Haagiseprojekt
#21

väga hea hakkab tulema - enne nagu ümber nurga tiri tangidega infot Big Grin

samas sisenesid sa natuke ka minu liivakasti (pisikesed haagissuvilad) oma mõtetega ja ma siis natuke targutan veel asjast
minu esimene oli kah väga käepärastest asjadest odav ja askeetlik haagissuvila. http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=39439
jah atv-ga sinna sisse kahjuks ei saanud.

mõtlesin siis hetke ja kõige soodsam atv veoks/hoidmiseks haagis - oleks osta valmis haagis (mitte uus) kastikas soovitud mõõtudega ja siis sinna sisse/peale tõsta eraldiseisev kuut nii nagu soovisid. selle teeks raudsõrestikuga ja veekindlast vineerist lihtne ja toimiv aga haagissuvilaks vaja midagi muud.
ma ühendaks eespool pakutud skifi ja siis furgooni
ehk skif tüüpi telgi või siis auto katustel kasutatava telgi paigaldaks selle vineerkuudi peale.

tulemus tuleks midagi selles suunas - http://www.autohomeus.com/gallery/trailer.php
ainult et see alumine osa kus atv sees oleks kõrgem siis

USA-s on aga levinud sellised lahendused - http://www.chilhoweerv.com/little-guy-6-wide-sport.php

rääkides haagistes siis minu arvates peaks see olema lehtvedru sillal mitte torsioon

haagissuvila aga on omaette ooper
omadest kogemustest ütlen, et esmatähtis on ventilatsioon ja teine asi on soojustus.

minu esimene haagis oli ainult vineer ja pruuni värvi ja puudus ventilatsioon - sai hakkama seni kuni päike paistma hakkas siis lükkasid hommikul ukse pärani ja ahmisid õhku nagu kala kuival
teine on isoleeritud seintega mis on ka peegeldavad (alumiinium) ja avatavate akende ja katuseluugiga mistõttu pole haagise palav ka kõige kuumemal suvepäeval.

ehk minu silmis on atv tranporiks ja hoidmiseks vajava labase kuudi ja haagissuvila vahel piisvalt suured käärid, et neid mitte ühendada.
teisiti siis öeldes tarbitava haagissuvila ehitamine ei ole odav.

ja haagis+ telgi puhul ajad ATV sisse siis kui ise magad.

teadmata mis on kasutusvaldkond ehk kui planeerid metsamatka nt. siis 1,5x3 platega haagis + rattad+tiisel on päris suur asi metsas manööverdamiseks. ehk kannatab väikemat mõelda siis on ka odavam.
Vasta
#22

(29-01-2014, 18:28 PM)MeelisV Kirjutas:  USA-s on aga levinud sellised lahendused - http://www.chilhoweerv.com/little-guy-6-wide-sport.php

haagissuvila aga on omaette ooper
omadest kogemustest ütlen, et esmatähtis on ventilatsioon ja teine asi on soojustus.

Selle jänki teardropi peale saab arki-ametnik ilmselt kergekujulise insuldi Big Grin
Mõte ei ole teha haagissuvilat kui sellist, vaid putkat kus oleks lavats ja saaks koti-matiga öö veeta, kui ilm on vastik , temperatuur kisub miinuse poole ja väljas on pime ja tuul ulub. On sellistes tingimustes küll telgitud, kuid väga enam ei viitsi. Kõvade seintega ahtakenegi putka, kus saab sirge seljaga seista ja söögikraami lauale laotada on palju palju mugavam. Miskit sorti "buddy heater" või väike pursuika ka veel ja elu on palju lillem kui telgiga mütates. Selline soojakumoodi asi siis. Samas peab "mööbel" olema paari käeliigutusega kokkulapatav-seinale-tõstetav-põrandale-lastav, et masinale ruum oleks.
Ilmselt on vist lihtsaim variant võtta odav madala portega kasthaagis, sinna sisse putka teha ja paar pakazuhha koormarihma üle tõmmata, et "veos oleks kinnitatud". Lisaks veel väikesed silmuskruvid nurkadesse "tõsteaasadeks" ja öelge mulle, et mul pole veos kastis Smile
Vasta
#23

(29-01-2014, 23:02 PM)aeroplano Kirjutas:  
(29-01-2014, 18:28 PM)MeelisV Kirjutas:  USA-s on aga levinud sellised lahendused - http://www.chilhoweerv.com/little-guy-6-wide-sport.php

haagissuvila aga on omaette ooper
omadest kogemustest ütlen, et esmatähtis on ventilatsioon ja teine asi on soojustus.

Selle jänki teardropi peale saab arki-ametnik ilmselt kergekujulise insuldi Big Grin
Mõte ei ole teha haagissuvilat kui sellist, vaid putkat kus oleks lavats ja saaks koti-matiga öö veeta, kui ilm on vastik , temperatuur kisub miinuse poole ja väljas on pime ja tuul ulub. On sellistes tingimustes küll telgitud, kuid väga enam ei viitsi. Kõvade seintega ahtakenegi putka, kus saab sirge seljaga seista ja söögikraami lauale laotada on palju palju mugavam. Miskit sorti "buddy heater" või väike pursuika ka veel ja elu on palju lillem kui telgiga mütates. Selline soojakumoodi asi siis. Samas peab "mööbel" olema paari käeliigutusega kokkulapatav-seinale-tõstetav-põrandale-lastav, et masinale ruum oleks.
Ilmselt on vist lihtsaim variant võtta odav madala portega kasthaagis, sinna sisse putka teha ja paar pakazuhha koormarihma üle tõmmata, et "veos oleks kinnitatud". Lisaks veel väikesed silmuskruvid nurkadesse "tõsteaasadeks" ja öelge mulle, et mul pole veos kastis Smile

tundub nagu idee - jääme ootama teemat tegemisest Wink
Vasta
#24

(29-01-2014, 16:40 PM)zazik Kirjutas:  Skifi(-laadse)ga ju ATV-d ei vea. Staabitelgiks muidugi sobib.
(29-01-2014, 23:02 PM)aeroplano Kirjutas:  Selle jänki teardropi peale saab arki-ametnik ilmselt kergekujulise insuldi Big Grin
Mõte ei ole teha haagissuvilat kui sellist, vaid putkat kus oleks lavats ja saaks koti-matiga öö veeta, kui ilm on vastik , temperatuur kisub miinuse poole ja väljas on pime ja tuul ulub. On sellistes tingimustes küll telgitud, kuid väga enam ei viitsi. Kõvade seintega ahtakenegi putka, kus saab sirge seljaga seista ja söögikraami lauale laotada on palju palju mugavam. Miskit sorti "buddy heater" või väike pursuika ka veel ja elu on palju lillem kui telgiga mütates. Selline soojakumoodi asi siis. Samas peab "mööbel" olema paari käeliigutusega kokkulapatav-seinale-tõstetav-põrandale-lastav, et masinale ruum oleks.

Minu mõte nende piduritega haagistelkidega oli/on pigem see, et need peaks kõigi loogiliste "seaduste" põhjal juba originaalis olema passis furgoonhaagised. Nad ei mahu tavalise "Haagissuvila" mõiste alla aga pole ka portehaagised. Samas on neil juba olemas soovitab mööbel, kapid, mõnedel mingid pliidid jms, madratsid etc. Ja kõige tähtsam: kõva katus ja taga allservas tugevad hinged. Mis jääb üle: saata telk kui selline ja mittesobiv mööbel kus-kurat, tõsta katus kolme seinaga soovitud kõrgusele, sobitada mööbel sinna sisse ja teha tagumine uks/ATV kaldtee. Kuna loobitakse seest välja oluline osa originaalkaalust, tuleb lõppetulemi tühikaal väike, msi tõstab jälle kandevõimet. ATV ei kaalu aga üldse palju, seega peaks igati piiridesse jääma ja piduritega O1 haagist võib vedada peaaegu kõigega! See sobib legaalselt 99% sõiduautode sappa (on mingid mikrod, kus isegi piduritega haagis on alla 750 kilo või pole haagisevedu üldse lubatud) aga ka kuni 3500 kg reg.massiga kaubikute, maasturite, väikeveokate, busside jms sappa.
Ma rõhutan kogu aeg just sõna piduritega O1: isegi kui omanikul on kõik kategooriad olemas, ei pruugi seda olla näiteks abikaasal. Mul sõbral ehedaim näide: Disco + passis 850kg reg.massiga O2 haagissuvila, kokku reg.massid nii suured, et abikaasa ei tohi kooslust vedada. Reaalne kaal putkal alla 700 kilo aga miilits teepeal vaatab mida??? Täpselt sama keiss on ka enamuse autodega: võta aga pass lahti ja vaata, palju on lubatu piduriteta haagise reg.mass? Olematud numbrid. See on hästi vale arusaam, mis siiani levib kurat-teab mis ajast, et telgede arv ja pidurid muudavad haagist - ei muuda ja auto passis kirjas olevad kaks suurust ei käi üks kerg- ja teine tavahaagise kohta! Sul võib olla 2-teljeline piduritega haagis vabalt O1 ehk autorongi koosseisu mittekuuluv kerghaagis, lihtsalt selle kandevõime on väga väike. Ja muidugi ei tohi sellise tühimass olla üle 750 kilo. Ning "maailma kõige odvamad" piduritega kerghaagiseid leiab Rootsist!!!
Vasta
#25

Tere.
SKIFil on näiteks passis kirjas elamu.
Allan.

Tel. +372 56477273. e-mail. metall73@hot.ee
Vasta
#26

(30-01-2014, 12:09 PM)aksel73 Kirjutas:  Tere.
SKIFil on näiteks passis kirjas elamu.
Allan.
Karta on, sest haagiste puhul on asi jube labaselt lahendatud, seda vist justnmelt nende telkhaagiste tõttu. Olulise määruse lisa 5 ja sealt:

C. Eriotstarbelised sõidukid (M, N või O kategooria sõidukid, mis on ette nähtud reisijate või veoste veoks ja erifunktsiooni täitmiseks, milleks on vaja spetsiaalselt
kohandatud keret või varustust) jaotatakse järgmiselt:
1. Autoelamu on eriotstarbeline M kategooria sõiduk, mis on konstrueeritud nii, et selles on majutusvõimalus, mille varustusse peavad kuuluma vähemalt:
a) istmed ja laud;
b) magamisase, mis võib olla ka istmest magamisasemeks muudetav;
c) söögivalmistamise seadmed;
d) panipaigad.
See varustus peab olema eluruumis püsivalt kinnitatud, välja arvatud laud, mis võib olla kergesti eemaldatav;

...

5. Haagissuvila on O kategooria sõiduk, milles on majutusvõimalus;


Ehk suures piires viskad regamisele minnes kaanega haagisele õhkmadratsi sisse ja katsugu ARK öelda, et tegu pole haagissuvilaga Wink Ning kui sedasinast talkhaagise loogikat järgida, siis paned tavalisele kasthaagisele telgikoti kasti ja on jälle haagissuvila. Eks seda oskavad juristid paremini öelda, kas see mõiste "majutusvõimalus" on kirjeldatud eelnevalt autoelamu juures ja sama loogika peab olema ka haagissuvila puhul või mitte. Mina ütleks, et nagu ikkagi peaks...
Samas, kui haagissuvila nime all ei ole ju keelatud teise (mootor)sõiduki enda sees vedamine eeldusega et kandevõimet ei ületata, matkabussidel suisa spetsgaraažid rolleritele jne, siis on ju veel mugvam? Vahet pole, vead ATV'd, jalgratast või tasakaalusõidukit. Eesmärk ongi ju magamiskoha ja pliidiga ratastel garaaž, mis oleks kompaktne ja kerge.
Vasta
#27

aga mis arvate mis ARK kategooria alla selline meie vabariigis kvalifitseeruda võiks?
Vasta
#28

(31-01-2014, 21:32 PM)ozzy007 Kirjutas:  aga mis arvate mis ARK kategooria alla selline meie vabariigis kvalifitseeruda võiks?

pildi järgi ilma piduriteta kerghaagis seega O1
tõenäoliselt tüüp saab olema kas "elamu" või "sihtotstarbeline" vms.

või mis see küsimus oli ?
Vasta
#29

Õu Fakki Loone ja Ojalamba Kägulind! Selline asi ju täitsa tootena olemas, mida ma siin mõttes ja paberile projekteerin:

http://www.youtube.com/watch?v=k2DftDRwoWA
Vasta
#30

Vana teema aga kaevan ülesse,nimelt plaan teha vormelile oma haagis O2 kategooria,kuid üheteljelise piduritega.Ostaks siis uue telje ja veopea,raami ja pealisehituse teeks ise.Mnt.kodulehelt lugesin,et O2 kuni täismassiga 3500 kg peavad E-le vastama vaid veopea,tuled ja rehvid.Kuidas nad suhtuvad kui selle piduritega silla sinna topin?

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#31

(29-01-2021, 22:05 PM)hundu615 Kirjutas:  Vana teema aga kaevan ülesse,nimelt plaan teha vormelile oma haagis O2 kategooria,kuid üheteljelise piduritega.Ostaks siis uue telje ja veopea,raami ja pealisehituse teeks ise.Mnt.kodulehelt lugesin,et O2 kuni täismassiga 3500 kg peavad E-le vastama vaid veopea,tuled ja rehvid.Kuidas nad suhtuvad kui selle piduritega silla sinna topin?

O2 ju ilma piduriteta olla ei tohigi?
Vasta
#32

Mul siin akna all praegu seisab o2 piduritega tiki. Täitsa legaalne vabrikutoode. Või mille üle maanteeamet selle piduritega silla juures peaks pirtsutama hakkama?
Vasta
#33

(30-01-2021, 01:01 AM)Mahno Kirjutas:  Mul siin akna all praegu seisab o2 piduritega tiki. Täitsa legaalne vabrikutoode. Või mille üle maanteeamet selle piduritega silla juures peaks pirtsutama hakkama?
Kunagi ammusel ajal kui tegin paar piduriteta kergahaagist,siis öeldi,et piduritega ei või ise teha.Kas nad tahavad enne alustamist mingeid eskiise ka saada,või teen käru valmis ja põrutan ark-i?

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#34

Kerghaagis kuni 750 kg võib olla piduritega, üle 750kg täismassiga peab olema piduritega. 
Kui su autol on passis näiteks haagis 400kg ja piduritega 1200, siis 750kg täismassiga peabki olema piduritega haagis selle auto järel...
Vasta
#35

(29-01-2021, 22:05 PM)hundu615 Kirjutas:  ...
Ostaks siis uue telje ja veopea,raami ja pealisehituse teeks ise.Mnt.kodulehelt lugesin,et O2 kuni täismassiga 3500 kg peavad E-le vastama vaid veopea,tuled ja rehvid.Kuidas nad suhtuvad kui selle piduritega silla sinna topin?

Aga küsi järele. Tõsiselt: nad on viimasel ajal täitsa vastanud, kui on mõistlikult küsitud. Paned eskiisi kaasa ka.

Kodulehel on kirjas, et vähemalt need kolm peavad olema E-serdiga ostutooted.

https://www.mnt.ee/et/soiduk/soiduki-umb...d-soidukid

Võib ka rohkem olla, aga iseehitatud toode peab oluliselt erinema turulolevast tootest.  Näiteks Respo omast:
https://www.respo.ee/et/haagised/kastihaagised/12752
Vasta
#36

Plaan teha furgoon,need muidugi kõik ühesugused aga eks panen siis turul olevast erinema.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#37

(30-01-2021, 10:00 AM)hundu615 Kirjutas:  
(30-01-2021, 01:01 AM)Mahno Kirjutas:  Mul siin akna all praegu seisab o2 piduritega tiki. Täitsa legaalne vabrikutoode. Või mille üle maanteeamet selle piduritega silla juures peaks pirtsutama hakkama?
Kunagi ammusel ajal kui tegin paar piduriteta kergahaagist,siis öeldi,et piduritega ei või ise teha.Kas nad tahavad enne alustamist mingeid eskiise ka saada,või teen käru valmis ja põrutan ark-i?

Millal see oli? 
Ehk 2007..2009 ei mäleta enam täpselt. Sai tehtud kahe teljeline O2 ja ei mingit muret.
Vasta
#38

(30-01-2021, 11:03 AM)maisalup Kirjutas:  ...
Kui su autol on passis näiteks haagis 400kg ja piduritega 1200, siis 750kg täismassiga peabki olema piduritega haagis selle auto järel...

Õgvendame selle kohe ära: ei pea olema piduritega, kui O1 haagise tegelik mass jääb alla 400 kilo (tühimass pluss koorem). O1 puhul ei rehkendata registrimassi järgi, seda võid B-katiga alati vedada, kui tegelik mass on väiksem vedukile lubatust.

EDIT: O2 vedamise õigus käib paraku registrimassi järgi tõesti. Kui ikka kilod lõhki lähevad, siis pelgast B-katist enam ei piisa. Tänud, Virks halvale sõnastusele tähelepanu juhtimast.

Ehk tõesti on piduritega O1 haagisel täitsa oma koht olemas.

Ma küll ei mõista hästi, miks seda "olemasoleva kopeerimist" niiväga kardetakse, aga ju siis on oht tehastest varastatud tükkidest sõidukite kokkupanekuks nii suur.
Vasta
#39

(30-01-2021, 21:01 PM)v6sa Kirjutas:  Ma küll ei mõista hästi, miks seda "olemasoleva kopeerimist" niiväga kardetakse, aga ju siis on oht tehastest varastatud tükkidest sõidukite kokkupanekuks nii suur.

Mitte tehasest... Häbematult palju pannakse haagiseid piistu ikka.  Sad
Vasta
#40

(30-01-2021, 21:01 PM)v6sa Kirjutas:  
(30-01-2021, 11:03 AM)maisalup Kirjutas:  ...
Kui su autol on passis näiteks haagis 400kg ja piduritega 1200, siis 750kg täismassiga peabki olema piduritega haagis selle auto järel...

Õgvendame selle kohe ära: ei pea olema piduritega, kui O1 haagise tegelik mass jääb alla 400 kilo (tühimass pluss koorem). O1 puhul ei rehkendata registrimassi järgi, seda võid alati vedada, kui tegelik mass on väiksem vedukile lubatust.

O2 käib paraku registrimassi järgi tõesti.

Ma küll ei mõista hästi, miks seda "olemasoleva kopeerimist" niiväga kardetakse, aga ju siis on oht tehastest varastatud tükkidest sõidukite kokkupanekuks nii suur.
Kui jääb alla 400 siis jah, aga kui soovid vedada sama masina sabas 750kg haagist siis peavad seal olema pidurid juba. Ning 400kg haagisele saadki heal juhul vist 1-2 kotti kartulit panna koormaks Smile seda pole kuskil kirjas, et o1 haagisel ei või pidureid olla ja olen isegi näinud müügis resposid täismassiga 750kg millel pidurid täitsa küljes. See lisab ainult ohutust, sest libedal teel võib ka see haagis väga kergelt tahta vedukist mööduda küljepealt....
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne