Martti Kirjutas:Kuidas võtta küljest ära esimene ja tagumine klaas, ja kuidas need pärast tagasi panna? Siis tagumisel klaasil on iluliistud osaliselt peal, kas need tuleb sealt lihtsalt välja väänata/tõmmata, esimese klaasi ümbert käivad ära kruvidega.
robi Kirjutas:Tihenditega ole äärmiselt ettevaatlik, need iluliistu tihendid on lisavahega ja neid on raske=võimatu leida, endal on taga tavaline tihand, ja liistud riiulis ootavad. Esiakna tihendit panin kuivalt ette ja mitmest kohast sai ta viga. Mahavõtmist ma nii täpselt ei oskagi öelda, kas kruvikeerajaga ettevaatlikult ühest otasat hakkad tagasi andma, ei kurat ma ei tea seda täpselt. Tagasi pannes igatahes tee tihend korralikult määrdeainega kokku, siis on lihtsam panna ja tihendit ei riku ka. Kui tihend kokku määritud, siis venita klaasile, plekisoonde aja üks libeda kattega juhe, parajalt õhuke ja parajalt paks, mingi 2-3 mm umbes, siis klaas oma koha ette ja üks mees surub ühtlaselt klaasi avasse, teine tirib juhet soonest välja, nii, et tihend jookseb ääre taha....lupsti. Soovitan siiski kellegi, kes on teinud enne appi kutsuda, kasvõi raha eest, see tihen on nii hinnas. Üks mees toppis oma volgale lausa lada tihendi, mis oli ikka päris rõve, aga polnud muud lihtsalt. Pole mõtet ise leiutama hakata.
Lugu järgmine: Robil õigus, et tihendid hinnas, kuna päike ja aeg muudavad tihendid hapraks ja pragulisteks. Ehisliistuga tihend ja tavaline liistuta variandi tihend omavahel vahetatavad ei ole: seetähendab tavalisele tihendile liiste paigaldada ei saa. Ka tihendati juba tehases tihendit ennast mastiksiga, ikka sellepärast, et vihmasaju korral ei tekkiks salongis siseujulat. Sestap soovitan järgmist aga julmavõitu meetodit tervelt tihendeid rikkumatta neid kätte saada. Järgnevat soovitas mulle kauaaegne Volgade taastaja.
Kõigepealt eemalda esiklaasi külgmised liistud ja/või tagaklaasilt alt usteni ulatuvad kaarjad liistud, need kinnituvad kruvidega. Et tihendeid säästa, purusta külma rahuga aknaklaasid, niikuinii on nad täkilised ja kriimulised, kuivalt hõõrunud kojameeste jälgedega. Klaasid leiad ikka uued! Nüüd saad tihendid kindlasti tervelt kätte, kuigi on ka nüüdki pusimist tihendi kuivanud mastiksi küljest lahtisaamisega. Ma ise läksin raskema vastupanu teed ja nokkisin tihendi lahti. Kõigepealt ümberringi seestpoolt ja siis väljapoolt, tihend sai ikka paari koha pealt viga. Tahtsin aga kangesti tervena säilitada klaase, kus peal kunagise klubi \"Autom\" sõidumeistri 1. järgu vesikad.
Hoiatan ka ebameeldivate \"üllatuste\" eest roostes aukliku aknaraami näol (Volgal ülemine katusepoolne serv), mis võib avaneda tihendi alt peale selle eemaldamist. Kerelt eemaldatud tihendil tulevad kõik sooned puhastada. Selleks eemalda kõigepealt liistud koos klambritega. Arvatavasti on osad klambrid läbi roostetanud ja vajavad liivapritsi, keevitust, värvimist, et neid taastada. Tihendil tuleb eemaldada vana mastiks nii klaasipoolsest soonest kui ka kerepoolsest soonest. Pese tihend ja selle sooned korralikult tolmust, roostejääkidest ja muust saastast puhtaks. Nüüd täida klaasipoolne soon värske mastiksiga. Mina kasutasin Dinitroli mastiksit, see on spetsiaalne tumepruun nätsutaoline ollus, mis ei tardu ja jääbki nätskeks. Müüakse teda samasugustes padrunites, nagu silikon. Aseta uus klaas tihendisse ja paigalda liistud. Järgnevalt mäkerda tihendi kerepoolse soone väljapoole jääva serva sisemine pool, õigemini sisemise poole põhja nurk. Otse põhjale lastud mastiks kanduks koos paigaldusnööriga välja. Mõni siinkohal mõtleb, et milleks mastiks,tihend peab isegi ju. Võin kinnitada, et ega ikka ei pea küll. Olen sõitnud masinas, mille esiklaas kruusateel sõites lausa võdises ja hüples tihendi sees ja koos tihendiga igal väikselgi konarusel, vihmapidamisest rääkimata. Edasi toimeta Robi soovituste kohaselt. Jääb üle vaid liigne, vahelt välja pressinud mastiks eemaldada.
Püsivust!