Miks just 50 cm3?
#1

Olete te kunagi mõelnud selle peale, miks enamikes maailma riikides (kaasaarvatud ka meil) on mopeed defineeritud kui sõiduk, mille töömaht ei ületa 50cc? Kiiruse piirangust 45 km/h saan ma aru (ohutuse pärast muidugi) aga miks on mootori töömaht just 50, mitte 75 või 100? (Kõik võivad kuritarvitades üle 100 km/h sõita)
Suurema töömahuga (nt 100cc 2 kW) mootor peaks ju vähem kütet võtma, kui sama võimsusega väiksema töömahuga (nt 50cc 2 kW) mootor, sest pöörded on esimesel poole väiksemad. Pealegi kulub väiksem mootor (eriti 2T) kiiremini läbi kui suurem sama võimsusega.

Tahaks lihtsalt teada, millest selline "50cc limiit" on välja kujunenud ja miks nende mootorite efektiivsus nii väike on (nt auto 80 kW ja 2000 ccm sõidab 100 km, kulutab 8 l kütust, selle järgi eeldades peaks võrr (1 kW ja 45 ccm) võtma 80 korda vähem, so 100 grammi. Aga ometi rüüpab ta tervelt 1,5 liitrit! Sama käib ka rollerite kohta.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Miks just 50 cm3? - Autor: Sojourner - 23-12-2010, 22:35 PM
RE: Miks just 50 cm3? - Autor: argo1974 - 02-01-2011, 02:57 AM
RE: Miks just 50 cm3? - Autor: Aspelund - 02-01-2011, 11:32 AM
RE: Miks just 50 cm3? - Autor: oldmoped - 02-01-2011, 12:22 PM
RE: Miks just 50 cm3? - Autor: Sojourner - 04-01-2011, 20:06 PM
RE: Miks just 50 cm3? - Autor: kass - 05-01-2011, 11:27 AM
RE: Miks just 50 cm3? - Autor: oldmoped - 04-01-2011, 21:16 PM
RE: Miks just 50 cm3? - Autor: MTJ juhataja - 04-01-2011, 23:09 PM
RE: Miks just 50 cm3? - Autor: Sojourner - 05-01-2011, 13:43 PM
RE: Miks just 50 cm3? - Autor: kass - 05-01-2011, 14:30 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne