28-09-2023, 16:36 PM
Vanasõiduki tunnustamise taotluste arv on kasvanud hüppeliselt ning seda näeb ka register.evkl.ee statistika jaotisest. Rohkem hindamisi tähendab ka rohkem võimalusi, et tuleb sisse eksimusi. Vigadele tähelepanu juhtimine on väga tervitatav ning see on üks põhjus, miks EVKL tegi registri avalikuks ja võimaldab pidada ka siin foorumis vaba arutelu. On tulnud väga asjakohast ja õiget tagasisidet, kuid on ka lahmivaid üldistusi, asjatundmatuid märkuseid või lihtsalt solvanguid. Nagu elus ikka. Kuid tagasiside kaudu laekuv positiivne kaalub selgelt üles negatiivse poole. Kriitika paneb ka sõidukeid hindavaid asjatundjaid rohkem pingutama ja põhjalikumalt originaalsust uurima.
Kui vanasõiduk on saanud tunnustuse ning tegemist ei olnud omanikupoolse pettusega (ja pettusega ei ole tegemist, kui omanik käsi südamel väidab, et tema arvates on kõik originaalne, aga tegelikult teab, et ikka ei ole küll), siis on otsustatud, et sellised tagantjärgi avastatud vead talletatakse oma teadmistes ja püütakse nendega arvestada uuel hindamisel 12 aasta pärast. Vanasõidukina tunnustamise süsteem on loodud sellisena, et aktide tagasikutsumine või tühistamine ei ole võimalik. Tuleb leppida sellega, et sellised hindamised ei ole alati ideaalsed ning võib esineda ka vigu. Suurem eesmärk on ületada vajalik lävend (originaalsusprotsent). Detailidesse laskudes kindlasti ka eksitud. Kui nii on juhtunud, siis on seda ka tunnistatud. Nagu seegi kord tegi seda Tony.
Erinevaid sõidukimarke on läbi ajaloo olnud üle 10 000, mudeleid kümneid kordi rohkem, versioone või modifikatsioone veel omakorda kümneid kordi rohkem. Kõiges orienteeruda ei ole kahjuks võimalik. Asjatundjad annavad endast parima, kuid eksimusi saab vältida vaid see, kes midagi ei tee. Tegijal ikka juhtub.
EVKL on püüdnud vanasõidukite tunnustamise protsessi muuta üha läbipaistvamaks kirjeldades menetlusetappe ja põhimõtteid kirjalikult ja kõigile kättesaadavas vormis oma kodulehel. Asjatundjate nimekiri on avalik ning avatud - igaüks saab sinna kandideerida. Samamoodi on avatud asjatundjate õppepäevad, kuhu on oodatud ka muud huvilised, seejuures ei ole kohustuslik ka ühegi vanatehnika klubi liikmeks olek. Viimastel aastatel on sellistel õppepäevadel osalenud 50-60 inimest üle Eesti. Vajalik on siiski eelnev registreerimine ja õppepäeva korraldaja nõusolek.
EVKL jagab infot oma kodulehel, siinsamas foorumis ning klubide kaudu. Ühistegevusse saab igaüks panustada ning selleks esimene samm võiks olla mõne klubiga liitumine. Igasugune panus ühisesse hobitegevusse on teretulnud ja kuni seda tehakse teineteist austaval viisil, siis saame probleemid ikka lahendatud.
Kui vanasõiduk on saanud tunnustuse ning tegemist ei olnud omanikupoolse pettusega (ja pettusega ei ole tegemist, kui omanik käsi südamel väidab, et tema arvates on kõik originaalne, aga tegelikult teab, et ikka ei ole küll), siis on otsustatud, et sellised tagantjärgi avastatud vead talletatakse oma teadmistes ja püütakse nendega arvestada uuel hindamisel 12 aasta pärast. Vanasõidukina tunnustamise süsteem on loodud sellisena, et aktide tagasikutsumine või tühistamine ei ole võimalik. Tuleb leppida sellega, et sellised hindamised ei ole alati ideaalsed ning võib esineda ka vigu. Suurem eesmärk on ületada vajalik lävend (originaalsusprotsent). Detailidesse laskudes kindlasti ka eksitud. Kui nii on juhtunud, siis on seda ka tunnistatud. Nagu seegi kord tegi seda Tony.
Erinevaid sõidukimarke on läbi ajaloo olnud üle 10 000, mudeleid kümneid kordi rohkem, versioone või modifikatsioone veel omakorda kümneid kordi rohkem. Kõiges orienteeruda ei ole kahjuks võimalik. Asjatundjad annavad endast parima, kuid eksimusi saab vältida vaid see, kes midagi ei tee. Tegijal ikka juhtub.
EVKL on püüdnud vanasõidukite tunnustamise protsessi muuta üha läbipaistvamaks kirjeldades menetlusetappe ja põhimõtteid kirjalikult ja kõigile kättesaadavas vormis oma kodulehel. Asjatundjate nimekiri on avalik ning avatud - igaüks saab sinna kandideerida. Samamoodi on avatud asjatundjate õppepäevad, kuhu on oodatud ka muud huvilised, seejuures ei ole kohustuslik ka ühegi vanatehnika klubi liikmeks olek. Viimastel aastatel on sellistel õppepäevadel osalenud 50-60 inimest üle Eesti. Vajalik on siiski eelnev registreerimine ja õppepäeva korraldaja nõusolek.
EVKL jagab infot oma kodulehel, siinsamas foorumis ning klubide kaudu. Ühistegevusse saab igaüks panustada ning selleks esimene samm võiks olla mõne klubiga liitumine. Igasugune panus ühisesse hobitegevusse on teretulnud ja kuni seda tehakse teineteist austaval viisil, siis saame probleemid ikka lahendatud.