Postitused: 1,083
Teemad: 207
Liitus: Sep 2002
Maine:
0
valdo Kirjutas:eberhard Kirjutas:Ei taha küll entusiasmi vähendada, aga "miskise" lihtsa koduse (paksus)pingiga normaalset, servadest faasitud, kahelt poolt hööveldatud ja ühesuguse paksusega (1, 5 tolli) täis- või poolpunn portelaudu ikka normaalse ajakuluga järele ei tee.
[...]
Ilmselt on Gaz 51 veokasti taastajatel ikkagi otstarbekam [...] tellida mõnest enam-vähem asjaliku sisseseadega töötoast.
Mul on olemas lai höövlivõll, igasuguseid elektrimootoreid ja hulgim veneaegseid Riga pesumasinate väänamisseadme kummirulle (ühtteist olen ostnud ja aeg-ajalt on "emeksites" näpp taha hakanud). On vaid veidi nikerdamist tekitada raam, panna höövlivõll kiilrihmaga mootori taha ning monteerida kummirullidest tugisüsteem, mis planke hööveldamisel paigal hoiab höövli tööorganitest teatud kaugusel. Edasine piirdub
vaid plangu lükkamisega rullide vahelt ja... surrr... õigesse paksusesse. Paksusmasinaks nimetatakse seda aparaati Kunagi on mul see komplekt isegi koos olnud, hetkel laiali.
Mis sooni puudutab siis... sama höövlivõlli otsa käib freesipea. Tavalised kantis freesiterad (mille saan teha nt ühest servast vigasaanud höövliteradest), veidi tugukonstriktsioone/piirajaid ja... jälle surr... soon sisse. Olemas on ka spetsiaalne püstfreespink, aga see on ülihullus seisus ja vajab põhjalikku renoveerimist (roostes jäänustest taastamist).
Olen elus suuremaidki puutöid teinud kui veoauto kasti jägu detaile...
Noored inimesed loevad seda juttu ja mõtlevad, et ongi võimalik täna osta normaalne paksushöövelpink 3 tuhande krooni eest või ehitada paksusmasin sama rahaga ise ja hakata sellega kasvõi põrandalaudu tegema. Arvasin ise ka kunagi nii ja need masinad on mul kodus kõik olemas ja järele proovitud. Kahjuks praktikas kontrollitud järeldus: ei ole võimalik soetada nii odavalt täpset tööd tegevat masinat. Isegi pooltööstuslikud keskmise töökoja pingid eksivad paari kolme millimeetriga. Enam-vähem korralike pööretega paksusmasina hind algab täna 10 tuhandest kroonist.
Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Postitused: 130
Teemad: 97
Liitus: Nov 2004
Maine:
0
Tekkisid hoopis teised mõtted.Kalkuleerisin natuke ja selle teostus läheb mulle liiga kalliks.Nüüd plaan masin lammutada ja kuurialla seisma panna .
Praegu käsil 69.a isendi korrastamine .Varsti ka pildimaterjali
Postitused: 282
Teemad: 11
Liitus: May 2005
Maine:
12
Tuuleklaasi kinnitus on ikka liblikmutriga ja kahe auguga esivelg on ainuke selle auto all, teised ikka kuue auguga.
Postitused: 282
Teemad: 11
Liitus: May 2005
Maine:
12
Käisin praegu õues vaatamas. Muist veljed on laia vitsaga ja muist lukustus rõngaga. Astmalauad pikitriipudega, siis uuemat tüüpi.Kahe auguga veljel on lai vits, aga need on vist omavahel vahetatavad.
veljede ja tagavararatta kinnituste kohta võin oma kogemusste najal öelda, et 1990 aasta suvel sain uue teh-abi auto gaz-52-04 raamil(pikk raam) sellel olid all kõik kahe vitsaga (vana tüüpi?) veljed ja tagavara ratta tarbeks küljele liigendiga alla kallutatav kinnitus. Tõsi tagavara ratta kinnituse serva külge oli pikenduseks keevitatud jupp plekki ja üks lisa kinnituspolt aga selle eemaldamisel oli asi identne ühe vana 51 raami külge kinni rooostetanud ratta kinnitusega (vana vedruga haakekonks ja raami tagaosas lisa tugevdused ning lisa tala). Paistaab, et nende gaz autode tootmise põhimõte on algusest lõpuni olnud selline, et auto külge läksid tükid mis parasjagu käepärast olid.
Postitused: 748
Teemad: 23
Liitus: Sep 2004
Maine:
13
See liigendiga allalastav varuratta kinnitus on küll Gaz veokatel olnud ajast-aega ühesugune, nii 51 kui 52 modifikatsiooonid ning ka 53A kui ka hilisemad 53-12. Pärnu Autobaasi Gorkist toodud porteautodel olid küll kõigil sellised kinnitused. Küll aga puudusid taolised varuratta kinnitused Tartus 53-12 sassiile paigaldatud furgoonveokitel TA 3767, mille varuratas asus sarnaselt buldog seeria TA-dele raami all tagaosas ja oli allalastav haagisekonksu poolsest otsast.
Postitused: 548
Teemad: 33
Liitus: Dec 2002
Maine:
1
Kas kellegil on jagada kogemusi, mida panna pragunenud esiklaasitihendi asemele? Isegi kui õnnestub leida mõni säilinud uus tihend, on nad enamasti niivõrd haprad, et pragunevad mõne kuuga.
Ukse rõhktihendeid (poorsest kummist), ma vaatasin, on kaubandusvõrgust täitsa saada, kirvehinnaga muidugi.
Postitused: 805
Teemad: 47
Liitus: Jan 2003
Maine:
1
[quote=Hommik]
Kas kellegil on jagada kogemusi, mida panna pragunenud esiklaasitihendi asemele? Isegi kui õnnestub leida mõni säilinud uus tihend, on nad enamasti niivõrd haprad, et pragunevad mõne kuuga.
´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´
Kuna Pobedal on samad klaasid siis seal kasutasin UAZ-i aknatihendit.Asi toimib.Mksis see 89-eek tk.POBILE LÄKS 2tk.Ostsin Hiiult.
Postitused: 597
Teemad: 191
Liitus: Jan 2006
Maine:
19
Velgedest:
Esimesel pildil Zis 5 velg. Neid velgesid on kahte tüüpi. Vanematel on südamik silindrilise osa külge needitud, uuematel keevitatud.
Sellist tüüpi velge kasutati ka osaliselt autodel Ural Zis 355.
Neljandal pildil on Ural Zisi velg, kasutati seda nii Ural Zis 355-l, kui ka Ural Zis 355m-l. Samuti igasuguse Nõukogude militaartehnika all(haagised, tsisternid jne).
Viimasel pildil Gaz 51 esimese väljalaske velg, millele on arvatavasti eksikombel paigaldatud ilma lukustusrõngata vits(hilisem tüüp).