Opel Vectra A
#61

(09-10-2015, 08:25 AM)v6sa Kirjutas:  
(09-10-2015, 01:52 AM)autojuht Kirjutas:  
(08-10-2015, 23:29 PM)poiss Kirjutas:  ...
Tööle-koju g mersu.
...

Ma ei viitsi eriti kaasa möliseda aga ma arvan, et poiss on g mersut ainult piltide pealt näinud!

Kui nüüd ei järgne mõistlikku põhjendust, tegi keegi ennast korralikult täis Toungue

Jah see olin mina, 460 läks täitsa meelest. Vabandust ksf Poiss!
Vasta
#62

Opeli süsteemis on:
- viskosidur, mis pöörlemiskiiruste erinevuse puhul soojeneb ja tagasilla ühendab. See libiseb tavaolukorras läbi ja lubab kurve võtta. Kusagilt leidsin kord viite, et visko hoiab "eelpingestatud" esi-ja tagasilla kergelt erinev ülekanne. Esisild on 3,74 ja tagasild väidetavalt sama aja osade Omegatega sama 3,70
- roolivõimu õliga lahutatakse/ühendatakse tagasilda. Tagasild lahutatakse 25kmh ja kiiremal sõidul pidurdades ning 4x4 ECU poolt tuvastatud vigade (sh uuematel masinatel vahekasti temperatuur) puhul. Ma saan aru, et vaikeoleku (ilma roolivõimu surveta) puhul on masin FWD. Süsteem on kapriisne ja ka mu masinal on ta eelmise omaniku poolt kettapaki kokkuneetimise teel likvideeritud.

leidsin hea süsteemikirjelduse:
http://forum.opel-club.ru/index.php?act=...t&id=77182

ma kulgen praegu esiveoga - rehvi lõhkumisega said mul ühes mõõdus olevad 4x100 15" veljel komplekteeritud rattajooksud otsa ja kuna ma nende mõõtudega ei jätka, siis uusi rehve ei soeta. Kui 5x110 veermik all, saab näha, kas visko jäi piinamisel ellu või tuleb sealt veel mingit sorti jama.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#63

leidsin vahepeal natuke aega ja tegelesin Vectra nn uute pidurijuppide ettevalmistusega. Said värvi alla üpris spartalikes tingimustes ehk peaaegu lageda taeva all. Kasutasin esimest korda musta krunti - vaadates kahe talvega tagumistele õõtshoobadele tekkinud kivitäketest helendavat halli krunti võiks must alusvärv olla hea mõte.
Kuna kardaan on eemaldatud, saan esi- ja tagasilla vajadusel eri projektideks jagada - hea just seetõttu, et tagasilla puhul selgub lõplik sobivus-tõde ja olemasolevate juppide kasutatavus juba töö käigus.

esisilla püstaku-ja sadulavahetuse teen eeloleval laupäeval - loodetavasti kaob siis kevadel esisilda tekkinud undamine. Kui mitte, tuleb undamine kas kastist või vahekastist - loodame, et selle järelduseni ei jõua.
tagasilla puhul jätan õõtshoovad ikkagi Vectra omad - Omega omade kasutamine vajaks stabikakinnituse muutmist (lihtne), pooltelgededele ca 30mm flantside vaheletegemist (keeruline ja mõte mulle ei meeldi) ning mis kõige hullem - rattarumm (+vejekinnituspunkt) liiguks ca 20..25mm väljapoole. Niiet 40..50 offsetiga velg ei mahuks enam koopasse ja vaevalt, et ka sillageomeetria seeläbi algsest paremaks muutuks. Niiet vahetan taga rummud + pidurisadulad (ja kettad). Rumm (+ratas) peaks seeläbi hoopis rohkem koopasse liikuma. 8..9mm, mis pole probleem.

roolivõimu pump on häälekas - kui kellelgi on pakkuda, siis sellest teadaandmine on teretulnud. Vajalik kiilrihmaga pump (kuni '92 või '93a), aga väidetavalt annab rihmaseibi ümber tõsta, niiet ka lamerihma-pump võiks sobida.
(mul on küll üks varuks, aga maale kolitud ja "kokku lükatud" jupihunnikust ei leia seda kerge vaevaga üles Sad )

kuna OmegaB õõtshoovad käiku ei lähe, siis kuuluvad need pritsituna ja ortofosforhappega konserveerituna äraandmisele. Pildil suuemad kolakad, ühe ketta poriplekk on väga hea, teist võiks keevitusega kohendada:
http://teet.luarvik.org/v/vectra/hilisem...8.JPG.html
(pean esmalt rummud eemaldama - neid on mul vaja)

vectra kui tööloom tassib pisitasa ka maakodu garaazhimaterjali kokku (sügisene korstnapühkimis-pilt Smile ):
[Pilt: DSC_0021.JPG]

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#64

esipüstakud vahetatud. Kõrvalistuja poolel lisasin vedru alla ka kaks transportöörlindist (8mm/kiht) lõigatud tõsterõngast. Peaks masina kliirensile paarteist mm juurde andma. Juhi pool oli sellele mõttele tulemise ajaks juba püstak vahetatud:
http://teet.luarvik.org/v/vectra/hilisem...0.JPG.html

suure ratta mõju kliirensile on päris meeldiv:
http://teet.luarvik.org/v/vectra/hilisem...1.JPG.html

hea, et ma ei kiirustanud uue talverehvi soetamise ja veljelesikutamisega (Saabi nn hädaabi-talvevelgedele). Põhjuseid on kaks:
- 16" 215-55 (oli veljel olemas) ja sarnased rehvisuurused on nii napikad, et tuttuus rehv (läbimõõt suurem) lihviks logarit Smile
- olemasolevad ET35 ja 7" laiad veljed ei sobi - turritavad koopast välja ning pidurdus + auk kombinatsioonis ulatub ilmselt ka esitiiva serva hammustama. Ununes illustreeriv pilt teha, aga saab aimu (juhi pool):
http://teet.luarvik.org/v/vectra/hilisem...7.JPG.html

ehk siis otsin 16" (et mahuks ka Saabile alla) velgi. Laius ideaalis 6", aga ilmselt tuleb 6,5"-ga leppida. Ning offset/ET min 49 (nagu Opelil). Kui ei leia, tuleb 15" vaadata...

koopasse mahtumise poolt on ok rehvimõõdud:
15" 195 65
16" 205 55
kahtlased on:
15" 205 65
16" 215 55 (hetkel all)
ei sobi:
16" 205 60

varurattaga saab keeruline olema. Saabide ja VectraC (poldivalem 5x110) tüüpiline mõõt on 16" 115-70. Selle ümbermõõt on 1782mm, ülalloetletud ok-d rehvimõõdud on 1990mm kandis ja kahtlased on 2020..2030mm. Kui kaasvõitlejailt väärt viidet suuremale 5x110 poldivalemiga "seibile" ei leidu, asun täismõõdus varurattaga arvestama. Sobiva varuratta mõõdul oleks ka mõju rehvimõõdu valikule...

lähen praegu veel (kolmas kord) pidureid õhutama - pedaal on kole pehme (pidurist on abi ca kolmandal vajutamisel). Ehk leiab ikka õhku. Peasilindri väike erinevus ju sellist konkreetset jama ei tekita? Peasilindrid paistavad varuosakataloogi järi olevat kolmes mõõdus ning erinevus on ca 10% kandis (mul Turbo esipidur ehk võimalik peasilindri läbimõõdu erinevus: 22,2 vs 23,8):
Masin Peasilinder
VecA 2000 22,2 - vist
VecA turbo 22,2 / 23,8
vecB XEV 23,8/25,4
vecB V6 23,8/25,4

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#65

Kuidas Sul olemasolevate tagapiduriketaste kaitseplekkide olukord oli?

Mul on paar selliseid üle...täitsa tutikad.

[Pilt: 40425491.jpg]

Vanema Omega pealt (uuele ei sobi!) ja ma ei tea kedagi, kes isegi teaks kedagi, kes sellist autot täna taastaks....Smile
Aga neliveolisele Vectral A -le võiks need sobida küll ja raha ma tõenäoliselt ei küsi.

.
Vasta
#66

tänan - paistab sarnane. Kuigi Vectra osakoodi (546021) puhul TecDoc OmegaA-ga sobimist ei luba.

pistan teadmise hetkel lihtsalt kõrvataha - ma lappisin endal lihtsalt algsed ära. Uute plekkide tarnetingimused olid nii aja (2 nädalat) kui hinna (26eur/tk - lihtsa ja väikese plekitüki kohta kuidagi skaalast väljas / ei vasta "kataloogihinnale") mõttes ebasobivad. Mis aga peamine: nende plekkide vahetamine nõuab rummu eemaldamist, mis tähendab omakorda eeldatavalt laagrivahetust. Tüütu...

Vectral on hetkel ees all Saabilt laenatud 17" 225-45 rattad ja selline 1,99m ümbermõõt on suurim mõistlik (16" 215-55 on ümbermõõduga 2,02m ja seda on liiga palju Smile ). Talverehviks plaanin 16" 205-55 (ümbermõõt 1,98m) ning varuratta rehvi tuleb otsida Rover75 pealt (16" 125-90 "seib" ehk ümbermõõt 1,98m). "Seib-velg" tuleb leida sobiva moodsama Opelilt või Saabilt (16", 5x110).

taga on hetkel all möödunud talve 185-65 R15 ja kuigi ümbermõõt erineb esimestest ratastest 2%, ei tee ABS sellest numbrit. Tõsi - paar korda rattad pöördes pidurdades on ABS hämmingut kergelt tunda olnud, aga see pole märkimist väärt. Kartsin esiti, et pean erinevate rattasuuruste tõttu ABS kaitsme välja sikutama.

Eile vahetasin roolivõimu pumba ja nüüd on esisillast ja kapoti alt kõrvalised (undavad) helid kadunud. Kuigi ka "uus" pump oli paraja loksuga.
Laupäeval asun tagarumme (+pidurikettaid ja sadulaid) vahetama. Eeldan, et saan vahetatud ilma laagrit vahetamata. Võimalik, et ei saa - siis venib vahetus pikemaks.

NV-l maalt tulles pistsin sappa (tühja) kerghaagise ja maantee-kütusekulu näit hüppas tavapärase 7,5..8l/100km pealt 9,5..10l/100km peale. 110kmh alas oli näit väiksem, kui 90kmh alas. Põhjuseks on liiga väikesed pöörded ja nendest tulenev jõuetus - 90kmh puhul jäävad pöörded alla 2000rpmi.
Tuleb sellele veale suure pildi peal ikka ravi ette näha. St turbomootor ja ilmselt Saabilt - täpsemalt 169/182kW arendav B235R. Nii oleks ka suvine ja talvine tehnika sama. Aga see on tulevik.
Siiski tõstatab see küsimuse, kas väljalaske puhul tuleks seda arvesse võttes juba eos suurema toruläbimõõduga juppe kasutada? Praegu on tagumine ots 2" (ma just resonaatori ja lõpupüti uueks vahetanud) ja enne KATi (pean ilmselt KATi vahetama - viimane TÜV said heitgaasid vaevaliselt piiridesse...) on vist 2,5". Saabi väljalase on suurem. Ilmselt 1/2" võrra.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#67

Nii vähe, kui mina sellest sumpsimajandusest aru olen saanud, siis sellise jõudlusega mootori puhul võiks torustik veidi suurema läbilaskevõimega olla küll. 2" jääb sellise kilovatiga mootori puhul juba pidurdama. Aero mootori puhul võiks lõputorustik püttide vahel olla 2,5" ja esimene osa torustikust isegi 3", nii infot olen leidnud. Minul 173 kw puhul on originaaltorustik juba välja vahetatud - alguses on ta miskit sinna 2,25" kanti läbilaskega ja uus torustik 2,5". 

Lase aga seda mõtet edasi. Ma tahaks kangeste näha, kuis keegi nelikveolise Saabi ära teeb. Sul hea toorik juba olemas. Siis ma ise ei pea seda kõike läbi tegema ja elama, saan siin vahtida ja targutada. 
Vasta
#68

mu kõhutunne rändab väljalaske osas samas kandis - kui jutuks tehasetehnika, siis nn optimaalse dimensioneerimise etaloniks võiks tõesti olla tehaseväljalase. Lohistan endale järgmisel nädalal maale ühe Troll-9-5 vraki - ilmselt läheb/lähevad Vectral käiku selle KAT(d). Saabiomanikud ei paista KATe himustavat, niiet järelikult on töökindel kraam Smile

nelikveolise Saabi mõtte peab siiski keegi teine ära mõtlema - liiga palju tööd ja vähemasti 9-5 puhul eeldatavalt suht niruvõitu tulem Wink

eile lammutasin tagasilda, et rummud ja pidurid vahetada. Jäi pooleli - Omega rumm on laagri sees 39mm, Vectral 37mm. Arusaamatu - veendusin ju (ammu), et kasutavad sama rattalaagrit... Uurisin taas osakatalooge ning saan nüüd aru, kust arusaamatus tuleb: Vectra esirattalaager on hoopis see, mis 100kW OmegaB-ga sama on Smile
kusjuures jutuksoleval Omegal on ees ja taga sama laager - väga mõistlik lähenemine!

viin Omega rummud treialile ja võtab neil lihtsalt 1mm raadiust maha. Las laager jääda Vectra mõõtu - kolmanda masina juppide mängutoomine (muidu oleks vaja laagrit 39-74-45: Omega oma on liiga kitsas, Vectra omal on sisemine auk liiga väike) oleks juba liig.
nn vanad laagrid sain uskumatult hästi kätte - üks täistervikuna, teine kultuurselt ära ja tagasi käinud sisemise saalega. Kuigi väljavõtmisel nägi sisemine saale 1,2kg haamrit (ehk tõsist vägivalda), on laagrid näpu vahel väga head - plaanin need tagasi panna. Või on väljapeksmisel sisesaalele haamrit vajanud laagrid ok-na tundumisest hoolimata prügimäekaup?
niiet nagu karta, läks tagasillaga asi käest ära - kuna tõrge juba tekkinud ja ei ole päevatöö, tekitan ka katteplekkide uuendamise plaani (= värvimised) jne.

teretulnud on ca 250 mm kõrgete ja eeldatavalt ca 700kg silla alla ette nähtud vedrudepaari (kujult mõlemas otsas koonus) pakkumine - mul on praegu vedru kõrgus raskuseta 230mm, aga tahan masina kõrgemale saada. Kui õõtshoovad alt, on hea aeg proovimisteks.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#69

kusjuures jutuksoleval Omegal on ees ja taga sama laager - väga mõistlik lähenemine!
..................................................................................
kuidas sellest aru saada - Omegatel on ees ju rattarummuga laager kus mäletamist mööda laagri välimiseks saaleks on rattarumm ise ning vahetusse läheb kogu rumm koos laagriga (või mäletan asju valesti?) Smile

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#70

kusjuures siin on äkki mitu varianti - vähemalt varuosakataloog pakub (1996a C20XEV Omegale) ette nii 39x74x39 laagreid kui rumm+laager komplekte (millel laagri siseava on hoopis 35mm):
https://www.eparts.ee/catalog/#brand:84/...0579/tab:1

ma ei vaevu sügavalt kaevama, aga kui ei ole just varuosapakkujate viga, võib ka aastati midagi erineda. Originaalosana annab ette justkui rummuga komplekti, aga joonistab selles ka laagri välja:
http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/30...653,34654/
samas tagasillal viitab originaalkataloog ka esisillale ("-BEARING,FRONT WHEEL HUB,39 X 74 X 39 MM"):
http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/30...282/34755/

ei saa ühest tõde ülemäära kegelt kätte, niiet las ta mu poolest jääda Smile

muidugi varosakataloogis on OmegaB all parajalt palju jama: Omega tagapidurite sadulate rem komplektiks lubas sama asja, mida Vectral+kadetilgi: sain selle tellitud jupi asemel katse-eksitusmeetodil uue tellida (valides sellise komplekti, mida lubati ainult Omegale - see sobis), kuna kataloogi lubatu ei sobinud mitte Smile
ka tagaratta laareid lubab kataloog mitmes mõõdus - ilmselt on konkreetse aasta konkreetsel tehnikal õige siiski vaid üks Smile

mu rummud on nüüd treiali käes ja homme saab ka ehk Hartilt plekid. Ülehomme tahaks tükid üle võõbata ning reede õhtul silda kokku sobitama hakata. Elame-näeme.
plaanin vanad rattalaagrid tagasi panna. Need, mille kättesaamiseks 1,2kg haamer sisemist saalet prõmmis. Võib avada ennustusvõistluse, kas ja kui kaua need laagrid (laagrid on ca 5Mm ja ca 15Mm sõitnud SKF-d vms kvaliteetpakendaja kaup) elavad - näpu vahel on väga head...

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#71

No see vahetatav esiratta laager on muidugi lahe - olen Omegate remondiga kokku puutunud tublilt üle 10 a. aga sellist esiratta rummu kus laager välja käib e. oleks vahetatav pole küll kätte juhtunud. Big Grin (aga vahest on tegu miskise viimaste aastate aretisega). Need e-kataloogid on tihti segast pannud. Tagasillas peaks olema Omega B 2 mõõtu laagreid: väikese mootoriga sedaanil on väiksem ja caravanil/soomustatud kerel/suurte mootoritega autod on laiem laager.
Tagapidurite plekist ristid ja tihvtid ei sobi teps mitte Vecu/Kadeti omad, samuti ei sobi Omega A mudeli omad kuna Omega B on plekid laiemad ja tihvtid pikemad. Tagapidurite plekke saab ka lihtsamini vahetada kui et pead laagrid välja kookima - teed plekile lõike sisse ja pärast keevitad kinni, jääb päris korralik kui õieti teha aga kui ikka endale teha siis nii ei tohi ju soovitada. Rolleyes

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#72

Walter - ma panen kõrvataha, et Sa tead mind huvitavatest suurematest-vanematest Opelitest päris palju. Rohkem, kui nt TecDoc põhine e-kataloog Wink

tänan Harti plekkide ja nendega ühtäkki liitunud muude vigurite eest - mu 15+a kestnud kadettE + vectraA ajalool ei paista lõppu, niiet on täitsa võimalik, et kõik leiavad mingi aeg omale õige koha (kuigi tagasilla suurte pukside osas julgen ikka edasi kahelda Smile ).

rummud sain kah treialilt kätte, niiet täna õhtul saavad plekid-rummud natuke värvi peale. Ka õõtshoovad vajavad värviparandust - laagri ja rummu demonteerimised on üpris värvikahjustavad tegevused.

kuna mu plaani vanu rattalaagreid taaskasutada pole keegi (veel) mutta tampinud, plaanin need reedel tagasi panna. Võimalik, et kirun end mõne aja pärast - aga kui ise vigu ei tee, siis ju naljalt ei õpi. Pealegi näitas möödunudnädalane laagrite + rummude eemaldamise praktika, et aasta-paar tagasi vahetatud laagri kättesaamine on (eeldatavalt) 20+a tagasi paigaldatud laagriga võrreldes suurusjärgu võrra väiksem töö.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#73

taga uued ketaste poriplekid (poldid ei tulnud just kergelt lahti...) ja 5-poldi rummud:
http://teet.luarvik.org/d/6986-1/DSC_0009.JPG

juhipoolne rumm käis kole kergelt laagrisse ja välja. Ehk siis treial oleks võinud sellelt vähem maha võtta. Rummud pidid kole tugevast terasest olema - treial on ka enne selliseid asju parendanud, aga ei ole nii sitked olnud.
parempoolne pidurisadul vajas õhutusniplile (mis oli sisse murdunud) vahestutsi - ei saanud seda üle puurides ja algupärase 7x1 keermega üle käies pidama.

lohistasin maale ka ühe doonor-Saabi (9-5 Troll ehk tehases (?) natuke järeleaidatud tavaversioon):
http://teet.luarvik.org/d/6980-2/DSC_0030.JPG
mootorit ei ole.

taga on sel Saabil ATE sadulad ja 38mm (2 kolviga - mu Aerol on taga 1 kolvi + kelguga pidur - väga sarnane Opeli esisadulaga). Ketas Omegaga sama (ca 285mm). Sadulasse tuleb toru Saabil alt, Opelil ülalt - see on väike erinevus. Siiski ei sobinud Saabi sadulad ja kettad Opelile: ketta sügavus on Saabil 2..3mm suurem (rummu ja ketta vaheliste seibidega saaks soovi korral sobitada), sadula kinnituspoldid on Saabil rattatsentrile lähemal. Samuti on Omega ketas paksem - ei mahu isegi pruugituna + "puhastustreituna" Saabi sadula vahele.

tagasild sai vedrude alla ca 22mm kummist distantsseibid (transportöörlindist, reaalne tõste 20+mm), all on Saabi (16", ET49) veljed ja rehviks valisin Hankook I-pike (205-55). Velg natuke liiga sigrimigri on (olen ilmselt vec2000 originaalveljega harjunud), aga las ta olla - see on kõigest velg. Masina kõrgusega olen nüüd täitsa rahul:
[Pilt: DSC_0001.JPG]

õhtul jõuan ehk ka kardaani alla panna - kui vahekastis olev viskosidur eri rattasuurusega (ca 10+10km) kulgedes ellu jäi, saan hakata tõsist talve ootama Smile

to-do listis:
- rooliotste vahetus (ühel on porikaitse katki) + roolivahetus (nahal auk sees. Korralik rool olemas, aga vajab säilimise kindlustamiseks uut kaitsvat pinnakatet) + silla reguleerimine
- esimeste pooltelgede rattalaagrit pingutava keermeosa lühendamine: lähevad Saabi velje keskkapslist läbi
- mootorist nn poolel gaasil kostuva klõbina leidmine ja likvideerimine. Kui on midagi tõsisemat, jääb alles - suures plaanis vajab kapotialune ikka turbomootorit
- Saabi katalüsaatori allasobitamine. Püüan jätta torumõõdud Saabi (Trolli) kas 2,5" või 3"
- varurattale natuke alla 2m ümbermõõduga rehvi leidmine ja Saabi 16" varurattale paigaldamine. Sobiv 125/90 R16 mõõt on nt Rover75-l. Äkki kellelgi on selline asi üle? Smile

masina alt on muidu viimase kuu jooksul sillakaupa läbi käinud neljad erinevad veljed (arvestades ka algseid velgi):
- taga originaal, ees Saab 9-5 Aero (ALU28: 17", 7", ET49) tehasevelg: http://teet.luarvik.org/d/6989-1/DSC_0044.JPG
- taga originaal, ees mingi järelturu-16" (ET oli 35 - liiga väike, laius 7" ehk liiga suur): http://teet.luarvik.org/d/6964-2/DSC_0601.JPG
- ülal eraldi pildina eksponeeritav lõplik olukord ehk Saabi algupärane 16" (Alu25: 16", 6,5", ET49) http://teet.luarvik.org/d/6981-1/DSC_0001.JPG

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#74

Streetrace foorumist jäi silma:


Tsitaat:Ära anda palju vectra a 2000 juppe.

Garaazi koristus:

Kui keegi tuleb ja võtab kogu kama ära, siis on kõik tasuta!
Üksikult asjad sümboolse summa eest ja koos ostes hinnad odavamad!
hinnad üksikult max 5eur eseme eest

Olemas on 2 x vectra 2000 tagastanged 
Küljelaiendite plastikud
Sedaani tagaklaasi spoiler
Sedaani luugitiivad (vectra 2000)
Küljelaiendite uksepealsed osad
Vectra 2000 luugipaneel
Vectra 2000 iluvõred
peeglid elektrilised

kindlasti jäi palju asju nimetamata

Asukoht Kohila, Raplamaa
Ainult järgi tulemisega.
56neli71OOO
Vasta
#75

tänan - nägin Kristo hõiget Vectraklubi foorumis ja meil on jutud räägitud. Ma soovin vaid mõnda asja.
sain ka teada, et tal riiulis olnud (ja aasta-kaks tagasi veel mitte "müügiküpsed") VectraA digitaalsed näidikud on juba järgmise seltsimehe käes. Uurin temalt, kas on ehk kaubaks - ma loen neid nt sellest pakkumisest poole väiksema hinna vääriliseks. Mu kadetis on küll Vectra korpusesse sobitatud Kadett GSI digikellad (Kadetis on Astra armatuur, mille kellad on Vectraga samad), aga need on lihtsalt koopia, mis IMHO Vectrasse ei sobi.

eile panin kardaani alla. Oli kiire ning niigi mõraste kummileevenditega kardaanipukid jäid pingesse - lootsin, et liiguvad sõites normaalasendisse. Seda vist ei juhtunud - sõiduproov andis esiti suurema väände puhul (kohaltminek / 1.käik) kopsimise kardaanitunnelis ja sõiduproovi lõpetades oli kopsimine justkui permanentne. Ma arvan, et tagumine pukk (see oli suurema pinge all ja kummis juba sälk sees) andis täiesti alla. Mu nn varukardaani pukid (manuspilt on sellest - masina all ju nii koledat roostekäkki ei ole Wink ) on küll veel terved, aga 25a vanu pukke pole vast mõtet alla panna.
varuosana pukke ei pakuta - kust ma selliseid asju mõõdu järgi pärida võiks? Laius 20mm, siseläbimõõt 30mm, kummipuhvri välisläbimõõt 88mm (aseaine võib ka natuke suurem olla - küll väiksemaks teha saab)?
tegin kummipuhvrist pilti - see on manuses. Väimine kummiosa on metallvitsa küljes (liimimisega saaksin hakkama), sisemist hoiab paigal klamber. Lisaks oleks vaja ka pildil paistvaid kummist porikatteid - pikkus ca 60mm, ühest otsast 41mm, teisest 30mm (nuudi peal).

lisaks tundus mulle kardaani allapaneku järel kusagilt käigu- või vahekastist maanteekiirusel täiendav undamine kostuvat. Võimalik, et olen paranoiline ning see oli siiski uue talverehvi poolt tekitatav müra. Üks asi korraga - esmalt vaja kardaan korda teha ja eks siis kuulan uuesti Smile
rattalaagrite taaskasutatavus on veel teadmata. Kuna vähemalt ühel rattal on nüüd väike loks, lõhnab ikka selle järele, et "suure haamri" abil laagrist rummu eemaldamise järel ei sünni laagrit enam alla panna. Elame-näeme.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#76

Eks pead kuhugi kovuneni või sellise otsapeale end kohale tirima, kus riiulist veel paberkataloogeleiab ja siis näpuga järge ajades vast ikka mingi lahenduse leiab.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#77

Kardaanipukki ostsin ma veel eelmine aasta uue, ei mäleta kas salomest või forsist. Loomulikult 4veduse jaoks ei pruugi näidta aga kuna opel on tuntud oma unifitseeritud juppide poolest. Seega küsi Omega A 2,0 pukki ja ma oleks üpris veenddunud et saad sama asja mis pildil. Laager ei tasu osta ei forsist ega salomest. Liiga palju juurde hindlust. Tartus ostan neid laagritele spetsialiseerunud Favmetist mis kahe sepaturu vahel asub. laagri hind Forsis oli tookord 10 euri või midagi sellist , favmetis oli 2,2 euri.
Need olid minu väiksed soovitused.
Vasta
#78

Aitäh, viitest on abi! Netikaubamaja annab A-Omegale hunniku eri tootjate pukke ning nende sisse 30mm sisemõõduga (ehk vectra mõõt) laagrid. Vectral annab ainult ühe tootja ühe laagri ja kõik. Ma ei vaadanud isegi omegat - miskipärast seondus mul see natule "isasema" kardaaniga...

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#79

Lihtsalt infoks, et paljud bemmide laagrid on ka 30mm mõõduga. Mingi standardvärk vist kardaanitootjate tõttu, sest audile saab samuti bemmi vahepukke panna (kinnitused küll erinevad kohati). Samamoodi pannakse ka opelite pukke audidele. Lisaks istuvad näiteks audile ka ford scorpio poolteljeliigendid kardaaniotstesse. Ainult kaitsekummide komplekte pole suutnud veel tuvastada, mis autodelt võiks sobida, aga arvestades, et kõik need mõõdud paistavad suht standartsed olema, siis kindlasti leiab.
Vasta
#80

sain juba ammu ühe OmegaA puki + laagri (tellisin prooviks vaid ühe kumbagi) kätte ja paistavad kenasti sobivat. Pole olnud mahti proovida - jääb ilmselt järgmisesse aastasse.

nädal tagasi puges möödasõitu tehes (pöörded mõistlikud, ca 3krpm) masina mootorisse rähn. Klopsib päris korralikult ja tundub, et tugev ja häiriv plõksimine tuleb plokikaanest. Masin jäi jõuetumaks - möödasõit sai vaevaliselt lõpetatud ja liipasin sõbra juurde, kuhu masin ka jäi. Ma pole seejärel masinaga sõitnud.
uurisin masinat täna: kohapeal käiata proovides tundus korra isegi pea vait jäävat. Hammasrihma pingutus ja nukkvõllide asend on head. Klapikambrikaane alla piiludes on kõik ok. Hammasrihmapoolses silindris on justkui õli ning küünlal õlipõlemisjäljed (muud silindrid ja küülad on kenad): http://teet.luarvik.org/d/6995-1/DSC_0166.JPG
vahetasin samal silindril suurema lootuseta ühe pihusti, aga heli jäi. Mis võis puruneda? Hüdrotõukur? Klapivedru? Allakukkunud klapp ei lubaks ju mootoril enam normaalselt käia? Kui põlemiskambris olev õli seostub "toksimisega", on häda ilmselt ikka suurem? Äravõetud küünaldega mootorit ühe ringi jagu käega ringi ajades ma anomaaliaid ei täheldanud, nukkvõlli all hüdrotõukureid "sudides" ei tundunud kah ükski päris pehme (aga see proov oli põgus).
masinal on pärast keretöid olnud mootoris "tiks", mida oli hästi kuulda nn poolveoga kulgedes ehk kui mootor ei olnud otseselt ei vedamas ega pidurdamas. Vihjab ikkagi kuidagi nukaajastusele?

telefonilindistus ei anna kõiki sagedusi, aga salvestis annab ehk rähni olemusest aimu:
http://teet.luarvik.org/d/6990-1/MOV_016...b1f952f656

loodame, et ei ole tarvidust plokikaant maha võtta - see vabalthingav mootor ei kutsu enda peale aega kulutama... Kaas on 15..20Mm tagasi UrmasT juures remonditud - sai ka uued (pronks-) klapijuhtpuksid, niiet ei tohiks olla tegu ka murdunud juhtpuksitükiga, mis väidetavalt pidi XE-mootoritel tehasepuksiga võimalik olema.
mõtted ja suunamised, mida uurida on teretulnud!

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne