Arvamused Niva maastikuautost.
#54

(13-03-2013, 18:06 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(13-03-2013, 16:58 PM)Marko Kirjutas:  PlyVal64, Kas denis23 ka natuke tähelepanu saab oma öise postitusega?
Vaatasin teist jah: no mis Sa kostad Big Grin Ainus viga on denisil see, et kõik need väidetavad ennesõjaaegsed usa-masinad on isegi ameeriklaste endi väitel suhteliselt fiktsioonid. Enne seda, kui esitati "käsk" maastikuauto ehitada, neil sellist lahendust väidetavalt ei olnud üldse olemaski! Arusaadavalt võis nii mõnigi tehas ja insener olla juba näidismudelina samase lahenduseni jõudnud aga minu mitte üks USA-raua teatmeteos neid ei tunnista. Marmon-Herringtoni eriversioonid olid vist juba 1937 olemas, rääkimata veoautodest, milelde algusajad on kusagil 20'te alguses, aga seda ei loeta tootmiseks. Tegelikult oli see 5 Marmonit ja 3 Austinit, mis katsetusena valmis ehitati. Nii väidavad ameeriklased ISE, et enne GAZ -61 masstootmist (lõppnumber väidetavalt 238) olid nemad suutnud valmis teha siis 8 katsemudelit. KUI nüüd venelased tõesti suutsid mõne kuuga Marmoni süsteemi ära varastada, omale rakised luua ja valmistoodangut andma hakata... no ütleme, et sellisel juhul ei olnud tegu ei lollide ega saamatutega.

See on kõige naljakam: miskipärast välistab loll-eestlane alati võimaluse, et samal ajal kahes eri paigus võisid insenerid tegeleda täpselt sama asjaga ja TÄNU selle aja teadmistele jõuda peaaegu täpselt samadele lahendustele. Sest eestlane "teab täpselt", et tegelikult ehitas Marmon 6 ja Austin 4 isendit aga NKVD luurajad varastasid kummastki partiist ühe auto ära ja vedasid ... ma ei tea millega, 3 päevaga kusagile Siberisse. Ja seal peksti nagaanipäraga juudi-saksa-vene soost inseneridele pähe ja sunniti neid kuu ajaga Seltsimees Stalinile ettenäitamiseks VALMIS ehk lõpptoodang GAZ-61 ehitama. Muidugi oli see nii, sest kui ameeriklastele anti 49 päeva prototüübiks aega, siis Venemaal kestis ka viisaastak neli aastat...

Renault' puhul tuleb tõdeda, et 652 isendit on toodetud tõesti enne M-72'te aga PEALE sõiduauto kerele ehitatud GAZ'e. Üldse on prantslased olnud tänu oma Aafrika asumaadele ja olematutelele teedele kogu aeg maastikuautonduse esirinnas.


Neid 4WD konversioone (ehk siis Ford-Marmon-Herringtone) tehti 30-ndate algusest, täiesti kaubanduslikes kogustes (ehk siis tuhandetes). Viis või kaheksa tüki ehitati lahtise kerega sõjaväeautosid 1938 aastal, millest saidki venelased oma GAZ-61 inspiratsiooni. See on see auto. Kuna oli veel rahuperiood, siis piirdusid USA tegelased ainuüksi katseeksemplaridega.

Ja muide, EI OLNUD 1938 aastal ehitatud GAZ-61 prototüüp mingi sõiduautole ehitatud kerele. Oli samasugune "kübelwagen", nagu selle ameerika vanem vend. Arva nüüd ära, mis on GAZ ja mis Marmon-Herrington??

[Pilt: JeepPrePrototype.MarmonHerringtonFord4x4...CarTop.jpg]

[Pilt: gaz-61-417-01.jpg]

Aga enne seda, tuhanded Marmon-Herringtoni 4WD autot liikus juba ringi tsiviilvärvides. Ning just sõiduauto kerega.

Ainuüksi Google otsing annab kümnete säilinud ennesõjaaegsete USA autode pildid, enamasti need on Ford universaalid, puidust kerega (lihtsalt, need taastatakse esmasjärjekorras)

Mõni sedaan sekka:

[Pilt: 2886392075_a1c25a7b28.jpg]

Venelased ei varastanud mitte midagi, neid lihtsalt ostsid USA-s saadaval olnud tehnoloogiad. Nii nagu tuhanded ja tuhanded teisi. Võrdse nurgakiiruse sarniiri on leiutatud Ford Motor Company insener Rzeppa 1926 aastal. Aga mitte ainult. Näiteks, Glyson firma koonushammasrataste (neid on 4WD autole vaja 3 tk rohkem) lõikamispingid jne jne jne.

GAZ 61 on ehitatud ca 300 tk viie aasta jooksul, ning selleks hetkeks kui see tootmisse läks, algas 2MS ning kohe hakati vorbima USAs 4WD autosid ühe päevaga rohkem, kui GAZ-61 kogu oma viieaastase tootmisperioodil...Muide, kui lugeda Punaarmee ja Gorki esindajate kirjavahetust, siis ongi seal pandi püsti ülesanne Marmon-Herrington teha.

Selleks hetkeks kui GAZ-61 läks väikeseeriasse, toodeti Usas juba mitu erinevat 4X4 ja 6X6 autot, muu hulgas neid samu Marmone, aga ka teisi.

Nagu, näiteks Dodge VC 1/2 ton, 1940 algus, toodeti ainult ühe aasta, siis mindi täiuslikumate WC 1/2 ja WC 3/4 peale
[Pilt: Dodge-VC3-T202-T-4x4-closed-cab-pickup.jpg]


Mis puutub sõjajärgsele ajale, siis millegipärast ei peeta SUV-ks Jeepsteri (huvitav miks??), aga Renault Colorale (1950) on täpselt samasugune sõiduauto millel on olemas 4WD versioon, nagu GAZ 20 / GAZ M72

[Pilt: renault-colorale-prairie-01.jpg]

[Pilt: 00a7d0dfbe.jpg]

[Pilt: renault-colorale-prairie-07.jpg]

Tõsi küll, ei soovinud prantslased korraldada mingi suurt asja sellest, jälle, kuna olgem ausad, pole tegemist issand kui suure saavutusega.

Jällegi, palun, veel üks näide - üsna komfortne ning tuhandetes ehitatud USA Dodge WC Carryall, erinevalt hilisematest variantidest, see on üsna väikeste mõõtudega, sees on palju mugavusi (soojendus, heliisolatsioon, diivanid jne) jne, jne

[img][Pilt: dodge01.jpg][/img]

.....ja kuidas ikkagi olla Spykeriga, mis oli ikkagi seeriatootmises 4WD auto, enne seda, kui GAZ-61 konstruktorid läksid kooli?????


Muide, olen sõitnud Nivaga ja Suzuki SJ-ga. (Mõlemad üsna sarnase mõõdu, võimsuse, ning tehnika valmimise aastaga)

Ma annaks 10:0 SJ kasuks, kui mitte arvestada, et sellel polnud katust. Igast otsast see on Nivast parem, k.a. ka maantel. Nivaga ei ole üldse mõnus sõita, vibratsioon jne jne..

Ütlen veel Formula Ferguson 4WD tehnoloogia on Nivast valgust näinud 15 aastat varem, ning tehnoloogiliselt 25 aastat ees.
Ning peale Jenseni, pandi selle ka väga paljudele teistele sõiduautodele autodele, k.a. Opel, Ford jne jne.



.....ja kuidas ikkagi olla Spykeriga, mis oli ikkagi seeriatootmises 4WD auto, enne seda, kui GAZ-61 konstruktorid läksid kooli?????


Sõjakirve matamiseks, ma tunnistan aga, et Niva siiski oli ilmselt esimene kandva kerega ning sõltumatu esivedrustusega maastur. Ehk siis, teatud mõttes, võib seda pidada kõikide nende Leksus RX, BMW X5 ja Honda CRVde eelkäiaksSmile


Nohh...ja viimane...küsimus kes ehitas esimese 4WD sõiduauto...jääb lahtiseksSmile)):

[Pilt: cotta_ad.jpg]

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: E303 - 10-03-2013, 18:19 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: Aspelund - 10-03-2013, 18:46 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: kopraonu - 10-03-2013, 18:59 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: Basilio - 10-03-2013, 18:59 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: PlyVal64 - 10-03-2013, 19:26 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: zazik - 10-03-2013, 19:42 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: 90Deville - 10-03-2013, 19:46 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: PlyVal64 - 10-03-2013, 20:07 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: olevtoom - 11-03-2013, 00:13 AM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: PlyVal64 - 11-03-2013, 02:54 AM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: Mufff - 11-03-2013, 08:44 AM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: hulgus - 11-03-2013, 13:20 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: motamees - 11-03-2013, 13:41 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: hulgus - 11-03-2013, 14:12 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: motamees - 11-03-2013, 14:59 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: dude - 10-03-2013, 19:57 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: 90Deville - 10-03-2013, 20:27 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: honkomees - 10-03-2013, 22:46 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: DevilDeVille - 11-03-2013, 00:00 AM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: motamees - 10-03-2013, 20:40 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: Daff - 10-03-2013, 21:59 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: motoblokk - 10-03-2013, 23:29 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: kopraonu - 10-03-2013, 23:40 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: denis23 - 11-03-2013, 01:43 AM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: v6sa - 11-03-2013, 10:07 AM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: PlyVal64 - 11-03-2013, 15:05 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: ahtos - 11-03-2013, 13:31 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: Mufff - 11-03-2013, 14:40 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: pen.skar - 11-03-2013, 14:41 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: Mufff - 11-03-2013, 15:03 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: nymmik - 11-03-2013, 15:25 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: PlyVal64 - 11-03-2013, 16:08 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: flanagan - 13-03-2013, 03:14 AM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: PlyVal64 - 13-03-2013, 11:35 AM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: flanagan - 14-03-2013, 00:39 AM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: Tegelane5 - 11-03-2013, 18:11 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: PlyVal64 - 11-03-2013, 18:53 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: zazik - 11-03-2013, 18:59 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: dad - 11-03-2013, 22:49 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: Tegelane5 - 12-03-2013, 16:09 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: DevilDeVille - 11-03-2013, 20:02 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: PlyVal64 - 11-03-2013, 21:38 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: dad - 11-03-2013, 22:47 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: denis23 - 13-03-2013, 00:37 AM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: cesium - 14-03-2013, 01:33 AM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: cesium - 12-03-2013, 21:39 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: Daff - 13-03-2013, 15:10 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: PlyVal64 - 13-03-2013, 16:53 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: stennadi - 13-03-2013, 15:54 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: Marko - 13-03-2013, 16:58 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: PlyVal64 - 13-03-2013, 18:06 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: denis23 - 14-03-2013, 00:43 AM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: dad - 14-03-2013, 10:16 AM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: Tegelane5 - 13-03-2013, 18:51 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: supp - 13-03-2013, 19:13 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: cesium - 13-03-2013, 20:14 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: siilivana - 14-03-2013, 10:42 AM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: PlyVal64 - 14-03-2013, 16:23 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: denis23 - 14-03-2013, 11:56 AM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: diesel - 14-03-2013, 12:24 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: pen.skar - 14-03-2013, 16:04 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: dad - 14-03-2013, 17:17 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: mlsluik - 14-03-2013, 18:44 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: Mell - 16-03-2013, 01:54 AM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: Maamees - 16-03-2013, 09:55 AM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: v301060 - 16-03-2013, 14:23 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: Tegelane5 - 16-03-2013, 16:58 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: motamees - 16-03-2013, 17:53 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: Daff - 16-03-2013, 20:21 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: 2715 - 16-03-2013, 21:50 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: supp - 16-03-2013, 22:22 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: Otokas - 25-04-2013, 16:12 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: honkomees - 27-04-2013, 22:46 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: Vana7 - 26-04-2013, 07:42 AM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: JaakH - 26-04-2013, 22:09 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: Mossemees - 26-04-2013, 23:08 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: krossifänn - 27-04-2013, 00:05 AM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: Daff - 27-04-2013, 08:09 AM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: vant - 27-04-2013, 08:45 AM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: motamees - 27-04-2013, 10:09 AM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: vant - 28-04-2013, 08:49 AM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: motamees - 28-04-2013, 09:43 AM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: Otokas - 12-05-2013, 03:45 AM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: Martti - 12-05-2013, 21:29 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: Maamees - 28-04-2013, 10:15 AM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: Mossemees - 28-04-2013, 12:21 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: karlarnold - 28-04-2013, 14:32 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: Mossemees - 28-04-2013, 15:13 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: aavu - 28-04-2013, 16:03 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: karlarnold - 28-04-2013, 16:57 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: poiss - 29-04-2013, 08:52 AM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: Tegelane5 - 29-04-2013, 11:58 AM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: dad - 29-04-2013, 12:09 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: poiss - 29-04-2013, 15:15 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: dad - 29-04-2013, 15:30 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: Basilio - 29-04-2013, 15:56 PM
RE: Arvamused Niva maastikuautost. - Autor: poiss - 29-04-2013, 18:46 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne