Täna (õigemini eile) käitusin nagu Saksa ohvitser. Ei, ma ei karjunud: "Heil Hitler!", vaid korjasin oma sugutungi kokku ning seadsin sammud lauda poole. Nii pervo ma siiski ei olnud, et oleksin lambaga asjatanud, vaid astusin seksuaalvahekorda rõhulülititega. Selle käigus oleks peaaegu toimunud ka mitu vahekorda emaga, vähemalt venekeelsel verbaaltasandil.
Jõudsin järeldusele, et teatud asju on mõistlik dokumenteerida. Et mis juhtus, millal ja kuidas asi lahenes. Igapäevaauto kohta on küll logiraamat olemas (kuni pirnivahetusteni välja) aga kompressori kohta pole taibanud märkmeid teha.
Hakatuseks kontrollisin küljes olevat rõhulülitit. Ei mäleta, mis põhjusel, aga seis oli järgmine. Lüliti põhi oli kompressori ehitamise ajal 2009 ostetud lüliti küljest, ülemine osa aga enda eelmise kompressori pealt. Too kompressor oli juba sündides vigane (vahetati garantiikorras ümber), aga vaatamata sellele teenis mind terve igaviku: 8 aastat! Olgugi, et tema kolvirõngas oli plastmassist...
Rõhu tõustes lülitus ilusti välja, aga langedes tahasi ei lülitunud. Keerasin reguleerpolti peale, hakkas toimima. Polt oli vales asendis ilmselt seetõttu, et montaaži käigus teisiti ei saanud ja hiljem tagasi keerata vist ei taibanud. Katsed viisin läbi "kuivalt", st ilma elektrita.
Ajasin tujuka vedru paika ka teisel lülitil:
No mitte ei mäleta, miks ta välja praagitud sai ja kaua ta töötas. Katsetades selgus, üks kontaktipaar ei sulgu. Kas see oligi ehk põhjus, või tuli too vedru lahti või...
Siinkohal tuleb tunnustada ksf! Naabrivana tänuväärset tööd guugelmuugeldamisel ja tulemuste siia linkimisel. Hulga õpetlikke pilte, iseasi, kas neist ka õppida osatakse. Soovitan tähelepanelikult vaadata. Asi selles, et ka mina ostsin siiski uue lüliti:
Nüüd võrrelgem tema põhja "õige" lüliti põhjaga:
Vahe on kolmes augus, põhjusmõtteliselt torukolmikus. Kahte auku võib kruvida mida iganes: pimeda, kiirliite mamma, manomeetri või regulaatorkraani (nagu pildil). Aga kolmandasse on obligatoorne panna kaitseklapp. Muidu juhtub tõesti nii, nagu ksf! Madlobster üsnagi dramaatiliselt kirjeldas: voolikud paistetavad ja aparaat iniseb 17 baari juures. Alguses tahtsingi sellele seisukohale oponeerida, viidates kaitseklapile, aga kui keegi sellise "pooletoobise" lüliti ostab ja kaitseklappi kuhugi mujale ka ei taipa panna, siis võibki nii juhtuda. Tagantjärgi veelkord tänu Tartu Cedo meestele, kes mul asja viimse detailini paika aitasid panna, ise poleks kõikide nüansside peale tulnud.
...jätkan järgmises postituses...