04-09-2011, 09:25 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-09-2011, 09:27 AM ja muutjaks oli Wiki432.)
Kõikide alalisvoolugeneraatoritega süsteemide kohta: paned kokku ergutuse ja ankru klemmid (vahet pole, millega - kruvikeeraja, juhtmejupi, raudhammastega jne) mootori töötamise ajal tühikäigust nõksa kiiremate pöörete juures. Vene tehnikal on vastavad klemmid tähistatud tähtedega я - jakor/ankur ning ш - šunt/ergutus. Kui nüüd generaator väljastab voolu, on viga regulaatoris, kui mitte, on viga generaatoris.
Selle eelmise pealolnud generaatoriga oleks võinud teha sama triki, jälgides, kas laadimispinge tõuseb klemmide kokkuühendamise korral. Kui tõuseb, ei ole mitte generaator vähevõimekas, vaid regulaator haige. Või mõni juhe, või mass. Kui generaator on olnud ennem peal masinal, millel on + massis, siis ka ei lae. Ümberpolariseerimiseks piisab sellest, kui laetud aku ja seisva mootoriga vajutada näpuga paariks sekundiks tagasivoolurelee kontaktid kokku.
Selle eelmise pealolnud generaatoriga oleks võinud teha sama triki, jälgides, kas laadimispinge tõuseb klemmide kokkuühendamise korral. Kui tõuseb, ei ole mitte generaator vähevõimekas, vaid regulaator haige. Või mõni juhe, või mass. Kui generaator on olnud ennem peal masinal, millel on + massis, siis ka ei lae. Ümberpolariseerimiseks piisab sellest, kui laetud aku ja seisva mootoriga vajutada näpuga paariks sekundiks tagasivoolurelee kontaktid kokku.
Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.