06-12-2020, 16:43 PM
3F trafode ja elektrimootorite jaoks ei ole jah nulli või siis sinist juhet vaja. On neli juhet - 3 faasi, mis ühendatakse tähte või kolmnurka ning maandus, mis läheb korpusesse. Nagu eelpool juba mainitud, peab sellisel juhul olema mingi trafo või toiteplokk, mis teeb kahe faasi vahelisest, 400V pingest juhtelektroonikale vähe sobivama pinge. Mõningatel juhtudel tehakse kaabel ringi ja maanduse asemel kasutatakse neljandat juhet nulli jaoks ja ühendatakse ka see korpusesse. See töötab üsna hästi aga s*** ühenduse puhul hakkab korpusest särtsu saama.
Üsna hiljuti pidin tegelema ühe 400V survepesuriga, mille kontaktor oli lõpetanud lepingu ja asemele oli paigaldatud uus 230V kontaktor. See uus pidas vastu u. 30 minutit ja siis oli küpse. Selliste olukordade vältimiseks tasuks pinge üle mõõta või teha järeldused kaablis olevate juhtmete arvu ja ühenduste järgi - kui on neli juhet ja neljas läheb korpusesse, siis ei ole mõtet 220V toitepingega asjadega läheneda.
Üsna hiljuti pidin tegelema ühe 400V survepesuriga, mille kontaktor oli lõpetanud lepingu ja asemele oli paigaldatud uus 230V kontaktor. See uus pidas vastu u. 30 minutit ja siis oli küpse. Selliste olukordade vältimiseks tasuks pinge üle mõõta või teha järeldused kaablis olevate juhtmete arvu ja ühenduste järgi - kui on neli juhet ja neljas läheb korpusesse, siis ei ole mõtet 220V toitepingega asjadega läheneda.
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.