagi olnud üle kabiini kopaga, mis minuni jõudnud informatsiooni põhjal sattunud kurikaelte kätte, õnneks oli buldoosertera maa sisse vajunud ja ära viimine oli keeraline ka minule endale, kui toda ratastraktorit soetasin.
Enamusaja on seisnud, viimased aastad, nagu esimestelt piltideltki näha on seinud keset karjamaad, haage järel.
Plaanid järgnevad, tuua lisaks olemasolevale üks doonor jumz, millelt saaks kopasüsteemid ümber tõsta jne jne, kuid see kõik aja pikku
Kõigepealt küttefilter (eelnevalt olnud mõlemad filtri korpused pooleldi jääd täis)
Vasak uks, hullusti kannatada saanud
Kerge värviproov
Veljed värvi alla
Ei meeldi sellised kohad tehnika peal, isiklikult
Happe surm
Kruntvärv
Vahepeal õnnestus pihustid ära puhastada ja stendida, lõppkokkuvõtteks pääses ühe uue otsa ostmisega
Kahjuks ei mahu põks mu kodu garaazi, siis peab asja tükkhaaval tuppa tassima ja siis jupiti tegelema, kuna vanad esirehvid oli päiksese käes ära lõppenud, siis õnnestus saada uuema, oli vist MB Unimog rehvid, on küll päevi näinud, aga õnneks ei ole piiri peal, et sõit võrduks loteriiga kas käib pauk või mitte
Asi hakkas värvimise poole pealt lõppjärku jõudma
Rohkem pilte :
http://fotoalbum.ee/photos/jurgenworkout/sets/1347623?page=1&seek=0
Muidugi ootan targemate ja kogenemate soovitusi, ütlusi tähelepanekuid.
RE: Jumz 6AL ehituslugu -
mlsluik - 01-06-2013
(01-06-2013, 10:33 AM)Buzzet Kirjutas: Muidugi ootan targemate ja kogenemate soovitusi, ütlusi tähelepanekuid.
Oleks üks soovitus küll, JÄTKA SAMAS VAIMUS!
Hea on kohe vaadata.
Kui masinaga vahest plaan metsa minna, kas need tiivalaiendid rohkem segama ei hakka?
Katuseraam on hea asi, kahjuks endal garaas liiga täpne selleks...
Panen siia jumzi käikude skeemi ka, mida ennist küsisid...
Ootan huviga edasisi pilte ehitusest....
RE: Jumz 6AL ehituslugu -
Buzzet - 01-06-2013
Katuse raam just selleks, et metsas, või metsateedel saaks esiklaasini ulatuvaid puid/ oksi saagida, ei tahaks katust tühja pärast mõlki astuda (sealt veel riffel alus puudu)
Küsimus ka, aga mis ülesannet too kang käigukangi küljes veel täitab, koguaeg arvasin, et tegemist aeglusti kangiga ?
Lisaks oli täna ka kerge pesupäev, kus käimarit üritasin puhtaks saada värvimiseks.
Kiiruga meisterdasin ka sõiduauto kärule vastava konksu, lihtsalt kinnituv ja ära võetav, töötab hästi.
Õlivanni tihend immitses ja karteripõhjas oli üks sõelataoline element punktist lahti tulnud
Vahepeal meisterdasin ka katuseraami.
laiemad poritiivad
Kõrgsurve pumbal vahetud lülid
Ärge lastke MTz kleepsul end häirida
Viimane töö oli soolole lumetera ettevalmistamine ilma alusraamita kerele, töö käib, kui tera suudab end juba iseseisvalt tösta ning langetada.
RE: Jumz 6AL ehituslugu -
kris282 - 01-06-2013
Väga äge ettevõtmine. Näeb päris kobe välja jube. Edu ja jaksu
Kris
RE: Jumz 6AL ehituslugu -
saarrand - 03-06-2013
Tubli töö on ette võetud, hea kohe vaadata!
RE: Jumz 6AL ehituslugu -
cesium - 03-06-2013
Kabiin on kellegi omalooming? Mälujärgi nagu ükski tehas sellist ei teinud.
RE: Jumz 6AL ehituslugu -
deeremees - 03-06-2013
Hea lugeda ja vaadata kuidas masinaid korda tehakse. Tubli 5+
. Kabiini tagumine osa on vast selle pärast selline et ülepea kopp sisse ei vajutaks kabiini. Mtz 50 ülepea kopatel oli ka samamoodi.
RE: Jumz 6AL ehituslugu -
Zkax5 - 03-06-2013
(03-06-2013, 17:23 PM)deeremees Kirjutas: Kabiini tagumine osa on vast selle pärast selline et ülepea kopp sisse ei vajutaks kabiini. Mtz 50 ülepea kopatel oli ka samamoodi.
Selles jutus on iva sees
Muidu olevat seal veel eraldi raam katusel.
RE: Jumz 6AL ehituslugu -
cesium - 03-06-2013
Seda mõtlesingi, et madala kabiiniga olid tehasest sellised, aga suurt ei tule nagu ette, et oleks tehtud sellisena.
RE: Jumz 6AL ehituslugu -
Buzzet - 03-06-2013
Kui nüüd päris aus olla, siis jah, kabiin on selliseks tehtud kellegi külaseppade poolt, seoses sellega (katus oli mõlkis, kuna kopp oli kunagi sinna sisse juba tulnud) kaasnes ka palju tööd , et see asi viisakaks teha. Lisaks mulle meeldib käru haakimist pigem läbi klaasi vaadata, kui et suurest august asjale käega veel kaasa aidata (pean silmas tagumise klaasi alla jäävat seina, mis oli puudulik).
Ja tagaklaas oli ära kukkumise äärel, kuna oli kinnitatud kummiribaga, asendasin kummiriba ajutiselt peitepea poltide ja vastava valss äärega, et vesi sisse ei tuleks, kuid praegu tagumine aken on koguaeg kinni, kui kopa taha saab, siis teeb asja ingede peale ringi, vb et veel paremini, kui tehas seda ette nägi
Salongiga tegelesin ka, praeguseks hetkeks asendasin ka külaseppade poolt pandud rullnoka istme vaz2121 juhi tooliga, asi pehmem, kõrgem ja lisaks reguleerimise võimalus, kuid kopa korral on ringi keeramine seal keeruline.
Lisaks üks kevadine pilt sõiduka käru haakes
RE: Jumz 6AL ehituslugu -
kopraonu - 03-06-2013
Kabiin on traktoril pisut veidra kujuga(loe:minu silma jaoks harjumatu) aga teema on hea
RE: Jumz 6AL ehituslugu -
honkomees - 03-06-2013
(03-06-2013, 18:06 PM)Buzzet Kirjutas: ... asendasin ka külaseppade poolt pandud rullnoka istme vaz2121 juhi tooliga...
viska see 2121 elik Niva iste kiiresti ja nii kaugele, et enam üles ei leia. Äärmiselt ebamugav ja kiirestilagunev asi, nii minu kui kõigil teistel tänapäeval sõitvatel nivadel on see asendatud mingi mõistliku lääne istmega, mul näituseks ühe kaheukselise nissani oma sees. Kui tahad vene tehnika peale jääda siis nt mosse 412/2140 istmed olid omas ajas väga mugavad ...
RE: Jumz 6AL ehituslugu -
mlsluik - 04-06-2013
(03-06-2013, 16:50 PM)cesium Kirjutas: Kabiin on kellegi omalooming? Mälujärgi nagu ükski tehas sellist ei teinud.
Poisid, lõpetage naljad...
Keegi ei ole siis "ülepea" kopaga jumze kohanud või?
Isegi eestis neid paarkümmend isendit vähemalt....
Laadimiskoppasid tuli tehasest uue kabiiniga mõlemaid varinte...
RE: Jumz 6AL ehituslugu -
saarrand - 04-06-2013
Mina sellise kabiini olemasolus kahelnud ei ole. Küllaga tekkis mul üks küsimus, võibolla tegemist lolli küsimusega, aga siiski: Kas ülepea kopaga Jumzil saab selle kopa eemaldada ja teha traktori nn normaalseks soolo traktoriks korraliku rippsüsteemiga?
RE: Jumz 6AL ehituslugu -
v6sa - 04-06-2013
(04-06-2013, 08:20 AM)saarrand Kirjutas: Mina sellise kabiini olemasolus kahelnud ei ole. Küllaga tekkis mul üks küsimus, võibolla tegemist lolli küsimusega, aga siiski: Kas ülepea kopaga Jumzil saab selle kopa eemaldada ja teha traktori nn normaalseks soolo traktoriks korraliku rippsüsteemiga?
A miks ei peaks saama? Kõik liited on ju polditud standardkestade külge.
Iseasi on selle tegevuse rentaablus...
RE: Jumz 6AL ehituslugu -
mlsluik - 04-06-2013
JJV paigaldamine tuleb siis päevakorda, see aga on juba suurem ettevõtmine.
Ekskavaatori raami küljest võtmine on suht lihtne töö.
Soolo jumz oli mul sammuti kunagi EO, haakesüsteemi saab kas soolo jumzi oma paigaldada või siis MTZ omast kokku kompunnida. Endal on MTZ aisad ja õlakud.
RE: Jumz 6AL ehituslugu -
cesium - 04-06-2013
(04-06-2013, 06:44 AM)mlsluik Kirjutas: Keegi ei ole siis "ülepea" kopaga jumze kohanud või?
Näituseks siin lingil neid greifereid igat sorti ja ajastust. Madalad kabiinid ainult kaldus aknaga.
http://land-tech2.narod.ru/tractpogrexc.htm
RE: Jumz 6AL ehituslugu -
Buzzet - 07-06-2013
vahepeal meisterdasin ühe haakekolmnurga kühvelkopa tarbeks, mille ka arvatavasti ise teen
RE: Jumz 6AL ehituslugu -
Buzzet - 29-06-2013
Vahepeal huiasin oma uue etteandepumbaga, lõpuks lappisin vanadest pumpadest korraliku ja läks see paikka, need uued pumbad pididki kõik utiil olema vms.
Lisaks valmistasin kühvelkopa
Lisaks tegin oma lumetera tarbeks ka tugendusi
RE: Jumz 6AL ehituslugu -
Buzzet - 04-07-2013
(30-06-2013, 22:24 PM)meli666 Kirjutas: (01-06-2013, 14:41 PM)Buzzet Kirjutas: Küsimus ka, aga mis ülesannet too kang käigukangi küljes veel täitab, koguaeg arvasin, et tegemist aeglusti kangiga ?
See on ju jõuvõtuvõlli siduri kang. Tavaolukorras, kui lahutad jalgsiduri, siis pedaal liigub niiöelda poolepeale. Selliselt saad käike sisse panna, jõuvõtuvõlli aga mitte.
Kui tõmbad selle varda välja ja jaldsidurit vajutad, siis läheb pedaal täitsa põhja, sisuliselt vastu kabiini põhjaplekki. Sellises asendis saad jõuvõtuvõlli sisse panna, kuna sidur lahutatud.
Mul läheb siduripedaal igasasendis vastu kabiini põhja, kang seal nagu tallesaba, käib sinna kus poole tõmme/kallak on