Vene linttraktorid ja muud mullatöömasinad...

Albumis viimastel piltidel Maz-id millel Eesti numbrid ja piltide allkirjas Karjala. Küsimus- kas autobaasi(de)st kupatati siis autod ja mehed Liitu tööle või on kusagil siinamail Karjala nimeline koht?
Vasta

(23-02-2013, 01:23 AM)cesium Kirjutas:  Albumis viimastel piltidel Maz-id millel Eesti numbrid ja piltide allkirjas Karjala. Küsimus- kas autobaasi(de)st kupatati siis autod ja mehed Liitu tööle või on kusagil siinamail Karjala nimeline koht?
No tol ajal oli N-Liit meie kõigi suur kodumaa ja kedagi sunniviisiliselt Karjalasse ei kupatatud.(Tšernobõli puhul olid muidugi teised reeglid)
Niipalju kui kuulnud olen siis ikka selgitati ka enne:vot tööolud sellised,palk selline ja oma otsustada.Rasketehnikat vaevalt Eestist sinna tiriti aga veoautod omal jalal - miks mitte.
Oli ju hiljuti siinsamas teemas link Karjalas töötavate eesti maaparandajate teemal.Dok.film "Sooleib" 1978.
Sooleib
Vasta

Tšernobõl oli muidugi eraldi teema, samas mälupõhjast hakkab miskit koitma kunagi loetud raamatukeses olnud jutt 70-80-ndatel Siberisse nafta leiukohtade löökehitustele tööle läinud inimestest ja sealt tuli ka justkui välja, et osa masinaid tassiti sinna kohapealt, st. Eestist, Lätist, Kõrgõstanist, kust iganes üle riigi. Kui kõigest oli tol ajal justkui puudus ja osa eraldatud masinaid kadus koos inimestega, siis mismoodi kohale jäänud hakkama pidid saama? Big Grin

E: Ok, see film natuke selgitab kuidas see korraldatud võis olla.
Vasta

Assa ,noored js vihased mehed olid,minu esivanem ei saanud ka aru miks ei ole võimalik Uurali mägesid jossiga siledaks sõita.Vot sihuke pealehakkamine oli siis.
Vasta

Noored ja vihased jah Big Grin Nendest löökehitustest lugedes polnud seal midagi lihtsat, eriti alguses kui on ainult taiga või stepp. Motivaatoriteks olid vist mingit sorti soodustused a la korter kiiremini kätte, auto ostuluba jne.
Vasta

Tegelikult ei ole midagi uut siin päikese all.Eks see motivaator,mis mehi tol ajal kodust kaugele rasketesse töötingimustesse ajas ei olnud midagi muud kui see,mis täna mehi Soome ajab.

www.tammetonu.ee
treimis - jm. metallitööd.
Vasta

Ei olnud tol kommuuna ajal peamiseks motivaatoriks mitte raha vaid inimese ideoloogiline teadlikus mida kujundati massiivse propagandaga nii meedias kui töökohtadel.Kus igas ettevõttes oli olemas selline ametikoht nagu partorg kes tegeleski inimeste ajupesuga.Tol ajal ülistati tööd ja tööinimest ning inimesed läksid rõõmuga tööle tihti ka viina uimas et teha ära midagi kodumaa heaks. Tihti ülemused ise andsid traktoristidele koos põllule toodava toiduga ka viina kätte et nood põllul kauem tööd teeks.Nii lõbusas tujus viinavine all tehtigi 12 tundi ja rohkemgi tööd. Kuid Gorbatsovi perestroika lõhkus selle idülli ja paiskas nõukogude majanduse kaosesse. ETV-s jooksis pühapäeviti dokfilmi sari kommunistliku süsteemi kokkuvarisemisest ida-euroopas ja see oli väga hariv film tolleaegse elu olu mõistmiseks.

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta

(24-02-2013, 16:09 PM)E303 Kirjutas:  Ei olnud tol kommuuna ajal peamiseks motivaatoriks mitte raha vaid inimese ideoloogiline teadlikus mida kujundati massiivse propagandaga nii meedias kui töökohtadel.Kus igas ettevõttes oli olemas selline ametikoht nagu partorg kes tegeleski inimeste ajupesuga.Tol ajal ülistati tööd ja tööinimest ning inimesed läksid rõõmuga tööle tihti ka viina uimas et teha ära midagi kodumaa heaks. Tihti ülemused ise andsid traktoristidele koos põllule toodava toiduga ka viina kätte et nood põllul kauem tööd teeks.Nii lõbusas tujus viinavine all tehtigi 12 tundi ja rohkemgi tööd. Kuid Gorbatsovi perestroika lõhkus selle idülli ja paiskas nõukogude majanduse kaosesse. ETV-s jooksis pühapäeviti dokfilmi sari kommunistliku süsteemi kokkuvarisemisest ida-euroopas ja see oli väga hariv film tolleaegse elu olu mõistmiseks.
Jah absoluutselt nõus selle jutuga ja tööinimine võis toona ka rahulikult end tunda(seda siis kas viinaga või viinata). Polnud probleemi et äkki homme tööd pole,et pank võtab elamise käest jne,jne...
ETV2-s jookseb sari "Zeitgeist" kus täpselt seletatud kuidas see rahamajandus toimib.Mõnedele toimib hästi teised(enamus) virelevad vaesusesSad
Vasta

See allakäik sai vist ikka varem hoo sisse, Gorbatšovi viina-pull oli lõppmäng sellele, samas ei välistaks, et see oli headele inimestele juba liig mis liig, nagu laul ütleb.
Vasta

(24-02-2013, 16:09 PM)E303 Kirjutas:  ... Kuid Gorbatsovi perestroika lõhkus selle idülli ja paiskas nõukogude majanduse kaosesse. ETV-s jooksis pühapäeviti dokfilmi sari kommunistliku süsteemi kokkuvarisemisest ida-euroopas ja see oli väga hariv film tolleaegse elu olu mõistmiseks.
Tore dokumentaalfilm oli aga palju asju oli seal möödas. Pooltõde segatud valedega. Nõukogude liidu kokkuvarisemine ei olnud pelgalt päeva pealt juhtunud sündmus. Selle tagamaad on palju keerulisemad, kui lihtsad olmeprobleemid ja süsteemis parasiteerijate poolt, tekitatud kurnamine.


Vasta

Traktori T 130 baasil ehitatud maaparandusmasin rootorekskavaator. Valga rajoon aastal 1981. Täpsemat kohta ma ei leidunud kus ta võis asuda. Ja torupaigaltaja T 130 baasil.
Vasta

Võib-olla oli mingil ajastul küll ideoloogia see,mis inimesi tööle kannustas,kuid viimased paarkümmend aastat oli rõhk ikkagi isiklikel materjaalsetel huvidel.Ei läinud keegi kaevandusse ,keemiatehasesse või galvaanikatsehhi seepärast,et kodumaad teenida,vaid seepärast,et seal olid suuremad palgad.Sama kehtib nende kopa- ja traktorimeeste kohta,kes tervist lõhkudes ülipikki päevi tegid.Ei olnud mingil partorgil sellist võimu ja väge,et neid vägisi tööle sundida.Selline naivistlik ideoloogia oli au sees lõpuni vaid DDR-s.

www.tammetonu.ee
treimis - jm. metallitööd.
Vasta

Olid ka valikud. Nt. kõrgepingevõrkudes oli töötasu suhteliselt madal aga anti ühiselamusse tuba ja pereinimesele ametikorter. Kus palk kõrgem, seal mingit korterit ei pakutud või olid pikad järjekorrad ametiühingu liinis. Preemiaks olid ka autoostuload ja päris hiljem muud ostuload nagu mööbelikomplektid pesumasinad-külmikud jne.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

ei ta, kas siinpool ka selliseid liigub?
http://www.belarus-tractor.com/ru/main.aspx?guid=2401
http://www.youtube.com/watch?v=sVqDuhyaW...sults_main
Vasta

ei liigu neid mujal kui ainult venemaa avarustes. Venemaalt välja transporditakse ainult ratastraktoreid kuni 150 hj. Kõik ülejäänud tehnika ei vasta euroopaliidu saastenormidele ja venelast see ei huvita ka, steppides ostjaid küllalt tema jaoks. Euronormidega mässamine on liiga kulukas ja ei tasuvat ära ning nende hind on nii kallis ka, et pigem ostetakse valtra kui bellaruss. Kui tuli välja see euro3 nõue, siis polnud ju eestis juppaega bellarusse müügil, lõpuks nad ikka tegid mootori vastavaks, kuid ütlesid, et kui tuleb euro4 nõue, siis nad enam punnitama ei hakka... Eks näis kuidas see eluke läheb.
http://www.youtube.com/watch?v=SrF7rq70VMk
Alates 5.10min on näha bellarusserpillarit =P
Vasta

Üks põhimõtteline küsimus:
Ratastega masina puhul on loogiline, et mida suuremad rattad, seda parem läbivus ja tõusunurk jne. Aga miks nt Cat Challenger'il ja uuemal JD'il roomiktaktoritel on tagumine "lindi tähik" nii suureks aetud? Peale vaadates see nagu ei anna sõiduomadustele mitte midagi juurde.

Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Vasta

Mina arvan, et see on üks lihtsamaid võimalusi veojõu edasi andmis võimet suurendada.
Vasta

(25-02-2013, 21:42 PM)Kodanik2 Kirjutas:  Mina arvan, et see on üks lihtsamaid võimalusi veojõu edasi andmis võimet suurendada.

Üsna loogiline - suurem tähik = parem pidamine roomikus, ka võiks arvata, et kõrgema/pikema käiguga jõuab rohkem sitta roomiku vahelt ära pudiseda, mis kulumist edasi lükkab.

loll on loll olla.
Vasta

Eks ka kulumise kohapealt tuleb mängu aeglasem lõppülekanne, mis vähendab ka silla kulumist. Kütusekulu poolest on need caterpillarid ühed hirmus janused masinad
Vasta

See kulumise teema on Caterpillaril lausa patenteeritud, st veotähik on oluliselt kõrgemal teiste tootajatega võrreldes. Viimases TM-is on pikemalt ka sellest juttu.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne