Natuke progressi jälle pehmete ilmadega. Ei leidnud mina roolisilindri jaokis paremat kohta kui paralleelvarda küljes- aga miks ta ei peaks töötama. Voolikutel on ruumi napilt, aga kui cm ruumi on, siis on ju ruumi küll, ei saa kuidagi kusagile vastu minna. Rattad keeravad ülearugi- ise olen rahul Big Grin :
       


 Lõpuks on paigas ka see õnnetu jõuväljavõte käigukastist, mida ma tükil ajal leida ei suutnud, aga mis lõpuks remondikõlbeliseks osutus. Nikerdasin  mingi hoovasüsteemi ka külge. Ajasin 66-e vahekasti kangi kinnituskoha pealt punaseks ja lõin selle ümmarguse augu loperguseks, siis natuke lihvi ja toimib. Ka siduripedaal leidis täna oma koha, homme teen ka hoovad ja panen pedaalidele vedrud:
       



 
Vasta

Huvitav, kas peaks siduriipedaalile ka mingi piiraja panema, mis käiguulatust piiraks, või kannatab survelaager igasuguse sõtkumise välja?
Vasta

Eks see "väljakannatamine" sõltub survelaagri ehitusest,minul on juhtunud mingil varjandil nii ,et viskas survelaagri kõrva tagant hoova ära ja tagasisaamiseks tuli kast maha võtta.

Kaubavedu kaubikuga Tallinnas ja Harjumaal 56906136
Olemas ka autotreiler 2800 kg kandevõimega,millega aegajalt hädalisi aitan.
Vasta

Siduripedaali käiku oleks mõistlik ikkagi piirata. Tagasitõmbamist võiks abistada lisavedru, et kogu koormus survelaagri vedrule ei jääks. Reguleerimisvariant võiks koos sellega olla. Või siis saab trossi või vardaga reguleerida survelaagri vabakäiku.
 Roolisilinder on päris kenasti endale paiga leidnud Smile .


Vasta

Praeguseaja survelaagritel pole vabakäiku, seega ei pea midagi reguleerima. Veelgi enam, pisikese vedruga surutakse survelaager vastu sidurikorvi. Seda kõike muidugi juhul, kui kasutatakse sellist laagrit, mis ongi mõeldud pidevalt ringi jooksma.
Käiku võiks piirata. Lollikindlam oleks. Mitte, et loll oleks roolis, vaid loll juhus võib olla mingi apsaka algeks.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta

Tänan Hr Tift Smile ! Sidurihoovastik tuleb täpselt 1:1-le Gaz 53-ga. Pedaalidele tuleva kindlasti tagasitõmbevedrud, sest kui ainult sidurikäpa vedru panna, siis peab selle väga tummise panema ja arvatavasi läheb hoovastiku koormus liiga suureks. Ja ju ma siis ka alumise piiraja siduripedaalile, lisaks ülemisele, paika panen.
 
Kui nüüd veel keegi nõu annaks, et mida ma kallan käigukasti ja mitte just uude pidurisilindrisse ? Mõlemad kuuluvad Gaz 53 -le. Võiks ikka mingi selline ollus olla, mida ka kaubanduvõrgust pidevalt saada oleks.
Vasta

(25-02-2015, 00:25 AM)Wiki432 Kirjutas:  Praeguseaja survelaagritel pole vabakäiku, seega ei pea midagi reguleerima.

Seal sidurikorvis on väga vanaaegne survelaager Smile - Gaz 53 .
Vasta

(25-02-2015, 00:56 AM)maitus Kirjutas:  Seal sidurikorvis on väga vanaaegne survelaager Smile - Gaz 53 .

Zoo, mulle assotseerus Fordi diisel tema enda siduri ja survelaagriga. Gaz-ilise survelaagrit pole tõesti mõistlik ilma vabakäiguta jätta.
Õli käigukasti. Originaalis seal Tap, või Tep või Tsp. Muidu pole nagu antud õlilaadsel ainel antud agregaadis väga vigagi, aga külmalt viskoosne. Miinuskraadidega võiks öelda, et lausa paks. Tugevate miinuskraadidega kerge vaevaga voolitav. Põhimõtteliselt võiks sinna panna suvalise õli klassist GL4. Võiks ka GL3, aga seda vist enam ei leia. Veel üheks variandiks oleks vene TAD-17. Juhul, kui ta odavam on, kui mingi muu "lääneõli".
Pidurisüsteemis oli Gaz-il tehasest vedelikuks BSK. Vedelik koosneb (peaks koosnema) kastoorõlist ja piiritusest. Seega ei ole süsteemi mansettidel kohustust vastu pidada kaasaegse pidurivedeliku koostisele. Sellegi poolest tean masinaid, millele on DOT4 sisse valatud ja miskit halba pole enamjaolt juhtunud. Mõlemal vedelikul on omad plussid ja miinused. BSK-s olev piiritus aurab välja ning vedelik muutub viskoosseks. DOT4 on väga hügroskoopne. Gaz-i piduri peapumba kork on tuulutusavaga, mitte hermeetiline. Õhuniiskus käib siia-sinna suht takistamatult.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta

(25-02-2015, 01:09 AM)Wiki432 Kirjutas:  Zoo, mulle assotseerus Fordi diisel tema enda siduri ja survelaagriga. Gaz-ilise survelaagrit pole tõesti mõistlik ilma vabakäiguta jätta

Jajah. Kui ma Gaziku käimakasti sinna Fordi diisli otsa pistsin, siis oli mul 2 võimalust, et kas teha ümber originaal siduriketas ja pista sinna sisse Gaziku nuudid, või teha ümber käigukasti vedav võll koos ma ei tea veel millega. Kuna aga viimane variant käis kõrge kaarega üle mu inseneriostkuste, siis valisin ümberehituseks siduriketta Smile . Tegelikult selgus hiljem, et sinna oleks lahedasti saanud pista ka volga siduriketta, mille nuut sama mis Gaz-53-l, ainult pool senti tuleb seda ümbertringi maha treida. See asi on mul nüüd ka igaks juhuks olemas.
Vasta

(25-02-2015, 00:53 AM)maitus Kirjutas:  Kui nüüd veel keegi nõu annaks, et mida ma kallan käigukasti ja mitte just uude pidurisilindrisse ?
Pidurisüsteemi sobib määrimisomaduste ja pikaealisuse tõttu "DOT 5" vedelik (sinine, silikoonõli baasil). Tänapäeval müüakse ka Eestis, American Beauty OÜ http://american.ee poolt.
Legend pajatab, et seda vedelikku kasutades ei hakka (muidu DOT4 või BSK mõjul riknevad) vene mansetid lekkima.

Kui peres on GAZ-52, ei ole 4x4 autot (ka Talveralliks) vaja
Vasta

Tänan Andres Smile ! Kaup ka tellitud.
Vasta

Kuna Marta-l on all Multicar-i tagasild, siis on seal kasutuses tõenäoliselt ka Multicar-i pidurisilindrid jne. Minu arvamus on, et sinna võiks rahulikult kasutada tavalist DOT-4 aga DOT-5 on omaduste poolest parem.
 Käigukast ja muu seal vahel on teadupärast GAZ-iteemaline. Räägitakse igasuguseid jutte juhtumitest, kus vene masinas ei seisa sees lääne õli ja vastupidi Smile . On minulgi ette tulnud juhtumeid, KUID.... probleemiks on osutunud komponentide kulumine, suured lõtkud, katkised tihendid jne. Mitte kunagi ei ole ette tulnud, et süsteem oleks muutunud ebatihedaks selle pärast, et on kasutatud lääne õli.
 Vurril ja Bertal kasutasin nii tagasillas kui ka käigukastis 85W-90 õli. Ise olen kasutanud Saksa tooteid, nii Addinoli, Eurol-i jne vedelikke. Kui tahad proovida, siis võin sulle tarnida vajaliku koguse, anna ainult teada. Kusjuures niiöelda sponsoreerimise korras ulatada "abistava käe" Smile .
 Kui ma mäletan õieti, siis sa ei ole tagasilda sisse veel piilunud? Et kuidas on olukord differentsiaaliga, piduriklotsidega, silindritega jne?


Vasta

test pikajaliselt u. eelmisest maist tehtud kõik peab. Õli hind odavam kui BSK, mis peapumba tihendid kaks korda üles punnitas. Siiani soovitanud teistelegi BSK kasutajatele ka. eelkõneleja. AB juba naerab kui venemassinate mehed ustest sisse astuvad.

H
Vasta

Teoreetiliselt peaks BSK olema kõige kummisõbralikum vedelik. Piiritus ja kastoorõli ei ole kumbki agressiivsed kummidetailidele. Praktilises elus on aga probleemiks see, et BSK-d valmistavad väikefirmad, kelle ei ole oma prestiizi hoidmine eluküsimus, tehniline kontroll on nõrk, võimalik et puuduvad laborid ja tehnilised teadmised. Segu segatakse kokku jumal teab, kust saadud komponentidest ja seega võivad sisaldada ka mingeid valesid aineid. Pisike protsent mingit lahustit või mineraalõli või mingit muud vedelikku rikub terve partii ära ja nii need mansetid paiste lähevadki. Isiklikult olen BSK-d kasutanud 30 aastat ja probleeme pole olnud. Tõsi küll, mitu pudelit kahtlaselt lõhnavat asja on rännanud prügikasti pärast avamist. Ei julgenud sisse kallata.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta

Probleem lahendatud, Andres_K viidatud firmast tellisin pidurivedeliku DOT-5 ja kõikvõimas Hr Tift aitas käigukasti õliga hädast välja Toungue .


Tänud ka teistele vastajatele Smile !
Vasta

(25-02-2015, 10:14 AM)Wiki432 Kirjutas:  Teoreetiliselt peaks BSK olema kõige kummisõbralikum vedelik. Piiritus ja kastoorõli ei ole kumbki agressiivsed kummidetailidele. Praktilises elus on aga probleemiks see, et BSK-d valmistavad väikefirmad, kelle ei ole oma prestiizi hoidmine eluküsimus, tehniline kontroll on nõrk, võimalik et puuduvad laborid ja tehnilised teadmised. Segu segatakse kokku jumal teab, kust saadud komponentidest ja seega võivad sisaldada ka mingeid valesid aineid. Pisike protsent mingit lahustit või mineraalõli või mingit muud vedelikku rikub terve partii ära ja nii need mansetid paiste lähevadki. Isiklikult olen BSK-d kasutanud 30 aastat ja probleeme pole olnud. Tõsi küll, mitu pudelit kahtlaselt lõhnavat asja on rännanud prügikasti pärast avamist. Ei julgenud sisse kallata.

Just sellepärast ei viitsigi sellega enam jageleda, seda enam kui pidurid keset rallit peale jäävad ja pedaal enam tagasi ei tule. Otsisin lahendust ja DOT5 silikoon on kasutusel USA sõjaväe chevidel ja ei ole nõutud hooldus ja õlivahetus intervalli. Samuti sõbralik kummile ja muudele detailidele, mis peamine ei seo vett. Volga klubi poisid ka mõtlevad sellepeale Smile
Vasta

Selline põlv sumpsi ja väjalaske kollektori vahele röövis mult täna terve päeva:
       

Ehk mõni viitsib midagi arvata selle kohta, et kas nii käänuline väljalasketorustik kuidagi millelegi halvasti ei mõju ja kas sellist sumpsi peaks ka kuidagi toestama või on niigi piisavalt tugev? Loomulikult tuleb  veel sumpsi otsa pikendus, mis tõenäoliselt läbi mootorikatte läheb. Milleks need klapid seal korstnate otsas on, kas ainult selleks, et vihma sisse ei sajaks või on veel mingi põhjus?
   
Vasta

Unustasin veel küsimata, et ehk keegi teab, et mis värviga (ilmselgelt kuumakindlaga) need sumpsid üle on tõmmatud, ja kuskohast sellist värvi saaks?
Vasta

(03-03-2015, 20:54 PM)maitus Kirjutas:  Unustasin veel küsimata, et ehk keegi teab, et mis värviga (ilmselgelt kuumakindlaga) need sumpsid üle on tõmmatud, ja kuskohast sellist värvi saaks?

No sumpsi värvimise asi on pigem nooremate meeste teema... vanakooli mehed lasevad raual ikka rõõmuga roostetada.  Las mädaneb.... Big Grin
Vasta

(03-03-2015, 21:03 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  No sumpsi värvimise asi on pigem nooremate meeste teema... vanakooli mehed lasevad raual ikka rõõmuga roostetada.  Las mädaneb.... Big Grin

Ahsoo, no siis ma ju noor mees veel Big Grin ! Kui nüüd sinna sumpsi vehele veel ühe tihendi ka saaks, siis võiks nagu poltidele mutrid ka otsa panna ja lõplikult kinni keerata Cool ... Toungue !?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne