Mõistusevastased manöövrid liikluses

Kusjuures ka nii mõnelgi veokafirmal on ülemuste poolt ette kirjutatud, et peab 80ga sõitma, eriti olen täheldanud seda hakkevedajate puhul. Kui keegi ÜHTLASELT 80ga sõidab, on see mõistetav. Aga sellest vedrutamisest rääkides- mul naabripoiss küsis ka, et kuule, mis värk nende 70-85-75-70-85 kiirusega sõitvate veokatega on, enamus muidugi PL, LT, LV jne numbritega. Selle peale ma ütlesin, et kui ma seda isegi teaks, siis ma ütleks, minu taga võid uuemal autol adaptiivse piloodi peale panna ja ühtlaselt 91-92ga järgi tulla, pole hirmu, et maanteel kiiruskaamera plõksu teeb jne.
Vasta

Tsitaat:Aga üleeile käisin Türil traktoreid vaatamas. Mossega. Pärnu ja Türi vahel sain neljast autost mööda sõita, mis tiksusid umbes 80ga. Üks pendeldas ja hakkas kaks korda suruma, kui mööda sõitsin. Kõik olid vanamehed, penskarid. Et kui ilusa ilmaga keset päeva ei julge oma kuni 10 aastase autoga 90ga (gps kiirustest räägime) sõita, siis võiks küll juba mõtlema hakata, et kas on ikka üldse rooli vaja ronida.
65-ndal kui esimesed mota load sain, polnud GPS-i mehed veel sündinudki. Nüüd siis munad tulevad kanu õpetama, et ostku omale ka GPS. Ei näe põhjust, sest spidomeeter on autol tehasest pandud ja need seadmed ei näita sellist kiirust, millega trahvi saad. Ikka veidi vähem, mis pensionärile eriti tähtis rahaliselt. Rikkurid võivad omale suuri trahve lubada, las kimavad.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Ma siin veidi aega tegasi alamteemaks olnud ringristmikul-suunanäitamise jutu peale kordan, et ainus mõistuspärane käitumine on ringil olles mitte mingisugust suunda näidata ning enne mahasõitmist parempoolset suunda näidata.
Miks?
Sest paljudele saab seni müstiline ringristmik ja sellel liiklemine selgeks, kui mõtteliselt lõigata ring kahe väljasõidu vahelt katki ja venitada sirgeks. Siis saame jupikese peateed koos mõne paremalt suubuva kõrvalteega.
Ega te peateel sõites ei näita ju vasakule suunda? Ja paremale ära pööramise eel panete parempoolsed suunatuled põlema, või kuidas?

P.S. Vasakpoolse liikluse korral kehtib sama, ainut kõrvalteed suubuvad peateele vasakult.
Vasta

Oli siin paar aastat tagasi üks juhus, kui Adaverest Tartu poole liikudes jõudsin järgi ilmatuma pikale kolonnile, mida vedas üks tumesinine Sierra (sama vana käis ka siit foorumist läbi, kuna peeti kinni liiga aeglase sõidu tõttu). Suvine pealelõunane aeg, päike paistab, tee kuiv ja sõidame siis max 70ga, kusjuures kaamera HOIATUSSILDI  juures kukkus kiirus alla 60km/h ja seda 90 tsoonis.
Ma keerasin Põltsamaa peale ära, aga jõudsin näha, et roolis oligi mingi vanapapi.
Vasta

(04-06-2023, 17:53 PM)olevtoom Kirjutas:   Ja paremale ära pööramise eel panete parempoolsed suunatuled põlema, või kuidas?
Kõik ei tee nii- eelmine suvi keeras Pärnus üks minu ees olev auto paremale, aga suunda näitas vasakule Big Grin Ma veel valmistusin peatumiseks, kuna üks auto tuli vastu, aga polnudki vaja!
Vasta

(04-06-2023, 17:53 PM)olevtoom Kirjutas:  Ma siin veidi aega tegasi alamteemaks olnud ringristmikul-suunanäitamise jutu peale kordan, et ainus mõistuspärane käitumine on ringil olles mitte mingisugust suunda näidata ning enne mahasõitmist parempoolset suunda näidata.

Aeg ajalt kasutan suurega vasakut suunda.  Siis jäävad vaatama mis toimub muidu sõidavad külje maha.

Näiteks tuleb aeg ajalt Tartus vangla juures teha ringil tagasipööre. Kui esimesest maha ei läimud siis arvatakse, et eks ta läheb teisest kuigi ma suunda ei mäita ja põmaki ette. KUi vehid vasaku suunaga saab rahulikult üles tagasi minna. 

Nendes riikides kus on vasak suund ringil tavaline on ka ringi läbimine ohutum ja kiirem. Sujub paremini.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(04-06-2023, 17:37 PM)aavu Kirjutas:  
Tsitaat:Aga üleeile käisin Türil traktoreid vaatamas. Mossega. Pärnu ja Türi vahel sain neljast autost mööda sõita, mis tiksusid umbes 80ga. Üks pendeldas ja hakkas kaks korda suruma, kui mööda sõitsin. Kõik olid vanamehed, penskarid. Et kui ilusa ilmaga keset päeva ei julge oma kuni 10 aastase autoga 90ga (gps kiirustest räägime) sõita, siis võiks küll juba mõtlema hakata, et kas on ikka üldse rooli vaja ronida.
65-ndal kui esimesed mota load sain, polnud GPS-i mehed veel sündinudki. Nüüd siis munad tulevad kanu õpetama, et ostku omale ka GPS. Ei näe põhjust, sest spidomeeter on autol tehasest pandud ja need seadmed ei näita sellist kiirust, millega trahvi saad. Ikka veidi vähem, mis pensionärile eriti tähtis rahaliselt. Rikkurid võivad omale suuri trahve lubada, las kimavad.

Kusjuures huvitav mõttekäik. 65da aasta load ju siiamaani maksavad, ainult tervisetõendit vaja. Aga liiklus.. pole sinnapoolegi enam. Siis oli pool sõiduõppest ilmselt hobusega.
Ning ka reeglid on ajas muutunud. isegi viimase 10 aasta jooksul, rääkimata 65dast aastast.
Aga nende teadmist või sõiduoskust ei kontrolli keegi.
Võiks ju olla väike test 25 aasta tagant.
Vasta

(04-06-2023, 19:11 PM)ivo86 Kirjutas:  Aga nende teadmist või sõiduoskust ei kontrolli keegi.
Võiks ju olla väike test 25 aasta tagant.
"Tõe kriteerium on praktika" Teadmiste ja sõiduoskuste kontroll elik väike test on praktika - teisisõnu liiklusõnnetuste mittepõhjustamine enamiku selliste juhtide puhul, isegi nendesse kannatanuna mitte sattumine.
Hr Sirk võib kindlasti kusagilt varrukast ka mingi statistika puistata palju õnnetusi põhjustavad vanad ja ületestimata juhid ja palju noored paljukogenud (st 3-15 a staažiga) juhid ... puusalt pakun, et sellised 20-35 aastased terved ja mittealgajad juhid on põhilised süüdlased.
Vasta

(04-06-2023, 20:43 PM)honkomees Kirjutas:  
(04-06-2023, 19:11 PM)ivo86 Kirjutas:  Aga nende teadmist või sõiduoskust ei kontrolli keegi.
Võiks ju olla väike test 25 aasta tagant.

Hr Sirk võib kindlasti kusagilt varrukast ka mingi statistika puistata palju õnnetusi põhjustavad vanad ja ületestimata juhid ja palju noored paljukogenud (st 3-15 a staažiga) juhid ... puusalt pakun, et sellised 20-35 aastased terved ja mittealgajad juhid on põhilised süüdlased.
Kuku saates öeldi need protsendid välja eakete inimeste põhjustatud on 11% vs teisised juhid.. Samas suhe joobes vs kained juhid 20% vs 80%.
https://kuku.pleier.ee/podcast/sihik/156288
Vasta

(04-06-2023, 18:29 PM)Daff Kirjutas:  
(04-06-2023, 17:53 PM)olevtoom Kirjutas:  Ma siin veidi aega tegasi alamteemaks olnud ringristmikul-suunanäitamise jutu peale kordan, et ainus mõistuspärane käitumine on ringil olles mitte mingisugust suunda näidata ning enne mahasõitmist parempoolset suunda näidata.

Aeg ajalt kasutan suurega vasakut suunda.  Siis jäävad vaatama mis toimub muidu sõidavad külje maha.

Näiteks tuleb aeg ajalt Tartus vangla juures teha ringil tagasipööre. Kui esimesest maha ei läimud siis arvatakse, et eks ta läheb teisest kuigi ma suunda ei mäita ja põmaki ette. KUi vehid vasaku suunaga saab rahulikult üles tagasi minna. 

Nendes riikides kus on vasak suund ringil tavaline on ka ringi läbimine ohutum ja kiirem. Sujub paremini.

Nii ongi, nagu Daff kirjutas.
Kes elus kaugemal pole käinud, kui heal juhul kord aastas Lätis viina järel, ei teagi, mis mujal maailmas sünnib ega oska häid kombeid kuskilt otsast hinnata. Arusaadav.
Vasta

(04-06-2023, 20:50 PM)hobiautod Kirjutas:  Kuku saates öeldi need protsendid välja eakete inimeste põhjustatud on 11% vs teisised juhid.. Samas suhe joobes vs kained juhid 20% vs 80%.

Selline statistika on väärtusetu kui algandmetes ei ole kõigi nende gruppide läbisõitu. Tuletame matemaatikat meelde!
Kas on tõenäoline, et need taadid, kes vaevu autoni suudavad minna, sõidavad aastas samapalju kui nn parimas eas mehepojad? Pigem ei ütleksin. Väga suure tõenäosusega sõidavad need ohuallikad 10-15-20 korda vähem kui muu seltskond.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Meie ringliiklusega ristmike üks häda on nende väike läbimõõt , siin mainitud Rahumäe tee , no kuidas seal  suunatulega vasakule ja paremale signaliseerida ,  suunatule nähtavus on ka automarke ja mudeleid pidi erinev , ei hakka praegu kehtivat korda muutma .

 Ja "ivod" käivad kord kuus liikluseksamil , nii jääb vähem aega teiste liiklejate elu korraldada .
Vasta

(04-06-2023, 21:18 PM)Marko Kirjutas:  
(04-06-2023, 20:50 PM)hobiautod Kirjutas:  Kuku saates öeldi need protsendid välja eakete inimeste põhjustatud on 11% vs teisised juhid.. Samas suhe joobes vs kained juhid 20% vs 80%.

Selline statistika on väärtusetu kui algandmetes ei ole kõigi nende gruppide läbisõitu. Tuletame matemaatikat meelde!
Kas on tõenäoline, et need taadid, kes vaevu autoni suudavad minna, sõidavad aastas samapalju kui nn parimas eas mehepojad? Pigem ei ütleksin. Väga suure tõenäosusega sõidavad need ohuallikad 10-15-20 korda vähem kui muu seltskond.
 Jah, jälle kord - nii on! Kusjuures oma kogemusest võin kinnitada, et joobes juhid läbivad samuti kordades vähem kilomeetreid, kui kained juhid. Esiteks on kodust Konsumi ja tagasi suhteliselt lühike maa ja teiseks, joobes väga pikka maad läbides saad lihtsalt mingil ajal kaineks, enne, kui maakerale tiiru peale saad sõidetud. Vist peaks nii olema?  Rolleyes
Aga muidu väga hea teema siin, no see mida juhtivad liiklusvilosoohvid veavad!  Cool Omalt poolt soovitaks mõnel vilosoohvil p...-sse minna, aga ma olen kaval ja ei tee seda mitte, äkki uvitav teema saab seetõttu pärsitud ja hakkab kiratsema! 
Aga kui keegi veel sõitis kusagil ja keegi ei sõitnud piisavalt kiiresti või oli liiga vana või ei näidanud suunda või jäi kellelgi keegi mingi kuradi piilari taha kinni, siis  palun kindlasti teada anda (kas siia teemasse või võib ka privaatsõnumiga), tahaks ikka eluga kursis olla ja tähtsaid asju teada!
Vasta

(04-06-2023, 18:29 PM)Daff Kirjutas:  
(04-06-2023, 17:53 PM)olevtoom Kirjutas:  Ma siin veidi aega tegasi alamteemaks olnud ringristmikul-suunanäitamise jutu peale kordan, et ainus mõistuspärane käitumine on ringil olles mitte mingisugust suunda näidata ning enne mahasõitmist parempoolset suunda näidata.

Aeg ajalt kasutan suurega vasakut suunda.  Siis jäävad vaatama mis toimub muidu sõidavad külje maha.

Näiteks tuleb aeg ajalt Tartus vangla juures teha ringil tagasipööre. Kui esimesest maha ei läimud siis arvatakse, et eks ta läheb teisest kuigi ma suunda ei mäita ja põmaki ette. KUi vehid vasaku suunaga saab rahulikult üles tagasi minna. 

Nendes riikides kus on vasak suund ringil tavaline on ka ringi läbimine ohutum ja kiirem. Sujub paremini.

Mina küll aru ei saa, mismoodi see vasak suund ringil midagi paremaks või sujuvamaks muudab. Ringile sõitu oodates on ju ringil olijad peateel, sõltumata sellest, kas neil vilgub see vasak suund või mitte. Väljuja parempoolne suunamärguanne annab järgmiselt teelt sisenejale signaali, et tee on vaba ja saab minna, vasakpoolsest suunatulest pole ju mitte mingit tolku. Pigem vastupidi, kui eeldada kõigilt liiklejatelt seda suunanäitamist, siis on potentsiaalselt väga lihtne ette sõita mõnele ringil liikujale, kes antud suunamärgu (milleks tal ka kohustust pole) näitamata jätab. Kui mats käib, on süüdi ikka see, kes kõrvalteelt tuli (s.t. ringile sõitis), mitte see kes suuna näitamata jättis.

Tihti tundub, et paljud väljamaalkäinud mehed kukuvad hirmsasti tarka panema, kuidas mujal on kõik parem, lihtsalt sellepärast et see on väljamaal. Samalaadne teema on "läti möödasõitude" igatsemisega jms.
Tõsi on muidugi see, et paljude teiste riikide liikluskultuuris on mõningaid asju, mis muudavad liikluse paremaks ja sujuvamaks, aga päris kõike siia üle kanda ka ei tahaks.
Vasta

No teeme siis nii, et paljukirutud automaksu ja paljude teiste võimalike maksutõusude asemele soovitame riigikogule uuendust. Mida vanem inimene seda kallim on tervisetõend. Kui 18 aastasel on X raha, siis iga 10 aasta tagant tõuseb 3Xraha, 9Xraha, 12X raha jne. Igaüks võib siis arvestada, kas tulevane pension võimaldab autot juhtida. 
Tsitaat:Tervisekontroll mootorsõiduki tervisetõendi taotlemiseks
[b]35€[/b]

68 aastasel tuleb välja käia 35 x 18 = 630 raha. Ilmselt mõni siiski trügib veel liiklusse. Aga tõstame koefitsenti veel ja veel ning kaovad liiklusest need tüütud segavad isendid. Tegudele eliitliiklejad ja maanteed on teie päralt.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Aavu, probleemiks pole ju vanus! Probleemi tekitavad vanurid, kes ei saa aru, et nad ei tohiks enam liikluses osaleda. See piir hulbib 16 ja 116 aasta vahel sõltuvalt indiviidist. Võimalik muidugi, et ma tegin praegu mõnele 116aastasele kibedale sohvrile liida. Nagu alati, kõik on inimese enda pea sees kinni.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Ma ei saa aru, milles see hirmus probleem on ringil sissepoole suuna näitamisega, et peab midagi mõtteliselt sirgeks venitama jne, kui tavalise ristmiku puhul peatee suund muutub ja see vasakule keerab, siis on ju justkui täiesti normaalne vasakut suunda näidata? Või tuleb see ka mõtteliselt sirgeks venitada, kuna suunatuli on nõrkadele?

Probleem ei ole selles, et ma ei saaks aru, kuidas ringristmik töötab, probleem on selles, et on palju väiksemaid ringe, kus enamus ei näita otse sõites mitte mingit suunda ning vastutulijad omakorda eeldavad, et keegi kunagi vasakule nende ette ei keera. Eriti kui see vasakule jääv haru on mingi väiksema tähtsusega teeots. Kuna ilmselgelt pole võimalik neid suuna mittenäitajaid ümber kasvatada, siis lihtsam on reegel ringi teha. See praegune reegel toimib pigem suuremate ringide puhul, kus teeotste vahe on ikka mitu autopikkust.
Vasta

Kuna ilmselgelt pole võimalik neid suuna mittenäitajaid ümber kasvatada, siis lihtsam on reegel ringi teha. See praegune reegel toimib pigem suuremate ringide puhul, kus teeotste vahe on ikka mitu autopikkust.
 
  Et mõned liiklejad ei viitsi või ei suvatse reeglitest kinni pidada / neid täita ja kohe teeme reeglid ringi ? Jaanipäev läheneb , mõned kaubikud liiklevad jätkuvalt naastrehvidel , pohlad , andku minna , teeme uue korra ... .
 Nii mökuks nüüd ka minna ei tasu , muudkui anname järgi / tuleme vastu .
Vasta

Eks igaühe oma valik, kas "möku" ja tervelt kodus või kõvamees ja sodiks sõidetuna haiglas. Nagu ma juba kirjutasin, tsikliga on need kaalutlused vähe teised.
Vasta

Ehk on mure selles, et meil on ühes pajas ringristmik kui selline ja kahjuks ka maasse löödud luuavars? Selle luuavarre korral on väljumissuunast märku andmine igati omal kohal ju...
Kuidas nende paljukiidetud välismaade liiklusseadused seda asja tõlgendavad?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne