M 400 süütelukuga jamad
#13

Mina otsiksin viga ikka süütelukust. Kuna Sul ümberehitatud auto, siis ei ole Sul mitte GaZ-51 sarnane lukk, millisel puudub hoopiski käivitusasend, kuna käivitamine toimub mehhaaniliselt jalaga.
Täiselektrilise starteriga autole on paigaldatud süütelukk, millel on 4 klemmi: 1) keskel asub peavoolu klemm AM ehk juhe tuleb otse ampermeetrist (akult). 2)veel on seal klemm PR ehk prijomnik ehk raadiovastuvõtja- võtme asend lukus neutraalasendist pööratuna vasakule (ei pruugi olla kasutuselevõetud). 3) klemm KZ- katuška zažiganija- süütepool. 4) ST- starter
Väga võimalik, et puudub kontakt klemmide AM ja KZ vahel. Kontrollimiseks lühista klemmid omavahel näiteks lisa juhtmejupiga. Nüüd peaksid toimima kõik näidikud, samuti voolu saab süütepool. Kui nüüd ka veel käivitada, peakski mootor  käima minema ja ka jääma.
Tihtipeale ongi viga lõtvunud klemmliidetes. Kõigepealt pinguta alusmutreid lukul, seejärel kinnita alles omakorda juhtmed korralikult. Kui see ei aidanud tuleb lukk vahetada.
Süütepooli variaatori katkestuse korral on käivitussümptonid samad (käib ainult niikaua kui starter järgi on), kuid sel juhul süüte sisselülimisel peaksid näidikud ka kohe toimima.
Variaatori (lisatakisti) rikke korral võib jällegi lühistada selle mõlemad klemmid ja asi töötab. Lühikestel sõitudel süütepool ei jõua üle kuumeneda ja võib töötada isegi väga kaua. Vene ajal talvisel perioodil tugevama sädeme saavutamiseks ka pärast käivitamist lühistati lisatakistit meelega, pärast ununeski jäävalt külge, midagi ei juhtunud.
Foorumlase Kurmokas poolt kirjeldatud kolme klemmiga variaator kuulub GAZ- 53 transistorsüütesüsteemi juurde ja ei kuulu süütepooli kooslusesse vaid on eraldiasetsev. Sel variaatoril on kaks takistusspiraali, millest üks on pidevalt järgi , teine lahutatakse käivitamisel tööst. Ka seda variaatorit lühistati tugevama sädeme saamiseks otseks, ka ei juhtunud midagi.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            
Vasta


Sõnumeid selles teemas
M 400 süütelukuga jamad - Autor: Shander - 29-01-2007, 19:08 PM
RE: M 400 süütelukuga jamad - Autor: valdo - 29-01-2007, 21:13 PM
RE: M 400 süütelukuga jamad - Autor: kurmokas - 29-01-2007, 21:38 PM
RE: M 400 süütelukuga jamad - Autor: valdo - 29-01-2007, 21:43 PM
RE: M 400 süütelukuga jamad - Autor: Shander - 29-01-2007, 23:18 PM
RE: M 400 süütelukuga jamad - Autor: valdo - 30-01-2007, 11:00 AM
RE: M 400 süütelukuga jamad - Autor: metsamees - 30-01-2007, 12:07 PM
RE: M 400 süütelukuga jamad - Autor: valdo - 30-01-2007, 12:49 PM
RE: M 400 süütelukuga jamad - Autor: valdo - 30-01-2007, 13:14 PM
RE: M 400 süütelukuga jamad - Autor: onuaugust - 30-01-2007, 14:43 PM
RE: M 400 süütelukuga jamad - Autor: valdo - 30-01-2007, 15:43 PM
RE: M 400 süütelukuga jamad - Autor: Shander - 30-01-2007, 22:03 PM
RE: M 400 süütelukuga jamad - Autor: taruvaras - 04-02-2007, 03:35 AM
RE: M 400 süütelukuga jamad - Autor: Shander - 05-02-2007, 20:14 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne