automoto.ee foorumid

Täisversioon: Arvamused Niva maastikuautost.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5
12. märtsil lahkub AvtoVAZi konveierilt kahe miljones Lada 4x4 alias Niva, olulise juubelini jõudmine võttis aega pea 36 aastat.
Esimene Vaz 2121 alias Niva alias Lada 4x4 valmis 5. märtsil 1977.
Kuni 2006. aastani toodeti autot nime Niva all, pärast koostöölepingu sõlmimist General Motorsiga ning GM Niva tootmise alustamist anti autole nimeks aga Lada 4x4.
Praeguste plaanide kohaselt püsib Lada 4x4 konveieril veel kolm aastat, seda 2016. aastani.
Veel sellel aastal plaanitakse Ladat minimaalselt moderniseerida: näiteks jõuülekande kardaaniristid asendatakse vibratsiooni vähendamiseks püsikiirusliigenditega, esiklaasile hakatakse pesuvahendit pritsima läbi kahe avaga düüside ning autole hakatakse paigaldama toonitud klaase.
Veel näeb Lada 4x4 "moderniseerimine" ette päevasõidutulede lisamist.
Samas ei puuduta uuendused kuidagi auto turvalisust, ajakirja Autoreview poolt Euro NCAP reeglite alusel korraldatud avariitestis sai Lada 4x4 null punkti kuueteistkümnest võimalikust. Seega niva auto mis omal ajal vägagi progressiivne tehnika on nüüdseks hoolimata moderniseerimisest juba lootusetult vananenud kuid tootmine käib ikka edasi .Kas siis tõesti on niva nii õnnestunud auto et seda kõlbab veel tänapäevalgi venemaal toota. Seega oleks siia oodatud arvamused eriti neilt inimestelt kes on niva-t omanud või kasutanud.
Võiksid selle teksti allikale ka viite lisada...

A.
Minul pole isiklikku Nivat olnud aga olen erinevaid VAZ 2121 kasutanud. Ei oska arvamust isegi öelda, kas tegu on halva või hea autoga. Palju oleneb ka kasutusviisist ja omaniku "laisuksest".
Positiivsed küljed:
- lihtne remontida
- varuosade kättesaadavus kaubandusvõrgus võrdlemisi hea
- kompaktne masin
- küllaltki hea läbivusega, mis mitmelegi lääne analoogile alla ei jää.
- palju varuosasid unifitseeritud teiste Lada mudelitega.

Negatiivsed küljed:
- Väike pagasiruum või peaks ütlema olematu pagasiruum.
- Tagaistujate sisse välja saamine on ebamugav
- Istmete materjal, eelkõige enne 1990.a tehtud Nivade probleem.
- kõikuva kvaliteediga varuosad ja nende hind!
- poolraamidel kere

Viimaseks jätakse selle,mis ei sobi kumbagi kategooriasse.
"laisad" autoomanikud, kes ei viitsi õigel ajal korrosiooni tõrjega tegelda
Selles foorumis http://forum.4x4.ee/viewforum.php?f=41&s...f2428fefe4
tonnide kaupa kõikvõimalikku inffi neliveoliste ja ka Niva kohta.
Kunagi sai huviga loetud ja ainus positiivne asi Nival oli nende kuttide arvates ilmatu pika käiguga tagavedrustus, mis ei lase tagaratastel nii naljalt õhku tõusta. Kõik muu, alates maasturile sobimatust Lada mootorist ja lõpetades kerega, olla ¤£@&%ˇ! Toungue
(10-03-2013, 19:19 PM)E303 Kirjutas: [ -> ]Kas siis tõesti on Niva nii õnnestunud auto et seda kõlbab veel tänapäevalgi venemaal toota.
Mitte KAS vaid Niva on maailma top-kolme kõige õnnestunuma auto hulgas ja absoluutselt parim keerulise veoskeemiga masinate hulgas. Teised kaks oleks "Käfer", mis elab siiani 911 kestas ja Mini. Kui "Põrnikas" ja Mini said olla edumeelsed tänu ajastule ja tulevate/olnud raskele sõjaolukorrale aga midagi absoluutselt uut nad ei pakkunud, siis Niva muutis täielikult arusaama maastikuautost... aga ka üldse autoehituse võimalustest!
Mis kõige hullem: neid autosid, kes suudavad Nivat lüüa maastikul, on ka praegu mõni üksik ja siis ka vaid tänu meeletule hinnale ja tohutule mootorijõule. Aga nende kõigi jaoks jõuab kätte selline maastik, kus nad mitte kunagi sentimeetrit omal jõul ka edasi ei liigu (vints ei ole näitaja) aga Niva naerab selle peale. Kui, siis Jimny suudab sammu pidada... Panda4X4 sureb kaugelt varem ära, olles eestpoolt kolmas. Selle asja nimi on kaal ja see on kogemus: kus Patrol on raamini savis, jätab Niva pinnakihile vaid õrna jälje. Kuid kuna Jimny on redelraamil jube junn, siis omas klassis ehk kandevkerel maastikuautona ongi kaks isendit: Niva ja Panda 4x4. Kõik ülejäänud kandevkered on parketimaasturid ja mitte mingit võrdlust Nivaga välja ei kannata. Raamil maasturid on ka teine klass ja tänu oma meeletule kaalule upuvad ära enne, kui jõuab "oih"-öelda. Ning siin ma võrdlen otse poest (k.a. originaalrattad koos rehvidega) ostetavaid autosid.
Ja kui me läheme siis ajas 36 aastat tagasi: Niva oli absoluutne ulmeauto! Kasvõi mõeldes sellele, milliseid jäledaid peldikuid ehitas 1977 Toyota! Täna on need tore vanatehnika aga kui Niva on tehniliselt ja isegi välisdisainilt isegi aastal 2013 täiesti "normaalne", siis tojootad oleks täna poe vitriinil värdjad. Muuseas, see on küsimus a'la Aspelundile aga ka tesitele suurte teadmistega tegelastele: minul ei tule küll meelde ühtegi teist autot peale kahe Rootslase (Saab 900 ja Volvo 200.seeria), millel oleks aastal 1977 olnud must täisplastikust iluvõre ja paksud komposiit-kaitserauad???
Kummaline on see, et isegi sellest faktist pole tehtud "sääsest elevanti" nagu absoluutselt alati kiretakse "kopeeritud-kopeeritud", kuigi ajaloolised faktid võivad isegi muud keelt rääkida, vaid vaikides nõustutakse: Niva on 100% tatarrstanis ehk Made in U.S.S.R. auto.
[Pilt: Lada-Niva.jpg]

Mõelge, et Toyota tootis sellist värdjat aastani 1980...
[Pilt: 800px-1979_Toyota_Land_Cruiser_FJ55.jpg]
(10-03-2013, 20:26 PM)PlyVal64 Kirjutas: [ -> ]Muuseas, see on küsimus a'la Aspelundile aga ka tesitele suurte teadmistega tegelastele: minul ei tule küll meelde ühtegi teist autot peale kahe Rootslase (Saab 900 ja Volvo 200.seeria), millel oleks aastal 1977 olnud must täisplastikust iluvõre ja paksud komposiit-kaitserauad???

Oot, mille poolest need kaitserauad nii erilised?
Plastikvõre ja tummiste stangedega olid näiteks suvaliste euroautode USA versioonid. VW Rabbit, BMW e12 jne.
Ma sellest kiidulaulust väga aru ei saa, sest tegemist on siiski eheda pasaga.
Paar-kolm korda nendega safaritel käinud, krt vist isegi Igen sportage liikus kaugemale kui see venelaste asjandus.
Remontida sai seda ka rohkem kui tahtnud oleks.
Samurai ehk Jimny ehk veel sada nime liigub hoopis paremini hoolimata oma raamist.
Ainus + mis mulle meelde tuleb on see et vedrustus on suht mugav maastiku ja metsateede jaoks, muidu täiesti keskpärane käbimaastur üldiselt.
Seaniitja ehk luaz on metsas sitaks kövem tegija, kui ta parajasti töötabSmile
Olen omanud 2121. Plussiks on maastikuläbivus ja lihtne tehnika. Miinus: maanteesõit talvel (lühike teljevahe), ruumipuudus. Autost jäid head mälestused. Tõsiseks konkurendiks pean Nivale lühikese kerega MB GD-D mille on olemas diisel mootor ja silla lukud.
(10-03-2013, 20:46 PM)90Deville Kirjutas: [ -> ]Ma sellest kiidulaulust väga aru ei saa, sest tegemist on siiski eheda pasaga.

Sellise väite peale julgen ma avalikult otse välja öelda: Sa mees ei tea siiski autodest mitte midagi! Teine pool asjast Niva puhul on väga lihtne: absoluutne enamus ei oska maastikuautoga sõita.
Mis LuAzi puudutab, siis on seegi omajagu fenomenaalne väljamõeldis aga seda saab parimal juhul võrrelda DKW Munga või Iltise eelkäija Typ 181'ga, mitte Nivaga. Isegi AMC Eagle ei ole mitte ühestki kohast Nivaga võrreldav: seda tuleb võrrelda M-410 ja M-72'ga.

Vast maailma kuulsaim maastikuautotootja ja kogu tõule nime "džiip" andnud Jeep hakkas alles 1978 MÕTLEMA koos Renault'ga uuele kompaktmaastikuautole ja suutid sellise käki valmis teha aastaks 1984 XJ-seeriana. Ja seda sisulist käkerdist püütakse näidata nii: The XJ Jeep has been described as one of the 20 greatest cars of all time, and "possibly the best SUV shape of all time, it is the paradigmatic model to which other designers have since aspired".
Andke andeks: Kui ülejäänud maailm üldse midagi mõtlema hakkas, olid Toglijatti insenerid ja disainerid KÕIK juba reaalsusesse ehitanud ja suurtes kogustes mahagi müünud ning edukalt Dakari rallisid sõitnud.
Krt, sorry, ma päris lolliks end maastikuautode osas siiski ei pea, offroadiga lähedalt seotud olnud selleks liiga pikalt.
Eks see köik ripub kinni selles, milleks teda kasutada vaja on. Metsateepeal söita, läbi värskelt sadanud lume, möni veidi sügavam sopalomp-saab hakkama. Aga see on ka köik-vöistelda temaga ei saa, sureb kiirelt. Iga natukese aja tagant keegi proovib ilma eriliste tulemusteta. Nüüdseks küll möned aastad sellelt reelt maas olnud juba ning tänast seisu ei tea.
Ja igal maasturil on omad head ja vead, näiteks mäkke töusta nivaga eriti ei önnestu sest mootor ei jaksa, olen nöus et kuskil mülkas vöib patrol paremini maa-alla vajuda ja niva saab körvalt mööda hiilida oma kaalu töttu.
See milline tore neliveoskeem on välja möeldud ei oma ju eriti tähtsust kui passid metsas oma pooleks kardaaniristi vmsiganes need asjad olid mis seal iga minut järgi andsid, ma töesti enam ei mäleta, vett imes vägevalt sisse köikidesse sölmedesse jne.
Ühesönaga kuhugi metsatalusse söitmiseks väga sobilik, rajumaks katsetamiseks veidi nörk.
Mul on olnud Niva ja nõustun PlyVal64 postitustega.
Müüsin maha lolli peaga, kuna tekkis võimalus osta lääne auto. Sellest eufooriast oleks võinud mööda minna. Igal masinal omad vead ja head. Kui mul praegu oleks vaja maasturit, siis ostaks NIVA.
Kuna mulle meeletult meeldib vene tehnika, siis minu arvamus võib olla kallutatud, aga...
...ei maksa seda NIVA`t nüüd ehedaks pasaks küll nimetada. Ikkagi maailma esimene 4x4 veoskeemiga linnamaastur.
Ja Pariis-Dacaril tegi ta algul tuule alla väga soliidsetele tegijatele, seda küll tänu Porsche abistavale käele, aga nimi läks ajalukku.

Prantsusmaal, Saksamaal ja Inglismaal võib NIVA´t kohata üpris sageli. Ja seda nii erakätes kui firmaautodena. Šotis on Nivad näiteks metsanduses laialdaselt kasutuses. Ilusad samblarohelised autod tammelehed uste peal. Saksamaal kohtab neid tee ehitus firmade sõidukitena. Umbes kolm aastat tagasi uputati valgete NIVA´dega üle enamus põhja saksa ehitusobjekte. Võibolla oli selline samm tingitud masust?
Ja eraisikute käsutuses pole saksas neid ka mitte vähe. Mul siin Stuttgartis paraleeltänaval pargib juba teist aastat Aadi oma 4x4 Taigat ja linnapildis on ka teisi liikumas näha. Muidugi ma kaldun arvama, et eraisikute käsutuses on need masinad ehk rohkem hobiautona, aga ikkagi.
(10-03-2013, 21:27 PM)90Deville Kirjutas: [ -> ]... Eks see köik ripub kinni selles, milleks teda kasutada vaja on. Metsateepeal söita, läbi värskelt sadanud lume, möni veidi sügavam sopalomp-saab hakkama. Aga see on ka köik-vöistelda temaga ei saa,...
Ühesönaga kuhugi metsatalusse söitmiseks väga sobilik, rajumaks katsetamiseks veidi nörk.
ühesõnaga, nõustud et praktiliseks tööautona kasutamiseks ideaalne, aga sihilikuks lõhkumiseks ja muttaronimiseks mittesobiv Big Grin
Üldiselt nõustun 100% nö kiidulauluga, aastakümnetepikkune jahikogemus kinnitab, et ükski teine tehaseseades maastikuauto ei suuda Nivaga võistelda, st et sinna kuhu saab Nivaga juurde, teised ei pääse ei oma gabariitide ega massi tõttu. Niva parajalt lühike ja parajalt lai (krt, Jimnysse ei mahu laiuselt üksi sisse), kerge jne
Muiduga laguneb raip jah ... see ta ainuke puudus, isegi talvesõidul püsib teel, kunagi suutsin päälinna meeste foresterid maha raputada mulle tuntud teedel.
Tervitused!

Minul on õnnestunud seni omada kahte Nivat. Üks aastast 1978 ja teine 1992. Nende kohta võib öelda väga lihtsalt - õnn ja õnnetus. 78 aasta masin oli veel plekist tehtud, uuem masin oli paraku täielikult läbiussitanud,aga näe ostsin ikkagi. Ostsin selle pärast, et mälestused olid sedavõrd head.
Antud masinad on olnud puhtalt hobiotstarbelised. Nivaga pole erilist asja maanteele ega linna. Elan maal ja seal ei jäänud hätta mitte kunagi. Vahel oli asja linna, polnud ka see tegelikult probleem. Astub edasi küll, originaalrehvidega on muidugi vibratsioon kordi tugevam. Küll sai temaga metsa tehtud, puid veetud ja rannast adru toodud. Ta on üsna pisike, mahub igalt poolt läbi. Kütusekulu on pidevat nelikvedu arvestades täiesti okei. Juhikohal on ruumi lahedalt, ainult käigukang on ebaloogiliselt kaugel. Oleme sõitnud ka viiekesi ja pole hullu midagi. Mäletan, et tagaistumist sai parendatud nii, et istme seljatugi veidi tahapoole lastud. Oli tunduvalt mugavam, pakiruum kahanes,aga midagi sinna ikka mahtus. Allalastud tagaistmega oli pagasiruum väga suur. Häiris kõrge laadimisava.

Ei saa öelda, kas Niva on hea või halb. TUleb tunnistada siiski pea muutumatut olemust ja väljanägemist tootmise algusest. Ei saa võrrelda tänapäevaste autodega, igapäevasõidukiks tasub eelistada ükskõik millist teist autot.
Kehtib siiski vana seaduspära - lihtsuses peitub võlu !

Mõned pildid:
http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/sets/46...e=5&seek=1
Korralikult hoitud Niva puhul kiidulaulu laulmine, pole üldse üleliialdus.
(10-03-2013, 23:46 PM)honkomees Kirjutas: [ -> ]ühesõnaga, nõustud et praktiliseks tööautona kasutamiseks ideaalne, aga sihilikuks lõhkumiseks ja muttaronimiseks mittesobiv Big Grin

Tööautoks võiks ikka selline asi olla, mille kasutamise tõttu ei pea arstil käima. Jahil käia või niisama siledapoolse lumise tee peal lõbusõitu teha on vahest okei aga igapäevaseks tarbimiseks/töö tegemiseks leiab miljon paremat asja. Pioneeri aupaistet ei hakka asjalt ju keegi võtma aga tänases maailmas ei ole Niva küll üheski segmendis mingi oivik.
(10-03-2013, 21:07 PM)PlyVal64 Kirjutas: [ -> ]...Vast maailma kuulsaim maastikuautotootja ja kogu tõule nime "džiip" andnud Jeep hakkas alles 1978 MÕTLEMA koos Renault'ga uuele kompaktmaastikuautole ja suutid sellise käki valmis teha aastaks 1984 XJ-seeriana. Ja seda sisulist käkerdist püütakse näidata nii: ...
Ma palun ohvtopiku pärast vabandust, aga hr PlyVal64 ehk valgustaks rahvast ja loetleks rea põhjusi, miks XJ-Cherokee käkerdis on?
" Ikkagi maailma esimene 4x4 veoskeemiga linnamaastur"

Mille poolest NIVA siis linnamaasturiks sai? Tavaline agronomi-jahimehe auto, tavalise sõiduauto baasil tehtud.

See, et sellel raami ning 2WD polnud ei tee sellest veel SUV-d.

Õnnestunud ning kaasaegne on see küll, aga mingit revolutsiooni see ei toonud endaga kaasa.

JEEP Cherokee on aga sünnimaiselt on olnud AMC, ning AMC on 1979 aastal aga saanud hakkama AMC Eagliga.


[Pilt: amc_eagle_red_wagon_1980.jpg]
(11-03-2013, 01:13 AM)olevtoom Kirjutas: [ -> ]Ma palun ohvtopiku pärast vabandust, aga hr PlyVal64 ehk valgustaks rahvast ja loetleks rea põhjusi, miks XJ-Cherokee käkerdis on?

Ta on käkerdis puhtalt selle pärast, et 7 aastat oli möödunud ajast, kus näidati kahe tootja poolt, milline peab olema a) tulevane odav ja lihtne aga võimekas SUV oma olemuselt Nivaga ja b) milline peab olema korralik tõsimaastur G-Wageniga. Ahjah, enne neid oli L-R Range Roveriga näidanud, milline peab olema tuleviku piisavalt võimekas luksuslik SUV, seda aastal 1970 ehk 14 aastat varem! Ja millega said Jeepi omad siis hakkama? Käkerdisega, mis ei kõlba mitte millekski KORRALIKULT. XJ on Jeep, mis on nii käkerdis, kui üldse olla saab. Ta on kokku käkerdatud "meeldimaks" kõigile ja eelkõige pereemadele. Ta tänaste paljude idioodiautode esiisa. Ma pole öelnud, et Xj oleks halb või paha auto aga ta ei ole see, millena seda püütakse väita olevat. Mis kõige hullem: enne Jeep'i tegi ka Fiat valmis ja pani tootmisse Panda 4X4 ehk maailma esimese põikimootoriga neliveolise masstoodanguauto! Jeep ehk siis veel AMC püüdis ristata kõikide nende omadusi ameerikalikus võtmes ühte kokku ja tulemuseks oligi käkerdis. Ta ei ole mugav, ta ei ole ülima maastikusuutlikusega, ta pole kerge ega pisike - ta polegi midagi. Lihstalt kuulsa marginimega neljaveoline kast. Mis minu jaoks üldse kõige hullem: neil oli korporatsiooni sees juba aastaid ehk alates 1979 olemas kandevkerele ehitatud täismudelivalikuga väga vinge maastikusuutlik full-time 4WD Dana sildadega pereauto AMC Eagle ja nad jooksid oma korporatsiooni sees iseenda lati alt läbi.

Kui kunagi kirjutati Corvairi kohta, mis selle iluduse lõpuks ka tappis Unsafe At Any Speed, siis XJ kohta tuleb öelda Embarrassing At Any Road and Load.
See on küll minu räigelt isiklik arvamus aga minu jaoks peab olema hea auto selgelt arusaadava otstarbe ja sihtgrupiga ehk lisaks tehnilisele täiusele peab sellise junni tegemisel olema mingi mõte. Olles pikemalt kõigi nende elus sõitnud (kõige lühemalt küll Fiatiga ja seda viga tahan parandada ning too ainumas Eesti Eagle oli juba siia tuues romu ehk mingit lõplikku pilti sellest ei saanud), siis XJ Cherost ei suutnud ma oma raua-lembusest hoolimata mingit mõtet leida.

Ahjah ja tulles tagasi peateema juurde. Ka Venemal juhtus sama, mis AMC sees XJ loomisega Eagle taustal: tulid suured-targad ameeriklased, ehitasid Chevy-Niva... ja jooksid ka lati alt läbi. Isegi paar aastat tagasi appi tulnud Bertone disainerid pole suutnud sellest aparaadist klassikalisele Nivale konkurenti tekitada.
Ma mõnikord armastan võrrelda autosid ja "latte" kergejõustiku baasilt. Kindlasti ületatakse kunagi ka Bubka, Sotomayori või Edwardsi rekordid, nagu korra suudeti üle hüpata Beamoni 8.90 ja paar korda üle joosta Coe 1.41,73 stadkaringil aga üldjuhul on isegi tehnika(ka kergeraks koosneb suurel määral tehnikast ehk jalatsitest, vahenditest ja tartaanist, treeningutehnikast rääkimata) arengust sõltumata mõnedel puhkudel "latt" nii kõrgel, et selle ületamine on väga-väga raske. Ning kõige raskem on selel "latiga" justnimelt 4X4 maastikusuutlike autode vallas, sest seal on kõigil "rsiti jalus" sellised masinad, kui, alustades vanimast, - Range Rover 1970, Pinzgauer 1971 ja C303 1974 oma portaalsildadega aga need on puhas militaarvärk, Niva ja G-Wagen 1977, AMC Eagle 1979, Fiat Panda 4X4 1983 ja esimene X5 (e53) vääraka väljendina sport-maastur 1999.

Edit: näed, Denis tõi ka Eagle välja, kuniks ma siin kirjutasin. Aga et Sa teaks ,siis Niva loodi täpselt samaks otstarbeks kui Eagle, lihtsalt 2 aastat varem. Seega on Niva esimene. Jahimehe- ja agronoomiautoks pole Niva KUNAGI mõeldud olnud!!! Niva ja Eagle mõeldi ja ehitati kolme suure riigi tohutute rasketes keskkonnaoludes elavate lihtinimeste tarbeks. See kolmas oli Kanada, kus ehitati pikalt Eaglet ja tarvitati Nivat. Eagle kohta Austraalias ei tea, Niva oli ka seal kõnnumaal väga popp masin. Lisaks oli Niva popp prantslaste käes Aafrikas.
(11-03-2013, 03:54 AM)PlyVal64 Kirjutas: [ -> ]Kui kunagi kirjutati Corvairi kohta, mis selle iluduse lõpuks ka tappis Unsafe At Any Speed, siis XJ kohta tuleb öelda Embarrassing At Any Road and Load.
Mulle meeldib see eelpool toodud mõttetera ja olen 99,9% nõus PlyVal64 seisukohtadega. Niva lihtsalt on väga hea maastur. Minu jaoks läbivuse poolest esikolmikus, muidu esikümnes. Kusjuures "minu esikümnes" ei ole ühtegi ameeriklast.
Väga tihti unustatakse ära, milleks Niva on mõeldud ja siis tulevad arvamused, et Niva on kehv auto, sest pikk maanteesõit väsitab, 3,5 tonnist treilerit ei jõua vedada, meie klass ei mahtunud sisse aga näe Hummeri limusiinis oli ruumi laialt jne. Olen endiselt arvamusel, et igal autol on otstarve ja kui auto ostmisel lähtuda sellest, milleks autot on vaja ja milleks antud auto on loodud, siis on ka rahulolu kõige suurem. Elektriautot ei ostaks mitte mingil juhul ("svenson" kustutab selle postituse varsti ära, sest elektriautodest ei tohi pahasti rääkida ega kirjutada), aga Niva ostaksin endale iga kell (eriti sobilik liikumiseks Tallinas /õigekiri ühe "n"-iga on õige/). Olen tõsiselt kaalunud Niva ostu ja oleksin ostnud ka. Ostmata jäi vaid sellepärast, et mul on vaja suure salongiga, palju mahutavat autot ja mul on vaja pool ajast vedada haagist massiga 1-2 tonni. Viimase kahe parameetri tõttu valisin autoks Land-Rover Discovery 3-e. On küll elektrooniliselt keerukas, kuid mina olen rahul ja paremat ei tea.
See on lihtsalt näide selle kohta, et auto tuleb osta vastavalt oma vajadustele. Hiljuti ajas JaakH siin kõik kihevile, andes mõista, et tema hakkab uut korealast ostma ja siis kui kõik olid juba kuumaks aetud, ostis mingi kasutatud Mondeo-"panni". Tegelikult ei saa seda pahaks panna, sest JaakH leidis enda vajadustele vastava auto. See Mondeo sobis tema vajadustega paremini kui uus korealane. Vähemalt sai selle teemaga kõvasti nalja.
Niva on pretensioonitult parim auto, kui on halvad või olematud teed, sa sõidad mööda metsi, põlde, mereranda jne., sa sõidad enamuse ajast üksi või kahekesi ja vajadusel vaja auto üksi mudast kätte saada, kui sul on vähe pagasit ja kui sa vajad lihtsust. Kui sa käid iga päev sügaval metsas, autos kaks mootorsaagi ja bensukanister, siis on õige auto Niva. Kui sõidad iga päev 5 inimest autos või lastiks 700 kilo ja taga haagis massiga 2tonni, siis on õige auto näiteks Land Rover. Nii lihtne see ongi.
Kahtlemata on legendaarseim maastur Jeep, kuigi ma ei leia seal midagi erilist. Ei olnud ta juba sõja ajal midagi nii vapustavat ja pole ta nüüdki. Ensmus ammeriklaste maastureid on lihtsalt suurte ratastega võimsate mootoritega suured kuudid, mis maastikul osutuvad esimeses pehmes kohas täiesti mõttetuteks. Eriti need tänapäevased, mida igas teleseriaalis promotakse. Üldse on ameerika filmitööstus ameerika autotöösturite reklaamikanal. Lihtsad näited: MägiAivar, NichtRider, Smokey & Bandit, CSI-d jne. Aga enne kui ostaksin endale Jeep-i või mõne teise ameeriklase, ostaksin ma endale Niva ja UAZ-i. Tegelikult ajasin siin meelega uuesti autode klassid ja kasutusotstarbe segamini, et näidata, kui lihtne on jällegi teemast mööda sõita.
Minu vaieldamatud lemmikud on Land-Rover (Defender, kõik Discovery-d, Range Rover Classic, Nissan Patrol Y60 4,2d, Toyota Land-cruiser hj60/61, Niva ja Uaz - nii purk, kui 469, G mersu). Lihtsad ja vastupidavad autod. Midagi jäi kindlasti veel kahe silma vahele, kuid minu jaoks on need autod maasturid kõige otsesemas mõttes. Ka Suzuki Jimny on maastikul väga kõva tegija, kuid minu vajadustele ta ei vasta, mis aga ei tähenda, et ta pole hea maastur.
Lehti: 1 2 3 4 5