Teema on suletud

Trike ehitamine
#1

Nii olex selline plaan et ehitax trike-i...aga pea ei hakka selle peale.Kas kellegil on õpetusi,soovitusi,pilte,jooniseid ja muud sellist.Ma olex väga tänatud.Yks asi veel,mis tehnika sellel sobiks kõige rohkem.



Ette tänadex,expanium
#2

Kõigepealt peab ikka olema selge ettekujutus, mida teha ja mis tehnikat kasutada, siis alles võib ehitamise plaani võtta. Muidu ei tule sellest asjast midagi välja, kui just rahakott tohutu paks ei ole.
#3

ehita see druzba mootorist nagu meie võrri rattad alla ja... ja veel võid proovida auto(mosse või mõne väoksema sellise) taguotsa ja mingi mootorratta esiotsa kokku keevitada tulemus võib päris huvitav olla
#4

Trike\'sid on muidugi igasuguseid, aga üks levinumaid variante on VW-põrnika tehnika baasil. Võetakse alusraami (see käib kere küljest lahti) tagumine ots koos mootori ja transmissiooniga ning selle külge aretatakse torudest raam. Selle külge omakorda mingi motika esikahvel. Tagumine iste tuleb tagarataste vahele käigukasti kohale. Üks õpetus on näiteks siin:
http://www.fortunecity.com/silverstone/h...ytrike.htm
Variandi eeliseks on see, et saab üsna palju olemasolevaid asju ära kasutada. Ja mootor on õhkjahutusega ning suht kerge. Võibolla saab samamoodi ka sapikat aluseks võtta...
#5

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: expanium
Nii olex selline plaan et ehitax trike-i...aga pea ei hakka selle peale.Kas kellegil on õpetusi,soovitusi,pilte,jooniseid ja muud sellist.Ma olex väga tänatud.Yks asi veel,mis tehnika sellel sobiks kõige rohkem.

Üks võimalusi on trike ehitada Dnepri või Urali tehnika baasil. Sel juhul on suhteliselt lihtne kasutada tagaveolise auto (nt Lada, Mosse) tagasilda. Olen näinud isendit, millel oli tagasild kinnitatud raami külge jäigalt, kuid ka vedrustusega variant pole keeruline.
Probleemiks on ka see, et tsikli kardaan pöörleb \"valetpidi\", lahendusena on võimalik reduktor või kogu sild ümber pöörata. Ees on soovitav kasutada õõtsaga esiharki, tavaline teleskoophark ei pruugi keeramisel mõjuvatele jõududele vastu pidada.

Eestis pidavat aastas 2-3 sellist isendit ehitatama. ARK nõuab iseehitatud mootorratta puhul omavalmistatud raami (eriterasest, õmbluseta toru), mille peab kokku keevitama nende poolt tunnustatud firma (a la Kavor jne.). Lisaks peab olema kasutatud osade päritolu tõestus (tshekid vms).
Täiesti absurdne on aga tehnonõuetes nõutav seisupiduri olemasolu!
Külgkorviga tsiklil pole vaja aga trike peab omama käsipidurit (mida pole muidugi raske teha kui kasutada auto tagasilda).


#6

.. ma teeks nii et dnepri raamile, sapika mootor, taha mingi auto kiiged (tuleb teha kitsamaks) ja mingi väike differ ja, siis et kui mootor on dnepri raamil oam l koha let siis ei oel seda ohtu et yle tõmbaks eriti, kui on tehtud ntks sapika tagaotsast ja mootor taga on esiots kerge ja võib juhtuda et esiratattal kaob yhndus maaga ja ei saa pöörata..

mmdiagi sellist tagaots teha, (sõber ehitas paar aastat tagasi: ATV MT-10 )
#7

See ATV on küll lahe.
Ma ise kunagi mõtlesin trike peale.Plaan oli M400/401 tagaosa kasutada.
#8

Tegelt on vist nii jah, et enne kui hakata midagi ehitama ja aretama, tuleb kõik põhjalikult läbi mõelda ja ka ARK-is tuleb asi enne kooskõlastada.

Kunagi sai ise kah asja uuritud ja ARK-ist öeldi, et kõigepealt tuleb seal asjad selgeks rääkida ja nad tahavad juba projekti alguses põhimõõtmetega plaani näha. Kuigi see on suht ajuvaba, sest sellise asja nagu trike-i ehitamine on ju täielik leiutamine ja arvata võib, et algset plaani nii kerge järgida ei ole!

Igatahes, kõigepealt ARK-i et hiljem,kui masin valmis ei tuleks sellist üllatust et: vaat see asi ei sobi, tee raam ümber.
#9

ma nagu kirjutasin vist et pole plaanis regada.Rannamõisas on 1 sapaka tagaosa ja jawa esiosa e sapajawa(nagu kutsutaxe seal)kahjux jäeti seisma.Nii kahju...Paljuga selle druzba mootori kätte saaks.
#10

No aga mine too sealt siis ära, saad juba valmisehitatud riista, mida oluliselt lihtsam täiustada/edasi ehitada.

Družba mootor aga jäägu sinna, kuhu ta on määratud ehk siis sae mootoriks. Trike\'le sobib ta vaid siis, kui Sa plaanid seda näiteks võrri osadest teha.

Asp

Tsitaat:Originally posted by expanium
Rannamõisas on 1 sapaka tagaosa ja jawa esiosa e sapajawa(nagu kutsutaxe seal)kahjux jäeti seisma.Nii kahju...Paljuga selle druzba mootori kätte saaks.
#11

helistasin rannamõisas selle omanikult,see olevat sodix sõidetud...Sad
#12

Smile Soovitaks muretseda muravei tagasilla.
#13

tere tegelikult see ehitamine pole üldse raske mul praegu kolmas käsil traik ma mõtlen
#14

Just, just! Hr. Traikiehitaja!!! Äkki lisate mõne pildi ka omaloomingust! Ja lugedes seda teemat algusest, tekkis üks mõte... Mul vedeleb kodus 1910nda aasta Benz. Äkki ma ehitan sellest traigi, et 14-15 aastastele tsikkidele muljet avaldada.....
Ärme kasuta masinaid, mida enam palju ei liigu (mt-9, mt-10, zaz, ural jne.)!!!!

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
#15

iz-i raam ja muravei tagusild kokku ja saadki traigi. Sõbral oli kunagi selline plaan, kuid jäi keevituse puudumisel teostamata.
#16

äkki nii: iz 56 , sapaka tagasild koos kastiga + mosse reduktor ja saad isegi tagurpidikäigu ja veel 16 käiku edaspidi
#17

Kuna juba vana teema üles kaevatud, siis lisan ka enda väikse ideevälgatuse, et kui keegi peax otsingut kasutama, siis võibolla saab ka sellest postist ideid. Niisiis, täitsa edukalt on võimalik ehitada ka reeverskastiga, siis saaks ka tagurpidi käigu ning kui on üle invaliidikäru tagaosa, siis seda saab ka edukalt kasutada.
#18

Minul tekkis seda vana üleskaevatud teemat nähes ka ideevälgatus - teema lukku panna. Ja näe - ongi lukus Big Grin

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne