T-40 AM elluäratamine
#1

Seoses naispoole tekkimisega tekkis ka kohustus saada lahti aastakümneid õuepeal vedelenud traktorivarest. Peategelane on sündinud Lipetskis 1985-ndal  aastal, oma esimese elu veetis ta Võru Gaasianalüsaatorite tehases, läbis ka kapitaali. Siis on mõned aastad vahelejäänud ajalugu, peale mida jõudis traktor mu potentsiaalse ämma isa hoovile. Härra vahetas kokkujooksnud mootoril ära väntvõlli ja saaled, aga kokku mootorit panna ei jõudnud, kuna palju detaile on aastate jooksul kaduma läinud. Siis seisis traktor aia erinevates piirkondades ca 20 aastat. Möödunud aasta lõpust olen võtnud ka asja väikestviisi käsile ja utsitanud ka potentsiaalse ämma isa väiksemaid nokitsemisi tegema. 
Algul paistis olukord üsna nukker, aga leian, et traktorit on siiski mõtet teha, sest et enne kapitaali minekut oli see teinud vaid 7 mootoritundi tööd, seejuures pole see mitte meetritki põlluharimisriista põllul lohistanud. Ainult haltuura korras paar kultivaatorit ühest kohast teise transportinud.
   
Selle pildi peal on peal juba ühe õhtuga nikerdatud katus peal, mille tahan siiski välja vahetada, kuna sai pisut madalavõitu, samuti tahaks teha seekord paksemast plekist, 4 mm peaks olema piisav. Peale jätan selle sama kabiini, aga viskan seesoleva originaalturvapuuri välja ja keevitan karpidest ja ribadest uue puuri sisse, eeldan, et ca 5-6x tugevam peaks saama, rääkimata vabanevast ruumist. 
Kõrvaldan ka originaaljagaja, asemele läheb Hydrocontrol'i D3M seeria sektsioonidest vigur. Peab ära tellima vaid ühe siibri ja tihendikomplektid sektsioonide vahele. Jagaja plaanin panna kas kabiini tagaseina või siis akukasti kohale. See selgub aga siis, kui mootor peal ja kabiin selle küljes kinni. Kaks sektsiooni saavad olema joystick'uga juhitavad, need plaanin jätta KUN'i jaoks esialgu reservi, ehk õnnestub jätta nii palju raha millegi muu arvelt üle. 
Lisaks ka imort-toodete nimekirjast ka tänapäevased lülitid, märgulambid, tihendid ja põrandakattematerjalid. 
Aku kolin poolraamile, mootorit hakkan käivitama starteriga. Lisaks kõik uued seadustega nõutud tuled ja viled. Lisaks veel tahhomeeter ja ampermeetri asemele voltmeeter. Välismaine tulen ka kojamehemootor. Lisavarustuse nimekirja on pääsenud ka soojendus - kolib osaliselt akukasti, osaliselt originaaljagaja asemele. Plaani kohaselt kaob ka põrandalt JSV siduri pedaal, ka lülitushoob võib saada keerulisema hoovastiku ja kolida kuhugi käepärasesse kohta. Eeldusel, et aega jagub, siis võiks kasutada ära ka külgmise JSV võimaluse ja teha sinna lisahüdropumbale eraldi väljavõtte, aga see hetkel vaid pigem uitmõtte staatuses

Praeguse seisuga on komplekteeritud nii mootor kui ka sidur, siduril vaja splintida veel paar polti ja võib vahele tõsta. Mis saab olema üsna tõsine väljakutse, kuna see tuleb läbi viia lageda taeva all. Aga enne soojemaid ja kuivemaid ilmasid sellega ei tegelda. Kütust hakkab silindritesse suruma remonditud UTN-5, mis surub kütuse läbi uute torude ja uute pihustite silindritesse. Mootorisse ühtegi vana tihendit senimaani jäänud ei ole, üritan seda teed ka jätkata.
Peale läheb veel dosaator, plaanin kasutada eksportvariantide süsteemi, oli analoogne eksportrusside algse süsteemiga, mis kasutas originaalsammast.
Vahetatud on ka survelaagrid, sidurite kettad, suurem osa polte-mutreid. 
Sai küll pikk jutt, aga vast kannatasite ära. Mingil hetkel teen mõne klõpsu juurde kah veel. Tänaseks aga side lõpp
Ketserlikuks plaaniks on kevadel torust esimesed paugud atmosfääri lubada.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
T-40 AM elluäratamine - Autor: Lapik - 26-10-2014, 21:32 PM
RE: T-40 AM elluäratamine - Autor: Marko - 26-10-2014, 22:26 PM
RE: T-40 AM elluäratamine - Autor: Lapik - 26-10-2014, 23:27 PM
RE: T-40 AM elluäratamine - Autor: Mahno - 27-10-2014, 01:44 AM
RE: T-40 AM elluäratamine - Autor: Lapik - 27-10-2014, 07:04 AM
RE: T-40 AM elluäratamine - Autor: jaakjaak - 27-10-2014, 21:54 PM
RE: T-40 AM elluäratamine - Autor: E303 - 27-10-2014, 22:56 PM
RE: T-40 AM elluäratamine - Autor: tehnikahuviline - 28-10-2014, 22:49 PM
RE: T-40 AM elluäratamine - Autor: Lapik - 28-10-2014, 00:15 AM
RE: T-40 AM elluäratamine - Autor: saarrand - 28-10-2014, 09:29 AM
RE: T-40 AM elluäratamine - Autor: v6sa - 29-10-2014, 12:42 PM
RE: T-40 AM elluäratamine - Autor: viplala - 28-10-2014, 02:11 AM
RE: T-40 AM elluäratamine - Autor: Jahimees - 28-10-2014, 21:13 PM
RE: T-40 AM elluäratamine - Autor: urmet48 - 28-10-2014, 22:30 PM
RE: T-40 AM elluäratamine - Autor: phyl - 28-10-2014, 22:37 PM
RE: T-40 AM elluäratamine - Autor: Lapik - 29-10-2014, 00:40 AM
RE: T-40 AM elluäratamine - Autor: tarko - 29-10-2014, 23:00 PM
RE: T-40 AM elluäratamine - Autor: vipi666 - 30-10-2014, 00:29 AM
RE: T-40 AM elluäratamine - Autor: mlsluik - 30-10-2014, 08:52 AM
RE: T-40 AM elluäratamine - Autor: Mahno - 30-10-2014, 11:02 AM
RE: T-40 AM elluäratamine - Autor: jaakjaak - 30-10-2014, 18:28 PM
RE: T-40 AM elluäratamine - Autor: kaasik - 30-10-2014, 19:22 PM
RE: T-40 AM elluäratamine - Autor: Lapik - 31-10-2014, 08:58 AM
RE: T-40 AM elluäratamine - Autor: Lapik - 22-02-2015, 23:50 PM
RE: T-40 AM elluäratamine - Autor: Lapik - 03-03-2015, 01:05 AM
RE: T-40 AM elluäratamine - Autor: Lapik - 11-01-2016, 22:55 PM
RE: T-40 AM elluäratamine - Autor: vanaain - 12-01-2016, 00:10 AM
RE: T-40 AM elluäratamine - Autor: Lapik - 12-01-2016, 00:19 AM
RE: T-40 AM elluäratamine - Autor: Lapik - 28-01-2016, 22:10 PM
RE: T-40 AM elluäratamine - Autor: urmet48 - 29-01-2016, 20:16 PM
RE: T-40 AM elluäratamine - Autor: Qunts - 29-01-2016, 21:16 PM
RE: T-40 AM elluäratamine - Autor: Lapik - 20-02-2017, 23:21 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne