03-09-2014, 21:27 PM
See siduri hääl tuleb hoopis hoorattast mis on kahe massiline. See lollus on kõigi modernsete autode nõrk koht.
(03-09-2014, 15:49 PM)PlyVal64 Kirjutas: Edit: näide mõistuspärasest auto kasutusest nii ajaliselt kui ka müügihinnalt: Poekott. Ja 407 hakkab juba kvaliteetautole lähenema.
(03-09-2014, 22:56 PM)diesel Kirjutas: kui naabri arvamus ei loe, siis veelgi mõistlikum on ökonomistide eelse aja kvaliteetmasin, kus elektrit-elektroonikat võimalikult vähe. selle saad suht kindlalt sõitvana ka lastele pärandada.Mingil kummalisel moel on need pre-ökonomistide aegsed kvaliteetmasinad pea kõik oma otsa vanametallis leidnud. Isegi hüperkvaliteetne mitme miljoni km auto MB w124 lagunes reaalsuses nagu iga teine auto ja nõudis kohati väga absurdse hinnaga varuosi, rääkimatta siinkohal veel korrosioonist.
(03-09-2014, 17:55 PM)13piisab Kirjutas: päris nii lihtne ei ole. Uue autoga ostetakse tihti "meelerahu" ja stabiilsust. Makse on teada, suuri üllatusi vähem ning rahalised üllatused puuduvad (st need katavad garantii ja kasko). Ei ole TÜV-muresid jne.
On fakt, et 10..15a vanal masinal on mitmeid osi, mida ei ole otstarbekas igaks-juhuks vahetada, mis aga mingil hetkel üles öelda võivad. Nt jahutussüsteemi lõdvikud, bensupump, süütepool(id), generaator&starter. Sellest sajandist alates masinate veermiku poolel ka tagapidurite sadulad, stabikakondid jms.
(03-09-2014, 17:55 PM)13piisab Kirjutas:(03-09-2014, 16:21 PM)jurkman Kirjutas: Uute autode ostmise viga on ikka tõusiklikkus ja alaväärsuskompleks. See on umbes sama, miks Eesti poliitikud nii sõjakad ja maailmaparandajad on. Eesti on väike ja vaene riik, eestlane kaduv rahvas -- siis vähemalt auto peab uus ja uhke olema, mis sest , et laste pudrumulgu arvelt.päris nii lihtne ei ole. Uue autoga ostetakse tihti "meelerahu" ja stabiilsust. Makse on teada, suuri üllatusi vähem ning rahalised üllatused puuduvad (st need katavad garantii ja kasko). Ei ole TÜV-muresid jne.
On fakt, et 10..15a vanal masinal on mitmeid osi, mida ei ole otstarbekas igaks-juhuks vahetada, mis aga mingil hetkel üles öelda võivad. Nt jahutussüsteemi lõdvikud, bensupump, süütepool(id), generaator&starter. Sellest sajandist alates masinate veermiku poolel ka tagapidurite sadulad, stabikakondid jms.
tavakodanik ei taha nendest ega TÜV heitgaasidest & piduritest midagi teada ning pigem ei tea ta neist uue auto puhul midagi. Tavakodanik ei lapi ega areta teel olles jahutussüsteemi lõdvikut, ei hoia pagasnikus tagavara-bensupumpa jne. Las ta sõidab uue autoga - see sobib talle paremini ja ta on nõus selle eest maksma. See ei räägi tegelikult tema isikuomadustest või maailmapildist midagi. Kui mul ei oleks autohobi ja natuke ka teadmisi, teeksin samamoodi. Suht kindlalt tuleks mul nii ka kilomeetrihind praegusest 3..4 korraga kasutuses olevast (ainuüksi TÜV-dele kulub aastas ca 150eur ja pool päeva) ja mitte just eriti kütusesäästule rõhuvast masinast odavam.
kaks rahakoti- ja peavalu-näidet mu lähedaste praktikast:
- 2003a Peugeot 307 sõitis 10a pmst vaid hoolduste ja veermiku kuluosade vahetusega. Siis hakkas asju küsima - uued tagasadulad, jahutusradikas, süütepool, väntvõlli andur, bensupump, kastiremont (mille puhul oli mõistlik ka mikroskoopiline sidur uuendada). Ca 2keur väärt olev masin küsis aasta-pooleteisega ca 1keur raha
- 2003a VW Bora üllatas purunenud käigukastikorpusega. Tehasepoolne "optimeerimine" ja tüüpviga - difrikinnitused on korpuse küljes neetidega ja need logisevad ajapikku lahti / katki. Ca 1,5keur väärtusega masin küsis paugust 700..800eur (korralik kastiremont koos uue korpusega; uus sidur; mehaanikutöö). Nt tagapidurite sadulad oli see masin juba 2a varem uued saanud
nendest koorub point ka teemaalgatajale: ei ole mõistlik osta nn viimase raha eest (igapäeva)sõidukit, mille puhul on erakorralised remondid omaniku rahakoti kanda. Ses osas tunduvad uuemad (aga nn lagunemiseks juba piisavalt vanad) masinad olevat nõudlikumad. Nt mu eelmise sajandi Saksa masinad ei evi võimalusi suurteks ja ootamatuteks kuludeks. Nendel on aga teised hädad - seostuvad korrosiooniga. Mille ravimisel saab varuosade jätkudes suht "soodsalt ja lollikindlalt" kulgeva masina - aga liikluskahju puhul on oht, et on suht keeruline rääkida "500eur turuväärtusega masina" asemel masinast, millesse on pandud neljakohalise summa jagu materjali ning 300..500h tööd (mille rahasse arvutamisel võiks tunnihinne olla ikka vähemasti kahekohaline euronumber)
Teet,
kulgeb ise suviti igapäevaselt sajandivahetuse-Saabiga. Selle soetasin teades, et masina omadus on mõned sõlmed, mis ühtäkki 400..500eur küsida võivad - DI-kassett ja ABS aju. Tinglikult ka turbo. Praktikas on selleks aga ilmselt hoopis sidur, mis häälitseb ja mida ma ise küll vahetama hakata ei plaani, kuigi tehniline võimekus on olemas
(04-09-2014, 00:44 AM)DevilDeVille Kirjutas: Mina, omastarust pesukoti connoisseurina, julgen arvata, et 407 ja 607 on saasta sünonüümid. Koledad nagu fekaal pealekauba.See teine punkt on selline vaidlemise koht, et kole kohe: paljude kunstimaitsega inimeste jaoks on enamus Prantsuse ja Itraalia autosid kunst ja kauneimad tehtud masinad üldse! Ning see käib ka 407 kohta, mis on üks kaunemaid loodud masinaid sel sajandil.
(04-09-2014, 10:45 AM)Tegelane5 Kirjutas: Ei no muidugi, "mõistlik" on soovitada inimesele, kes vaagib uhiuue või maks 5 aastat kasutatud linnaauto vahel-Sierrat või Lexust
Need mõttetult palju maksvad "peldikud" on reasonable choice ruumikat ja vastupidavat autot vajavale inimesele.
(03-09-2014, 22:12 PM)zazik Kirjutas: Tänapäevase auto ostu puhul on ka oluline teada, mida sa ostad.
Esimese näitena meenub Eestiski ülipopulaarne BMW N47 mootor. Selle mootori reaalne eluiga on ca 150 000 km, siis on kett ja väntvõlli otsas olev ketiratas õhtal ja remondiarve alates 3000€.
Sarnaseid räigeid tüüpvigu on teistelgi, eelkõige diiselmootoritel.
(04-09-2014, 17:16 PM)mlsluik Kirjutas:(03-09-2014, 22:12 PM)zazik Kirjutas: Tänapäevase auto ostu puhul on ka oluline teada, mida sa ostad.
Esimese näitena meenub Eestiski ülipopulaarne BMW N47 mootor. Selle mootori reaalne eluiga on ca 150 000 km, siis on kett ja väntvõlli otsas olev ketiratas õhtal ja remondiarve alates 3000€.
Sarnaseid räigeid tüüpvigu on teistelgi, eelkõige diiselmootoritel.
Esiteks pole N47 kaugelti mitte ülipopulaarne, pigem säästumootor.. Reaalne eluiga ilma keti taldade ja hammasratta vahetuseta 400-500 000km, ülejäänud on vast teil keritud et 150 000 pealt õhtale läheb... 3000€-ga saad plokile juba uue sisu, läks natuke summadega lappama või mis?
Tüüpvead on eelkõige inimestel, mõned ka mootoritel ...
(04-09-2014, 20:20 PM)zazik Kirjutas: Meil ostavad lambad ju 10km töölesõiduks diislid, sest need on nii ökod.
(05-09-2014, 11:34 AM)taavi Kirjutas: mõlemad on kuressaare vahel linnaautod, suvisel ajal saavad veidi rohkem sõitusid teha, siis kolitakse maale (30km) ära.
(05-09-2014, 15:49 PM)Tegelane5 Kirjutas: Foorumlase Taavi põhukoti juures on see 1,9 51 kW diisel üks mõistlikumaid asju üldse. Nii pommikindlaid bensukaid vist polegi, kindlasti mitte 2000+ põhukotil