Kurat, need sapaka pidurid...
#26

Otseselt pole aru saada, mis mudeli pidurite peapumbaga on tegu, kuid aiman, et see võib olla ZAZ 968A või 968M-i oma, mis on kahekojaline lahutatud süsteemiga. Kõikidel varasematel mudelitel (965, 966, 968) on peapump ühesüsteemne ja õhu väljasaamine piduritorustikust oluliselt ja kordades lihtsam. Olen jauranud mossede lahutatud pidurisüsteemiga(2140, ka hilised 412) peapumpade tööle saamisega. Kõige tulemuslikum on õhuvabalt vedelikuga täita kuiv süsteem nii, nagu tehaseski- vastupidiselt tavalisele täitmisele hoopis vedelik pumbata läbi töösilindrite õhutusniplite, kuni peapumba täitumiseni. Selleks kasutan eelnevalt vedelikuga täidetud rehvipumpa, mille voolikult on eemaldatud ventiiliühendus. Alustama peaks ikka peapumbale kõige kaugemale jäävast rattast, seega tagumisest paremast. Eelneval tasuks lahti keerata ja puhastada kõikide rataste õhutusniplite avad ja siis tagasi kinni keerata. Enne vedelikuga täidetud õhupumba vooliku ühendamist tuleks eelnevalt anda käepidemele niipalju survet, et vedelik hakkaks vooliku otsast väljuma ja alles seejärel lükata juba eelnevalt lahtikeeratud nipli otsa. Suruda vedelikku sisse umbes mahus, mis täidaks antud töösilindri ja ka sellele järgneva vooliku, toru kuni kolmikmuni ja nats peale ka. Enne pumba vooliku eemaldamist keerata nippel kinni. Nüüd sama protseduur ka teise tagumise rattaga ja suruda vedelikku, kuni õhumullideta vedelik väljub peapumbast. Vajadusel saab liialt väljunud vedeliku hulka vähendada, tõmmates seda süstlaga vähemaks. Samad toimingud ka esiratastega, ning ongi toimivad pidurid olemas. Õhutusnipleid ei tasu kunagi liigse jõuga kinni vedada, kunagi hiljem, kui koonuse pinna vahe ja ka keerme pindade vahed on kuivanud, on neid ikka väga raske avada, seda eriti Vaz peenikeste õhutusniplite puhul.
See, mis vedelikku keegi oma pidurisüsteemis kasutab, ei oma tähtsust. Reegel on, et piirituse ja kastoorõli baasil BSK-d või PSK-d ei ole lubatd kasutada ketaspiduritega süsteemis, kuna intensiivsemal pidurdamisel klots ja selle taga asuv kolb kuumenevad ja kolvitaguses vedelikus läheb piiritus keema, tekitades auru korke torustikus. Trummelpidurites võib DOT vedelikke kasutada.
Nii veneaegne þigulides kastatav NEVA kui DOT vedelikud on analoogid ja neid võib kokku valada, kuid neid ei tohi segada eelpool mainitud BSK või PSK vedelikega. Juhuslikul kokkuvalamisel on tunnuseks vedeliku sees tattjad klombid.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Kurat, need sapaka pidurid... - Autor: Jossu - 26-10-2010, 22:42 PM
RE: Kurat, need sapaka pidurid... - Autor: vilukas - 26-10-2010, 23:00 PM
RE: Kurat, need sapaka pidurid... - Autor: madis1080 - 26-10-2010, 23:09 PM
RE: Kurat, need sapaka pidurid... - Autor: pvr - 27-10-2010, 01:19 AM
RE: Kurat, need sapaka pidurid... - Autor: mossepower - 27-10-2010, 04:10 AM
RE: Kurat, need sapaka pidurid... - Autor: Jossu - 27-10-2010, 07:48 AM
RE: Kurat, need sapaka pidurid... - Autor: wax - 27-10-2010, 09:21 AM
RE: Kurat, need sapaka pidurid... - Autor: janek555 - 27-10-2010, 08:28 AM
RE: Kurat, need sapaka pidurid... - Autor: Jossu - 27-10-2010, 08:42 AM
RE: Kurat, need sapaka pidurid... - Autor: Jossu - 27-10-2010, 09:43 AM
RE: Kurat, need sapaka pidurid... - Autor: nymmik - 27-10-2010, 10:02 AM
RE: Kurat, need sapaka pidurid... - Autor: PlyVal64 - 27-10-2010, 10:58 AM
RE: Kurat, need sapaka pidurid... - Autor: Jossu - 27-10-2010, 11:06 AM
RE: Kurat, need sapaka pidurid... - Autor: wax - 27-10-2010, 13:05 PM
RE: Kurat, need sapaka pidurid... - Autor: PlyVal64 - 27-10-2010, 13:27 PM
RE: Kurat, need sapaka pidurid... - Autor: nymmik - 27-10-2010, 11:22 AM
RE: Kurat, need sapaka pidurid... - Autor: PlyVal64 - 27-10-2010, 11:33 AM
RE: Kurat, need sapaka pidurid... - Autor: v6sa - 27-10-2010, 12:59 PM
RE: Kurat, need sapaka pidurid... - Autor: Jossu - 27-10-2010, 13:21 PM
RE: Kurat, need sapaka pidurid... - Autor: v6sa - 27-10-2010, 14:11 PM
RE: Kurat, need sapaka pidurid... - Autor: Talupoeg taluja - 27-10-2010, 15:12 PM
RE: Kurat, need sapaka pidurid... - Autor: korvimees - 27-10-2010, 16:24 PM
RE: Kurat, need sapaka pidurid... - Autor: madis1080 - 27-10-2010, 17:57 PM
RE: Kurat, need sapaka pidurid... - Autor: nustu826 - 01-11-2010, 19:40 PM
RE: Kurat, need sapaka pidurid... - Autor: motamees - 01-11-2010, 21:28 PM
RE: Kurat, need sapaka pidurid... - Autor: taruvaras - 01-11-2010, 23:35 PM
RE: Kurat, need sapaka pidurid... - Autor: Janka - 02-11-2010, 00:06 AM
RE: Kurat, need sapaka pidurid... - Autor: mossepower - 02-11-2010, 13:46 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne