31-01-2019, 22:33 PM
Üks väike soovitus 3 faasilise elektripaigaldise ehitamisel, et faaside järjestus segamini ei läheks mööda hoonet kaabeldades siis võlusõnaks on BMW ehk 1 pruun, 2 must, 3 valge.
(31-01-2019, 22:28 PM)karlarnold Kirjutas:(31-01-2019, 21:47 PM)aavu Kirjutas: Alles tähtlülituses on kaks naabermähist järjestikku ja sinna võib 380 peale lasta. Kuidagi ei jõua kohale, et iga ülekoormamine mõjub kahjustavalt igale süsteemile olgu see elektriline või mehhaaniline.Kellel ei jõua kohale?
Mootori tähtlülituses EI OLE midagi järjestikku.
Seda silti saab mõista ainult ühtemoodi:
kui sul on 3 X 380V süsteem, siis pead ühendama tähte - iga mähis neutraali ja ühe faasi vahel - kolmnurgas põleb ära;
kui sul on 3 X 220V süsteem, siis pead ühendama kolmnurka - iga mähis erineva kahe faasi paari vahel - tähes käib ringi, aga jõudu pole.
Teemaalgataja mõte käivitusvoolu vähendamiseks muutub teemaks 10 korda võimsamast mootorist alates ja sellise staatori märgistuse puhul ainult juhul, kui on 3 X 220V seinas.
(01-02-2019, 12:43 PM)oliveer Kirjutas: Krt mulle tundub, et ega siin keegi ei tea väga midagi sellest. Kuskilt külapealt kuuldud ja igaüks juhub seda, mida arvab heaks olema.
Minu teada tuleb majadesse ikka kolm faasi millel on 230V faasipinge ja kahe faasi vahel on liinipinge 380V.
Mõislikum vanaisale külla minna ja sealt uurida
(31-01-2019, 14:27 PM)qwerty009 Kirjutas:(31-01-2019, 13:49 PM)muska71 Kirjutas:(31-01-2019, 12:24 PM)olli Kirjutas: 230/400V mootorit on võimalik kolmnurkühenduse puhul kas 3x230V (1F) sagedusmuunduriga käivitada või siis nagu mainitud,
tööstus õmblusmasina 3f mootorit juhtisin 3f sagedusmuunduriga.vahetasin muunduri 220v sisendiga muunduri vastu ja no tee või tina jõudu pole.jõu kadumine äkki mootor valesti ühendatud?
Kui sel 3x400V mootoril ei ole kolmnurkühenduse võimalust (3x230V), siis see ei töötagi normaalselt. Piltlikult öeldes saaksid kümnendiku mootori võimsusest kätte.
(01-02-2019, 16:06 PM)muska71 Kirjutas:(31-01-2019, 14:27 PM)qwerty009 Kirjutas:(31-01-2019, 13:49 PM)muska71 Kirjutas:(31-01-2019, 12:24 PM)olli Kirjutas: 230/400V mootorit on võimalik kolmnurkühenduse puhul kas 3x230V (1F) sagedusmuunduriga käivitada või siis nagu mainitud,
tööstus õmblusmasina 3f mootorit juhtisin 3f sagedusmuunduriga.vahetasin muunduri 220v sisendiga muunduri vastu ja no tee või tina jõudu pole.jõu kadumine äkki mootor valesti ühendatud?
Kui sel 3x400V mootoril ei ole kolmnurkühenduse võimalust (3x230V), siis see ei töötagi normaalselt. Piltlikult öeldes saaksid kümnendiku mootori võimsusest kätte.
eile poiss tõstis juhtmed ümber ühelt viisilt teisele ja täna siis panin taas tööle 1f muundurilt ja no jõudu ikka pole.siva tõstsin suure muunduri tagasi ja ka sellega jõudu netu,poiss siva ühendas vana ühenduse pääle tagasi ja nüüd 3f suur muundur taas töötab.väike muundur 0,4kw ja mootor ise kas ,035 või 0,4 kw.
(01-02-2019, 16:26 PM)kolentin Kirjutas: Andmed veidi segased, sa pane siia pilt sellest mootori birkast ja ka muunduri birkast, siis saab ehk rohkem öelda.mootori birka vääga kehva.
Üldiselt 1f muundur ei anna välja rohkem kui 230V, seda peab arvestama. Jõu suhtes on alati kasulikum kasutada 3 faasilist muundurit 400v peal.
Lisaks tasub muundurit seadistades alati esimese asjana taastada factory default settingud (eriti, kui see on kuskil juba kasutuses olnud ja tundmatute isikute poolt näpitud) ja alles siis sisestada enda parameetrid. Olen kokku puutunud juhtumiga, kus muundurit peeti pekkisolevaks, aga pärast factory default'i töötas nagu vana mees..
(05-02-2019, 10:10 AM)muska71 Kirjutas: mootori birka vääga kehva.
(05-02-2019, 19:26 PM)kolentin Kirjutas:elektriku sõnade järgi täht hetkel ja töötab,kolmnurgas peksis kaitselüliti välja mõlemi muunduriga ja olematu koormusega.mul üks teine 60w mootor millega kaladel soomust eemaldan sellel töötab suurepäraselt.(05-02-2019, 10:10 AM)muska71 Kirjutas: mootori birka vääga kehva.
Mis ühenduses ta siis töötab, täht või kolmnurk?
Birkade järgi peaks see ühefaasiline muundur suutma teda liigutada küll, eeldusel et ühendus on kolmnurgas ja muundur korras/õigesti seadistatud.
Anomaaliaid võib muidugi ette tulla alati. Mõnd teist mootorit on see 1f muundur võimeline liigutama?
Kui muunduri kondekad otsa hakkavad saama, siis kaob ka jõud ära, aga sel juhul peaks ka mingi errori ette viskama lõpuks.
Soovitaks ikkagi factory default'i lasta ja uuesti korralikult parameetrid paika panna.