võrrile taha hammasratas
#1

tervist.
Oleks huvitatud, oma võrrile taha suurema hammasratta paigaldamine.
sooviks oleks saada rohkem jõudu, kuna oleks plaanis liikuda natukene metsasemal teel, ja kaa talvel peipsi peal :-).
Põhiküsimus oleks selline: mille hammasratas oleks võrri omast suurem, mille saaks väiksemate muudatustega võrri ratta ülge?
Ette tänades.

Hull tehnika järele Toungue
Vasta
#2

Sellist hammakat ei ole olemas vist (kui mitte mõne mopeedi oma?).Ise olen näinud et võrri hammakas on "paljaks"treitud sinna asemele keevitatud iz-i seest tühi hammakas ja asi tasakaalu pandud.Suht raske ettevõtmine.
Vasta
#3

KoBa Kirjutas:Sellist hammakat ei ole olemas vist (kui mitte mõne mopeedi oma?).Ise olen näinud et võrri hammakas on "paljaks"treitud sinna asemele keevitatud iz-i seest tühi hammakas ja asi tasakaalu pandud.Suht raske ettevõtmine.

Ei usu.

Võrri ketisamm on pool tolli, IŽil aga 5/8 tolli.

Pigem võiks kombineerida võrrile taha 60-hambalise vanatüübilise Niva CK-5 kombaini trumlireguleerimise hammasratta, mis on mõeldud jalgrattaketile. Kui sellise muidugi vanarauahunnikust kusagilt leiab - 20-25 aastat tagasi selliseid asju liikus, kaasajal vist eriti mitte.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#4

aga otsi sinna taha 16" mopeedi (delta,karpatõ,riga16) ratas ja monteeri sinna külge võrri 19" ratta hammasratas ja sul on jõudu piisavalt ise järgi proovinud ja sobivad ümberehitamatta kuna trumlid on neil mõlemil rattal identsed
Vasta
#5

Seda delta ratta versiooni võin kaaluda, kuid ei ole eriti soovi tagumist otsa madalamale tuua..
Seda kombaini hammasratta värki hakkan otsima

Ja tekkis ka küsimus, et kas ei oleks võimalik mõnda jalgratta esimest hammasratast külge monteerida?

Hull tehnika järele Toungue
Vasta
#6

Miks peaks asja aretma mingist kombaini või jalgratta ketirattast?
Kas ei oleks loogilisem minna motopoodi, osta sealt sobiva hammaste arvu ja ketisammuga ketiratas ja kui seda ketiratast kohendada piisvalt ei saa, valmistada paigalduseks sobiv üleminekutükk.
Vasta
#7

keits Kirjutas:Ja tekkis ka küsimus, et kas ei oleks võimalik mõnda jalgratta esimest hammasratast külge monteerida?

Muidugi on, kui Sa ise kinnitused teed. Vanematel meesterahva jalgratastel(1930ndad ja tagasi) oli esimene ketiratas tihtipeale 50-64 hammast.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#8

valdo Kirjutas:
KoBa Kirjutas:Sellist hammakat ei ole olemas vist (kui mitte mõne mopeedi oma?).Ise olen näinud et võrri hammakas on "paljaks"treitud sinna asemele keevitatud iz-i seest tühi hammakas ja asi tasakaalu pandud.Suht raske ettevõtmine.

Ei usu.

Võrri ketisamm on pool tolli, IŽil aga 5/8 tolli.

Pigem võiks kombineerida võrrile taha 60-hambalise vanatüübilise Niva CK-5 kombaini trumlireguleerimise hammasratta, mis on mõeldud jalgrattaketile. Kui sellise muidugi vanarauahunnikust kusagilt leiab - 20-25 aastat tagasi selliseid asju liikus, kaasajal vist eriti mitte.

see iz-i hammasrattast kombineeritud asi on mu enda käes ka veel.
Vasta
#9

KoBa Kirjutas:see iz-i hammasrattast kombineeritud asi on mu enda käes ka veel.

Ma ei usu, et keegi on kunagi (punn)võrrile konstrueerinud esimest hammasratast, mis on mõeldud ketisammu 5/8" jaoks. Kui sealne ketiratas on ikka traditsioonilise 1/2" keti jaoks, siis on ju tagumine 5/8" sammuga IŽ-i ketiratas kasutu.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#10

Tegelikult oli asi nii et see oli mopeedi raamil druzba mille esimene hammasratas sobib iz-i ketiga ja tagumine on ümber tehtud iz-i ja võrri/mopeedi hammasrattast.Jõudu rohkem.
Vasta
#11

Tänud kõigile vastamise eest...
Olen nüüdseks targem.
Homme käin poes, ja uurin kas seal on midagi. (jõgeva ju ikkagi väike koht)
Kui ei, siis on mul üks vanem jalgratta vrakk millelt saab esimese hammasratta.
hetkel võib teema kinni panna.
Kui saan hammasratta paigaldatud.. teen sellest projekti sarnase pildimaterjali..
ja filmin lõpptulemust...
Seniks Tänud.

Hull tehnika järele Toungue
Vasta
#12

Niipalju siis nädalavahetusest , et ei jõudnud hammasratastega mängida..
kuna võrri korrastamisega läks liialt kaua aega.. ( korralikus nõuab aega)

Hull tehnika järele Toungue
Vasta
#13

Ot: Kas seda loetakse omavoliliseks ümberehituseks, ja on seaduste alusel karistatav, kui on lisatud kolmas ratas... külgkorvina.
Pole küll see projekt, a huvipärast uurin..

Hull tehnika järele Toungue
Vasta
#14

keits Kirjutas:Ot: Kas seda loetakse omavoliliseks ümberehituseks, ja on seaduste alusel karistatav, kui on lisatud kolmas ratas... külgkorvina.
Pole küll see projekt, a huvipärast uurin..

On ka tööstuslikult toodetud külgkorve punnvõrridele... Gaujadele näiteks 1960ndatel. Kui Sa teed oma punnvõrrile korralikult korvi ja ei tee mootorit võimsaks ega muud moodi keelatult ringi (nt summuti eemaldamise teel), ei tohiks kellelgi Sulle midagi öelda olla.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#15

Kellegil sellest gauja korvist pilte?
Vasta
#16

KoBa Kirjutas:Kellegil sellest gauja korvist pilte?


Need siingi foorumis ilmunud. Küll aastat mõni tagasi...

Mina olen seda korvi ise mitmel pool näpuga katsunud...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#17

Tahaks näha pilte sellest külgkorvist. Ja kas Riga 13.nele tehti ka neid külgkorve?
Vasta
#18

Tänud vastuste eest

Hull tehnika järele Toungue
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne