UUS PÄÄSTEAKTSIOON - IKARUS-66
#1

Kord elas TA6-1 oma õnnetut ja nukrat elu oodates aega, mil ta veeretatakse Kuusakoski halastamatute lõugade vahele. Tema kurvana paistev elu sai rõõmsa lõpu ja peagi tunneb teda kogu Eesti. Õnnelik lõpp sa alguse siit http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=10103 ja täpp I-le pandi siin http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=10568.
TA6-1 õnneliku järje peale aitamine pani nutma suure venna Ikarus 66 koos tuliste fännidega, pealegi ei saa mainimata jätta, et ta haruldusaste Eesti tingimustes kõrgem kui Tartu Puukuuril. Oma lõppu ootab ta siin: http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=6987&page=1


HEAD SÕBRAD!
Päästmisettepanekuid on tulnud uksest ja aknast ning vanadest postitusest leidnud lubadusi päästmises osalemiseks (PETSS, valdo?, Potsataja103, atman), neist kindlasti on täpsustatud andmetel vähemalt PETSS lubanud projektis kaasa lüüa.

On aeg avada oma rahakotirauad ja päästa haruldus, mis Eestisse veel jäänud! Meil ei ole aega palju oodata – Kuusakoski käive aina kasvab ja juba olla ka nähtud ringiluusivaid lõunanaabritest autofanaatikute varje. Ega me ometi taha, et lätlased tuleksid meie koduõuele taas kord röövretkele!!! Maksimaalne rahakogus, mida vajame on 35 kilo, kuid summa pole lõplik ja pannes käiku oma tingimisoskused, saame numbri kindlasti sõbralikumaks. Veelgi parem, kui keegi pakuks töökorras olevat T 40 või MTZ 50 soodsa hinnaga – sel juhul võrduks bussi hind traktori hinnaga.
Muuseumipapa on nõus võtma Ungari iluduse oma kaitsva tiiva alla ja alustada jõudumööda ka taastamistöödega (lähemalt http://varjupaik.jjts.ee).
Meie esimene ühine päästeprojekt oli ülimalt edukas, loodan et olen eelmise üritusega tõestanud usaldusväärsust raha kogumisel ja hoidmisel. Praeguse päästeaktsiooni eesmärgiks on kokku koguda 35 kilo krooni, juhul kui saame hinda alla tingida või soodsama hinnaga traktori, saavad kõik annetajad ülejääva raha proportsionaalses koguses tagasi.
Tegin uue konto, kus arvepidamine lihtsam. Esimese ülekande tegin kontole ära ja 350 krooni on seemnena tiksuma pandud. Iga summa on teretulnud, ülekandel palun selgitusse märkida Ikarus ja oma kasutajanimi. Püüan teid jooksvalt hoida kursis kontol toimuvaga.

Konto number siin: 4278603646204
Nimi: Kristo Pals
Vajadusel telefon 5016289

Kui kuu aja jooksul raha kokku ei saa (deadline 30. aprill) või bussi omastamine mõnel muul põhjuse peaks läbi kukkuma, kannan raha kõigile õilsas eesmärgis osalejatele tagasi.
Ootan rohket osavõttu ja luban, et kõiki toetajaid peetakse väga hea sõnaga meeles!

Kaotada pole midagi, võita aga vana raua (ära loe: vanaraua) armastajate igavene tänu ja kuulsus!!!

Pulmasõidud vana Volgaga, saunabussi ja RAF "Kutsikas" rent - www.suhtesepp.com
Vasta
#2

kris Kirjutas:Veelgi parem, kui keegi pakuks töökorras olevat T 40 või MTZ 50 soodsa hinnaga – sel juhul võrduks bussi hind traktori hinnaga.

Siinkohal peaks olema ettevaatlik, kuna bussiomaniku arusaam töökorras traktorist ei pruugi kokku langeda traktori omaniku või esindaja=bussipäästjate omaga.
Vasta
#3

Tänan märkuse eest! Kõrvataha pandud - kindlasti peab praegune bussiomanik traktori ennem üle vaatama kui tehinguks läheb.

Pulmasõidud vana Volgaga, saunabussi ja RAF "Kutsikas" rent - www.suhtesepp.com
Vasta
#4

kris Kirjutas:HEAD SÕBRAD!
Päästmisettepanekuid on tulnud uksest ja aknast ning vanadest postitusest leidnud lubadusi päästmises osalemiseks (PETSS, valdo?, Potsataja103, atman), neist kindlasti on täpsustatud andmetel vähemalt PETSS lubanud projektis kaasa lüüa.
Kannatame mõned päevad veel, palgapäev on juba lähedal. Osaline olen igal juhul.
Vasta
#5

Austatud aatekaaslased! Veelkord möönan, et algselt uskumatuna tundunud ettevõtmine on tõelisuseks saanud. Ja imetlust äratab Kristo visadus uut aktsiooni algatada. Igatahes selles finantsprojektis osaleme ka meie oma seltsiga. (Summa suurus selgub peale juhatuse koosolekut). Aga mõningaid mõtteid aruteluks: käies ise bussi vaatamas ja saades Kuusakoskilt (katselise) hinnapakkumise, kaldun arvama, et hind on liialt kõrge. Lohutab küll see, et omanik on mõistlik ja arusaaja inimene ning andis eile telefonitsi mõista, et hinnaalandus on mõeldav. Kui kellelgi foorumlastest peaks olema infot saadaoleva traktori T-40 või MTZ-50 kohta, siis võiks kaaluda -äkki tuleb selline vahetusvariant meile soodsam. Veel arvan, et seekord võiks rõhku panna sponsorfirmade leidmisele - omal paar sellist silmapiiril, üks küll juba näidanud selliseid märke, mis rohkem äraütlemisele kalduvad. Samas võiks vast korjanduse aega veidi pikendada, et meie kaaskondlase Priit Veski toimetatud uue ajakirja \"Hobiklubi\" järgmises numbris loodetavasti ilmuva mõtiskluse sisu mõjuma hakata saaks. (No tuli aga lause!)
Mis aga edasi saab? Kui enamik annetajaist nõus on isendi edaspidise kuulumisega varjupaika, siis meie võtaksime äratoomise kulutused enda kanda. Ja seejärel võiksid kõik asjasthuvitatud vaatama tulla. Aga mitte ainult vaatama - võiksime ju kohe alustada ühiselt taastamistöödega. Kel vähegi võimalust ja tahtmist, tuleb külla, arutame ja asume tööle. Selge see, et \"mustanumbriliseks\" sellise variandi puhul ei taasta, aga seisukorda paremaks muutma oleme suutelised küll. Ja kui kõigi abiskäinud foorumlaste nimed ja töötunnid fikseerime, siis on see ajaloo jäädvustamise ja abiliste tunnustamise seisukohalt tähtis. Mõelda vaid : üks pere peatub kunagi tulevikus varjupaigas ja lastele jutustatakse, kuidas vanaisa sellise bussiga kooli sõitis ning isa seda siin taastamas käis ...
Avaldagem arvamusi ja asugem üheskoos järgmist päästeoperatsiooni läbi viima.
Vasta
#6

Panen kirja oma poolse võimaluse.Kui keegi viitsib kokku panna väikese info kausta näol ja seda inglise keeles koos piltidega, saaksin oma tutvus ringkonnas korjanduse (fundraising) teha. Sellega saaksin omaltpoolt kaasa lüüa, lisades sellele ka oma rahalise panuse. Detailne info pm\'iga.

Just a man!
Vasta
#7

Vabandage minu ebapädevaust sellel alal, aga see hind tundub tõeliselt ulmelisena... Vanaraua hind on seal ehk (oleneb palju buss kaalub) 10k ringis ja ma leian, et mõistlik on osta taolisi asju just vanaraua hinnaga. Selline tegevus võib kahjuks mõnel mehel äriideeks kujuneda, kus ostetakse kokku hulga \"väärtusliku\" vanarauda ja siis üritatakse see kasudega just meiesugustele inimestele maha müüa jutuga, et muidu läheb vanarauaks... Parandage mind, aga see võib ju mõnel puhul olla nii...
Ainus vahe ehk on et \"meil\" ei ole kindlat hinnakirja, mille alusel asju omastaksime. Ma arvan, et tuleks reklaamida välja, et asju ostetakse vanaraua hinnaga. Või kui \"asjaga\" kaasneb ajalugu, nagu Pealtnägijas kod. Veski mainis, siis ehk võib asi natukene kallim olla...
Vasta
#8

Riskides oma elu ja renomeega vanatehnikahuviliste ringkondades, laseks foorumlaste motivatsioonimootorisse natuke jahutusvedelikku!

Nimetatud bussil puudub seos Eesti ajalooga, sellega sõitis DDR-ist siia taganev soldat, kel põranda all kontrabande. Ja kui te sirvite maailmas leiduvate Ikaruste kuulutusi, siis te leiate sarnases seisus mõnevõrra odavamalt märksa popima kujuga Ungari busse. Abiks on ka www.mobile.de
Ungarlased on küll meie hõimuvelled, kuid mina hindaks rohkem Eesti panust tehnikakultuuri ajalukku ja asuks pigem Estonia vormeleid otsima.

Olles näinud tapvat tuld vanatehnikute silmades, annan ma endale peale käesolevat kirjatükki aru, et minu kasutajanimi kustutatakse ja lähimaks vanatehnikaürituseks pean konspiratsiooniks kasvatama ette habeme.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#9

Piibur Kirjutas:Olles näinud tapvat tuld vanatehnikute silmades, annan ma endale peale käesolevat kirjatükki aru, et minu kasutajanimi kustutatakse ja lähimaks vanatehnikaürituseks pean konspiratsiooniks kasvatama ette habeme.
Lisaks pead iga mõne hetke tagant hingama heeliumit jne.
Aga see selleks. Ikarus 66-ga on see häda, et teadaolevalt vist ei ole säilunud ühtegi Eestiga seotud sedamarki sõiduvahendit. Kuid neid oli siin päris palju. Seega on päris tark vähemalt üks selline säilitada. Lisaks on ka sellel bussil siiski seos Eestiga olemas. Minu tagasihoidlik arvamus, et buss ei peagi olema olnud siin mingi liinibuss. See, et kodanik sellega võõralt maalt KOJU Eestisse sõitis, on juba fakt iseenesest. Ja kontrabanda olemusele võib ju usutava loo juurde mõeldaBig Grin Peris tuumapommi vedu vast mitte, kuidüht-teist kannatas DDR\'i sõbraliku armee varudest vasakule küll panna ja siia tuua.
Vasta
#10

Ma toetan ka herr Piiburi mõttekäiku, meil pole vaja osta kokku kogu Ida-Euroopa tehnikat ühiste pingutustega, seda enam, et antud isend on kehvas seisus ja kallis.
Kui omanik alandaks hinda 20-25 tuhande peale, siis oleksin ma ise ka toetajate ringis (TA jaoks vajalik raha saadi enne kokku, kui ma liigutama jõudsin hakata), aga mõttetult kõrge hinnaga tehnika ülesostmist ei toeta.
Kui on tahtmine JJTS-i toimetada haruldane buss, siis võib selle ka väljastpoolt Eestit ühiste jõududega osta ja kohale toimetada, küll aga oleks siis juba mille hulgast valida, samas hinnajärgus oleks ntx Saureri buss 1953 (sry valetan 1100eurot oli, seega odavam, ehk siis 35K koos transaga).
PlyValile, et mille poolest oleks kehvem ühiste jõududega Austriast siia toimetatud Sureri buss võrrelduna Ikarus-66-ga? Seda enam, et pealtnägijal oleks jälle mida näidada ja Priit saaks moraali lugeda Wink

Dad.
PS Habet kasvatama ei hakka, peitu ei poe ja halvasti ka öelda ei luba Wink
Vasta
#11

Olen täiesti nõus eelkõnelejatega,\"jahutussüsteemil\" võiks lasta veidi toimida.Kui tahetakse midagi suurt ette võtta ja päästa siis on kindlasti palju paremaid kandidaate,antud juhul on jah hinnaga pisut üle pingutatud ja ma tahaks näha milline mettalli kokkuost laoks 35000.-eek selle asja eest letti.


Samas võiks juu moodustada nii nimet \"vahetusfondi\" raud raua vastu siis saaks \"kuusakoskiga\" lihtsamalt kaubelda neile on tähtsad ainult \"kg & tonn\" korraldame samasuguse kampaania :...autovraki loovutajale telekas või kaamera või mullivann või...! (seda siis nendele inimestele kes peavad elus kõige tähtsamaks \"asju\" ...)

M 411 60.a.,M410 60.a.,M401 56.a.,M403 64.a.,
M 424 64.a.,M423 62.a.,GAZ M20 48.a.,Opel Kadett B 71.a.,
Vasta
#12

Esiteks, mitte ühtegi BUSSI ei too mitte üks inimene Austriast siia kohale alla 20-25 tuhande krooni. See siis ainult transpordikulu. Juttu Saureri hinnast 1100 EUR võib ainult lollile rääkida. Never-ever ei saa isegi saurusepoega sellise raha eest.
Teiseks \"müüb\" siiski ka legend antud asja ümber. Konkreetsel Ikaaril on juba ümber legend.
Kolmandaks on buss siiski buss. Annab tulevatele põlvedele ettekujutuse esivanemate sõiduvahenditest.
Neljandaks puuduks sellisel Euroopast ostetud asjal igasugune seos Eestiga. Sellise asja võib iseendale osta ja sellele vaikselt Eestis legendi tekitada, mingisse muuseumisse hetkel veel ei ole sellise asja soetamisel mõtet. Euroopast saab asju küll kordi odavamalt, mis puudutab autosid ja tsikleid, kuid suurte riistapuude puhul hakkab transakulu ulmeliseks minema. Ja seda, et keegi sellise seismajäänud bussi või rekkaga mööda maad siia sõidaks ... seda ei saa olema. Selle 1100 euri paned Euroopas juba pauguga kindlustuse, TÜVi ja teelubade alla.
Vasta
#13

PlyVal64 Kirjutas:Ikarus 66-ga on see häda, et teadaolevalt vist ei ole säilunud ühtegi Eestiga seotud sedamarki sõiduvahendit. Kuid neid oli siin päris palju. Seega on päris tark vähemalt üks selline säilitada. Lisaks on ka sellel bussil siiski seos Eestiga olemas.

Aastat paar tagasi kohtasin sellise ikaruse keret ühes Pärnumaa või Raplama äärealal asuvas vallas kahjuks ei meenu küla nimi, ühe \"kolhoosi\" vanaraua või lihtsalt laoplatsil aga see oli tõesti ainult sildadega kere.

M 411 60.a.,M410 60.a.,M401 56.a.,M403 64.a.,
M 424 64.a.,M423 62.a.,GAZ M20 48.a.,Opel Kadett B 71.a.,
Vasta
#14

Samas kõigile jahutajatele tuletan meelde, et 35k oli esmane nõutud hind. Nagu muuseumipapa jutust lähtub lubab praegune omanik hinda alla lasta, samuti teeks tehingu odavamaks traktorivahetuse võimalus. Samas suurusjärk jääb samaks - 3000 krooni peale ei saa me hinda iial - peaksime vägagi õnnelikud olema kui 10k alla saame.

Pulmasõidud vana Volgaga, saunabussi ja RAF "Kutsikas" rent - www.suhtesepp.com
Vasta
#15

Üleeilse Päevalehe Ikaruse-loo kommentaarides kirjutas TAK-i pressiesindaja Sirje Roht: \"Kui kellelgi on infot, et kusagil võib olla alles Ikarus 66, võiks TAK-ile teada anda. Või mõni ennesõjaaegne Büssing, Mercedes,Borgvae,Scania-Vabis vms. Huvi pakuks ka vene päritolu bussid
ZIS-154,ZIS-155...või mõni vana linnaliini LAZ, näit.LAZ 695 vms.\"

Äkki peakski selle massina hoopis TAK-ile pakkuma, mis siis et Tallinas liini pole sõitnud. Neil taastamisvõimalused ilmselt suuremad

Vasta
#16

ennww Kirjutas:Üleeilse Päevalehe Ikaruse-loo kommentaarides kirjutas TAK-i pressiesindaja Sirje Roht: \"Kui kellelgi on infot, et kusagil võib olla alles Ikarus 66, võiks TAK-ile teada anda. Või mõni ennesõjaaegne Büssing, Mercedes,Borgvae,Scania-Vabis vms. Huvi pakuks ka vene päritolu bussid
ZIS-154,ZIS-155...või mõni vana linnaliini LAZ, näit.LAZ 695 vms.\"

Äkki peakski selle massina hoopis TAK-ile pakkuma, mis siis et Tallinas liini pole sõitnud. Neil taastamisvõimalused ilmselt suuremad
Jah, kuid natuke teadmiseks veel, et ega neil seda raha laialt võtta pole.
Päris huvitav oleks muidugi, kui nad võtaksid endise Kirovi Ikarus 60-e restaureerimisse, mis lõpude lõpuks oli kunagi ju TAK-i oma ka.
Vasta
#17

Konto väljavõte:
kris: 350.-
potsataja103: 300.-

Kokku 650.-
Algus on tehtud, ajalugu ootab endiselt säilitajat!

Pulmasõidud vana Volgaga, saunabussi ja RAF "Kutsikas" rent - www.suhtesepp.com
Vasta
#18

PlyVal64 Kirjutas:Esiteks, mitte ühtegi BUSSI ei too mitte üks inimene Austriast siia kohale alla 20-25 tuhande krooni. See siis ainult transpordikulu. Juttu Saureri hinnast 1100 EUR võib ainult lollile rääkida. Never-ever ei saa isegi saurusepoega sellise raha eest.

1. Pole küll hetkel paremat pakkuda kui see, http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?View...50246&rd=1
... aga kui ma siia lisaks, et Horchi iluvõre oli samas asutuses müügil 500 e-ga ja kompressori taho 150-ga, siis hakkad sa samamoodi hirnuma.

2. Legende saab alati ise teha.

4. Ja milline seos on suvalise suure mersul või horchil Eestiga?? Mingi opakas tõi jubeda besuröövli kunagi ... tuletage meelde neid aegu kui \"horch on jube kehva ... aavot mosse 402 on kõva masin\". Paremat legendi polekski vaja tekitada, kui kasvõi 6keurine buss Eestisse osta ja panna JJTS-i kust seda siis aegajalt üritustel kasutatakse, legend missugune, kari opakaid korjas ilmatuma rahasumma ja tõid mingi rondi välismaalt ...

Samas, vanasti oli ka meil kodumaa Hiina piirini ... mis vahe on nüüd siis kui kodumaa on küll natuke teisele poole aga siiski ...

Dad.
Vasta
#19

dad - kas saan õieti aru, et oled pigem nõus osalema ~92500 krooni (+ äratoomine) maksva Saureri Eestisse toomisel, kui juba Eestis oleva ja loodetavasti üle 3 korra odavama meie teedel kunagi liikunud bussi päästmisel?

Legend tekib aastatega, ise tegemine on aktsepteeritav, kuid selle toimist me ise enam ei näe.

Olen sinu ja teiste sõnavõtjatega nõus, 35k on veidi üle paisutatud, kuid see on hind mida on küsitud, selliste busside puhul kahjuks pole ka alternatiivi, et lähen järgmise mehe kuuri alt ostma. Samas kogudes kuu ajaga kokku summa X, on meil võimalik peremehe juurde kaupa tegema minna. Pole praegu mõtet hakata hinda tingima, teadmata kas meil on olemas vastav raha ja niisama kõvatamine suht mõtetu tegevus. Kui saame bussi kätte odavamalt kogutud summast, siis ülejäänud raha puhul tasaarveldus.

TÄHTIS ON PIGEM EESMÄRK MITTE TEE KUIDAS SINNA JÕUTAKSE

Pulmasõidud vana Volgaga, saunabussi ja RAF "Kutsikas" rent - www.suhtesepp.com
Vasta
#20

Kontoseis:

kris: 350.-
potsataja103: 300.-
Delia Reimann: 150.-

Kokku 800.-

Kampaaniaga on liitunud ka foorumivälised inimesed, ehk lobbytegevus kannab vilja

Pulmasõidud vana Volgaga, saunabussi ja RAF "Kutsikas" rent - www.suhtesepp.com
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne