(15-03-2018, 23:44 PM)Formika Kirjutas:  
(15-03-2018, 19:45 PM)cesium Kirjutas:  See rotikas praagiti välja juba enne.

Veel üks, kahtlaselt odav, kuid oksjonit vms pole märgitud.

https://hartford.craigslist.org/cto/d/19...19782.html
 Pidasin pikki läbirääkimisi selle auto müüjaga, tegelikult poeg pidas. Mees müüb seda autot juba hulga aega. Alustas 39 000.-$-ga. Nüüd hind 25500.-$. Auto küllaltki ammu renoveeritud ja mõned osad puudu, nagu näiteks Windwings-d, ehk tuuleklaasid või nagu vanematel autodel olid need kolmnurk aknad. Tegemist väga haruldaste osadega, nagu mees ka ise väitis. Ühesõnaga esitasime talle omad tingimused ja lubas esmaspäevani mõelda. Üks tingimus näiteks, et auto tuleb viia Marylandi, minu sugulaste poole ja hinda tuleb ka natuke korrigeerida, kuna auto pole komplektne. Kui kõik läheb korda, siis ksf. Cesium võib konjaki klaasid ära pesta.
 Igatahes on see tõesti parem variant, osta terve auto. Võrdlesin neid kahte isendit, Gaz 11-40 ja Ford Model 78-t. Muidu autod tõesti üks-ühele tehtud, ma mõtlen tagumist poolt. Kaitserauad ka samad, ainult mingist rumalusest on kolmas sarv ette pandud. Ainuke asi, mis ei klapi on armatuur. Vahetada tuleb kinda laeka kaan, kui juba väga punktuaalseks minna. 11-40-l pole seal ka kella. Näidiku plokk ja spidokas tuleb ka ära vahetada, mis pidid nagu ma eelnevast aru sain, olemas olema. Nupud ja klapid alla ritta sättida ja ongi kõik. Ainult üks asi jäi mind vaevama, mis hr. Formika oma taastatud ja puitimitatsiooni värvitud Gaz 11-73 armatuuri ja aknaraamidega teeb, mille pilte siin eespool demonstreeriti. Tean, et selline puitimitatsiooni värvimine on kallis lõbu. Tuttav, kes ZIMmi teeb loobus sellest, sest hinda küsiti 2,5 tonni €. Aga sul oli see täiskomplektne värk. Arvan, et kunagi sünnib ka 11-73, sest sul ju veel üks mootor olemas. Ja kere ka. Kunagi mainisid, et sul kahe auto peale 3 keret. Lihtsalt siis uudishimust, kas tuleb uus teema, GAZ 11 Faeton ja see teema Gaz 11 vajub unustusse.
Terv. kaasaelaja Sfinks.
Vasta

(16-03-2018, 18:58 PM)sfinks Kirjutas:   Igatahes on see tõesti parem variant, osta terve auto. Võrdlesin neid kahte isendit, Gaz 11-40 ja Ford Model 78-t. Muidu autod tõesti üks-ühele tehtud, ma mõtlen tagumist poolt. Kaitserauad ka samad, ainult mingist rumalusest on kolmas sarv ette pandud. Ainuke asi, mis ei klapi on armatuur. Vahetada tuleb kinda laeka kaan, kui juba väga punktuaalseks minna. 11-40-l pole seal ka kella. Näidiku plokk ja spidokas tuleb ka ära vahetada, mis pidid nagu ma eelnevast aru sain, olemas olema. Nupud ja klapid alla ritta sättida ja ongi kõik. Ainult üks asi jäi mind vaevama, mis hr. Formika oma taastatud ja puitimitatsiooni värvitud Gaz 11-73 armatuuri ja aknaraamidega teeb, mille pilte siin eespool demonstreeriti. Tean, et selline puitimitatsiooni värvimine on kallis lõbu. Tuttav, kes ZIMmi teeb loobus sellest, sest hinda küsiti 2,5 tonni €. Aga sul oli see täiskomplektne värk. Arvan, et kunagi sünnib ka 11-73, sest sul ju veel üks mootor olemas. Ja kere ka. Kunagi mainisid, et sul kahe auto peale 3 keret. Lihtsalt siis uudishimust, kas tuleb uus teema, GAZ 11 Faeton ja see teema Gaz 11 vajub unustusse.
Terv. kaasaelaja Sfinks.
   Sfinks kurat sa ikka oskad teiste konnasilmadele astuda. Ma tõesti seisan kahe heinakuhja vahel ja mõtlen mida teha. Mul tõesti olemas Gaz 11-73-e jaoks 2 keret, poolik mootor ja täiuslik armatuur ja aknaraamid ja muud ei midagi. Vaja raami, sildasid ja üldse väga paljut, mis kokku maksab vähemalt 25 tonni. Praegu sellist raha mul kuskilt võtta ei ole ja paratamatult see projekt jääb seisma. Tegelesin Ameerikast nende GAZ 11/Dodge D5 mootori juppide otsimisega. Ei ole teist head konjakit ka, et abiväge palgata, kas või näruse D5 mootori leidmisel. Aga ega ma püssi põõsasse ei viska, tuleb või valge Zimmi hinda alandada ja alla omahinna ära müüa, kui tõesti millinegi hea pakkumine tuleb, et saaks ka selle GAZ 11-73-e ka ära tehtud. Ikkagi üli haruldane auto see ka.
Vasta

Äkki paned siia üles, mis mootorit täpselt vaja on, või mis juppe. Siin foorumis agarad poisid kaevavad kõik välja. Ühte head konjakit pole ju palju. Saad odavamalt, kui Lätist tood, teil see ju seal lähedal.
Vasta

(16-03-2018, 23:26 PM)sfinks Kirjutas:  Äkki paned siia üles, mis mootorit täpselt vaja on, või mis juppe. Siin foorumis agarad poisid kaevavad kõik välja. Ühte head konjakit pole ju palju. Saad odavamalt, kui Lätist tood, teil see ju seal lähedal.
 Selle mootoriga on minu jaoks paras segadus. Venelased mainivad, et Gaz 11 mootori prototüübiks oli 1928 a. mootor Dodge D5, mille siis seltsimehed viisid üle meeter mõõdustikku. Vaatamata kõigile ponnistustele pole mul õnnestunud sellist mootorit leida, ega ka juppe talle.
Kuskilt pole leidnud, et just sellise markeeringuga mootorit pandi mingile Dodge või Chraysleri mudelile. Vene andmetel tehti Usa-s seda mootorit kuni 1960 aastani, seda muidugi pidevalt täiustades. Ega mul konjakist kahju ei ole, kui keegi leiab sellise mootori, või vähemalt sisse ja väljalaske kollektori, veepumba ja termostaadi kopsiku, mis kinnitub plokikaane peale. Muide, pole elus Lätis alkot ostmas käinud, ega lähe ka. Panen siia mootori pildi, siis näha mis juppidega tegu. Vahel on muidugi soodsam osta terve peesse keeratud komplektne mootor. 
   
Vasta

Mõtisklusi meetermõõdustiku teemal - Zil 157 mootori kolvid viidi meetermõõdustikku alles mudeliga  Zil 157KD. 1958 aastal tuli mudel Zil 157. See oli veel vana kastiga, kus viies käik oli kiirendav. 1961 tuli mudel Zil 157K, kus oli juba uus käigukast ja siis mingi aeg hiljem tuli meetermõõdustikus kolbidega mudel.

Mis ei tapa, teeb vigaseks!
Vasta

(17-03-2018, 08:21 AM)Mufff Kirjutas:  Mõtisklusi meetermõõdustiku teemal - Zil 157 mootori kolvid viidi meetermõõdustikku alles mudeliga  Zil 157KD. 1958 aastal tuli mudel Zil 157. See oli veel vana kastiga, kus viies käik oli kiirendav. 1961 tuli mudel Zil 157K, kus oli juba uus käigukast ja siis mingi aeg hiljem tuli meetermõõdustikus kolbidega mudel.
 Selle 1944 a. puruks lastud liikursuurtüki Gaz 11 mootorid olid küll juba meetermõõdustikku viidud. Ilma mingite probleemideta läksid sisse tänapäevased Gaz 51 kolvid. Ja toll keeret ka kuskil ei esinenud. Zahhari mootori kohta ei oska sõna võtta.
Vasta

GAZ-51 tükid ei sobi?
51e mootori saamisest: http://avtomobilgaz.ru/gruzovye/gaz51/dv...stiki.html

Додж-Д5 имел цилиндры диаметром 3¼ дюйма (82,55 мм), ход поршня составлял 4 и 3/8 дюйма (111,1 мм), а его рабочий объем равнялся 3560 куб. см.

В 1937 году главный конструктор ГАЗа Андрей Липгарт выехал в США для выбора прототипа нового ГАЗовского двигателя, который предполагалось поставить на модернизированную «эмку». Сравнив множество образцов, он остановил выбор именно на Д5. В Союзе двигатель переделали под метрические размеры. Диаметр цилиндра округлили до 82 мм, а ход поршня – до 110. В результате рабочий объем сократился до 3485 куб. см. Степень же сжатия, наоборот, увеличили с 5,6 до 6,5 единиц, в результате чего, мощность двигателя повысилась с 76 до 85 л.с. Именно в таком виде мотор и установили на «эмку», назвав эту модификацию ГАЗ-11-73. Такой же двигатель устанавливали и на ее полноприводной вариант ГАЗ-61.

Однако на ГАЗ-51 был установлен его дефорсированный вариант, развивавший лишь 70 л.с. Степень сжатия в нем оставили американскую, чтобы вместо 66-го бензина можно было использовать 56-й.
Vasta

(17-03-2018, 10:10 AM)Raivo Kirjutas:  GAZ-51 tükid ei sobi?
 Kahjuks Gaz 51 jupid ei sobi Gaz 11-le. Kui vaatad 11 ja 51 mootoreid, siis erinevused hakkavad kohe silma. Gaz 11-l kinnitub plokikaan 27, 51-l 35 poldiga. Sisselaske ja väljalaske kollektorite avad on 11-l ümmargused nagu Dodge D-5-l, Gaz 51-l kandilised. Erinevad on ka veepump ja termostaadi koda.
Gaz 51 mootor.
   
Gaz 11 mootor.
   
Veepump võtab 11-l ka vedelikku termostaadi kojast, aga 51-l oli juba soojendus. Seal avavus küljel ja sinna tuli toru soojendus radikast.
Vasta

Otsi Gaz-11 Soomest. Neil jäi Komsomoletseid ja muud mudru omal ajal kätte.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

Kunagi sai uuritud mootorite Gaz 11 ja Gaz 51 erinevusi. Gaz 11ne prototüüp Dodge D5 mootor on ikka ehitatud sõiduauto tarbeks ja on väga sarnased. ploki kaaned, karterid, siduri kojad, veepumbad, kollektorid - kõik on omavahel vahetatavad. Kuna N.Liit oli ikka võrreldes Läänega küllalt mahajäänud ja tööstuslik baas oli nõrguke, siis pole ime, et vastvalminud mootor otsustati paigaldada veoautole. 2,5 t kandejõuga veoauto on siiski midagi muud , kui 1,5t täismassiga sõiduauto. Nii algaski Gaz 11-ne mootori muundamine Gaz 51-ks.
 Esiteks alandati surveastet ja koos sellega muidugi vähenesid hobujõud
 Teiseks suurendati kollektori avasid (muudeti ümaratest kandiliseks), et tagada mootori parem bensiiniga varustatus. Võttis ju veoauto tunduvalt rohkem kütust.
 Kolmandaks probleemiks oli mootori pidev üle kuumenemine ja plokikaane kõverdumine. Selleks võetigi kasutusele uus, efektiivsem veepump ja plokikaanele lisati poltide arvu.
 Neljandaks muudeti õli filtri asetust ja kuju ning lisati täiendavalt õli peenpuhastus filter.
Tehti veel väiksemaid muudatusi. Näiteks seoses mootori kinnitusega.
Pärast tehtud muudatusi, pole Gaz 51 ja Gaz 11 vahel enam mingeid osasid võimalik vahetada peale kolvi grupi elementide.
Vasta

(17-03-2018, 11:45 AM)Aspelund Kirjutas:  Otsi Gaz-11 Soomest. Neil jäi Komsomoletseid ja muud mudru omal ajal kätte.
Gaz 11 mootoreid hakati tootma 1940 aasta kevadest. Komsomoletsid ja muu Talvesõja aegne tehnika oli varustatud M1, AA või MM mootoritega. Enne sõda jõuti valmistada ainult paarsada Gaz 11 tüüpi sõiduautot ja sõja ajal veel paarsada Gaz 61 tüüpi sõiduautot. Kõik need autod olid ainult kõrgema väejuhatuse käsutuses ja võisid sattuda Soome rindele alles Jätkusõja käigus. Enamus sõja ajal valminud Gaz 11 mootoreid paigaldati kergetankidele T 60 ja T 70 ning liikur suurtükkidele SU 76. Nende masinate kollektorid ja veepumbad olid teistsugused ja sõiduauto variandile neid panna ei saa.
Vasta

https://en.wikipedia.org/wiki/Chrysler_flathead_engine

6 silindriline chrysler flathead siis ühesõnaga. peal olnud miljonil erineval masinal ja väidetavalt toodeti isegi veel 70ndatel põllumajandus tehnika jaoks
Vasta

(17-03-2018, 15:52 PM)Peeter Kirjutas:  https://en.wikipedia.org/wiki/Chrysler_flathead_engine

6 silindriline chrysler flathead siis ühesõnaga. peal olnud miljonil erineval masinal ja väidetavalt toodeti isegi veel 70ndatel põllumajandus tehnika jaoks
 Ameerikast selle mootori  või selle komponentide otsimise teeb raskeks, esiteks ühise markeeringu puudumine. Küll kasutatakse Dodge Flathead 6, küll Crysler Flathead 6, küll Plymouth Flathead 6. Venelaste poolt kasutatud Dodge D5 markeeringut ei kohta kuskil. Teiseks, neid mootoreid kõiki oli veel 10-nna erineva kubatuuriga. Venemaa võttis küll eeskujuks 217,8 kuuptollise mootori, aga kas need teised mootorid kasutasid samu kollektoreid, kas vahe oli ainult silindri jämeduses ja kolvikäigu pikkuses? Tekibki hulga küsimusi, mis aastakäikude ja mudeli sisse ja väljalaske kollektori võin ma soetada, et mitte mööda panna. Näiteks eBuy-s müüakse Dodge, Plymouth Flathead 6 sil. väljalaske kollektorit 30 - 40 aastatest. Kust ma tean, kas ta sobib mulle.
https://www.ebay.com/itm/1930s-1940s-Ply...R1&vxp=mtr
Sellega pole mõtet kiirustad, neid seal hulgi. Vaja ka leida sisselaske kollektor. Võib-olla on siin keegi Dodge mootorite spetsialist ja teab, kas ja millistel mudelitel olid samad kollektorid.
Vasta

Minu andmetel on ainuke erinev Dodge Flathead 251 ja sellest suuremad, see on tervelt tolli jagu pikem.

Kòik teise (väiksemad) peaks olema vahetatavate juppidega
Vasta

Uurisin natuke neid Gaz 11 baasil tehtud mudeleid ja silma jäi selline isend nagu Gaz 61-73. See on neljaveoline isend, mida toodeti 1941 - 1945 umbes 200 tk. Teema autor võiks mõelda selle isendi ehitamisele. Tarkust sain niipalju, et alates 1943 toodeti neid paraleerselt Gaz 67-ga.  Ehk kasutati samu agregaate. Mainitakse, et vahekast oli ainult esi silla väljalülitamiseks, aeglustit ei olnud. Käigukastiks oli 4 käiguline Gaz MM oma. Kuna Gaz 11-73 toodeti u. 1200 eksemplari, siis ju tegemist kordades haruldasema autoga ja 67 esisildu peaks ka rohkem liikvel olema, kui 11 omi. Wink
Vasta

(17-03-2018, 18:35 PM)sfinks Kirjutas:  Uurisin natuke neid Gaz 11 baasil tehtud mudeleid ja silma jäi selline isend nagu Gaz 61-73. See on neljaveoline isend, mida toodeti 1941 - 1945 umbes 200 tk. Teema autor võiks mõelda selle isendi ehitamisele. Tarkust sain niipalju, et alates 1943 toodeti neid paraleerselt Gaz 67-ga.  Ehk kasutati samu agregaate. Mainitakse, et vahekast oli ainult esi silla väljalülitamiseks, aeglustit ei olnud. Käigukastiks oli 4 käiguline Gaz MM oma. Kuna Gaz 11-73 toodeti u. 1200 eksemplari, siis ju tegemist kordades haruldasema autoga ja 67 esisildu peaks ka rohkem liikvel olema, kui 11 omi. Wink
 Kui ausalt vastata, siis neid mudeleid vaadates ei tungi veri elundisse, no mitte ei tungi. Mulle meeldivad rohke kroomiga uhked pillid, kuid kastikad ja sõjaväe Jeebid ei ole minu rida. Ma saan aru, et mõnele meeldib ema, mõnele tütar. Meil siin küllalt 67-e ja kastikate fänne, võib-olla nemad võtavad kunagi ette mõne 61-11 või 61-415 taastamise või taasloomise.Panen nad siia alla piltidena, võib-olla annavad kellelegi inspiratsiooni.
   
   
Vasta

Kastikas on küll üli über Big Grin Ei tea kas Usas oli sellel ajal juba möni nelivedune
kastikas olemas????

Impreza 2,5 07 chrysler 200 2.4 2013 gaz 51 rat rod Shineray 250 ATV
Vasta

Dodge tegi 1934 esimese versiooni 4x4 kastikast, vastame siis JAH
Vasta

(17-03-2018, 19:57 PM)impreza Kirjutas:  Kastikas on küll üli über  Big Grin Ei tea kas Usas oli sellel ajal juba möni nelivedune
kastikas olemas????
 Wikipedia mainib, et Gaz 61-73 oli esimene omasugustest.
The first Russian produced four-wheel-drive vehicle, also in part for civilian use, was the GAZ-61, developed in the Soviet Union in 1938. "Civilian use" may be a bit of a misnomer, as most if not all were used by the Soviet government and military (as command cars), but the GAZ-61-73 version is the first four-wheel drive vehicle with a normal closed sedan body.
 Ehk lühidalt tõlgituna Gaz 61 oli esimene auto maailmas, mis oli neljaveoline ja normaalse sedaan kerega.
 Kuna aga Gaz 61-415 seeriasse ei läinud, vaid tehti ainult 2 eksemplari, siis ei tea kuidas seda arvestatakse. Eespool mainiti, et Dodge tegi midagi juba varem, kuigi ma leidsin, et tegu oli 1,5t väike veoautoga, ehk midagi sarnast GAZ AA/MM-ga. Mis vist Pickuppide kirja ei tohiks minna. Võib-olla sellises plaanis võis ka 61-415 olla maailmas esimene, kuigi jah seeriasse ei läinud. Aga hr Impreza võiks peale Rotika valmimist midagi üli überit luua ja ühe 61 pickupi valmis meisterdada.
Vasta

(17-03-2018, 20:39 PM)Formika Kirjutas:  
(17-03-2018, 19:57 PM)impreza Kirjutas:  Kastikas on küll üli über  Big Grin Ei tea kas Usas oli sellel ajal juba möni nelivedune
kastikas olemas????
 Wikipedia mainib, et Gaz 61-73 oli esimene omasugustest.
The first Russian produced four-wheel-drive vehicle, also in part for civilian use, was the GAZ-61, developed in the Soviet Union in 1938. "Civilian use" may be a bit of a misnomer, as most if not all were used by the Soviet government and military (as command cars), but the GAZ-61-73 version is the first four-wheel drive vehicle with a normal closed sedan body.
 Ehk lühidalt tõlgituna Gaz 61 oli esimene auto maailmas, mis oli neljaveoline ja normaalse sedaan kerega.
 Kuna aga Gaz 61-415 seeriasse ei läinud, vaid tehti ainult 2 eksemplari, siis ei tea kuidas seda arvestatakse. Eespool mainiti, et Dodge tegi midagi juba varem, kuigi ma leidsin, et tegu oli 1,5t väike veoautoga, ehk midagi sarnast GAZ AA/MM-ga. Mis vist Pickuppide kirja ei tohiks minna. Võib-olla sellises plaanis võis ka 61-415 olla maailmas esimene, kuigi jah seeriasse ei läinud. Aga hr Impreza võiks peale Rotika valmimist midagi üli überit luua ja ühe 61 pickupi valmis meisterdada.

Tead teeks küll,jupikaupa leiaks isegi vahendid,aga tunnistan ausalt et kannatust sellise asja valmimiseni ei jätku Sad
Kui keegi tegeleks pulkade hankimisega siis oleks veel möeldav...Rotikatega asi tunduvalt lihtsam,disain ja tehnilised
lahendused vöivad muutuda iga hetk,olenevalt materjali olemasolust ja disaineri meeleolust Big Grin
Vahest tahaks kohe hirmsasti midagi sellist ette vötta,aga önneks on hommikuks alati möistus tagasi tulnud...
Kui selline projekt pooleli jääb siis on kaotused kindlasti mitte väiksed.Pärast seda poolikut tükki ei taha enam keegi..
Ühest suure hooga alustatud Taunusest söitsin ise buldooseriga üle,önneks alguse poole...
Aga sinusguse tegelase ees peab sügavalt kummardama ..Kust krt sa selle aja nende pulkade otsinguks varastad Big Grin Big Grin

Impreza 2,5 07 chrysler 200 2.4 2013 gaz 51 rat rod Shineray 250 ATV
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 39 külali(st)ne