Ðassiitraktor RS 09

Küsin kaasfoorumlaste arvamust, kas tasub ette võtta ühe RS09 (V4 mootoriga) ülesehitamine suvekodu (vana talumaja) traktoriks, mingit erilist põllumajanudust ei areta, kuid kastiga transpordivahendit oleks vahest tarvis ja miks mitte üks traktor, millel on potensiaali rohkemaks. Küsin, sest on võimalus vanaraua hinnaga osta traktor (õigemini hetkel seda meenutav asi), mis vajab ilmselt uut mootorit, kuna pealoleval on väntvõll pooleks ja seda ma ilmselt ei leia. samuti vajab traktor uusi kumme ja muud üleüldist ülevaatamist. Olen ise kahevahel, kas võtta asi ette või mitte, sest olen lugenud kui raske on nende varuosadega ja pole mõtet aianurka metallihunnikut kokku niisama ju vedada. Mis arvate? Smile
Vasta

Jahimees Kirjutas:Küsin kaasfoorumlaste arvamust, kas tasub ette võtta ühe RS09 (V4 mootoriga) ülesehitamine suvekodu (vana talumaja) traktoriks, mingit erilist põllumajanudust ei areta, kuid kastiga transpordivahendit oleks vahest tarvis ja miks mitte üks traktor, millel on potensiaali rohkemaks. Küsin, sest on võimalus vanaraua hinnaga osta traktor (õigemini hetkel seda meenutav asi), mis vajab ilmselt uut mootorit, kuna pealoleval on väntvõll pooleks ja seda ma ilmselt ei leia. samuti vajab traktor uusi kumme ja muud üleüldist ülevaatamist. Olen ise kahevahel, kas võtta asi ette või mitte, sest olen lugenud kui raske on nende varuosadega ja pole mõtet aianurka metallihunnikut kokku niisama ju vedada. Mis arvate? Smile

Lihvimatta väntvõlle ikka liigub, kuid saaledega on probleem. Lihtsam on ümber teha sõiduauto mootori peale, on vähem muresid. Kumme on praegusel ajal saada, aga terve jooksu peale uusi kumme hankides pead arvestama vähemalt 8000 krooniga.
Vasta

MANKS Kirjutas:
Jahimees Kirjutas:Küsin kaasfoorumlaste arvamust, kas tasub ette võtta ühe RS09 (V4 mootoriga) ülesehitamine suvekodu (vana talumaja) traktoriks, mingit erilist põllumajanudust ei areta, kuid kastiga transpordivahendit oleks vahest tarvis ja miks mitte üks traktor, millel on potensiaali rohkemaks. Küsin, sest on võimalus vanaraua hinnaga osta traktor (õigemini hetkel seda meenutav asi), mis vajab ilmselt uut mootorit, kuna pealoleval on väntvõll pooleks ja seda ma ilmselt ei leia. samuti vajab traktor uusi kumme ja muud üleüldist ülevaatamist. Olen ise kahevahel, kas võtta asi ette või mitte, sest olen lugenud kui raske on nende varuosadega ja pole mõtet aianurka metallihunnikut kokku niisama ju vedada. Mis arvate? Smile

Lihvimatta väntvõlle ikka liigub, kuid saaledega on probleem. Lihtsam on ümber teha sõiduauto mootori peale, on vähem muresid. Kumme on praegusel ajal saada, aga terve jooksu peale uusi kumme hankides pead arvestama vähemalt 8000 krooniga.

Saaledega on halvasti jah, pigem oleks lootust mõni mootor kogu täiega saada, aga neid on ka väheks jäänud. Sõiduauto vms mootor on muidugi variant, aga see eeldab parajat aretamist, siin foorumis on sellest varem juttu olnud. Kas on mingi ettekujutus käigukasti seisukorrast? Käigukasti ja reversi jupid on ka üsna haruldased juba. Lisaks veel see, et kui otsustad ise asjaga mitte tegeleda, siis ära lase masinat vanarauaks viia või niisama maa sisse vajuda, kui hea hinnaga saab, siis leidub kindlasti teisigi huvilisi (mina näiteks Rolleyes ).
Vasta

Pyhaw Kirjutas:
MANKS Kirjutas:
Jahimees Kirjutas:Küsin kaasfoorumlaste arvamust, kas tasub ette võtta ühe RS09 (V4 mootoriga) ülesehitamine suvekodu (vana talumaja) traktoriks, mingit erilist põllumajanudust ei areta, kuid kastiga transpordivahendit oleks vahest tarvis ja miks mitte üks traktor, millel on potensiaali rohkemaks. Küsin, sest on võimalus vanaraua hinnaga osta traktor (õigemini hetkel seda meenutav asi), mis vajab ilmselt uut mootorit, kuna pealoleval on väntvõll pooleks ja seda ma ilmselt ei leia. samuti vajab traktor uusi kumme ja muud üleüldist ülevaatamist. Olen ise kahevahel, kas võtta asi ette või mitte, sest olen lugenud kui raske on nende varuosadega ja pole mõtet aianurka metallihunnikut kokku niisama ju vedada. Mis arvate? Smile

Lihvimatta väntvõlle ikka liigub, kuid saaledega on probleem. Lihtsam on ümber teha sõiduauto mootori peale, on vähem muresid. Kumme on praegusel ajal saada, aga terve jooksu peale uusi kumme hankides pead arvestama vähemalt 8000 krooniga.

Saaledega on halvasti jah, pigem oleks lootust mõni mootor kogu täiega saada, aga neid on ka väheks jäänud. Sõiduauto vms mootor on muidugi variant, aga see eeldab parajat aretamist, siin foorumis on sellest varem juttu olnud. Kas on mingi ettekujutus käigukasti seisukorrast? Käigukasti ja reversi jupid on ka üsna haruldased juba. Lisaks veel see, et kui otsustad ise asjaga mitte tegeleda, siis ära lase masinat vanarauaks viia või niisama maa sisse vajuda, kui hea hinnaga saab, siis leidub kindlasti teisigi huvilisi (mina näiteks Rolleyes ).

Seda asjandust ei ole kindlasti vaja vanarauda viia.Sellest saab veel vägeva elulooma.Ainult et endal peab olema tugev soov ja tahtmine.Minul on see läbitud ja olen tulemusega väga rahul.Proovin panna ka mõne pildi om saavutusest.Oli teine samuti kunagi aianurgas vanaraua kandidaat.
Vasta

tere mul on ka RS09 aga hädasti oleks vaja siduri survelaagrit kas kellelgi oleks pakkuda
Vasta

Kui keegi tõsine huviline on hädas oma RS-09 mootoriga - olgus siis 2-e või 4-ne, siis Saaremaal täiesti olemas mees, kes tegeleb originaalmootorite kapitaal remondiga - tal olemas ka korralik varuosabaas ja vajalikud pingid. Hind on muidugi töö vääriline, aga senimaani on kõik rahule jäänud. Olen ka ise seda tööd kõrvalt vaadanud ja võin õelda et tegu on ääretult täpse ja kvaliteetse mootoriga - iseloomustuseks sobib ehk kõige paremini, et bellarussi mootori võib iga loll kirvesilmaga kokku lüüa ja tööle panna, aga sakslasega on hoopis teised lood... tel nr mehel 53404458 - Artur. Ta on ka sakslase (üksikutest) juppidest huvitatud.

PS - senimaani pole räägitud ka asjast, et isenditel millel sai rooli tagurpidi peale panna oli võimalus ka lülitada jõuvõtuvõlli tööle sünkroonis käigukastiga selliselt, et võlli kiirus sõltus sellest mis käiku sa kasutasid.
Vasta

(06-06-2009, 11:06 AM)vessa Kirjutas:  PS - senimaani pole räägitud ka asjast, et isenditel millel sai rooli tagurpidi peale panna oli võimalus ka lülitada jõuvõtuvõlli tööle sünkroonis käigukastiga selliselt, et võlli kiirus sõltus sellest mis käiku sa kasutasid.
Selline võimalus on ju kõigil ometi, niipalju kui neid üldse valmistati.
Aga mootori remondi info eest suured tänud.
Vasta

Rooli sai tagurpidi panna siiski ainult esimestel mudelitel aga jõuvõtuvõllide lülitamiseks oli 8 erinevat võimalust, kui ma õigesti mäletan.
Vasta

Rooli sai tagurpidi panna ainult esimestel masinatel, mille mark on RS 09 -2 (1963 - 1964). Hiljem tulid täiustatud masinad, mis meil levinumad. RS 09 -2 on natu teise konstruktsiooniga, käigukasti korpus on seoses piduripedaalide ümberseadistamisele natuke teine (pedaalid on ka ümber tõstetavad). Teine on ka kütuse paak ja tööriista kast.

(06-06-2009, 22:20 PM)v126 Kirjutas:  Rooli sai tagurpidi panna siiski ainult esimestel mudelitel aga jõuvõtuvõllide lülitamiseks oli 8 erinevat võimalust, kui ma õigesti mäletan.
Vasta

(06-06-2009, 11:06 AM)vessa Kirjutas:  Olen ka ise seda tööd kõrvalt vaadanud ja võin õelda et tegu on ääretult täpse ja kvaliteetse mootoriga - iseloomustuseks sobib ehk kõige paremini, et bellarussi mootori võib iga loll kirvesilmaga kokku lüüa ja tööle panna, aga sakslasega on hoopis teised lood...
Nonoh- mis seal siis nii imelist on?? Rolleyes
Vasta

ega polegi midagi ... paljudel lähevad väntvõllid peale remonti pooleks, paljudel jäävad elulõpuni paela otsa - aga jah mingi imelise andega ka nüüd tegu pole. Bellarussi remontisid vanasti aga kõik mehed kolhoosisSmile)) ... JA veel paljud nn. remontijad ei suuda isegi selliselt diiselmootorit normaalselt remontida kui varuosad poest kõik saadaval on - katsu sa siis veel sobitamise ja selekteerimisega midagi teha...

Aga kellel tahtmine suur, see kindlasti proovigu ja kui taipu ka natuke on, siis küll ka õnnestub.

Mis sellesse jõuvõtuvõlli asja puutub, siis enamustel sakslastel paremalpool rooli on üks kang puudu - vot sellel tagurpidi tõstetava rooliga variandil on see olemas... sealt tuleb ka see käigukasti erinevus mida eespool kirjeldati... Seda kangi lülitades traktori sillale enam jõumomenti edasi ei kanta (traktor seisab kohapeal) samal ajal saab aga jõuvõtuvõlli kiirust erinevate käikudega muuta ja sellega tööd teha - sai vist piisavalt keeruliselt õeldudSmile))
Vasta

Tere

Ehk keegi oskab öelda, kas 8.3-36 mõõduga rehvid ("Continental 8.3 - 36 A6 4PR AS-Farmer TT" või "8.3-36 6PR BKTTR-135") sobivad RS 09 velgedele?

Originaalrehvidel on selline info: Pneumant 8-36 AS W7.
Vasta

(20-06-2009, 15:48 PM)erkki26 Kirjutas:  Tere

Ehk keegi oskab öelda, kas 8.3-36 mõõduga rehvid ("Continental 8.3 - 36 A6 4PR AS-Farmer TT" või "8.3-36 6PR BKTTR-135") sobivad RS 09 velgedele?

Originaalrehvidel on selline info: Pneumant 8-36 AS W7.
Peaks sobima, hiljuti otsisin ebay.de -st RS-09-ga seonduvat infot ja seal oli müügil sama mõõduga 8,3-36 rehvid "sakslasele"
http://cgi.ebay.de/REIFEN-TRAKTORREIFEN-...7C294%3A50
Vasta

Tere

Minu omal on taga all Continentali 8,3-36A rehvid, rohkem tähti ei leidnud. Velgedele igatahes sobivad. Eelmine suvi said muretsetud.
Vasta

Arutame nüüd natuke RS-i siduri teemadel.
Ühel RS-il juhtus siduriga midagi. Nimelt ei liigu pedaal ei üles ega alla, on oma tava- asendis (sidur lahutamata) ja mitte mm ka ei liigu. Sellele eelnevalt oli sidur kehvalt lahutanud. Praegusel juhul siis sidur veab stabiilselt ja korralikult - libisemist nagu ei täheldatud. Milles võib probleem olla? Oletuslikult muidugi nii targaks siin ei saa hoobilt, kuid ehk RS-i spetsid annavad nõu mida monteerimisel jälgida ja kontrollida jms. Eesti keelset käsiraamatut uurisin ja selle põhjal jõudsin järeldusele, et sidurist ei tohiks eriti palju kasutuskõlblikku järgi olla. Põhimõtteliselt siis näeb kui see kahepütane mootor sealt maha võtta aga tore oleks moraalselt ettevalmistada ennastCool
Vasta

Lubasin kunagi ammu pildid oma RS-ist millel T-16 mootor.Väga aus abimees sai sellest.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               
Vasta

Väga tahaks teada, kuidas toimib- mootoril D-21A max.pöörded 1800; 2KVD ja 4KVD -3000. Käigukasti ulumine vast kaob , kuid edasiminek nukker ja niitmisel, kartulivõtul võib aeglase jõuvõtuvõlliga nätsutama hakata?
Panin originaalmootoriga RS-le taha MTZ vaheltharimisrattad 9-42. Läks alt kõrgemaks, kiiremaks ja enam ei ole suutnud masinat kuhugi sisse mässida.    
Vasta

(28-01-2008, 23:48 PM)pontus Kirjutas:  Veel umbes 5 aastat tagasi liikus ilmselt Saksa päritolu taldtampereid, millel 2-ne mootor peal. Ei ole kindel, kas täpselt rs09 analoog, aga väga sarnane. Teedefirma küsis 10 tuhat. Kuna 100% kindel ei olnud, kas sobib, siis kaupa ei teinud. Nemad ütlesid ise küll, et on nende käest varem just "sakslaste" jaoks ostetud

Oli omal ka niisugune mootor,see on kahene küll aga see on neljase kolbidega praktiliselt pool neljast.Selle mootori võtsin selle "raputaja-tihendaja" pealt ära ja Suure-Jaani Sull pani selle mootorratale,jutt moto maanias nr 29 jaaanuar-veebruar.Seetsikel on tal valmis ja sõidab.
P:S on jäänud alles veel mõningad RS jupid nii uusi kui vanu.tel.56644605
Vasta

(17-02-2010, 00:19 AM)pen.skar Kirjutas:  Väga tahaks teada, kuidas toimib- mootoril D-21A max.pöörded 1800; 2KVD ja 4KVD -3000. Käigukasti ulumine vast kaob , kuid edasiminek nukker ja niitmisel, kartulivõtul võib aeglase jõuvõtuvõlliga nätsutama hakata?
Panin originaalmootoriga RS-le taha MTZ vaheltharimisrattad 9-42. Läks alt kõrgemaks, kiiremaks ja enam ei ole suutnud kuhugi sisse mässida.

Mis puutub käigukasti ulumisse siis see ei kadunud kuhugile ja jõuvõtuvõlliga saab tööd tehtud aga pedaal on ikka põhjas. Aeglane on ta küll.
Kas nende MTZ ratastega ka kartuli vakku istub?Kui lai rattavahe jäi?
Vasta

Tere.

Vabandan, et ei postitanud vanatehnika turu osasse. Kuid kas kellelgi on üle jäänud pihusti alla käivat soojustõkke seibi? Ühte või paremaljuhul kahte.

Ette tänades
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne