K:M72 külka raami kohta?
#1

Milline oli M72 esimese väljalaske külka raami ehitus? On kellegil pilte jooniseid?

2 Gaz 67, 2Gaz 69A, Bobeda M20, Moskvits 401, Gaz 51,K-750,Dnepr Mt9,K-650
Vasta
#2

vaata siis sellelt millelt maha võeti joonised
http://www.wehrmachtsgespann.de/cgi-bin/...ata=bmwr75
Vasta
#3

inc Kirjutas:vaata siis sellelt millelt maha võeti joonised
http://www.wehrmachtsgespann.de/cgi-bin/...ata=bmwr75

Mina küll ei ole veendunud, et M-72 korv tehti BMW R 75 korvi koopiana. Pigem oli eeskujuks hoopis BMW R 71 ning sellegi osas on mitmed pisiasjad ehk teisiti...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#4

inc Kirjutas:vaata siis sellelt millelt maha võeti joonised
http://www.wehrmachtsgespann.de/cgi-bin/...ata=bmwr75

VALE!

M-72 on BMW R71 täpne koopia ja R75-st ikka väga erinev.
Kõige esimeste M-72 külka raam oli jäiga rattavõlliga, aga toru üle
porilaua ei läinud, s.t. ratta võllil oli ühepunktikinnitus. Selliste korvidega
läksid esimesed ka rindele. Peagi hakati kasutama kahepunktikinnitust ja
lisati toru üle porika, sest eelmised osutusid nõrgaks ja murdusid väga kergelt. Mul on endal mõlemad tüübid olemas aga kuna pole hetkel kodumaal siis ei saa ka pilte lisada. Olen pikemat aega üritanud primitiivset M-72 ajalugu käsitlevat lehte üles panna aga ajanappuse tõttu on see siiski veel lõpetamata. Natuke aimu saad kui vaatad:
http://www.autogallery.org.ru/k/u/41m72_VVK.jpg
Seal on näha 1941.a. rindele minevad rattad, seega kõige esimesed.
Kahepunktikinnitusega raami kasutati erinevatel modifikatsioonidel kuni 1955.a. (k.a.) 1956 tuli välja M-72-M (modifitseeritud) ja seal juba kasutusel torsioon-rattavedrustus.

militaarmootorrattur
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne