silverMR Kirjutas:See muutus ilmnes viimasel tootmisaastal, võibolla ka viimasel kahel. Enam ei mäleta peast. Aga see vahe tuleb sellest, et hakati tootma üleminekumudelit Jupiter 3-01. Lisaks poritiivale olid ka juba uuema mudeli summutid, sadul, taguamordid, karburaator, mootor oli forseeritud 28 hobujõuni - ehk olid pandud 4 silindrid ja silindripead.
Teoreetiliselt peaks vist olemas olema ka mudel 3-02, aga selle erinevusi ma ei oska tuua. Küll aga olen oma silmaga näinud Planetat, mille birkal on kirjas 3-02. Neid esineb väga vähe.
Edu!
EDIT: Veel tuli meelde, et üleminekumudelitel tuli kasutusele ka uuemat tüüp gaasirutska, millel juba suretuslüliti peal. Täpselt ei mäletagi, kas tuli ta 3-01 või 3-02 peal. Arvan, et 3-02 peal, sest 3-01-de peal ei ole juhtunud nägema.
Hei.
Lisan paar täpsustust.
Üleminek 3-lt 4-ndale oli tõesti sujuv. Tootmisaastad:
Jupiter-3: 1971-1977
Jupiter-3-01: 1977-1980
Jupiter-3-02: 1979-1981
Jupiter-4: 1980-1985
Jupiter-5 tuli juba küll juba 1982, aga mingil põhjusel vorbiti "4"-sid veel mõni aasta. Ilmselt lao ülejäägid.
Päris haruldased need üleminekumudelid siiski polnud. Kui "3"-sid tehti umbes 300 000, siis 3-01 ja 3-02 vastavalt pea 500 000 ja 250 000. Kuid ka mulle tundub, Eestis on visuaalselt küll neid üleminekuvariante vähem suhtarvu poolest.
3-01 omas 27 ja 3-02 28 hj.
Tegelikult olid 3-01-l siiski veel vanad summutid, vana sadul ja tagaamordid. Need juurutati alles 3-02-ga, mis muidugi ei välista seda, et viimastele 3-01-dele uuemaid detaile peale kruviti (lühikest aega olid 3-01 ja 3-02 koos tootmises). Osadele 3-01-dele oli ekspordi jaoks peale kruvitud ka PS esiporitiib.
Sureti ei ole vist küll neil kunagi rutska küljes olnud. Küll oli rutska ise üleminek uuele, sest uus K-62 karbuss ei võimaldanud vana kasutada. Põhimõtteliselt oli see samasugune, nagu uuematelt mudelitelt tuntud, aga lülitite osa puudus.
3-02 erines veel tagatule poolest ("4" tuli, aga teine kinnitus). 1981 tulid 3-02-d juba ka "neljalt" tuntud paagiga välja.
Olen oma silmaga uudistanud kahte originaalkorras 3-02-te, mõlemad Moskva muuseumites. Siin Eestis on alati kahtluseuss hinge närinud, et kas mõni detail on originaal või mitte. Igalepoole neid näppe ju jagus.
Parimat,
Klaabu