Liikluskindlustuse maffia!!!
#81

Teema pigem selles, et praegune olukord on juba paras kius. Keegi eespool kirjutas: sõidan - maksan, ei sõida - ei maksa. Saab niimoodi teha küll. Ja kasvõi minutilise täpsusega vajadusel.
Aga kui nüüd keegi vanadest leiab endas jõudu paar rida kribada, siis hr Riisalu mailiaadress on siin: http://www.riigikogu.ee/?op=ems&page=ikaart&pid=9bbdbfde-707a-4c66-8aa5-f109540b6c6a

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#82

Kas kusagil on võimalik tutvuda "lihtsas inimeste keeles" kokkuvõttega sellest eelnõust? Eelkõige mis ja kui palju muutuks. Kuna mul isiklikult puudub 10 hobiprojekti või enda nimel olevaid fantoomautosid, siis otsene mott avalikult leitavates dokumentides tuhlamiseks puudub. Samas lugedes siin postitusi jääb kohati mulje, et häda tuleks mõnele just pigem enda tegematajätmiste pärast. Et mis värk sellega on täpsemalt? Usun, et minusuguseid võiks veel olla kes on valmis andma allkirja õige asja eest, aga enne tahaks aru saada millele alla kirjutatakse.
Vasta
#83

Usun, et üks suur härra 101 seast on veel, kes võiks olla huvitatud sel teemal sõna võtmisest.
Nimelt üks rohkem telereporterina tuntust kogunud mees, kes juhtumisi eelpool mainitud härra Riisalu parteikaaslane on. Ka tema on väikestviisi autohuviline, kuigi tuntust kogunud peamiselt Dacia Logani roolis.
Vasta
#84

Riisalu juba võtab sõna

http://www.delfi.ee/news/paevauudised/ee...d=66245012
Vasta
#85

(06-06-2013, 08:43 AM)MeelisV Kirjutas:  Riisalu juba võtab sõna

http://www.delfi.ee/news/paevauudised/ee...d=66245012

See ei ole kivi mitte praeguse seadusemuudatuse, vaid pärimisseaduse suunas. Mida seesinane Riisalu ise aitas vastu võtta.Toungue

Pärand tuleb vastu võtta koos võlgade ja kohustustega. Kusjuures vastu võtad "põrsa kotis" - pärandiga põhjalikult tutvuda ei saa... Või keelduda selle vastuvõtmisest. Kus Riisalu siis oli?

Sama teema, nagu võetud laenude tagasimaksmine jms. Neid asju on päris palju, mis võivad alles aastate pärast välja ujuda. Mingi mõnetuhandene regressike võib siin üsna peenrahaks osutuda.Sad
Vasta
#86

Täpselt selles see debiilsus seisnebki.

Ntx: Ütleme, kodanikul on autosid olnud palju. Mõned on juba ca viimased 5 aastat osadena teise sarnase jaoks riiulil. Samas ntx ütleme on sellel varuosastatud autol mingisugune täiturinõue. Ma arvan et seda ei saa ei maha kanda ega kustutada registrist. Mis teha siis?

NTX mõni isik on auto müünud ja kaotanud ntx müügilepingu millega saaks teha registris võõrandamisteatise, auto on sisuliselt õhus ja ülesse enam ei leia. Ta jääb seadusevaakumisse lõksu.

Minul ntx seisab mingi ala 4-5 autot Garaazides hoiustatuna, lasen vanust koguda, kogun ise varuosi ja tehnilist baasi et asi ükskord kas viiskalt kroda teha või müüa tervikliku lahendusena. Samas kuna asi nagunii ei ole kasutuses siis on ka teema et krt ei taha RSK MAKSTA koormist.

Seaduseloojate ja täitevvõimude jaoks on ülilihtne kõigile lüüa ühe puuga pähe ja erandeid mitte teha. Sest erandid on keeruline ja tülikas ja vb ei too sisse.

Meil võiks olla eraldi see asi mis on ntx soomes, nimetuse museorekisterissa( võin kirjapildiga eksida) all. Millega on kaetud vanatehnika huviliste kildkond. Kuid see oleks ju erand. Seda ei saa lubada see ei too piisavalt sisse. Miks sellised seadused vastu võetakse. Sest me ise lubame seda, keegi ei protesti ja ei võitle asjade vastu. Ka mina saan aru et põhiline on see et ei oleks liikluses neid juhte kel kindlustust ei ole. Kuid sellega karistada neid kel on lisaks igapäevasele autole veel ka hobiauto või mitu, see on küll ülekohtune.

Loomulikult on see seadus leiutatud selliste paksude tädikeste poolt kes kontoris istuvad ja ei viibi antud valdkonna sees. Kuid kuna vanatehnika liit ei oma kõneisikut kellega oleks võinud see seaduseloojate seltskond ka konsulteerida siis pole ka midagi öelda.
Meil, vanatehnika huvilistel EI OLE NÄGU, KÕNEISIKUT, LIITU , mis toimiks.
Kõik on ju alati omaette omas nurgas ja nokitsevad oma asja. Kuigi ntx staarjuriste kel uunikuid mitu ja esinenud poliitikute kaitsel on meil küll. Kuid nagu ma mainisin , kui neile papp( klots, krõbisev, sula, ruts, füür,nuts...) kätte ei jookse siis neid ei huvitagi oma huviala edendamine. Eks ta see oma kauka teema rohkem ole. Üllar oma isikus teeb ntx tasuta abikorraldused 14-16 juuni toimuvatel US raua üritustel Elvas ja Tartus, sest mulle on oluline selle suuna ajamine, ei huvita seal isikliku tasku täitmine ja palga küsimine.

edasi teemasse: Ja nii jääbki minema. Kuni järgmise ja järgmise ja järgmise debiilse seaduseni.

Huvitav: kas järgmiseks tuleb kõigile juhtidele kohustuslik purjus juhi maks? Nagu oli kindlustus seaduses öeldud et politsei ei suuda kontrollida kõiki sõidukeid nende kindlustuse olemasolu asjus siis vääname kõigile maksu.
Kõiki purjus juhte ei suuda ju ka politsei kontrollida ja tuvastada , äkki väänavad siis kõigile juhiloa omanike maksu peale et hüvitada mõne purjus juhi tekitatud kahju. Mainimata et vahepealne tulu läheb riigieelarve lappimiseks. Big Grin Big Grin Big Grin


Mida veel siis? Eks ma pean hakkama järjekordselt leidma auke selleks et keegi mulle mingeid ebaõiglaseid koormisi ei määraks. Siiani on see õnnestunud. Kuid tendents on see et riik üritab oma tulusid suurendada.
Tehakse seda aga valest kohast. Kohti kust raha võtta on märksa enam, kuid need on kahjuks kõik reformikate valijad ja sealt juba ei puututa. Nagu öeldakse, hunt kodu lähedalt ei murra.

Kadunud hr.Otter tsiteeris keski jutuajamisi( klatsiti reformi tegemisi): kuna riigil ei õnnestu mujalt raha kätte saada siis tõsteti nii ümbervormistuse tasusid, sest tehinguid toimib röögatult. Samas jäeti automüüjad kahesilma vahele sest sealt on liiga keeruline oma maksud kätte saada( liiga kulukas) lihtsam on võtta neilt lollidelt inimestelt kes kaks korda aastas autot vahetavad. Registrimaksu peavad nad ju NAGUNII maksma. Ja hurra oligi ühel päeval registrimuduatuse hinnaks 58 euri( vist nii oli) Ja tulud muudkui suurenevad.

tegelt peaks ära tööle minema mitte siin prassima. See viib edasi.

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
Vasta
#87

Täiturinõudega auto ostmine on puhas oma risk. Ma ei ole kunagi mõistnud inimesi, kes sedamoodi endale probleeme otsivad... Või õigemini, täiturinõudega auto müümine on teadlik ostjale valetamine. Iseasi, kui paljud aduvad selle lõksu ohtlikkust oma rahakotile. Ning suurimat kasu inimeste rumalusest ja untsuläinud rehepaplusest lõikavad needsamad juristid, kelle tunnipalk tavainimesel silme eest mustaks võtabSad

Täituri nõue ei takista ajutist kustutamist. Müüa ei tohi (aga kas romulale annetada tohiks)?

OMlepinguga ostetud või müüdud auto õhkujätmine on samuti puhas enda laiskus ja seadusandjat siin süüdistada ei maksa. Mulle teeb alati nalja, kui inimesed vabadusi nõudmas on esirinnas, kuid pärast on kõik teised (ja eriti riik) süüdi, kui tekib jama. Selmet ise kohe asjad õigeks ajada. Lgp ksf. Diesel ja tema rootsimüüdud auto on siin kurvaks näiteks hapukslastud asjast... OM-leping ju tehti. Kui see oleks viidud järgmisel võimaluses ARKi, poleks kõnealune auto enam tema probleem.
Kuigi ma kaldun arvama, et rootsi registrisse võetud auto peaks meie baasist maha minema, kui asja uurima hakata... Loota baaside ühiskasutusele Vana Euroopaga on küll naiivne - nemad on alles üheksakümnendates.

Museorekisteri sarnaneb meie mustale numbrile. Üksüheselt sama ei ole, kuid sinna saamiseks on vaja teha teatud toimingud ja pelk raam kusagil laonurgas sinna ei kvalifitseeru (kui varem pole sinna kantud). Selles mõttes on kohatu võrdlus.
Teemakohaselt on präänikuks võimalus väga väikese tasu eest autot tarbida loetud arv päevi. Mis ei vabasta lepingu sõlmimise kohustusest...Rolleyes

Ma olen ise alles seletuskirja (93 lk!) poole peal, kuid võimuhaaramiseks seni põhjust leidnud ei ole... Tõsi, väikeseid tülikaid muudatusi senises praktikas ilmselt tuleb ja hoolimata seadusandja heast tahtest (vaevalt keegi nüüd seadust otse pahatahtlikkusest teeb) maksab kogu kino kinni ikka kindlustusvõtja.Sad
Vasta
#88

(06-06-2013, 08:58 AM)v6sa Kirjutas:  See ei ole kivi mitte praeguse seadusemuudatuse, vaid pärimisseaduse suunas. Mida seesinane Riisalu ise aitas vastu võtta.Toungue

Pärand tuleb vastu võtta koos võlgade ja kohustustega. Kusjuures vastu võtad "põrsa kotis" - pärandiga põhjalikult tutvuda ei saa... Või keelduda selle vastuvõtmisest. Kus Riisalu siis oli?

Ma arvan, et siis müüs ta naftat hoolega Wink

Igal juhul haugud hetkel vale puu all, pärimisseadus on meil kehtiv nõukaajast, võlad tulid alati kaasa ... ainuke parandus, mille eest võitles Rein Lang, oli pärimisseaduse parandus "automaagilise pärimisega", st sa saad enda kaela päranduse, koos saastaga ja kui sa sellest kolme kuu jooksul ei loobu, siis on see si** sinu kaelas ... ja kui loobud, siis tuleb see si** laste ja lastelaste ja lastelastelaste jnejne kaela.

Dad.
Vasta
#89

Khm, pärimisseadus:
https://www.riigiteataja.ee/akt/13334158
Redaktsiooni jõustumise kp: 01.07.2010

Ja selle paragrahv 4:
§ 4. Pärandi üleminek pärijale
(1) Pärandi avanemisel läheb pärand üle pärijale.
(2) Pärija võib pärandist käesolevas seaduses sätestatud korras loobuda.

Ehk kui õigel ajal ei kiunata, saad kogu pange endale kaela. Vat see, kui miski, on ebaõiglane arvestades meie varakapitalistliku ühiskonna süüdimatust.

Riisalu on kõrgepalgaline rahvaesindaja alates 2007... Seega, küsimused talle on vägagi asjakohased - ikkagi kogenud seadusandja. Ilma irooniata, mees ei ole loll. Liigses tagasihoidlikkuses teda aga süüdistada ei saa...

Milline on siinse rahva soov? Läheme üle isikukindlustusele? Olete valmis maksma seda raha, mida seltsid riskigruppi kuuluva valge heteroseksuaalse eesti mehe eest küsima hakkavad? Sest tõenäosus mingi jama kokkukeeramiseks on üsna kõrge... Tuletan meelde, et seltsid ju ei looda millelegi, nad arvestavad alati mingite enda suunas kallutatud keskmistega - muidu ju kasumit ei tule.

Kõige õiglasem oleks muidugi igasuguse sunduse lõpetamine. Vaba maa ikkagi. Ainult, et enamus meist ei mõista ju seda, et tema vabadused lõpevad justament seal, kust algavad naabri omadSad

Igasuguseid piiranguid on lapsevanemal kerge testida väikese mõttemänguga...
Kui sinu laps saab viga/surma kellegi tehtud xxx tõttu, kas oled nõus ise enda eest seisma? Või ikkagi ootad politsei jms. struktuuride sekkumist?
Vasta
#90

Palun kaasfoorumlastelt konkreetseid Liikluskindlustuse seadus 423 SE muutmisettepanekuid või arvamusi, mida kogukonna poolt Riigikogu Majanduskomisjonile esitada. Eelnõu on suunatud teisele lugemisele ja on viimane aeg esitada kogukonna poolne arvamus komisjonile.

Välja tuua konkreetne eelnõu § number ja ettepanek, mis tuleks muuta. Näiteks sõnastada ringi, täiendada jne. konkreetset §

Seejärel kui arvamused on esitatud, kutsutakse ilmselt esindajad riigikogusse oma ettepanekuid kaitsma.

Eelnõu:
http://www.riigikogu.ee/index.php?page=en_vaade&op=ems&enr=423SE&koosseis=12
Vasta
#91

Väga hea link. Eriti huvitav on lugeda esitatud ettepanekuid.Rolleyes
Vasta
#92

Kiireks läheb ettepanekutega...
http://www.tarbija24.ee/1264444/uus-sead...-kihutajad

Kodanikud rahuolematud, pall on teil.Big Grin

Mina ei ole nõus regressisumma piiramisega 3 k€ peale. Sest ka see summa lööb mediaanpalka saava inimese niikuinii oimetuks. Aga sõnumina on väga halb ja pigem soodustab süüdimatut käitumist. Sest just tahtlikult suure sigadusega hakkama saanud isikule tehakse soodustusi. Ärge tulge mulle rääkima, et politseil kilomeetrite kaupa liiklust räigelt rikkudes eestsõitmine, purjuspäi rooliistumine või >40 km kiiruse ületamine kogemata juhtuvad. Need on ikka selgelt tahtlikud (kuigi ilmselgelt mitte eriti läbi kaalutud) teod, mille eest peab vastutama. Kui vanemad on jätnud ignorantsusest inimese kasvatamata, peab seda tegema ühiskond ja praegu näikse enim valu tegevat rahakoti kallale minek.

Väidetavalt on keskmine regress olnud 1200 €, seega ei muuda plaanitav number midagi - väikesed nõutakse endiselt sisse ja suured maksame rõõmsalt ühisest kassast kinni. Sest isegi kohtutäitur ei võta sealt, kust midagi võtta ei ole...

Minu ettepanek seega: kõrvaldada regressinõude ülempiir 3000 eurot.

Ühtlasi võiks lihtsustada isiklike autode arveltkustutamise korda. Paljudel meist on arvel autosid, mida reaalselt enam ei eksitseeri. Praegu saab neid maha vaid:
A:fiktiivse romutõendiga (selles mõttes fiktiivse, et üle kaalu ei lähe kõnealuse auto metall);
B: lootes MNT büroo juhataja heasoovlikkusele ja tahtmisele võtta vastutust kodanikule vastutulekuks.

Kui täna tahetakse saada registrit puhtaks, peab selleks looma võimaluse. Näiteks aasta jooksul lubada soovijail oma "surnud" autod lõplikult maha võtta. Lihtsustatud korras, seletuskirjaga.

Tõsi, see soov on natuke laiem, kui kõnealune seadusemuudatus. Mistõttu võiks kaaluda hoopis eraldi pöördumise tegemist sellesama seadusemuudatuse valguses. Ega see rippuvate autode hulk väga väike olegi - vahe kindlustusregistri ja liiklusregistri vahel on pea paarsada tuhat sõidukit.Rolleyes
Vasta
#93

Uuest kindlustusseadusest ja selle muudatustest on natuke juttu järgmisel saidil:
http://www.lkf.ee/images/files/Uus_LKind...284%29.pdf
Kui nüüd õigesti välja lugesin, siis liikluskindlustus lepingud, millel ei ole kehtivat poliisi lõpevad automaatselt seaduse jõustumise hetkest, ehk siis tuleb teha kõigile arvel olevatele sõidukitele (milledel puudub kehtiv poliis) peale 01.03.2014 uued üheaastased lepingud. Kui õigesti pihta sain siis muutub see kaheaastane leping lihtsalt üheaastaseks ja muid kulutusi ja ebameeldivusi sellega ei kaasne?
Vasta
#94

Minu ettepanek:

Kui poliisivaba lubatud aeg saab läbi, läheks auto automaatselt ajutiselt registrist maha.

S.t. asjad peaks olema ikka niipidi, et auto läheks automaatselt nn. maksevabaks (loomulikult teeliikluses kasutamise keeluga), mitte ei läheks n ajal automaatselt kolmekordselt maksustatavaks.

Loomulikult tekib siin mõningane lisakulu riigile teavitussüsteemi näol, s.t. sms ja e-mail omanikule, mis teavitavad auto kasutuskeelu jõustumisest. Samuti võiks omanikule meelde tuletada kui kindlustuspoliis lõpeb, see võiks muidugi käia kindlustuste endi hiigelhindade arvelt.
Vasta
#95

(10-06-2013, 13:05 PM)zazik Kirjutas:  Minu ettepanek:

Kui poliisivaba lubatud aeg saab läbi, läheks auto automaatselt ajutiselt registrist maha.
...

Seda võiks ühiselt edasi arutada küll...

Küsimus tekib sellega, et kui omanik midagi ei tee, siis 24 kuu pärast ennistub auto registrisse...

Millest omakorda tekib minul küsimus: miks üldse peab ajutise arveltkustutamise aeg olema piiratud 24 kuuga?
Vasta
#96

Ei peagi piiratud olema. Ja registritoiminguid peaks saama teha läbi panga identides, see ka paras jama. Saan oma miljonit nihutada aga kahesotist käru arvelt maha ei saa.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#97

(10-06-2013, 14:17 PM)Marko Kirjutas:  Ei peagi piiratud olema. Ja registritoiminguid peaks saama teha läbi panga identides, see ka paras jama. Saan oma miljonit nihutada aga kahesotist käru arvelt maha ei saa.

Kas praegu ei saa?

Ma pole küll proovinud, kuna laisa inimesena tarbin ID-kaarti...
Vasta
#98

Kui siit viimaste postitajate teemadest punktid välja noppida, siis saaks asja päris lihtsalt kokku võtta, ning probleemid oleks lahendatud.

1.Lihtsustada isiklike autode arveltkustutamise korda.

2. Kui poliisivaba lubatud aeg saab läbi, läheks auto automaatselt ajutiselt registrist maha.

3. Ajutiselt registrist kustutatud sõidukit saab registrisse ennistada, ainult sõiduki omanik, mitte automaatne ennistussüsteem. Registrist ajutiselt kustutatud sõiduki registreerimata aeg, peab olema kasvõi igavene.


Ma ei ole küll kindel, et seda siia oleks vaja lisada, kuid vajadus selle järele on. Ka minul puudub ID kaart ja ma proovisin, ilma ei saa.
4. Registritoiminguid peaks saama teha läbi panga identides.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#99

Viplala jutt kölab väga möistlikult, ilmselt sellest piisakski.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta

Võiks olla nii,et peale kindlustuse lõppemist ja registrist ajutiselt sõiduki mahavõtmise puhul saaks sõiduki omanik selle ilma suure vaevata ka tagasi registrisse vajadusel. Ja seda nii,et ei peaks ennast lõhki maksma,sest kui kodanikul on hulgim masinaid ja selge on see,et kõiki korraga ei kasuta,mõni on pikemaks ajaks remondis,säilitamisel jne.
Aga iga liigutus maksab ja ma kardan,et register ja riik hakkab meiesuguseid kollektsionääre nokkima ja rahakotis sorima..... Mis sest välja tuleb,kui aastas kümmekond korda registrist maha käib ja tagasi.......Big Grin
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne