Ma kaaperdan hetkel selle teema, kuna minu mure servapidi sellega haakub. Loodetavasti teemaalgataja ei pahanda.
Patsient on Dolmar MS-4510 ehk üsna lähedane teemaalgataja tööloomale.
Käivitub kenasti, veab hästi. Aga kui soojast peast seisata (näiteks FlexiBlade jõhvide vahetuseks), siis enam ei käivitu. Jahtub pool tunnikest, käivitub koheselt ja müdistab mõnuga edasi.
Tehtud: uus küünal, karburaatori puhastus, läbipuhumine, tihendite-membraanide vahetus ja uus bensufilter. Sellega kadus tühikäigu ebaühtlus ja praegu käib kenasti. Samuti sai paika keeratud häälestus.
Probleemid ilmnesid peale Alexela tanklast saadud kütuse tankimist. See tegi seni aastaid tõrkumata töötanud küünla poole paagitäiega punaseks ja rikkus karburaatori pumbamembraani. Huvitav on see, et samal ajal tangitud autopaagitäis kestis jälle tavapärasest kauem
Eile sai sunnitud pausi tõttu jahtumise ajal huvi pärast kompressiooni mõõdetud - kell tõusis ühe tõmbega (see on 3 pööret/survetakti) 9+ bar peale. Täpsemalt ei viitsinud uurida (kella tagasilöögiklapp lekib...).
Uus küünal on kenasti kohvipruun (tõsi, kuna käib alles 3. paagitäis, siis ainult osaliselt). Vana küünal kattus punaka kihiga. Kusjuures sama küünal PS-400 peal (sama tootja pisike mootorsaag) käib kenasti edasi...
Kahtlustan ise sädet, kuna see on nõrguke ja "hüplev" - sinine, kuid "õbluke" lahendus tekib sädevahes kord siin, kord seal. Küünla sädevahe on praegu umbes 0,5 mm, see sai 0,7 pealt meelerahu huvides vähe koomale tõmmatud, kuid mõju see ei avaldanud.
Nüüd kaks küsimust:
1) kas 40+ kuubikut 2-taktimootorile on see 9 bar hea (kolb ja rõngad on väljalaskeaknast kaedes priimad);
2) kas süütemängu (seal on kogu elu ju vaiku valatud) saab kuidagi multimeetriga vigaeks ka tõdeda? Vaigust tuleb välja kaks otsa: seiskamiseks ja küünlale. Kas ma peaksin mingeid kindlaid väärtusi (peale katkestuse?) sealt mõõta saama? Või on need igal mudelil siiski erinevad...
Süütemängu kahtlustan nadivõitu sädeme ja pooli südamiku moodustavate teraslehtede korrodeerumise tõttu...
Aga selle kättesaamiseks tuleb kogu jõuülekanne maha lammutada - süüde on siduripoolses otsas ja üks poltidest nii sügaval, et seda ei saa kätte ilma mootorit ajamist lahutamata.
Loomulikult on alternatiiv minna teenindusse, kuid tegelikult ei ole see lihtne mootor raketiteadus ja peab käima hakkama... Lihtsalt mõnda asja tasuks teada. Ehk kasutaja Gravity (või keegi teine) oskab minu küsimustele vastata...