17-08-2012, 22:38 PM
Probleem on selles, et kui teha 10 minutit tööd siis sureb mootor välja, lasta jahtuda veidi läheb korraks käima ja kõik. Kas nüüd on kolvirõngad ja kolb omadega õhtul või miski muu.
Veel pole maha löödud
(17-08-2012, 22:38 PM)JaakH Kirjutas: Probleem on selles, et kui teha 10 minutit tööd siis sureb mootor välja, lasta jahtuda veidi läheb korraks käima ja kõik. Kas nüüd on kolvirõngad ja kolb omadega õhtul või miski muu.
(29-08-2012, 11:27 AM)v6sa Kirjutas: Ma kaaperdan hetkel selle teema, kuna minu mure servapidi sellega haakub. Loodetavasti teemaalgataja ei pahanda.
Patsient on Dolmar MS-4510 ehk üsna lähedane teemaalgataja tööloomale.
Käivitub kenasti, veab hästi. Aga kui soojast peast seisata (näiteks FlexiBlade jõhvide vahetuseks), siis enam ei käivitu. Jahtub pool tunnikest, käivitub koheselt ja müdistab mõnuga edasi.
Tehtud: uus küünal, karburaatori puhastus, läbipuhumine, tihendite-membraanide vahetus ja uus bensufilter. Sellega kadus tühikäigu ebaühtlus ja praegu käib kenasti. Samuti sai paika keeratud häälestus.
Probleemid ilmnesid peale Alexela tanklast saadud kütuse tankimist. See tegi seni aastaid tõrkumata töötanud küünla poole paagitäiega punaseks ja rikkus karburaatori pumbamembraani. Huvitav on see, et samal ajal tangitud autopaagitäis kestis jälle tavapärasest kauem
Eile sai sunnitud pausi tõttu jahtumise ajal huvi pärast kompressiooni mõõdetud - kell tõusis ühe tõmbega (see on 3 pööret/survetakti) 9+ bar peale. Täpsemalt ei viitsinud uurida (kella tagasilöögiklapp lekib...).
Uus küünal on kenasti kohvipruun (tõsi, kuna käib alles 3. paagitäis, siis ainult osaliselt). Vana küünal kattus punaka kihiga. Kusjuures sama küünal PS-400 peal (sama tootja pisike mootorsaag) käib kenasti edasi...
Kahtlustan ise sädet, kuna see on nõrguke ja "hüplev" - sinine, kuid "õbluke" lahendus tekib sädevahes kord siin, kord seal. Küünla sädevahe on praegu umbes 0,5 mm, see sai 0,7 pealt meelerahu huvides vähe koomale tõmmatud, kuid mõju see ei avaldanud.
Nüüd kaks küsimust:
1) kas 40+ kuubikut 2-taktimootorile on see 9 bar hea (kolb ja rõngad on väljalaskeaknast kaedes priimad);
2) kas süütemängu (seal on kogu elu ju vaiku valatud) saab kuidagi multimeetriga vigaeks ka tõdeda? Vaigust tuleb välja kaks otsa: seiskamiseks ja küünlale. Kas ma peaksin mingeid kindlaid väärtusi (peale katkestuse?) sealt mõõta saama? Või on need igal mudelil siiski erinevad...
Süütemängu kahtlustan nadivõitu sädeme ja pooli südamiku moodustavate teraslehtede korrodeerumise tõttu...
Aga selle kättesaamiseks tuleb kogu jõuülekanne maha lammutada - süüde on siduripoolses otsas ja üks poltidest nii sügaval, et seda ei saa kätte ilma mootorit ajamist lahutamata.
Loomulikult on alternatiiv minna teenindusse, kuid tegelikult ei ole see lihtne mootor raketiteadus ja peab käima hakkama... Lihtsalt mõnda asja tasuks teada. Ehk kasutaja Gravity (või keegi teine) oskab minu küsimustele vastata...
(29-08-2012, 12:26 PM)v6sa Kirjutas: Oo, nii põhjalik vastus. Ma tänan
Kütus on täielikult vahetatud - see oli esimene asi, mida ma peale küünlaga juhtunut tegin. Aga sama efekt on isegi "õige" valmisseguga. Ei käivitu, isegi ei popsu.
Kusjuures eelmainit väike saenäkats on selle järgijäänud 3+ liitrit kahtlast kütust kenasti oma punase küünlaga ära põletanud ja mingeid anomaaliaid ei ole esinenud (aga see mootor on paduhõre kah juba)...
Küünla saan märjaks, kui panna õhuklapp kinni. Niisama tirides on küünal kuiv ja summutist bensulõhna ka ei tule. Kui märjaks tirin, siis hakkab ka summutist lõhna tulema. Aga selleks peab ikka kõvasti vaeva nägema (tõmbama kümneid kordi).
Kompressiooniga on lood minu arvates hästi - mootor ise pöörleb vabalt, mingit takerdumist ega poomist ei ole. Surve tekib ühtlaselt ja on püsiv. Võrreldes hõredakskulunud saega, ikka hoopis tummisem. Mõõtsin tavalise kompressomeetriga, mida surusin küünlaavasse ja teise käega tõmbasin käivitusliigutuse.
Vaakumitesti jaoks pean natuke nuputama... Peamiselt seda, kuidas võimalikult väikese lammutamisega pääseda (umbseks tuleb ju teha nii sisse- kui väljalase). Aga mõtleme...
Samas, kas ei peaks hõreda karteri korral ka tühikäik soojalt/külmalt väga paigast olema? Mul on külmalt natuke madal, kuid soojalt väga hea.
Praegu on kõik kena, kuniks seisma jätan. Siis on korras.
Hakkasin praegu mõtlema, et ma kaen õige külma mootoriga ka sädet... Ehk saabki pildi selgeks.
Too reguleerimine sai mainitud seetõttu, et oleks selge - segu on keeratud paika pöörete järgi, laenatud tahhomeetri alusel... Nagu ikka, on ka selle karburaatori kruvidel piirajad, mis ei lase "petsialitsil" väga hulluks minna...
Ning masin ei olegi töökorras - kusagil on midagi väga mäda, kuna varem käivitus soojalt esimese tõmbega... Karburaatori kanalid ja membraanide väsimuse võib välistada. Ei saa välistada seda, et membraanid ise on vigased (või vale karburaatori omad, kuigi füüsiliselt sobivad ja varuosakood on kah õige). Ning loomulikult jääb võimalus, et ma teen midagi põhimõtteliselt valesti (kuigi seni ei ole ükski mootor suutnud minule kaua vastu panna).
Aga mulle tundub, et praegu on kahtluse all süütemoodul, kuna lehtede vahel on näha roostet ja vähe irvitab see südamik küll...
(29-08-2012, 14:20 PM)Gravity Kirjutas: Ummmm survetestiks on vaja vaakum/surepumpa manomeetriga ja flantsi ning kummiriba,et väljalase sulgeda.
Küsin parem ära,et kus kandis sa täpsemalt asud? Üle interneti on veidikene kohmakas asja ajada. Survetesti vahendeid mul pole,muu vajalik olemas.
Tsitaat:Eino pöörded paika? Sul võib mootor teha tühikäigul 2800 pööret kuna:
*Segu on liigalahja
*Segu on paras
*Segu on liigarikas
*L düüs on umbes aga kuna karburaatori seadistus on sedavõrd paigast ära,et mootor saab ka tühikäigul läbi H düüsi kütust. (Olenevalt karburaatorist sõltub segukruvide arv jm).
-----------------
Piiraja korgid lubavad ka teatavat ulatust ning kui masin on juba mõnevõrra töötanud siis võib juhtuda,et normaalseks toimimiseks pead lubatud ulatusest välja minema.
Üks näide : Segukruvi reguleerib sul OSALISELT( mitte täielikult) kütuse hulka mis läbib L või H düüsi. Kui sul nõelklapi asend liiga kõrge siis mootor töötab normaalselt kui sul on segukruvi vb 0.5 pööret lahti tühikäigul. Normaalse nõelklapi asendi korral on paras umbes 1 pööre lahti.
See segu mis jõuab mootorisse selle segu vahekorda sõltub nii paljudest pisiasjadest.
-----------------
Tsitaat:Jah ,kõige enam mõjutab ebatihe karter tühikäiku. Täisgaasil mõju väiksem.
-----------
Ennem kui pole täpselt selge kas sul on tühikäik ilusti paigas,pöördesse minek ja täisgaas siis on 50 50 kas karburaator või süütemoodul. Kui sul tühikäik ilus siis võib ka oletada,et karter on tihe.
Tühikäik on siis hea kui mootor töötab 100rpm kõikumisega minimaalselt 45 sekundit. Igasugune vahelejätmine või "rasvaselt käimine" viitab valele segule.
Kas ta külmalt läheb siis väga hästi tööle?
------------
Tsitaat:See,et süütemooduli plekid on roostes ei tähenda midagi. Ma täpselt ei tea milline on Makital kuid paljudel süütemoodulitel on üks pind kaetud läbipaistva kihiga ja on olemas seos ,et kui see on tursunud siis süütemoodul on vigane.
(29-08-2012, 14:31 PM)v6sa Kirjutas: Aga kahtlane on plekkidest koostet südamik, mis on haljas plekk (või vähemalt ei tundunud seal küll mingit värvi/lakki vms katet olema...), millel kenasti rooste.
(29-08-2012, 15:41 PM)aavu Kirjutas: Plekkide pindmine rooste pole rike. Rike on siis kui plekkide vahed on roostes, sellest pikeneb plekipaki paksus ja ümber plekipaki keritud mähis saab selle tõttu vigastatud. St., et äärmine plekk tungib mähise isolatsioonist läbi kuni halja vaseni ja tekitab kas lühiskeeru või soovimatu massiühenduse.
(29-08-2012, 19:08 PM)v6sa Kirjutas: Nii, külmalt on säde veidi tugevam ja kindlam. Aga ikkagi lahjavõitu...
Võtsin seinalt (seisab püsti, sarvipidi konksude otsas), lõin toore kinni ja seitsmendal tõmbel turtsatas käima. Tõsi, suri välja enne, kui toore maha lükkasin. Seejärel käivitus kenasti (esimesest survetaktist) ja jäi tühikäigul minutiks popsuma. Kauem ei viitsinud oodata. Korduvad käivitused külmalt annavad sama tulemuse - käivitub esimesest survetaktist.
Kuumaks ei ajanud (täna on muud aktiviteedid).
See lõhnaks nagu ka bensiini etteande probleemi järgi. Kui meenutama hakkan, siis varem piisas kahest tõmbest...
Kuna pumbamembraan on uus ja nõelklapp toimib korralikult (seda sai proovitud läbipuhumisega), siis jääb kahtluse alla etteandevoolik (filter on uus) ja vaakumitrass (koos tihendiga)... Membraani rõhutasand on kenasti lahti ja kõntsa seal ka ei olnud...
Või lekib siiski karter... Egas midagi, teeme vaakumitesti nädalavahetusel ära. Sedapidi on leke ilmselt tõenäolisem - kaelustihendid survele peavad ilmselt paremini.
(29-08-2012, 15:41 PM)aavu Kirjutas: Plekkide pindmine rooste pole rike. Rike on siis kui plekkide vahed on roostes, sellest pikeneb plekipaki paksus ja ümber plekipaki keritud mähis saab selle tõttu vigastatud. St., et äärmine plekk tungib mähise isolatsioonist läbi kuni halja vaseni ja tekitab kas lühiskeeru või soovimatu massiühenduse.
Seda lühiskeerdu ma kahtlustangi. Säde on, kuid lahjavõitu...
Lihtsalt mulle tundus imelik, et kogu aeg varju all seisnud masina mootorist leian roostes plekke...
(29-08-2012, 20:11 PM)JaakH Kirjutas: Nii ei ole ma jõudnud mitte kuhugi aga saag sai lahti võetud ja leitud et kolvil on sügav kriim sees ja kompressioon on sama hea kui 0 nii et mu saag on suht kohvi. Ehk aitab kolvigrupi vahetus ja otsatihendid vahetan ka ära. Või on teil oma arusaamine sellest asjast teisti
(29-08-2012, 21:28 PM)Gravity Kirjutas: Karburaator võta täielikult lahti. Mõlemad kaaned maha. Segukruvid keera ka välja. Igalt poolt lase sisse karburaatori puhastus sprayd. Karburaatoril on all sõel,see ka puhasta kenasti ära.
Tühikäik keera nii paika,et otsi L kruviga kõige kõrgemad pöörded ülesse ja siis tõmba 1/8 pööret tagasi. Seejärel seadista LA või gaasiklapi kruvi nii,et mootor teeks 2800-3000 pööret.
Tsitaat:Oe.Hea oleks ära mainida,mis saega on tegemist.
(30-08-2012, 08:11 AM)v6sa Kirjutas:(29-08-2012, 21:28 PM)Gravity Kirjutas: Karburaator võta täielikult lahti. Mõlemad kaaned maha. Segukruvid keera ka välja. Igalt poolt lase sisse karburaatori puhastus sprayd. Karburaatoril on all sõel,see ka puhasta kenasti ära.
Tühikäik keera nii paika,et otsi L kruviga kõige kõrgemad pöörded ülesse ja siis tõmba 1/8 pööret tagasi. Seejärel seadista LA või gaasiklapi kruvi nii,et mootor teeks 2800-3000 pööret.
Tehtud. Kuigi, mulle ei meenu, kas ma seguruvid ikka välja keerasin... Aga seda võib ju uuesti teha, kui survetesti tegema hakkan - niikuinii võtan karburaatori maha.
Tsitaat:Oe.Hea oleks ära mainida,mis saega on tegemist.
JaakH, kes teema algatas, on mures Stihliga. Pealkirja järgi on FS450.
(04-09-2012, 21:53 PM)JaakH Kirjutas: nii osandasin siis oma Stihl Fs-i ära ja leidsin paar asja mis pole just kõige paremas seisus. ja pildid ka:
(21-09-2012, 19:39 PM)JaakH Kirjutas: Nii naerge nüüd!!! Sai hull tükk ära tehtud, leidisin oma saelammutusest ühe kolvi mille läbimõõt on identne aga kolvi pikkus ei sobi. Selge oleks kolb vaja lühemaks teha aga millega? Nii sai tavaline käi oma etteaste osaliseks, nii ja nüüd tagajärgedest. Kompressioon on tunduvalt parem, käivitub soojalt esimesest laksust. Metsa testima ei jõudnud sest vahepeal ütles üles gaasitross. Aga tühjalt käis tund aega ja siis hakkasin tal tuure ka andma ja üsna reipalt võtab tuurid ülesse, võrreldes eelnevaga.
Igasugu kriitika oleks teretulnud.