M 403 ostuhind
#22

(05-01-2014, 10:56 AM)dad Kirjutas:  Priit kle ... pliis ära räägi asjadest, millest sul on ainult ähmane ettekujutus.
Kuidas nüüd ilusti öelda: kahjuks on autopededel ja üldse enamusel inimkonnas väga ähmane ettekujutus mõistetest haruldane, tehnoloogiliselt põnev etc, etc. Auto ja tsikkel on absoluutselt labased junntükid, mis lihtsalt on üliodavana absoluutsele enamusele kättesaadavad ja sealt fetiši objektid. Haruldasi ja tehnoloogiliselt põnevaid, innovatiivseid ja selle looja inseneri või ehitaja erilisust/geniaalsust kandvaid on kahe- ja neljarattaliste maailmas sitaks vähe. Loomulikult neid on ja mitte üks või kümme aga vast mõned sajad eksemplarid/mudelid ja kõik. Aga see väljendub ka hindades: ka maailmas kõige kallim ja absoluutselt selgelt ülemakstud auto on odav. Ehk too erikereline võistlus-Ferrari. Hetke kõige-kõige elik Veyron on ka odav junn! Selle junntüki geniaalsus jääb alla ka Šveitsi tippkelladele... Muidugi on mõiste "odav" väga suhteline aga siiski pandav numbrilisele skaalale.

HAruldased, põnevad, tehnoloogilised jne on hoopis teised sõiduvahendid. Aga need on kättesaadavad üksikutele või pole eraisikuna üldse kellegile kättesaadavad. Need on vee- ja õhusõidukid. Kaspia Koletis on selline, kosmoserakett on selline, tuumaallveelaev on selline jne. Ja ka lennukid niisama, helikopterid etc. Ja ka paljud pisemad veesõidukid! Mingi Vendee one-off purjejaht või VORi oma on tehnoloogiliselt ja ideedelt kordi põnevam ja tuhandeid kordi haruldasem, ku isuvaline masstoodangu neljarattaline. Iga selline on ise nagu F1 vormel. Vaat seal on IGA auto ainulaadne ja erakordne ning ka tehnoloogiliselt üli-üli põnev. Eks on ka mõni "tava"auto selline, nõus. Aga neid ei jaksa Te mitte kunagi omale soetada!

Mind ajab alati marru see, kui öeldakse, et a'la Mosse on sitaks igav ja tavaline ja siis et mingi kuradi kädilläk on ilgelt põnev. Võrdsed junntükid, kus üks on teisest lihtsalt poole raskem ehk raistatud on arutult ressursse. Ja mis kõige hullem: käib ilge fetišeerimine, et "ei saa sõita ja läheb rooste" - see on maismaameeste vaimne käsikiimlus. Ja siis tuleb seesama mees, ostab omale kümnete tuhandete eest veesõiduki, mida peab veel peaagu iga aasta suure raha eest hooldama, väga kalleid varuosi teatud aja tagant ostma/vahetama (näiteks purjed) ja alles siis hakkab mõtlema, kui mia talle samamoodi otse vasaraga otse ette lajatan: võta garaažist oma "ilge haruldus" (mille reaalne turuhind on 20% sellest, mille sa just veesõidukile kulutasid), sõida sellega kogu aeg ja igal pool ja kui läheb natukene rooste või kulub midagi ära, tee samasugune remondi/hooldetöö, nagu veesõidukile! Ainult selle vahega, et ikkagi on selle neljarattalise tegemine sitaks odavam, kui veesõiduki oma. Mis see on : raha!

See on nukralt naljakas ja suisa debiilne, et üks kulutab näiteks 3 kuud ja 10 000, restaureerib ära mingi autokese ja siis kõik kiidavad takka, kui kuradi äge ja kui kõva mees ikka on! Ja et nüüd on tegu sellise haruldusega, et isegi vihmaga ei tohi sõita...
Teine mees kulutab sama aja aga 20 000 eurorutsi mingi vana veesõiduki remondile, ja mitte keegi ei tule sadamas ja ei ütle, et "see on nüüd nii ilus, ära nüüd sellega sõida, läheb äkki katki!"
Ja veesõidukite puhul me räägime tihti ainueksemplaridest (ja samamoodi 40-100 aastat vanade asjade puhul!), tihtipeale toodangunumbritest kuni mõnikümmend üldse jne. Ning need kõik on peaagu täies mahus käsitöö, enamus on mingi "erilise keretöökoja" tehtud, nad on reaalrahalislet palju-palju kallimad ja ikkagi keegi ei vingu, et ei saa sõita...
Isegi paarsada tehtud autot on labane masstoodang oma olemuselt, rääkimata tuhandetest eksemplaridest. Ma saan aru autode puhul, kui neid on tehtud vahemikus 1-10 eksemplari. See on tõesti haruldus. Mati Rex R-10 on haruldane, kompressorMersu aga labane masstoodang.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
M 403 ostuhind - Autor: Oltsberg - 20-06-2006, 00:11 AM
RE: M 403 ostuhind - Autor: Shander - 20-06-2006, 15:39 PM
RE: M 403 ostuhind - Autor: Väravamehaanik - 21-06-2006, 08:59 AM
RE: M 403 ostuhind - Autor: myrakaru - 02-01-2014, 15:02 PM
RE: M 403 ostuhind - Autor: tõnn - 02-01-2014, 17:50 PM
RE: M 403 ostuhind - Autor: Rimsi - 02-01-2014, 20:26 PM
RE: M 403 ostuhind - Autor: Alts - 03-01-2014, 01:38 AM
RE: M 403 ostuhind - Autor: phyl - 02-01-2014, 19:16 PM
RE: M 403 ostuhind - Autor: PlyVal64 - 03-01-2014, 20:45 PM
RE: M 403 ostuhind - Autor: phyl - 03-01-2014, 21:57 PM
RE: M 403 ostuhind - Autor: zazik - 03-01-2014, 22:07 PM
RE: M 403 ostuhind - Autor: phyl - 03-01-2014, 22:59 PM
RE: M 403 ostuhind - Autor: PlyVal64 - 04-01-2014, 13:29 PM
RE: M 403 ostuhind - Autor: dad - 05-01-2014, 10:56 AM
RE: M 403 ostuhind - Autor: PlyVal64 - 05-01-2014, 16:40 PM
RE: M 403 ostuhind - Autor: phyl - 05-01-2014, 17:51 PM
RE: M 403 ostuhind - Autor: dad - 05-01-2014, 23:23 PM
RE: M 403 ostuhind - Autor: dad - 02-01-2014, 19:27 PM
RE: M 403 ostuhind - Autor: tõnn - 03-01-2014, 00:55 AM
RE: M 403 ostuhind - Autor: zazik - 03-01-2014, 01:41 AM
RE: M 403 ostuhind - Autor: tõnn - 03-01-2014, 21:49 PM
RE: M 403 ostuhind - Autor: giordanobruno - 04-01-2014, 03:08 AM
RE: M 403 ostuhind - Autor: genn - 04-01-2014, 17:42 PM
RE: M 403 ostuhind - Autor: süsikas - 05-01-2014, 03:11 AM
RE: M 403 ostuhind - Autor: Talupoeg taluja - 05-01-2014, 18:49 PM
RE: M 403 ostuhind - Autor: IIIFFFAR - 05-01-2014, 19:10 PM
RE: M 403 ostuhind - Autor: metsakohin - 05-01-2014, 20:00 PM
RE: M 403 ostuhind - Autor: myrakaru - 05-01-2014, 20:57 PM
RE: M 403 ostuhind - Autor: MeelisV - 05-01-2014, 22:41 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne