04-06-2006, 21:46 PM
Erik Kirjutas:Kas üldse tasub võõbata selleks suveks raam ja mõned "sõitmiseks vajaminevad jubinad" pintsliga üle? Ega näiteks mingi hammeritega ülevõõpamine midagi tegelikult paremaks ei tee?! Võibolla lihtsalt pükstele ei jääks roostest plekke.
Pintsliga värvida otse loomulikult mitte!
1. Eemalda olemasolev rooste ja värvikihtide jäänused kas liivapritsiga või siis relaka otsa pandud terasharjaga (viimase variandi korral kasuta jämedate kiududega nn profiharja, peenekiuliste nn amatööriharjadega võid vareseid loopida). Liivapritsi pluss on et saab igale poole ligi ja töö kiire, miinuseks see, et tuleb teenust tellida (tavaliselt kodus seda võimalust pole).
2. Vajadusel tee mõned keevitustööd (praod, äramurdunud kõrvad) ning sellele järgnev käiamine/lihvimine.
3. Liivapritsist tulnud läikivad keredetailid töötle kas samal päeval või äärmisel juhul päeva-kahe pärast mingi ortofosforhappe derivaadiga (nt Buvanol).
4. Päevakese-kaks mõjunud, tee fosfaaditud keredetailid õrnalt liivapaberiga üle, pese puhastusbensiiga kirme maha.
5. Kanna detailidele happekrunt.
6. Kanna detailidele täitekrunt. Kruntvärvid soovitan valida selle järgi, millise välisvärvi lõpuks peale paned.
7. Pahtelda vajadusel ning tee muud värviettevalmistustööd.
8. Kanna peale välisvärv (kui ei ole palju värvimiskogemusi, siis selle soovitan küll teha lasta).
9. Joonista peale kõik triibud jm värvikaunistused.
Ongi kõik.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.