06-11-2004, 15:52 PM
Tartu Ikarus nr57. See on vist ainus säilinud kolmemôôtmeline mälestus temast. Sôber hôôritas ta otsas paar tundi, ehk harutan kuidagi lahti ja ajan sirgeks, liimin kokku.
martinmannik Kirjutas:Tegelikult mõtlesin ma pigem bussi reaalset eluiga kapremonte arvesse võtmata, sest vaatamata neile oli ikkagi ette nähtud teatud kilometraaž, mille täissaamise korral tulnuks buss maha kanda. Käiguosa saab ju täielikult kasvõi lõpmatu arv kordi välja vahetada, aga kere küll kohe mitte kuidagi. Mind just see maksimaalne ekspluatatsioonikilometraaž huvitabki.Leidsin üles!! Nimekiri seisuga september 1987, kus on kirjas Tallinna linnaliinibussid - ligi 300 Ik-260 ja 290 Ik-280 - ja nende läbisõit. Vanimad 260-d on aastast 1975 (3 bussi 5067, 2295 ja 2855), suurima läbisõiduga on buss 2069 (1977.a.) 572 tuhat. Üle 55o tuh. on veel kolm 260-t.
Loomulikult oleks põnev teada ka, kui palju on/oli Ikaruste ettenähtud läbisõit n+1 järgu kapitaalremondini jõudmiseks, sest ühelt poolt neid busse omal ajal ju kiideti taevani, teisalt olen ma aga sootuks vastupidiseid arvamusi kuulnud kehva kere üle, mis kergesti rooste läheb, jne...
RED Kirjutas:On ehk kellelgi pilte lasnamäe liinidel sõitnud Ikarus 280 lõõtsadest, mäletan et kütusekriisi ajal oli Ikaruste kere nõrkus kohe näha - pideva ülekoormuse tõttu oli tunda mootori nõrkus kiirendusel, lisaks kõigele oli kere lõõtsa poolel ära vajunud, lausa tugevalt nähtavalt.Oot, ma ei saa nüüd aru... Kuidas saab kere nõrkus olla seotud kütusekriisiga? Kui kütus on fekaal, siis annab see mootorite puhul tunda, küll aga mitte keredes. Ja äkki sa räägiks lähemalt, mida sa mõtled selle all, et kere oli lõõtsa poole peal ära vajunud? Kas tagumise vaguni ots oli võrreldes esimesega madalamal? Ise olen sellist asja täheldanud vanade Rootsi Volvode puhul, aga Ikaruste kohta kuulen sellist asja küll esmakordselt.
RED Kirjutas:On ehk kellelgi pilte lasnamäe liinidel sõitnud Ikarus 280 lõõtsadest, mäletan et kütusekriisi ajal oli Ikaruste kere nõrkus kohe näha - pideva ülekoormuse tõttu oli tunda mootori nõrkus kiirendusel, lisaks kõigele oli kere lõõtsa poolel ära vajunud, lausa tugevalt nähtavalt.Isa rääkis et kütuse kokkuhoidmise nimel sõideti nii: Peatusest 2. käiguga kohalt minema ja gaasi pedaal põhja, see järel 6.käik sisse ja jällegi gaas põhja. 6. käiguga olid välja ajanud ikka musta tossu aga jõudsid sõita niimoodi küll.
PETSS Kirjutas:2000 aasta kewadel tulin Poolast tagasi üle Walga piiripukti.Siis seisis piiril 3-4 Eesti Bussi IKARUSt siinsete transiidi numbritega suunaga Läti poole.Gr numbreid küll ei mäleta. Mõtlesin,et hea müügimees on olnud ,et suutnud nood maha müüa,sest bussid nägid suht kurvad välja.Valgas oli näha ka 2 Eesti Bussi Scania või DAF bussi ,mis maakonna liine sõitsid.
EdR Kirjutas:Nonii,mitu Ikarust(250-seeria) Eesti Bussil viimast lõppu oli? Hakkas huvitama... Mis väljalaske aastatega need olid ja mis parginumbritega? Keegi eelmises osas kirjutas,et oli nähtud mitut sinivalget endise Eesti Bussi Ikarust Moskva-Tver liinil Oktoobris 2001.aastal. Kuhu need pankrotistunud Eesti Bussi Ikarused lõpuks siiski said?
mustninja Kirjutas:Seesama vist ongi: http://www.pilt.ee/photo/217821/4588355 Kes pilt.ee-sse sisse loginud on,need peaksid saama seda lugeda. Ka netis peaks ka see artikkel leiduma.EdR Kirjutas:Nonii,mitu Ikarust(250-seeria) Eesti Bussil viimast lõppu oli? Hakkas huvitama... Mis väljalaske aastatega need olid ja mis parginumbritega? Keegi eelmises osas kirjutas,et oli nähtud mitut sinivalget endise Eesti Bussi Ikarust Moskva-Tver liinil Oktoobris 2001.aastal. Kuhu need pankrotistunud Eesti Bussi Ikarused lõpuks siiski said?
Ikarus 250:
422, 428, 429, 430, 431, 432, 433, 434, 435, 436, 437, 438, 440, 444, 496 - kokku 15 tk
Ikarus 256:
400, 401, 402, 403, 404, 405, 406, 407, 409, 410, 411, 412, 413, 415, 416, 417, 418, 419, 492, 497, 498, 499 - 22 tk
Ikarus 365:
439, 441, 442, 443 - 4 tk
Need nüüd ARKi numeratsiooni järgi (täheühend AKP käib järgi), aga see pidavat kattuma osaliselt endiste garaazhinumbritega
408AKP saatus on ka veel päris hästi meeles. Too põles kuskil Mäo kandis maha, kui oli parasjagu hommikul Antslast Tallinna poole kulgemas. Keegi möödasõitva auto juht pidas bussi kinni. Juht ise polevat enne arugi saanud, et bussi tagaosa põleb.
PETSS Kirjutas:Ikarused Balti jaamas 1970ja kas see väike labidamees seal esiplaanil pole äkki mitte PETSS ise?