muruniiduki õlivahetus
#21

Muruniitja õli peaks u sama olema kui Ziguli õli, vähemalt klass on sama.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#22

Ise oleme ostnud muidu iga kevad spets muruka õli ja vana õli süstlaga välja tõmmanud. Süstlaga seepärast, et ei viitsi alt lammutama hakata, et õli punnini jõuda, mingi plastik on seal ees ja selle alt ära võtmine on ka idiootne. Vist too väntvõlli otsas olev tera kinnitus kronsa jäi ette. Tegu siis Husqvarna niidukiga. See aasta ei hakanud õli vahetust tegema, teritasin tera ära(mis peale esimest niitmist jälle ümar Big Grin ), bena sisse, vaatasin õli varrast millel ainult ots oli õliga koos ja siis võtsin lihtsalt traktorisse minevat õli ja panin normi täis.
Vasta
#23

V6sa kirjutas
Tsitaat:Tõsi, sajaeurostel vist all punni polegi..

Minu kahe aasta vanusel B and S mootoriga muruniidukil, mis maksis pea 250 EUR, ei ole ka ava karterist õli väljalaskmiseks.
Vasta
#24

Ma omal olen alati valanud muruniidukisse autost üle jäänud 10w40 tavaliselt ostan 5l õli, sellest saab uue õli autole+1kord juurde valada vajadusel ja jääb täpselt üle 1kordseks muruniiduki õlivahetuseksBig Grin
Korgid kõigil all, aga osadel on selle põhjakorgi leidmine komplitseeritud ja avamise asemel on tõesti lihtsam ülemise korgi kaudu välja tõmmata.
Vasta
#25

Mina olen oma niiduki "Priks ja Traatõun" mootorit hooldanud nii:

kohe peale niitmist panna niiduk kasti või pingi peale peale, külje peale kummutada ja õli välja valada õlivarda ava kaudu (peab jääma allapoole), seejuures olgu mootor tahapoole kergelt viltu, et kallutamise ajal õli silindrisse ei satuks ja küünalt ära ei roojaks. Küünla võib ka enne kallutamist välja keerata ja peale õlivahetust, kui mootor taas õiges asendis, mõned korrad mootorit ringi ajada, et loobiks küünla ava kaudu liigse õli silindist välja, kui seda sinna ikkagi satub, siis küünal omale kohale tagasi keerata.

Poroloonist õhufiltrit puhastan ja immutan nii:
Svamm filtrist välja, pesta bensiini sees ja kuivemaks pigistada(käele võib kilekoti ümber mähkida, kui ei taha paljakäsi sulistada), seejärel panna svamm korpusesse tagasi ja niita kümmekond minutit, et tõmbaks ülejäänud bensu svammist välja (äkki rikub bens svammi ära, kui pikemaks ajaks sisse jääb). Siis panna svamm kilekotti, valada oli peale ja mudida kilekotti seni, kuni õli svammi sisse imbub. Siis pigistada õli svammist välja ja installida svamm filtri korpusesse tagasi.


Lugesin kunagi, et diislikütusega ei olevat hea mootorit loputada, kuna see jätvat detailidele mingiks ajaks kihi, millele õli hästi kleepuda ei taha.
Õli kasutan sama, mis autol või tsiklil - odavama otsa sünt, ikka jääb natuke üle kusagilt.
Vasta
#26

Räägin enda naabrimehest:

Ostis osta.eest 25 eerikuga muruniiduki ("biggest stays on" Big Grin) 3 hooaega tagasi.
Laisk nagu ta on, õli too hetk ei vahetanud kallas vaid autost ülejäänut peale.
Hetkel käsil kolmas hooaeg sama vana õliga, iga aasta vaid törtsu peale valanud. Ütles vaid, eks näe kaua kestab. Aga tundub, et enne mädaneb kest ära kui mootor maha sureb.
Ja töötab siia maani, isegi ei suitse raibe Big Grin

vabal ajal painutan kaablit...
Vasta
#27

MA ei jäta "jonni", nagu ma ei taha seda jätta ka meremootorite puhul. Mootor on mootor, eriti veel neljataktilised. Vahet pole ,mis aparaadi peale see pandud on: arvata võib, et vähegi kvaliteettootja mootorite koostetäpsus on sama Toyotal, bemmil, B&S'il, Makital, Hondal ja VolvoPental.
Auto puhul on aastal 2014 10 000 õlivahetusvälp samahea kui olematu, pigem on see 15-20K läbisõitu või kord aastas. Seda ikka suure temperatuurierinevuse pärast. Muruniiduk ja näiteks purjekas teadupärast aga miinuskraadides tööd ei tee ja ringi ei sõida.

Ütleme auto kasutuse keskmiseks kiiruseks 50 km/h, seega 10 000 läbisõitmiseks kulub 200 tundi ja tänapäeval tavalise 20 000 välba jaoks 400 tundi! Aga auto mootor töötab ikka oluliselt raskemates tingimustes, seda just pööretevahemiku ja temperatuuride (lõputud kümkäivitused) osas. Ja mitte mingit probleemi ju pole! Ning norm on ka see, et õli võib ära kuluda max. pealt min. peale. Tõesti, mõni murutraktor võib teha erakasutuses hooajaga 200 tundi tööd... kuigi vaevalt! Käsiniiduk, eriti see 99-eurone, ei tee seda mitte kunagi!
Ei ole õlifiltrit, msi siis saasta püüaks. Nõus. Ja see, et sisuliselt see liitrike ju ei maksa ka mitte sittagi. Aga asi on rohkem põhimõttes: ma sõidan tuima näoga autoga 500 tundi sama õliga ja siis hakkan ennast vaevama mingi odavjunniga, mis tegi tööd 15 tundi??? Milleks?
OK, mingi teatud aja jooksul ju õli enda kvaliteet langeb aga kuna niigi on neile podistajatele ette nähtud täielik saastõli, siis korra sinna sisse panna korralik õli ja asja võib unustada. Pigem vaadata, et oleks võimalikult kuumakindel ehk siis suveõli.
Vasta
#28

See on mõnus teema, igaühel on positiivne lugu rääkida :) Mul ka.
Mul on ka kuskil 15 aastat vana bs mootoriga asi. Õli olen aegajalt peale valanud, mõnel helgemal kevadel pilli külili keerand ja 'hooldust teinud' :)

See talv juhtus niisugune lugu, et niitja jäi kogemata kuuks ajaks õue. No mul on väike kuur ja et muule kolale ligi saada, lükkan ta välja. Ära minnes ununes. Järgmine kord maale sattudes vaatasin, et mis see kollane sealt kuuse tagant paistab. Lükkasin kuuri tagasi, hoolas peremees ikkagi.
Eelmine nädal mõtlesin siis käivitada. Üsna roostene nägi välja, aga proovida ju ikka võis.
Starterist ei jaksand tõmmata :)
Trossid ka eriti ei liikund.
Keerasin siis terast konet ringi paar korda, siis sai juba nöörist ka.
Kuskil seitsmenda tõmbega läks käima.
Viis minti käis, siis hakkas suits hajuma, õli hakkas otsa saama :)
Jätsin seisma, valasin uue sisse, käivitasin, niitsin.

Rõõmus meel oli, ausalt :)
Vasta
#29

Reaalselt pole ma mingit erinevust kohanud mis õli on muruniitjasse pandud.Peaasi,et oleks ikka mootori õli ning õlinorm täis.

Briggsil on kasutusel isegi õlifiltriga modifikatsioon! Rohkem reklaami värk kuna mootoril surveõlitust pole ning ringipaisatav õli juhitakse läbi filtri nõrguma. Filtri hind 10-24 eurot,oleneb kas B varuosa või siis B&S, John Deere kirjadega.

---------

Kui hästi otsida siis leiab isegi Eestist sügisel uue muruniitja 120-140 euroga kus on B&S mootor peal koos pudinatega. Seega kui lased korralikult kändu siis väntvõlli sirgestamine ,uus tera ja hoolduspudinad on kallim uuest niidukist Big Grin
Vasta
#30

Tõtt-öelda ei saa aru, miks mõned seltsimehed muruniiduki õlivahehetust juskui mittevajalikuks peavad. Mõned aastad vahetamata õliga BS mootorit olen lahti kiskunud - õlist oli saanud pigi värvi ja konsistentsiga ollus. Alati võib teha paremini, eriti, kui see tegemine pole kallis, aeganõudev ega keeruline.

teemast välja:
Ka on nähtud sama probleemi "igikestval" Volvo 940 2.3 mootoril, millel õli vahetati kord aastas ja sõideti väga lühikesi otsi - karteri põhjas oli saasta niiplaju, et jõudis õlipumbani ja ummistas selle täielikult, s.t surve kadus.
Vasta
#31

(22-05-2014, 08:52 AM)Daniil Kirjutas:  Tõtt-öelda ei saa aru, miks mõned seltsimehed muruniiduki õlivahehetust juskui mittevajalikuks peavad. Mõned aastad vahetamata õliga BS mootorit olen lahti kiskunud - õlist oli saanud pigi värvi ja konsistentsiga ollus. Alati võib teha paremini, eriti, kui see tegemine pole kallis, aeganõudev ega keeruline.

teemast välja:
Ka on nähtud sama probleemi "igikestval" Volvo 940 2.3 mootoril, millel õli vahetati kord aastas ja sõideti väga lühikesi otsi - karteri põhjas oli saasta niiplaju, et jõudis õlipumbani ja ummistas selle täielikult, s.t surve kadus.

Absoluutselt nõus. See on ju paar aastat. Ning ega siis ka igakevadine õlivahetus pole ju raske teha, ning sisuliselt see maksab "mittemidagi". Ja teemast väljast: seesinane Volvo polnud ju ei 5 ega 10 tuhat läbi sõitnud, mida on tavalised muruniidukid... kui nende kered otsa saavad. Samas on võidusõitmise autosid, mille mootorile iga 500 meetri läbimise peale ehk umbes 1 minut töötamist kokku, tehakse "kapremont" ja sisse läheb uus õli Big Grin Miks mitte seda teha siis ka muruniidukiga: teed sellest omale hobi ja peale iga niitmist võtad selel lihtaparaadi lahti, pesed hambaharjaga puhtaks, konserveerid, vahetad õli jne. Ütleme, et plats on ka piisavalt suur - niidad 4 tundi, hooldad masinat tunni ja ongi üks suvine vaba päev sisustatud. Kusjuures ma täiesti mõistaks, kui nii tegutseks absoluutses aja ülejäägis vaevlev pensionär suvilakooperatiivis iga oma erineva masinaga. Kõrgläikkesse poleeritud muruniiduki lõiketerad ripuksid kuuri seinal, maakaevamise labidas saaks iga kasutuse järel terale kaitsva krundikihi peale jne Cool
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne