Punnvõrril kadus teadmata põhjustel säde
#27

John Smith Kirjutas:Tore härra \"Zark\" tegi asja selgeks, aga teema millest kõik on kõrvale kaldunud oli see, et säde on kadunud?

Kas ma sain aru, et kui sädet ple ka kontaktide vahel siis magneeto imeb. nimelt on mul ikka täielik vaikus. Ma pole pärit päris võrri \"põlvkonnast\" pigem Delta oli see mida silmad kinni ehitati.

Aidake see tööle saada ja ma hakkan teid tüütama tutika \"RIGA 1\" karbussi probleemidaga? Smile

See et kontaktide vahel sädet pole ei näita magneeto tuksis olekut. Töötava mootoriga on seal natukene sädelemist. Sädet otsitakse ikka sealt kuhu ta normaalselt peab minema - küünlajuhtme otsast :-)

Päris nullist alustades (ehk mis ma ise üritaks):
- kas magnet on elus: testimine kruvikeerajaga või muu terasejupiga. Kui tõmbab kruvika tugevasti/tuntavalt vastu magneti poolust siis on tõenäoliselt OK.
- kas madalpingemähis on korras: säti kontaktid pidevalt lahtiolevaks ja pane sinna otste vahele midagi mis suudab tuvastada kas mähisest elektrit tuleb. Mingi väiksem, 5W 6-12V pirn või tester ajab asja ära. Kondekas on kasulik lahti ühendada ja mootori kergemaks ringiajamiseks küünal ka maha. Kui punnal on vändad siis on see eriti lihtne. Tester peaks näitama pinget ja lambike natuke valgust (niit hõõgub). Kui testril pole oommeetri funktsiooni siis saab sedasi umbkaudu testida ka kondekat - ühendad külge ja kordad katset. Kui nüüd voolu pole - kondekas lühises. Seda viga ikka esineb, elektroonikapoest leiab sobiliku asemiku (0,1uF või 0,01uF ja 400V kont oli mäletamist mööda).
- kas magnet on õiges asendis: säti mootoril kolb ülemisse surnud seisu. Magneti poolused peaks jääma enam-vähem täpselt C tähte meenutava trafoplekist poolisüdamiku otste kohale (magnetväli on siis max süütemomendil).
- ülemises surnud seisus peavad kontaktid olema avanenud: kontroll paberilehega, kas läheb kontaktide vahele või mitte. Avanemise hetk peab olema õige natuke enne seda kui kolb mootorit õigetpidi ringi ajades ülemisse surnud seisu jõuab. Kõige lihtsam seda momenti leida - pista kruvikas ilusti küünlaauku kolvi peale, keera käega kolb ülemisse surnud seisu ja siis niipalju tagasi et kruvikas millimeetrit paar allapoole vajuks.
- punnal saab reguleerida nii süütemomenti kui kontaktide vahet (vähemalt nendel mida ma näinud olen). Ma ei mäleta enam kumb enne peaks paigas olema kas moment või vahe... Keerad käega mootorit ringi ja kontrollid kas õigel momendil lähevad kontaktid parasjagu laiali (nagu siin foorumis mitmes kohas juttu on olnud: paar-kolm kirjapaberi lehe paksust või siis tikutopsi papi jagu). Avanemismomenti kontrollid paberilehega - kui leht kontaktide vahel enam kinni ei püsi siis ongi.
- kõrgepingega on selline lugu enamasti et teda kas on või ei ole - teadaolevalt korras küünal piipu, küünla metallkorpus vastu raami/mootori metallosa ja vänta.

Parem oleks muidugi oma silmaga asi üle vaadata, võimalikke põhjuseid on rohkem kui kirja panna jõuab.
Vasta


Sõnumeid selles teemas



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne