K:kompressor

Tänud soovituste eest, aga viimastel linkidel on ühefaasilised (mulle on vaja 3-faasilist, mis 4 kW mootorit lülitab). Ja esimesel lingil on ka sellised asjad, et kas nad kompressorile üldse sobivad (pildid tillukesed nagu sääse nokud). Kompressori omal peab olema süsteem, mis väljalülitamisel (olgu käsitsi või automaatselt) laseb rõhu maha (tagasilöögiklapist tuleb vastav toru), et järgmisel korral oleks lihtsam käivituda. Loomulikult olen ma kodumaa pinna pial guugeldanud ja poodidestki küsinud, aga seda õiget eriti ei ole, vähemalt mõistliku hinna eest.

Edit: õigem otsingusõna on rõhulüliti, mitte rõhurelee. Ja ainus sobiv, mis on Eestis hiirekliki kaugusel, on ühes minu eelmises postituses lingitud.
Vasta

No aga, siis võimalus - kirjuta, helista AN tehnika mehele ja küsi kust saab ja mis maksab? Ta ju niikuinii neid poolast veab. Seal nimekirjas tal ka üks 3F kompressor http://antehnika.eu/toode/493/kompressor...bar-maktek
Ütled näet kuradit suri ära ja uut vaja .

Bensiinis peitub kiirendus - diislis vingu hais.
Vasta

(24-09-2014, 22:40 PM)meli666 Kirjutas:  Mis neid kolmefaasilisi rõhureleesid nii paaniliselt taga otsida? Ühefaasiline pluss kontaktor teeb ju sama töö ära.

Teeb, teeb (vt mu postitust eelmise lk lõpus). CCCP-i aegsetel kontaktoritel on see häda, et aeg teeb oma töö. Mul näiteks puulõhkumismasinal tuleb neid keskmiselt kord aastas välja vahetada. Mingil suvalisel ajahetkel käib lihtsalt pauk ja pool põleb läbi. Selline kogemus teeb paratamatult veidi skeptiliseks. 3F lülitiga asi ju palju lihtsam: keerad paika, ühendad juhtmed ja asi hää. Pole vaja hakata mingit karpi otsima, kuhu kontaktor panna jne.
Vasta

Kuna ööd on pikad, siis kaevasin naabrite juurest - Poolast.
http://sklep-pneumatyczny.pl/k96,kompres...staty.html
http://www.narzedziowy.sklep.pl/index.ph...ductId=182

Kindlasti annab siit veel edasi otsida nii tekstist kui piltidelt https://www.google.ee/search?q=Wy%C5%82%...7gbyooGQBA
Google pildid poolas
https://www.google.ee/search?q=Wy%C5%82%...36&bih=714

Bensiinis peitub kiirendus - diislis vingu hais.
Vasta

Täiesti tahtmatult olen saanud hakkama koletu vägitükiga. Levitades siin linki Põllumehe kaubamaja 3F rõhulülitist, on see praeguseks tootevalikust kadunud.

Tuleb ikka sinna 1F lüliti ja kontaktori juurde tagasi pöörduda. Kuigi jah, üldse mitte pole kompressori juures head kohta, kuhu karp kontaktoriga panna (ega omal ajal ilma asjata minikontaktori ja tillukese karbi kasuks ei otsustanud). Nii ehk naa tuleb keevitada ja aretada, üsna töö- ja ajamahukas, võrreldes bolt on lahendusega. Arvestama peab sellega, et vibra on üsna tugev, umbes nagu kella kümnesel poekundel Wink  Ei teagi, kas see on minu aparaadi eripära, või CO-7 geneetiline omadus.

Küsimus ka suurele ringile. Kui ei õnnestu leida 220V pooliga kontaktorit, siis kas 220 rõhulüliti suudab 380 (tegelikult 400+) pinget taluda? Võimsuse koha pealt kindlasti, sest lülitavad nad ju 2 kW 1F mootoreid, millega võrreldes kontaktori pooli poolt tarbitav võimsus on kaduvväike. Aga just pinge?

Südamelt ära ka õpetlik ja naljaks lugu nõukogude kontaktorist. Kaane peal kvaliteedimärk ja pooli pingeks 380. Igaks juhuks võtsin lahti, sest mine tea, millise kaane purjus Vasja on sinna kruvinud. Pooli peal kirjas 220. Proovisin siis 220ga pingestada, no ei tõmba, vähemalt mitte niipalju, et mootor käima läheks. Siis mõtlesin, et saagu või sitem, ja pingestasin faaside vahelt. Tuligi välja, et pidigi 380 pingega olema! Ilmeselt olid õiged poolide etiketid otsa lõppenud ja selle pisiasja pärast ei saanud ometi tootmist seisma panna, või oli Vasja ikkagi purjus.
Vasta

Suudab küll!
Aga mis mõttes ei leia 220 V mähisega kontaktorit?
Neid on absoluutselt igas selle alaga toimetavas kaupluses ja ei ole hinnad ka sellised, et järelmaksu kasutama peaks.
3 faasilisi rõhulüliteid on igas suruõhutehnikaga hangeldavas kaupluses. Kompressorikeskus, Õhumeister jne. Umbes 30€ vist on kolmefaasilise rõhulüliti hinnaks. Kontaktorid igasugu mähistega 10-20€ Elmatik jms poed
Vasta

(13-10-2014, 12:07 PM)Madlobster Kirjutas:  
Aga mis mõttes ei leia 220 V mähisega kontaktorit?

Selles mõttes, et lugupeetud ja abivalmis ksf! Wiki432 lubas mind aidata ja oma varudes tuhnida. Kui ma peaksin kõike, mida mul vaja on, poest uuena ostma, siis oleksin tõenäoliselt surnud (kas siis võlausaldajad oleks maha löönud või ise endale otsa peale teinud). Hea näide on minu eespool presenteeritud kompressor. Maksma läks see lõbu 4000 EEK, samas kui poes olid võrreldavate näitajatega aparaadid 14000 EEK.

Kui nüüd poest osta kontaktor (20), karp (10) ja 1F lüliti (12) pluss veel muid vajalikke pudinaid, siis on see lahendus võrreldes 3F lülitiga kindel häving. Siia otsa veel aretustöö. Ega tehasekompressoritel ilma asjata 3F lüliteid ei kasutada.

Võibolla inimesed, kes ise "maailma ääre peal" ei ela, ei kujuta teatud asju ette. Viidatud Õhumeistri ja Kompressorikeskuse külastamine läheb minu jaoks piisavalt kalliks (Tallinna ots min 30€, porganditega).  Tartus on ka esindused olemas, aga aega kulub sisuliselt terve päev. Ja kas seal kõik asjad ikka letikaubana olemas on .
Vasta

Eks inimesed on erinevad
Mõni teeb kuuri ukse ees pimedust, külma ja vihma tortsides vanas plekk panges oleva kaltsu, kohe kohe varre otsast lahkuva vasara ja peotäie täiesti ebamäärases mõõdus välja veninud vene võtmetega ära töö, mida teine ei suuda profi sisustusega soojas ja valges garaažis. Samuti suudetakse päevi näinud "maljutka" pesumasinast, suurest roostes mutrist ning peotäiest teadmata päritolu ja otstarbega huijoovinatest kokku panna täiesti toimiv ja kestev (ka isalt pojale) tööriist

Mina ise olen seda tüüpi, et kui ma olen mingi sita tööristaga üritanud midagi ära teha ja see mulle pidevalt näkku paneb, on selleks siis väljaveninud võti, lahja ja väsinud akudega drell või olen pidanud vasara pead kolm korda põõsast ja ühe korra kuuri katuselt ära toomas käima või, et kui olen kompressori lappinud traadi, isoleeri ning vanast pesumasinast võetud varuosaga ning kogu see aretis kunagi tööle ei hakka kui seda kiiresti vaja on või keset tööd seitse korda seisma jääb ja seitse korda mitte seisma jäämise tõttu vajaliku 8 bari asemel 17 bari juures inisema hakkab ning voolikud paiste puhub siis lähen poodi ja ostan 1000€ eest uue kompressori. Seega, et veriste sõrmenukkide, sinise otsaesise ja pahupidi närvidega poes olles mitte ülemäära suuri kulutusi teha üritan vasarale korraliku varre ja kompressorile korraliku lüliti hankida enne tööde alustamist. Ja kuramuse kena on vaadata korraliku karpi, kus peal on ON/OFF lüliti versus mingi aretis, mis kellegi arust võiks ja kellegi arust peaks töötama aga reaalsuses aega ja närve kulutab ning kokkuvõttes kuuri maha põletab.

Aga vahest olengi vaadanud, mis olematutes tingimustes ning ka täiesti pahnast kokku pandud riistadega inimesed naeratades tööd teevad ning mind lolliks peavad, et kapitaliste nuuman. On neilgi ju omamoodi õigus, lihtsalt inimesed on erinevad. 
Vasta

Hee!

Kena suruõhu tekitamise ja puhumise teema on sujuvalt läinud suisa filosoofiliseks. Kaasfoorumlaste lahkel loal puhun minagi filosoofiat edasi.

Inimesed ei olegi nii erinevad, nagu esmapilgul paistab. Kõigil ju kaks kätt ja jalga, kui invaliidid kõrvale jätta. Mina ei kuulu kaugeltki mitte kantossipaikajate parteisse. Mulle ka väga meeldib ilus OFF/ON kiri. Võtan hoogu, et lasta reklaamifirmal motoploki lenksu peale suretusnupu juurde vastav kleeps teha, pluss noolekesed reeversihoova juurde. Üldsegi mitte ei meeldi mulle roostes mutrid, odavad ja pooletoobised lahendused. Pigem kipun liigagi palju kulutama ja mõningaid asju "liiga korralikult" tegema.

Elu ei ole must-valge ega ideaalne, kõik ei kulge nööri mööda. No näiteks on vägagi tervitatav ja ideaalne, kui täiskasvanud inimesel on regulaarne ja rahuldust pakkuv seksuaalsuhe vastassoost partneriga. Aga minu perekonnaõpetuse õpetaja, kes oli teeninud Saksa sõjaväes, rääkis, kuidas nende ohvitser ebaregulaarselt lambalaudas käis.

Nii et alati ei saa kompromissitult ideaalide poole püüelda. Kuskilt jooksevad kasvõi rahalised piirid, ehk siis sõita Lexusega ja süüa ainult makarone. Teine, olulisemgi asi, on pühendumus. Kui asjad on projekti tasandil, siis püüan kõike teha nii korralikult kui vähegi suudan. Välja tuleb muidugi nagu alati (teised on küll kiitnud, aga ise pole alati 120% rahul). Projekti puhul annan endast 110%, tegutsen "sisemise põlemisega". Aga seetõttu jääb mõni teine asi sootuks tähelepanu alt välja, kõigesse ei jõua 110% panustada. Hetkel ei ole kompressor mulle prioriteet nr 1, kunagisest projektist on saanud tavaline tarbeese, millega olen harjunud ja mida tahaks Nikumukidze-meetodil veidigi viisakamalt toimima saada kui juhe seina/seinast välja. Pool muna ikka parem, kui tühi koor.

Jah, ega see sõnavaht, targutamine ja filosofeerimine suurt aita. Vahutamise ja targutamise asemel (või sellele lisaks) on siinstel foorumlastel fantastiline komme: ulatada hädas olevale kaasfoorumlasele abikäsi. Siinkohal ka avalik tänu Wiki432-le, kes tarka juttu tekitamata sõna otseses mõttes käegakatsuvtavat abi osutas. 
Vasta

Sai ka kunagi aircommist pump ja surverelee ostetud.Ma ei tea kas ühendasin midagi valesti,aga koheselt põles mingi junn maha surverelees ja too onn/off nuppu pole seal juba ammu.Midagi põles maha ja ega sellepärast ei lähe kohe kapitalisti nuumama,et uus 60€ relee osta.Poest kõige väiksem kontaktor ja start stopp nupp lisaks ja see maha põlenud osa asendatud veidi teisiti ja asi toimib sama hästi kui orginaalis ja veel paremini.Ei mingit keberniiti.
Vasta

Täna (õigemini eile) käitusin nagu Saksa ohvitser. Ei, ma ei karjunud: "Heil Hitler!", vaid korjasin oma sugutungi kokku ning seadsin sammud lauda poole. Nii pervo ma siiski ei olnud, et oleksin lambaga asjatanud, vaid astusin seksuaalvahekorda rõhulülititega. Selle käigus oleks peaaegu toimunud ka mitu vahekorda emaga, vähemalt venekeelsel verbaaltasandil.

Jõudsin järeldusele, et teatud asju on mõistlik dokumenteerida. Et mis juhtus, millal ja kuidas asi lahenes. Igapäevaauto kohta on küll logiraamat olemas (kuni pirnivahetusteni välja) aga kompressori kohta pole taibanud märkmeid teha.

Hakatuseks kontrollisin küljes olevat rõhulülitit. Ei mäleta, mis põhjusel, aga seis oli järgmine. Lüliti põhi oli kompressori ehitamise ajal 2009 ostetud lüliti küljest, ülemine osa aga enda eelmise kompressori pealt. Too kompressor oli juba sündides vigane (vahetati garantiikorras ümber), aga vaatamata sellele teenis mind terve igaviku: 8 aastat! Olgugi, et tema kolvirõngas oli plastmassist...

Rõhu tõustes lülitus ilusti välja, aga langedes tahasi ei lülitunud. Keerasin reguleerpolti peale, hakkas toimima. Polt oli vales asendis ilmselt seetõttu, et montaaži käigus teisiti ei saanud ja hiljem tagasi keerata vist ei taibanud. Katsed viisin läbi "kuivalt", st ilma elektrita.

Ajasin tujuka vedru paika ka teisel lülitil:
   
No mitte ei mäleta, miks ta välja praagitud sai ja kaua ta töötas. Katsetades selgus, üks kontaktipaar ei sulgu. Kas see oligi ehk põhjus, või tuli too vedru lahti või...

Siinkohal tuleb tunnustada ksf! Naabrivana tänuväärset tööd guugelmuugeldamisel ja tulemuste siia linkimisel. Hulga õpetlikke pilte, iseasi, kas neist ka õppida osatakse. Soovitan tähelepanelikult vaadata. Asi selles, et ka mina ostsin siiski uue lüliti:
    Nüüd võrrelgem tema põhja "õige" lüliti põhjaga:    
Vahe on kolmes augus, põhjusmõtteliselt torukolmikus. Kahte auku võib kruvida mida iganes: pimeda, kiirliite mamma, manomeetri või regulaatorkraani (nagu pildil). Aga kolmandasse on obligatoorne panna kaitseklapp. Muidu juhtub tõesti nii, nagu ksf! Madlobster üsnagi dramaatiliselt kirjeldas: voolikud paistetavad ja aparaat iniseb 17 baari juures. Alguses tahtsingi sellele seisukohale oponeerida, viidates kaitseklapile, aga kui keegi sellise "pooletoobise" lüliti ostab ja kaitseklappi kuhugi mujale ka ei taipa panna, siis võibki nii juhtuda. Tagantjärgi veelkord tänu Tartu Cedo meestele, kes mul asja viimse detailini paika aitasid panna, ise poleks kõikide nüansside peale tulnud.

...jätkan järgmises postituses...
Vasta

"Pooletoobise" lüliti ostsin teadlikult. Algne plaan oli ülaosa vana põhja otsa tõsta. Aga kuna vana lüliti sain (eeldatavasti) jonksu, siis viin ta poodi tagasi. Või kui keegi siinsetest endale tahab, siis hind on peal. Noh, mingi osa jätan endale "koolituskuludeks", seega saab odavamalt.

Hea oli muidugi see, et uue (ja ilmselt toimiva) lüliti pealt sai eeskuju võtta. Üks tore asi on sellel lülitil veel: rõhuvabastusklapi otsa saab kinnitada nii plast- kui vasktoru. Vanemal variandil tuli kõne alla ainult plast, mis sinna lihtsalt sisse torgatakse:
   

Ausalt öeldes ei töötanud mul rõhuvabastussüsteem juba ammu, tagasilöögiklapi juurde oli pime ette keeratud. Mõtlesin, et miks ma nii tegin. Põhjus ilmselt liitmikus kasutatavas torukeses:
   
Või õigemini selle detaili ja plasttoru koostöös. Vaat ei mäleta, kas neid torukesi müüdi eraldi, või olid nad tagasilöögiklapiga komplektis. Aga fakt on see, et plasttoru tuli lahti ja see junnike pani ka jeehat. Vana kompressori plasttorus oli vaskjunn nii kõvasti kinni, et andis välja sikutada. Aga uue toru sees käis umbes sellise lõtkuga nagu lapsetegemise riistad omavahel Smile  Püüdsin mõõta eri plasttorude seinapaksust (välismõõt mõlemal 6mm) ja sain ca 0,2 mm vahet. Ilmselt on eri tootjate (või partiide) plasttorud erinevad, aga vaskjunn sama. Minu arvates on elementaarne, et igasugu voolikusse topitavate liidete puhul kasutatakse "kuuske", aga see täiesti sile. Ausalt, väga pooletoobine see tänapäeva plastmaailm. Sotsialismi ajal küll sellist süvavaesust ei olnud, et kõike pidi plastmassist tegema.

Vasktoru igati parem lahendus, saab kasutada piduritorudelt tuntud nippe ja detaile. Aga jälle häda: vanema lüliti juurde ei saa vaske panna. Teoreetiliselt muidugi saab, aga siis kisub küll asi kantossipaikamiseks. Variant on lasta treialil õige vaskjunn teha, kui muidugi sellise asjaga jutule võtab.

Tulevikus püüdlen ikkagi 3F lüliti poole. Siis saab ka rõhuvabastuse vasktoruga teostada. Kui teda kusagil 30€ letihinnaga oma ihusilmaga oleks näinud, oleks ilmselt ammu ära ostnud. Leidsin ühest Maarjamaa veebipoest siiski 3F lüliti, vähe kallima variandi. Linki ei julge panna, äkki kaob jälle ära Smile Sad Vahepeal isegi kadus (aeg-ajalt ikka olen googeldanud) aga nüüd on see asendatud teisega (mäletan, pildid olid erinevad). Aga esialgu paikan kantossi (muuseas, omal ajal olla neid pestud ja korduvkasutatud, ise nii "noor", et puudub vastav kogemus).
Vasta

Selle torukese ametlik nimetus on tugihülss. Nii plastiktorusid, kui ka hülsse-mutreid saab Hydroscan'ist Baltflex'ist ja teistestki analoogsetest kauplustest. Osa mõõte ka veoautojuppidega kauplevatest poodidest. Piduritorustikke on millimeeter ja tollmõõdus, keskmäärdesüsteem veel omaette suurustega. Nii, et kujutan ette, et midagi ikka leiab, seni pole veel midagi aretamata seetõttu jäänud. Plastiktorusüsteem ei ole sugugi nii halb, kui esmapilgul tundub. Suht töökindel ja lihtsalt/suhteliselt odavalt remonditav.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta

Kui ma õieti mäletan, siis stutse plastiktoru jaoks müüdi Õhumeistris. Ma enda kompressorile neid sealt mitmeid ostnud. Üks vedeleb alati tagavaraks sahtlis. Hind oli pea  olematu. Täpset hinda kahjuks ei mäleta enam.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

See ilma kuuseta plast on väga hea asi kannatab kuuma, painuta kuhu tahad ja ei tule ta ka oma liitmikust lahti.
Enamus kompressorite süsteemid on lahendatud kuuese kõrrega (nii on selle plasti nimetus) Kõik suruõhutehnikaga hangeldavad ettevõtted teavad, mis asi on kuuene kõrs. Keermed on kas 1/8, 3/8 või 1/4 enamasti. Tuleb lihtsalt küsida meetrike kuuest kõrt ja näiteks 3/8 liitmik kuuesele kõrrele. Paigaldus imelihtne ning kestev. Ei pea veneaegselt harjumusupäraselt vasktoru või teab mis muud aiavooliku aretust kasutama kui on olemas lihtne ja toimiv lahendus. Samuti on kõik need liitmikud ja kõrs täiesti ostetava hinnaga.
Alles hiljuti ostsin ühe allveelaeva kõrgsurve käsikompressori elektrifitseerimiseks ja automatiseerimiseks 3f rõhulüliti, manomeetri, kõrred ja liitmikud ja maksis kõik kokku 40€ Vot seda ei mäleta, kas tagasilöögiklapp pea tühjendamiseks oli ka seal hinna sees või oli see kompressoril endal olemas. Miskipärast arvan, et ostsin selle ka aga kindel ei ole.
Suruõhuga seotud küsimused, kompressorid, juhtimine, õhu kuivatamine filtreerimine jne vastan meeleldi. Samuti vaakumi teema.
Vasta

Suur tänu kaasfoorumlastele  Madlobster, viplala ja Wiki432 väärt info eest! Wiki muidugi ületamatu, kaalun, mida tema maineosakonda kirjutada. Tugihülss on lausa võlusõna! Tihtipeale ongi see probleem, et ei tea korrektset otsingusõna, raske on midagi leida, kui ei teagi, mida otsid.

Kõigile õpetlik kogemus, et tugihülsi ja plasttoru koostoimes tuleb juba ostes hoolega veenduda. Vajadusel kasvõi tatti pritsida ja rusikaga letti taguda, või kui see ei aita, siis teise poodi minna.

Mina ei tahagi meeleheitlikult väita, et plasttoru nii paha on. Veoautodelgi ju piduritorud plastist, olen nende lappimisega tegelenud. Samas näitab see fakt, et nii väga head nad siiski ei ole. Kiretu päevik näitab, et peale lappimist (toimus see toru otsa pistetavate spetsmuhvidega) tuli sama auto sama diagnoosiga järgmisel päeval tagasi. Kahjuks pole detailseid märkmeid ja mälupilte, kas probleem oli samas torus (kogemuse puudumisel lappimine ei õnnestunud) või oli tegemist teise toruga. Rohkem tolle autoga seda probleemi ei olnud, samuti jäi asi esimesel katsel pidama teisel autol.

Arvestades pikemat perspektiivi, globaalseid ja lokaalseid asjaolusid, on vasktoru ikkagi parem ja kestvam lahendus. Päris veneaegseks nipiks teda pidada ei saa, kasutatakse ka kaasaegsetel kompressoritel. Käesolevast teemastki pilt läbi jooksnud, ihusilmaga olen näinud isegi 24-liitrisel Metabo kompressoril. Vasktoru ja selle kompressoriga paaritamiseks vajalik "letikaubana" kodus olemas. Meenutagem veelkord Saksa ohvitseri, kellel teoreetiliselt võis kusagil kaugel Saksamaal naine olla...

"Lõppraporti" loodan esitada neljapäeva paiku.
Vasta

Neid plasttoru ühendusi on mitmeid tüüpe. On nii lihtsalt sisse pistetavad (toimivad väga hästi) kuid siiski enamasti kasutusele suruõhu seadmetes, kus ei ole enam kuuma vaid ainult rõhk.
Teised on sellised, et lükkad väikset jõudu kasutades kerge koonuse otsa ning mutter tagant järgi, mis selle kõrre siis sinna koonuse peale kinni pigistab (enamasti kasutusel kompressoritel, kuna seal on temperatuurist olenevalt plasti mõningane pehmenemine ning jälle jäigastumine) On ka sisse pistetavad ning sisehülssi kasutatavad otsad. (Täpselt nagu on maximas mitut sorti saia) 
Kõrred veoautol ja kompressoril ei ole päris üks ja sama ja samade liitmikega (materjal ning seinapaksus) (probleemid algavad kui üritad tihast varblasega paaritada kuna väliselt ju suurt vahet ei tundu olevat)
Mine õigesse poodi ja osta õige asi ning tulemus saab hindeks viie. Siit natuke ja sealt natuke jooptvaju abil kokku keerates raiskad oma aega ja närve ja tulemus saab kehva.
Juhtimis (on kompressorid, kus on sada meetrit kõrt ning magnetklappe, andureid jms kola kuhjaga ning kõik selle sama kõrrega ühendatud)ja tühjendus süsteemidel vasktoru ei kasutata (kui siis üli üli harva) Vasktoru (juba jämedam kui seda on juhtimis või tühjendus kõrs) on kompressori peast paaki. Seal on temperatuur plasti jaoks liiga kõrge.
Kui saadad pildid vms, et ma täpselt aru saaksin, mis sa teed ja kuhu, mida keerata tahad siis võin sind saata nii Tallinnas kui Tartus oma hea tuttava juurde (põhimõtteliselt kollegi), kes teeb sulle mõistliku hinna (teised võivad ka küsida Smile ) ning annab õiged jupid (jääb ainult kokku keeramise vaev) Kõik tükid sobivad omavahel ning ei pea ropendama. Ja ei ole tarvidust hiljem rääkida, et plast on paha, sest "naiste" juttu kuulates hankisid valed asjad, mis selles kohas kasutada ei kõlvanud.
Vasta

tekkis minulgi kompressori suhtes küsimus.sai soetatud 1f masinale http://antehnika.eu/toode/422/kompressor...elee-230-v
see vidin,küsimus selles et kas pean vahele panema ka nn tagasisurve klapi,et lüliti all olev rõhuvabastus süsteem töötaks(voolik käib muidu lüliti alt kompressori ja rõhurelee vahele)
muidu jääb surve peale ja ei jaksa käivituda.
kas vaja vahele tagasivoolu klappi v mitte.äkki laseb muidu paagi surve ikka peale.
loodan et aru saadav teema.
Vasta

Jah sul on vaja tagasilöögiklappi, mis on kompressori pea ja paagi vahel. Sel hetkel kui antud lüliti kompressori välja lülitab avaneb seal lülitis ka nõelklapp, mis peaks tühjendama toru, mis asub pea ja tagasilöögklappi vahel. Tagasilöögiklapp siis selle jaoks, et kogu paak tühjaks ei jookseks ainult peast klapini olev toru.
Kui lüliti kompressori uuesti käivitab, siis nõelklapp sulgub. Kuna toru on tühi käivitub kompressor ilma vasturõhuta.

Soovitan muretseda kohe selleks mõeldud klapi, millel on kolm otsa, kaks suurt (paaki ja teine silindrisse) ning väike, kuhu läheb kuuene kõrs (teine ots lüliti all olevasse kõrre liitmikusse)
Näeb välja selline 
Non return valve
Vasta

seda ma kahtlustasin jh,et vaja tagasijooksuklappi.
vähemalt nüüd kindel.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne