Küsimused T-40 kohta

Orginaal tuled. Selline küsimus veel kas kellegil on tartu lähistel vedelemas üks korras orginaal latern?
Vasta

(30-12-2013, 00:41 AM)ukfmx Kirjutas:  Selline küsimus et kas 40ne orginaal genekas suudab valgustada 6-8 tuld+märgutuled?

Ühest vastust ei ole. Asi sõltub esiteks juba sellest, milline see originaalgenekas on. Neid on nimelt läbi aastate erinevaid peale pandud ja nende töösuutlikkus on suuresti erinev. Tuleks üles otsida koht, kuhu on generaatoril kirjutatud, mitu vatti või amprit ta väljastada suudab. Seejärel liita kokku kõigi planeeritavate tarbijate võimsus, lisades aku laadimisele kuluva osa. Kuna generaatorist välja paisatavad numbrid tulevad sildil märgitud numbrite suurusega ainult mootori täispööretel, võiks teoreetiliselt kogu tööaeg "gaas põhjas pillil" generaatori võimsus olla võrdne tarbijate võimsusega. Praktilises elus ei tööta keegi kunagi tervet tööpäeva täispööretel, seega tasuks tarbijate võimsus hoida kolmandiku kuni poolevõrra allpool, kui generaatori nimivõimsus. Selle vahemikuga saab veidi mängida siia-sinna, kuid see sõltub töö iseloomust ja töö tegija tehnilisest teadmistest.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta

Ma paigaldasin paar aastat tagasi uue geneka siis (kas hiinlane või ukrainlane - krt seda mäletab enam)

Igatahes, geneka peale on julgelt löödud 700W ja lihtsa kalkulatsiooniga saan mina tulemuseks nii 55A väljund vooluks - seda siis täis pööretel.

Igatahes on mul traktori külge riputatud nii 460W väärtuses lampe ja kui kõik lambid korraga põlema löön, siis ampermeetrit jälgides on näha, et genekas on lahja.

Kui põlema panen nii 250-300W väärtuses lampe, siis normaal pööretel on asi korras - tühi käigule jätad tuksuma, siis näed jälle, et ei lae piisavalt.

Kui on võimalus, siis igal juhul paigaldada võimsam genekas, kui orginaal 55A junn. Mingisugune bemmi 140A genekas oleks juba päris võimas/hea.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta

pilti oleks panna siia? kuhu kinnitatud jne.[/align]
Vasta

(01-01-2014, 10:58 AM)ukfmx Kirjutas:  pilti oleks panna siia? kuhu kinnitatud jne.[/align]

Orginaal genekas kinnitub orginaal kinnituste külge Rolleyes. Ma lihtsalt tõin näite, et kui on võimalus, siis paigaldada võimsam genekas. Kohe ei tulnudki muud meelde, kui et bemm kasutab 140 amprist kompaktset genekat.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta

Panin oma põksil ka orika asemele millel enam voolu ei väljunud mingi prantslase peale,org kinnitust pisut modifitseerida ja kogu armastus.
Vasta

oskab keegi öelda kui palju t40am-i kap. remont läheks kui uued silindrid, kolvid, õlid, genekas jne?
Vasta

Toksi mõni poe aadress sisse ja e-poest saad eelkalkulatsiooni ära teha. Kui ostja oled ja kõik jupid sulas ostad saad poes ka veel hinnale peenhäälestust teha. (Flint.ee / pm-kaubamaja ja .......)

Aquila captas non muscas.
Vasta

Soovitan arvestada summaga 1000€. Kui jääb üle, on hästi, kui aga arvestad 500'ga ja tuleb puudu, ei ole nii meeldiv. 1000 juures saad rahulikult toimetada, mitte küll laristada ja tervet uut mootorit osta, kuid nn. vabalt võtta. 500 on selline tihke summa, kus võib juhtuda, et pead mõned vanad jupid sisse tagasi toppima.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(01-01-2014, 20:25 PM)viplala Kirjutas:  Soovitan arvestada summaga 1000€. Kui jääb üle, on hästi, kui aga arvestad 500'ga ja tuleb puudu, ei ole nii meeldiv. 1000 juures saad rahulikult toimetada, mitte küll laristada ja tervet uut mootorit osta, kuid nn. vabalt võtta. 500 on selline tihke summa, kus võib juhtuda, et pead mõned vanad jupid sisse tagasi toppima.

Olgem ausad, tihti peale on vana ikkagi parem kui uus. Kui kannatab taastada, siis mina paigaldaksin vanad asjad tagasi. Näiteks, uus väntvõll - kui kannatab remont mõõtu lihvida, siis paneksin vana, kuna vana on teada, et peab vastu. (ei pea poes hiromanti mängima ja õlikanaleid läbi puhuma)

Kolvid on teised asjad - kuskil siin foorumis keegi juba kajastas, et kui palju pidi kolbe üle käima, et rõngaid saaks külge panna - milleks seda tööd on vaja teha, kui orginaal kolvid on korralikud Rolleyes.

Ei tasu nüüd minu ridadest välja lugeda, et alati on vana hea - EI, aga ennem tuleb üle inspekteerida, et mis vajab vahetust.

Saaled ja kolvirõngad on tõesti sellised asjad, mida ei kannata nagu taastada Big Grin.

Kui hülss kulunud, siis kaks varianti, kas lased hülsi üle puurida ja paned uue remont mõõdus kolvi või uue hülsi ja vana kolvi.

Kui varuosad oleksid sellise kvaliteediga, et 1/10000 detailist on praak, siis vahetaks ka kõik asjad välja, aga kuna 1/5 on tegelikkuses praak, siis ma ennem pesen jupi puhtaks ja taastan/sobitan.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta

On keegi proovinud müra vaigistada kabiinis kuidagi?
Vasta

Korralikud kõrva klapid või kõrva tropid ja vso.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta

olen proovinud kuid kas on ka muid lahendusi? Big Grin
Vasta

Hülsid vahetatakse alati koos kolbidega, seda enam, et neid minu teada ei müüdagi eraldi.

Kui vänt ikka kolmandasse mõõtu vaja ajada juba, siis muutub kahtlaseks ka vända pind, mille pindkarastuse varu võib otsas olla, ja millest näpu ega keelega, eriti aru enam ei saa. Hülss koos kolviga oli vist 47 euri. Millist kokkuhoidu siit saaks, kui jätaks vanad kolvid?

Vända kaela lihv maksab mingi 20euri. 4 kepsu+raamid, teeb sama hinna välja mis uus vänt + jooksmine ja sebimine. Kus see asja mõte seisneb? Uus vänt on täna 180 euri midagi.

Sama teema on õlipumbaga. Mille järgi sa tead, et ta ka järgmised 5aastat vastu peab, kui õlisurve oli nagunii juba langenud.

Milliseid vanu juppe seal veel siis kasutada? Tihendeid, simmereid, filtreid õli? Hammakad kui terved on, lähevad tagasi. Kaaned samuti. Võib juhtuda, et ka kaaned peaks välja vahetama (nagu minu teemas tegelikult).

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(01-01-2014, 22:08 PM)ukfmx Kirjutas:  olen proovinud kuid kas on ka muid lahendusi? Big Grin

T40 puhul kahjuks mitte, korralikud kõrvaklapid on asendamatud.

Ja T40 mootori kap rem minupoolt 1000-1300€. Uus eelnevalt tasakaalustatud sisu, vajadusel uus KSP ja stenditud pihustid. Lisaks mitmeid mõnusaid ratse nagu karterisoojendus näiteks. Lisainfo nagu ikka, kas tel või PS


Tehakse kindlasti odavamalt, miks ja kuidas seda otsustage ise.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(01-01-2014, 22:12 PM)viplala Kirjutas:  Hülsid vahetatakse alati koos kolbidega, seda enam, et neid minu teada ei müüdagi eraldi.

Kui vänt ikka kolmandasse mõõtu vaja ajada juba, siis muutub kahtlaseks ka vända pind, mille pindkarastuse varu võib otsas olla, ja millest näpu ega keelega, eriti aru enam ei saa. Hülss koos kolviga oli vist 47 euri. Millist kokkuhoidu siit saaks, kui jätaks vanad kolvid?

Vända kaela lihv maksab mingi 20euri. 4 kepsu+raamid, teeb sama hinna välja mis uus vänt + jooksmine ja sebimine. Kus see asja mõte seisneb? Uus vänt on täna 180 euri midagi.

Sama teema on õlipumbaga. Mille järgi sa tead, et ta ka järgmised 5aastat vastu peab, kui õlisurve oli nagunii juba langenud.

Milliseid vanu juppe seal veel siis kasutada? Tihendeid, simmereid, filtreid õli? Hammakad kui terved on, lähevad tagasi. Kaaned samuti. Võib juhtuda, et ka kaaned peaks välja vahetama (nagu minu teemas tegelikult).

Võid ju poest osta komplekti hülsside ja kolbidega, aga mis siis saab kui kolvi ja hülsi tolerants on tehasest juba möödas?

Minu praktika tõestab seda, et asju tuleb mõõta ja vastavate tolerantsitega paika sobitada.

Poest võid ju uue vända ka osta, aga mis siis saab kui kaelad on tehasest juba valesse mõõtu lihvitud? Jätkuvalt tuleb üle mõõta.

Sama kehtib ka rõngastega, enne kokku lappamist tuleb ühe kaupa üle mõõta, et kas ikka tolerants on paigas või mitte. (vastavas silindris siis)

Nagu ma ennist mainisin juba, alati ei ole vana hea - kui on ikkagi kokku jooksnud mootor, millel vänt on kõver ja saaled kõik ringi, siis taastada väga ei ole mõtet. Kui kolvid on kulunud ja kahjustustega, siis ilmselgelt vahetan välja! Aga kui kolvid on õiges mõõdus ja kulumis jälgi pole näha, siis milleks vahetada?

Kui juba tihendite vahetamisel hakatakse kokkuhoidu tegema, siis parem hoiduge mootorite remontimisest, muidugi need vene tihendid on erilise täpsusega ka ikka Rolleyes. Silikoon on minu silmis abimees.

Kui poest ostetavad vene masinate detailid poleks nii üle jala tehtud, siis poleks probleemi - võid kõik uued asjad osta kui tahad. Aga siis pole enam hind ka nii meeldiv. Rolleyes

Võin hea näite tuua, sellest kui ma sidurit remontisin, ostsin ka siis poest kõik uued komplektid mis võtta olid. Surveplaadid, käpad, vedrud, poldid jne. Aga paigaldamisel otsustab siis see malm plaat katki minna, mis hoiab siis käppasid kinni ja toetab vedrusi. Ikkagi läksin vanaraua hunnikusse, koukisin vana välja, pesin puhtaks ja läks käiku.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta

Kindlasti võib alati asjad üle mõõta enne ostu ja ega vene tehnika jupid on nagu on. Kuid selle kokkuhoiuga ei ole mõtet ka hulluks minna. Nagu ma juba mainisin, siis silindrid müüaksegi koos kolbidega. Mis seal enam jurada ja joosta treiali juurde, et hülsse üle puurima hakata, ning siis otsida mingeid x mõõdus kolbe, mida saada ei ole ega ei toodeta.

Mina näiteks ei hakkaks kolmandasse rem. lihvima, kui vänt on sama kallis lihvimisega. Samuti ei hakkaks eelpool mainitud puurimisega tegelema, kui puuduvad suuremad kolvid. Ja miks peaks vältima uusi kolbe, kui uus silinder nõuab õiges mõõdus kolbe sisse, mis tulevad komplektiga kaasa?

Ega siis pidevas hirmus ei saa mootorit ehitada, et äkki ikka on uued jupid halvad või mõõtudest väljas. Kui midagi on pees, siis tuleb selle probleemiga tegeleda, mitte enne. Enne ostu saab ainult mõõta, kuid see ei tähenda, et ei peaks uute asjade poole vaatama, kui võimalus on.

Loomulikult võib vanu ja korras detaile uuesti paigaldada, kuid karta uute ostmist ainult nende kvaliteedi pärast, ning tänu sellele jebida oma ajusid vanade ja kulunutega, on kergelt öeldes jama.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Kuidas teil piduri pedaal liigub? raskelt, kergelt, sujuvalt? pidurdab ikka korralikult?
Vasta

(02-01-2014, 17:35 PM)ukfmx Kirjutas:  Kuidas teil piduri pedaal liigub? raskelt, kergelt, sujuvalt? pidurdab ikka korralikult?

Minul liigub väga hästi, st mõistliku jõuga, rasket küll midagi ei ole, pidurdab ka väga hästi. Siiani pole probleeme olnud ja kõik põllutööd on tehtud saanud.

Teil tahab kinni jääda?

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

liigub kergelt aga ei pidurda eriti. arvan et lindid läbi
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne