K: äratäksitud tuuleklaas ehk ülbe juht - kas saab midagi ette võtta?
#1

Juhtum järgmine.

Ühel teelõigul oli asfalti pinnatud - 30ne kiirusepiirang ajutiste märkidega väljas ning lademes lahtist killustikku. Aeglustasin, tõsi küll, mitte päris 30 peale, kuid kuskil 35-40 peale kindlasti (teemeistrite tööd tuleb austada).

Tagant lähenes auto, silma järgi hinnates ca 60-70 km/h kiirusega. Ehk siis temale ei tähendanud pinnatud tee ja kiirusepiirang mitte midagi. Kuna ees lähenes kurv, andsin talle vasaku suunaga märku, et ära mööda mine. Tema vastupidi, uhas minust endise kiirusega mööda. Kuna kurv oli nüüd tõepoolest kohe ees ja selle taha ta ei näinud, siis keeras ta KOHE minust möödudes äkilise manöövriga mulle täpselt ette. Paistates minu killustikurahega üle.

Püüdsin üsna järsu pidurdamisega ennast kivirahe käest päästa (minu taga kedagi polnud), kuid siiski sain kaks märki tuuleklaasi ning 5-6 märki kapotti ja tiibade esiosale. Üks üsna suur märk otse juhi vaateväljas. Huligaan kadus muidugi nelja tuule poole, õnneks jäi mul aga meelde auto mark ning number.

Kui palju on mul mõtet teha avaldus kindlustusele ja politseile juhtunu kohta? Tagantjärele mõtlen, et mul läks isegi hästi - kuna suvel palava ajaga sõidav tavaliselt lahtiste akendega, siis oleks kivi võinud mulle näiteks vastu nägu lennata ning silma välja lüüa. Olen kunagi niiviisi kiviga otse keset laupa saanud (praegugi on seal muhk järel).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#2

Rumal soovitus aga ikka:

Kõndis kodanik mööda tänavat, auto pritsis ilusad valged püksid soppa täis, autojuhil veel hea meelgi. Läks siis kodanik kurvalt koju ja pärast sõba juurde, poolel teel märkas kuritegeliku masinat. Lõi tuleklaasi sisse, süda sai rahu.
Vasta
#3

Ei, ei usu, et kindlustus või politsei sellega tegelda viitsivad. Siis ehk veel võiks sellest midagist välja võluda, kui kahjutekitaja enda süüd tunnistaks. Milles ma, tõttöelda VÄGA kahtlen.
Et selliseid asju ei juhtuks, või ütleme, vähem juhtuks, peaks suure hüppe tegema ka teelappimis-kultuur. Praegune lappimine ja pindamine on julm porno. Tulevad vennad pindavad tee üle ja nii ta jääb. See mida kannatab kinni sõita, on juba ammu kinni sõidet, a ülejäänd killustikku tullakse koristama siis, kui pähe tuleb. Ehe näide tee-ehituspedereeringust on Virtsu tee. Kümneid kilomeetreid on lahti kaevatud, a mingit töötegemist näha pole. Kas tõesti peab korraga sihukese suure lõigu ahmima, millest siis jõud üle ei käi? Sama porr oli eelmine aasta Lenska maanteega. Mis ma öelda tahan, on see, et inimestel on villanud sellest 30-märgindusest. Keegi ei suuda igavesti venida. Ja kui sa päeva jooksul mingi tunni oled kolmekümmetanud,
oma auto täkkinud, sitanud ja bituumenilögaga kokko pritsinud, tekkib pohhuism. Ja lajatadki kaheksakümnega. Vabandage väga.
Vasta
#4

Kadjakas Kirjutas:Ei, ei usu, et kindlustus või politsei sellega tegelda viitsivad...

aga usu, viitsivad!
Mul kah eelmisest neljapäevast värske täke esiklaasis. Number mark, kellaaeg jms asjaolud kirja, kõne 110-le ja hiljem avaldus kohalikus jaoskonnas. Naesterahvas kes 110 peal vastu võttis, oli asjast vägagi huvitet ja hetkel ootan mis asjast saab.


Vasta
#5

Nädalat paar tagasi sõideti mu naabrimehe auto 30-e piirangu alas puruks, kus käis ka parajasti tee pindamine. Tema sõitis korralikult 30-ga, seda aga ei teinud märgatavalt suurema kiirusega tagant lähenenud 18-aastane noor ja lubadeta juht. Ei tea, mis ta siis seal roolis tegi või mõtles...
Juhiks ei sünnita, tuleb enne ka autokoolis midagi kõrvade vahele talletada.


Vasta
#6

valdo Kirjutas:Juhtum järgmine.



Kui palju on mul mõtet teha avaldus kindlustusele ja politseile juhtunu kohta? Tagantjärele mõtlen, et mul läks isegi hästi - kuna suvel palava ajaga sõidav tavaliselt lahtiste akendega, siis oleks kivi võinud mulle  näiteks vastu nägu lennata ning silma välja lüüa. Olen kunagi niiviisi kiviga otse keset laupa saanud (praegugi on seal muhk järel).
Kindlasti tasub teha avaldus nii politseile ja tülitada ka kindlustust. Mõni juhtunu tunnistaja võiks ka olemas olla. Esimene kord on asutustes vajalik küll füüsiline kohalolek, hiljem saab arvuti abil end meelde tuletada.

On meeles juhtum oma autoga veel vene ajast-kindlustus maksis pikema jututa klaasi kinni ja et ma teist korda kindlustusse ei tuleks tehti terasvardaga klaasinurka väike kolmnurk. Olid oskajad vennad kes sellise pindmise kolmnurgakraapsu välja lihvisid ja mõne aja pärast uuesti kindlustuse sappa läksid.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#7

Endal lõppes nädalavahetruse Eesti tuur 1300 eegise esitule vahetusega. Arvatavasti sain kivi sinna Tõrvas kus kah oli teostatud värske pindamine. Milline see pinnatud tee lõõskava päikesekäes välja nägi, võib igaüks arvata (pigiga kaetud kivide väljast üle sõites oli tunne nagu sajaks mehemoodi rahet). Pikivahet sai hoitud mehiselt aga vastutulevate autode vastu see ei aita. Eestis on esiklaasi eluiga vist mingi max 3 aastat. Kui sa selle aja jooksul pole kivi saanud, siis on klaas nagunii nii matt ja ära täksitud, et oma ohutuse huvides on mõtekas uus panna.
Vasta
#8

Olen kuulnud paari aasta tagusest juhtumist Tallinnas Paldiski mnt.-l. Seal uhas kõigist 30-ga sõitjatest mööda Audi ja pritsis teised kivirahega üle. Kohe kiirendas temast seepeale mööda Mersu (tagaveoline siis),keeras Audile julmalt ette ja pidurdas. Lülitas sisse madalama käigu ja Pritsis Audi kivirahega üle. Seepeale jätkasid kõik sõbralikult koos sõitu kiirusega 30km/h.
Kas selline karistus ka õige on, jäägu igaühe enda otsustada.





`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#9

Liikluskindlustus kahju ei korva:

LKS § 44
(3) Ei hüvitata:
8) kahju, mis on põhjustatud teel lebanud kivi või muu eseme paiskumisest sõiduki liikumise tõttu vastu teist sõidukit;

Tegemist on tsiviilõigusliku juhtumiga, kus ühe isiku poolt on teisele tekitatud õigusvastaselt kahju. Vastavalt VÕS on õigus antud kahju sisse nõuda. Seega tuleb pöörduda kohtu poole.

Politsei pädevus piirdub siin väärteoga, mis on lubatud sõidukiiruse ületamine ja aitab teha kindlaks sõiduki juhi.

Sellisel juhtumil tuleb koheselt sõiduk peatada ohutus, kuid sündmusele võimalikult lähedas kohas ja helistada politseile. Samas tuleb kõik mööduvad ja vastutulevad sõidukite numbrid fikseerida, et oleks rohkem tunnistajaid. Politsei tuleb ( kui tuleb ) ja fikseerib sündmuse.

Sama kehtib ka lahtisest kanalisatsiooniluugist või löökaugust läbisõidu korral.
Vasta
#10

PSV Kirjutas:Sellisel juhtumil tuleb koheselt sõiduk peatada ohutus, kuid sündmusele võimalikult lähedas kohas ja helistada politseile. Samas tuleb kõik mööduvad ja vastutulevad sõidukite numbrid fikseerida, et oleks rohkem tunnistajaid. Politsei tuleb ( kui tuleb ) ja fikseerib sündmuse.

Kuna tegu on üsna väikese ja lühikese teega, siis teisi masinaid sel teel meile vastu ei sõitnud. Samas oli mul kella peale minek (tähtis ärikohtumine), mistõttu ma ei saanud lihtsalt politseid ootama ning molutama jääda.

Ja mida politsei oleks teinud? Võtnud minu avalduse ja paremal juhul teise auto juhi välja kutsunud, kes lugu arvatavasti eitanud oleks? Ja kumba siis usutud oleks? Mul ei olnud ega ole praeguseni peale oma ütluse mitte millegagi tõestada, et just seal ja just see auto need täkked põhjustas. Sõitsin ma ka üksinda (nagu valdava enamiku ajast), nii et tunnistajaid ka pole.


Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#11

Tee ikka avaldus, kui number teada. Mis sul enam kaotada on.
Vasta
#12

Ja ,ja ! Tee avaldus ,tee avaldus !!! Juba sissemurdmisegi puhul ohitakse ja puhitakse politseis. Näidatakse mingeid kaustade virnasid ja hädaldatakse : "No ei ole kohe üldse aega vaatama tulla ,no mis me küll sinuga teeme !". Lõpuks lubatakse muidugi avaldus kirjutada ja mingid formaalsused täidetakse (üsna pealiskaudselt). Hiljem saad teate ,et uurimine peatatud asitõendite puudusel jne.
Minu isiklik kogemus seega ,et avaldust kirjutada mõttetu ,kui just lausa kõri läbi lõigatud ei ole ja omakohus oleks langemine samale tasemele kaabakatega.
Jääb üle vaid loota ,et inimesed muutuksid ajapikku normaalsemaks ning politsei muutuks karistavast organist abistavaks.

Tom.
Vasta
#13

No autonumber topitakse ehk pärast avaldust "kuuma" nimekirja ning teda hakatakse iga posti juures peatama.

Ega see foorumis politsei üle halamine ka teabmis konstruktiivne tegevus ei ole.
Vasta
#14

Umbes 6 aastat tagasi väikeses vw polos 5 sõbraga sõitsime Vändra kandis ühte lähedal asuvasse karjääri ujuma. Tee sinna oli ka värskelt pinnatud ja märgid väljas. Meie kui värksed ja korralikud juhulubade omanikud ei kihutanud muidugi kuskile. Vastu sõitis meile üks Sinine ford sierra, kes meid kividega üle "tulistas".
Üks kivi tuli läbi lahtise juhiakna sisse, möödus juhi kuklatagant ja minu silmade eest(istusin tagaistmel), vastu tagumist küljeklaasi, mis hetkega kildudeks läks. Shokist üle saanud, oli esimene sõit kohe politseisse, kus rääkisime, mis juhtus. Kohalik konstaabel muud teha ei saanud kui võttis auto kirjelduse vastu ja andis patrullile teada.

Ise sõidan alati sellises kohtades lubatud kiirusega ja kui keegi nähtavalt suure kiirusega vastu tuleb, jätan auto seisma ja vilgutan tuledega.

Hirmus mõelda, mis oleks võinud juhtuda, kui mu pea oleks tol hetkel ~5 cm ees pool olnud...
Vasta
#15

Sattusin kord ise kalli autoga ühele sellisele teele kui nägin kiiresti vastu tulemas metsaveoautot. Jätsin auto käik sees keset teed seisma, nii et ta kummaltki poolt mööda ei oleks mahtunud, panin tööle ohutuled, törtsutasin signaaliga ja vilgutasin täistulesid. Kui mürakas lähedale jõudis, keerasin ära oma teepoolele. Ei tea, mis too veoautojuht minust küll mõelda võis, kuid mul jäi auto igatahes terveks.

Kadunud isa õpetas mulle samas kunagi, et vastutuleva auto alt lendavad kivid lendavad üldjuhul küljepeale, mitte auto liikumise suunaga/kiirusega kaasa. Seega vähendavat vastutulevalt autolt tugeva kivilöögi saamise ohtu olulisel määral juba seegi kui ise seisma jääda.

Lugupidamisega,

ka:rel

________________________
IZ 2125 "Kombi" '81
Skoda Octavia Combi 1,6 Elegance '02
Vasta
#16

Pindamisest lennanud kivid ei huvita vist kedagi. Ise sain Tartu trassilt kivi aknasse Järva teedevalitsuse auto killustikukoormast. Autojuht ei teinud välja minu signaalitamisest ja vilgutamisest. Samuti ignoreeris minu blokeerimiskatset kui ma olin tast mööda ajanud. Jõhkralt surus uuesti mööda ja rallis edasi, veokastist peent killustikku pilvena lendamas. Helistasin politseisse, lubati mölakas rajalt maha võtta. Asi toimus Kose kandis. Ma sõitsin pika ja ohutu vahega tolle tüübi sabas kuni Mäoni, ei pidand teda keegi kinni. Tuuleklaasi maksis kasko, värvitäkkeid ei keegi.
Vasta
#17

Telc Kirjutas:Pindamisest lennanud kivid ei huvita vist kedagi. Ise sain Tartu trassilt kivi aknasse Järva teedevalitsuse auto killustikukoormast. Autojuht ei teinud välja minu signaalitamisest ja vilgutamisest. Samuti ignoreeris minu blokeerimiskatset kui ma olin tast mööda ajanud. Jõhkralt surus uuesti mööda ja rallis edasi, veokastist peent killustikku pilvena lendamas. Helistasin politseisse, lubati mölakas rajalt maha võtta. Asi toimus Kose kandis. Ma sõitsin pika ja ohutu vahega tolle tüübi sabas kuni Mäoni, ei pidand teda keegi kinni. Tuuleklaasi maksis kasko, värvitäkkeid ei keegi.

Mul endal 1998. aastast kogemus samuti Järva Teedevalitsuse killustikuautoga ja tuuleklaasi täkkimisega. Kui pärast Teedevalitsusse helistasin ja miski bossiga rääkisin, siis ta ütles mulle otse telefoni, et mina seda ära ei tõesta ja kui ma kohtusse kaeban, siis kaotan ma nagunii ja saan kohtukulud ka kindlalt kraesse. Ja lõpuks veel sõimas mu läbi, et mis ma tal siis sõitsin nii sabas ja pikivahet ei hoidnud (peene killustiku kividel on tuulega omadus kaugele lennata, pikivahe oli võrdne kiirusega km/h-des).

Mis kaskosse puutub, siis see on enamikel juhtudel raharöövel. Kui mul Lada 111 uuena oli (rumala peaga võtsin ta liisinguga), maksin aastas ca 5000 kr kaskot... kasu eimidagi. Selle raha eest oleks mitu head tuuleklaasi samale autole saanud! Usun, et kallima ja luksuslikuma auto kasko oleks veel suurem olnud. Nüüd auto ammu minu oma ja seda liisingu ja kasko viga ma enam ei tee...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#18

Teema on küll veidi laiali, aga kokkuvõteks: avalduse võid teha, kui vaba aega juhtub olema, aga vaevalt sealt midagi saab...

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne