11-12-2014, 23:35 PM
Ei jää piisavalt sile.
Samahea kui liivapaber.
Samahea kui liivapaber.
(16-08-2017, 11:58 AM)Wiki432 Kirjutas: Kasutan vana teemat oma mure kurtmiseks.
Harkovi tehase T-25. Esirumm viimati lahti võetud ca 30 aastat tagasi, võib-olla ka rohkem. Juba tollest ajast jäi meelde, et mingi asi jäi remontimata ja kehvasti. Nüüd asja torkides avanes selline pilt, et ei saanud alguses arugi, mis seal olnud on ja kuidas ja miks üldse nii tehtud on. Peale mitmetunnist asjade pesu ja netis sobramist hakkasin aduma, et tolle masina esiratta rummul ei ole tavapärast simmerlingi/sk-tihendit. Selgituseks joonis Vanast T-25 raamatust:
Joonis raamatus pole päris täpselt sama, mis antud traktoril all on, kuid tihendisüsteem on sama. Joonisel on sama rumm, mis DT-20-l, võimalik, et esimesed T-25-d tulid välja sama rummuga, mis eelmisel mudelil.
Niisiis joonisest. Vedrude 15 (4tk) abil surutakse plaat-ketas 16 vastu rõngast 14. Need detailid on raamatu andmetel karastatud, tsementeeritud ja lihvitud, ning nende omavaheline tihedalt kontaktis olev pind peakski olema õli (rummus on õli, mitte konsistentne määre) tihendav paar. Et õli ei lahkuks rummust ümber rõnga on sinna soonde valtsitud? kummist membraan 10, mis on välisringi mööda poldiringiabil kausi 19 vahele pigistatud.
Kogu värk on minul vigane. Membraan on puruks, kolm verdu katki, ainus terve vedru on kulutanud kausid viltu. Sellist tihendussüsteemi on peaaegu vist nagu võimatu uut saada, ükski poekataloog ei näita. Vene netist ei leidnud isegi pilti, et siia üles riputada. Vene traktorialastas foorumites remonditakse kõike, välja arvatud esirummud. Või kui täpsemalt öelda siis mõne uuema tüübi rumme ikka remonditi vahel. Nagu ma aru sain, ei ole uuematel enam sellist tihendust, vaid on kaelustihend, või isegi kaks kõrvuti.
Seega, kas on kellegi kogemusi, kas vanale rummule läheb külge selline tihendikorpus või tuleb ka võll vahetada või peab terve rummu uue panema või misiganes?
(16-08-2017, 22:00 PM)meli666 Kirjutas: Enda 71 aasta Harkovi T-25 on sama süsteem ka tagaratta lõppülekande õli seeshoidmiseks.
Oli probleem, et mingi aeg hakkas õli välja ajama. Sai lahti võetud ja oli samuti see kummimembraan katki.
Päris ammus see juhtus, aga mäletan, et sai natuke rummu maha treitud, et CK tihend sobiks. Välismõõdult ta miskise kaane sisse istus ilma töötlemata.
Kui nüüd originaalsust taga ei aja, siis kõlbaks nende esisilla koonusrull laagrite määrdeks ka tavott. Endalgi need nipliga määritavaks tehtud.
Tahke määrdega kestavad need sisuliselt ilmselt samahästi.
Hullem, kui lõppülekande vahelt lekib, sinna peale vedela ikka miskit muud sisse panna ei saa.