Moskva autoturg 1951 aastal (pilt)
#21

eberhard Kirjutas:Zis 101 tootmisarv oli väga väike, aga neid oli siiski üksikuid ka eraisikutel-saadud küll preemiana, loteriivõiduna kui ka raha eest ostetuna.

Kui "väike" on siis Zis 101-e tootmisarv?

Dad.
Vasta
#22

ZIS 101 loteriivõiduna ?Arwestades tollaseid olusid Nõukogude Wenes raske uskuda ,et selline asi võimalik oli.Preemiaks tõenäolisem siis ju igasugused töökangelased au sees ja täiesti võimalik ,et saadi preemiaks ka 101 sid.P.S .Ka Tallinnas Pirital tehtud piltidel pole näha paljudel autodel numbreid.Wähemalt mina ei näe.Ja ehk polnud ka tol ajal vajalik pildile jätta kõoki reg numbreid.Aeg oli weel selline kui rahvavaenlane ei maganud ja SSSR oli ümbritsetud "kapitalismi kannupoistest".Ja seetõttu pidi asju warjama.
Vasta
#23

Kui "väike" on siis Zis 101-e tootmisarv?

Dad.
[/quote]
Ca 8000 tk on tõesti väike arv võrreldes sadade tuhandete "polutorkatega" ja muude veomasinatega mis samal ajal ZIS, GAZ ja Jaroslavli tehasest välja veeresid.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#24

PETSS Kirjutas:ZIS 101 loteriivõiduna ?Arwestades tollaseid olusid Nõukogude Wenes raske uskuda ,et selline asi võimalik oli.Preemiaks tõenäolisem  siis ju igasugused töökangelased au sees ja täiesti võimalik ,et saadi preemiaks ka 101 sid.
Kui Sa teraselt vaatad niisugust järjefilmi nagu "Kohtumispaika ei tohi muuta" siis seal kapten Žeglov toob positiivse näite ühest oma kolleegist kes enne sõda võitis loteriiga ZIS 101-e. Loteriivõiduga MUR-i mees leidnud, et tal ei sobi olukorras, kus kodumaal on hädasti sõidukeid vaja, seda autot vastu võtta. Lühidalt-siin sai võiduomanik väga hästi aru, et võit ei käi tema staatusega kokku. Teine lugu oli igasuguste kultuurihiiglastega Aleksandrovite, Mihhalkovide ja muu rahvaga kellele tuli anda võimalus tuulutada pikapelale korjunud arvukaid Stalini preemiaid.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#25

eberhard Kirjutas:Kui "väike" on siis Zis 101-e tootmisarv?

Dad.
Ca 8000 tk on tõesti väike arv võrreldes sadade tuhandete "polutorkatega" ja muude veomasinatega mis samal ajal ZIS, GAZ ja Jaroslavli tehasest välja veeresid.
[/quote]

8k on väga suur tootmisarv, väike on alla 100 isendi, näiteks Tartu-1, ET-600 jms. Samas on seal fotol ka MB170H kabiolet-limousine mida on koos kinniste keredega kokku toodetud vist 1508tk, kui mälu alt ei vea.

Veel meeldivam on tegelda ainult erikeredega, mida on juba toodetud üksikud eksemplaridWink

Dad.
Vasta
#26

dad Kirjutas:8k on väga suur tootmisarv...

Ära unusta tootmisaastaid (1936-41) ja tootjariiki (NSVL) ning ZIS-101 otstarvet (kõrgemate "ülemuste" ja valitsustegelaste autod).

Tuletagem meelde, mis juhtus N.Liiduga 1941. aasta teisel poolel. Saksa poolel õnnestus välksõja käigus hõivata poole aastaga suur osa "magusamast" N.Liidu territooriumist ning jätta alles vaid Siber, mõned idapoolsed alad, loovutamiseks juba valmis olnud Moskva ja ümberpiiratud Leningrad.

Võib vaid kujutleda, kui palju kõrgemate ülemuste ZIS-101sid selle paanilise taganemise käigus puruks lasti, "kotti" jäi, taganemisel ise maha põletati/õhiti jne... OK, Moskva "tšinovnikute 101d vast jäid alles, Leningradi "genossede" 101d ehk ka elasid blokaadi kuskil vedelevana üle. Mõne idapoolse, fritsudest puutumata provintsi "pervõi sekretar'i" 101 ehk kahh. Ülejäänud aga... kahtlen väga.

Kui juba ligi 64 tuhat isendit valmistatud "emkat" (GAZ-M1 + GAZ-11) on selsamal laastava sõja põhjusel hakatud lugema rariteediks (Venes annab praegu "emkat" "tikutulega" taga otsida), siis mida kosta 101 osas, mida oma 8752 isendiga toodeti ju enam kui seitse korda vähem!

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#27

valdo Kirjutas:Tuletagem meelde, mis juhtus N.Liiduga 1941. aasta teisel poolel. Saksa poolel õnnestus välksõja käigus hõivata poole aastaga suur osa "magusamast" N.Liidu territooriumist ning jätta alles vaid Siber, mõned idapoolsed alad, loovutamiseks juba valmis olnud Moskva ja ümberpiiratud Leningrad.

Nuujah ... ega saksas polnud ju sõda Wink ... ja venelased jätsid ju kõik autod ja tehased saksamaale alles Wink ... mögga juu.

Saksa/Vene tehnika on suht analoogses seisus, mõlemad sõdisid, mõlemis lasti tehnikat puruks jne. Samas Eestisse on NSVL-i aegade jooksul tulnud rohkem Zis-101-sid kui Horch 853-esid või 830-sid või MB290/320 Pullmaneid. Iseasi, et meil pole neid hinnatud: ei ZIS-e, ei emkasid, ei pobisid jne. Vene raud on alati olnud Eestis vähemas hinnas, kui Saksa oma, missest et unikaalsuse poolest tasuks paljusid Vene autosid kollektsioneerida.

Aa see tikutule jutt läheb sinna hülgemöla kanti ... kui ma tahtsin leida uut omanikku 49 aasta pobile, siis polnud see just kõige kergem. Tehnikat on palju, vahel aga ei teata(enam) selle tehnika olemasolust ja omanik ei ole just kõige sõbralikum ka.

Eestis on (veel) palju rariteetseid sõidukeid, nende säilimine Eestis on juba küsitav, sest eksponeerida neid pole õieti kusagil, samas nende müügil saab tänasel päeval juba arvestatava raha...nagu üks omanik ütles "mul on korteri laen vaja maksta ja remont teha, mis mul sellest autost, mis tulutult seisab, seda enam et mulle pakutakse selle eest reaalset raha"

Dad.
Vasta
#28

Küll veidi OT aga ehk oskab keegi öelda mis BMWga on tegu selle pildi paremal servas, ja ehk oskab keegi ka selle esinemist Eestis kommenteerida?
Ette tänades,
Sander

Parimat, Sander
Vasta
#29

sigalane Kirjutas:Küll veidi OT aga ehk oskab keegi öelda mis BMWga on tegu selle pildi paremal servas, ja ehk oskab keegi ka selle esinemist Eestis kommenteerida?
Ette tänades,
Sander
Kas mõtled tumedat autot? See on Ida-Saksa EMW 340, neid toodi tollal N-Liitu ja ka Eestisse üsna arvukalt (muidugi tolle aja mõistes). Minu lapsepõlves oli EMW 340 veel üsna tavaline auto ja mõned liiguvad tänapäevalgi ringi.
Numbrimärkide puudumisest: võib-olla ei tohtinud tollal numbrimärki kandva auto pilti avaldada (kardeti ju spioone) ja ajalehe või ajakirja fotolaboris otsustati mitte lihtsalt numbrid mustaks värvida, vaid numbrimärgid lausa olematuks retušeerida.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne