T-40 plokisoojendus
#1

Tere kaasfoorumlased!
Külmade ilmadega (alla -5) on tavaline probleem, et ei õnnestu oma starteriga T-40 AM-i käima saada. Lihtsalt õli(tavaline vene diisliõli) on paks ja starter vedada ei jõua. Juhul kui eelnevalt leeklambiga õli ja pump soojaks lasta siis pole käivitamine probleemiks. Aku on korralik ja starteril ei tohiks ka miskit häda olla. Siit ka küsimus, kas on olemas miskit elektrilist soojenduselementi, mida näiteks karterisse õli soojendama panna või on teisi häid lahendusi pakkuda?

Sass1
Vasta
#2

Tere!

Siin teemas ka mõned nõuanded, kuidas masinat käima saada: http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=19158

Wink
Vasta
#3

Eelsüüte küünlad. Kaubanduses on müüa , samasugused pealtnäha kui sõiduautodel. Keeratakse plokikaande iga silindri kohta üks. Võimalus veel külmalt käivitades kasutada 24volti. Lühiajaliselt kannatavad need starterid selle välja.(magnetoni pole mina veel proovinud)
Vasta
#4

24 v starter oleks ka ilmselt lahendus, aga siis oleks vaja teise aku jaoks koht otsida. Aga siiski uurin, et kas miskit plokisoojendust pole 40-le toodetud?

Sass1
Vasta
#5

Aga miks sa normaalset õli ei osta?
Vasta
#6

No üldiselt on blokisoojendusega T-40 puhul veidi kehvasti, kuna tavaliselt kasutatakse selliseid soojendajaid jahutusvedeliku temperatuuri tõstmiseks enne käivitamist, õhkjahutusega T-40 pole aga jahutusvedelikku kusagilt võtta.

Variante on Sul mitu:
1: Parem õli, mis külmaga tavotiks ei muutu.
2. Reduktorstarter (eeldab korras pumpa/pihusteid)
3. Soojenduse ehitamine karterisse.

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#7

Soomes olen näinud ühel õhjahutusega Poola traktoril plokis asuvat elektrilist õlisoojendust. Seepärast uurisingi, kas keegi teab 40-le ka miskit sellist. Eks õli vahetamine aitab ka midagi, aga sellegipoolest oleks talvel sooja karteriga traktorit kergem käivitada. Kas keegi teab miskit sobivat õli talveks soovitada?

Sass1
Vasta
#8

Mitmetel tänapäeva autodel kasutatakse plokivälist soojendit, kuna veesärgis lihtsalt pole kohta, kuhu soojendit panna. Näiteks Isuzu 1,7td mootoril on selline. Ühendamisel pannakse soojendi ja ploki vahele termopastat. Sellise soojendi kinnitamine kasvõi T-40 karteripõhja külge pole kindlasti võimatu ettevõtmine.




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#9

http://www.defa.com/finn_dok_h.php3?merk...ang=3&ndid= Defal on olemas soojendus T-40 -le
Vasta
#10

Tänud paul23, see on see mida otsisin.

Sass1
Vasta
#11

Ostsin ka omale selle DEFA ära, aga veel paigaldamata.
Kuidas paigaldus õnnestus? Millise koha valisid?Rolleyes
Vasta
#12

Ise pole proovinud aga kas näiteks kuumaõhu puhur kui otse sisselaskesse suunata ei annaks head tulemust? Vähemalt sissetulev õhk on siis väga soe. Isegi kui sul on hea õli sees siis on ilma eelsüüte küünaldeta suht keeruline diislit talvel käima saada. Ploki soojendus ju ka samamoodi soojendab mootori ülesse,et põlemiskambris kergemini tekiks plahvatus. Muidugi kuumaõhu puhur(2kw näiteks) eeldab elektrivarustuse võimalust.
Vasta
#13

Värvifööniga olen proovinud. Käima ei saanud ja õhufiltri elementi sulatas augu ... Aga päris palju abi on sellest, kui eelsüüteküünla august natuke diislit sisse, siis augu juurde diisliga immutatud põlev kalts ja starterit.
Vasta
#14

Juuksefööniga olen küll sõiduautot käima saanud kui kõik küünlad läbi olid ja -27 näitas akna taga...

Aga selle kaltsu ja tule lahenduse koha pealt ei saanud nüüd aru nagu päriselt...

Küünal maha, küte sisse ja põlev kalts juurde??? Aga kuidas siis kompressioon tekib kui küünal maas. Selle puhul pigem on starteri andmise hetkel tulelont sealt küünla august väljas ja üle mootori...

Või on tal hoopis kollektoris üks küünal?
Ei ole traktorite hingeeluga nii kursis...

Iseenesest kasutas vana -2000 transit sarnast lahendust. Küll mitte nii robustset aga täiesti toimivat...
Kollektrois oli küünal ja pihusti. Külmkäivituse korral pihustati kütet hõõguvale küünlale. Kütus süttis ja sisselasketakti hetkel neelati elus tuli silindrisse

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta
#15

(06-10-2013, 19:00 PM)runts Kirjutas:  Värvifööniga olen proovinud. Käima ei saanud ja õhufiltri elementi sulatas augu ... Aga päris palju abi on sellest, kui eelsüüteküünla august natuke diislit sisse, siis augu juurde diisliga immutatud põlev kalts ja starterit.

Kes siis läbi õhufiltri kuuma annab?Ikka otse kollektorisse ja enne võib ju ka silindri ribisi soojendada puhuriga ja efekt korralik.Üritasin toda defa linki avada kuid mingi not found.Karteripõhi alt ja pesumasina 2kw tenn sisse ,proovitu ja töötab pldimaterjal selles teemas http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=36926
Vasta
#16

DEFA oma pidi väidetavalt jaheda pinnaga olema, et õli ei küpsetaks. Igasugu veekeetjad, pesumasina ja boileri tennid on küll odavad, aga ei kvalifitseeru.
Ma oma TZ ajasin küll nii käima, et soojendasin kuumaõhu fööniga silndrit. T 40 puhul teisi paljuvõitu justkui.T-16 puhul lasin sisselaskesse puhuda 5 min järjest. -30 ei olnud ka otseselt küll...
Vasta
#17

Tooks ühe vana ja läbiproovitud tarkuse letti. Autode ja uuemate traktorite puhul ilmselt ei sobi, aga vene traktorile küll. Kui on head õlid, hea starter ja aku, siis alustuseks tuleb lasta mootoril teha mõned tiirud ilma kütust andmatta, nii saab põhilisest segavast faktorist lahti, nimelt eemaldad silindri seintelt härmatise. Sellega on selge ka, kui jõudsalt starter mootorit keerab. Pead 10 - 15 sekundit vahet ja siis annad starterit koos kütusega. Nii võiks teha ka siis kui mootorit millegagi soojendanud oled.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#18

(06-10-2013, 21:02 PM)metsakohin Kirjutas:  Tooks ühe vana ja läbiproovitud tarkuse letti. Autode ja uuemate traktorite puhul ilmselt ei sobi, aga vene traktorile küll. Kui on head õlid, hea starter ja aku, siis alustuseks tuleb lasta mootoril teha mõned tiirud ilma kütust andmatta, nii saab põhilisest segavast faktorist lahti, nimelt eemaldad silindri seintelt härmatise. Sellega on selge ka, kui jõudsalt starter mootorit keerab. Pead 10 - 15 sekundit vahet ja siis annad starterit koos kütusega. Nii võiks teha ka siis kui mootorit millegagi soojendanud oled.

+1




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#19

(06-10-2013, 22:34 PM)meli666 Kirjutas:  Miks see vahet pidamine kasulik on?
Mind kunagi targem õpetas nii. Annad starterit paar sekundit ilma gaasita ja siis vajutad gaasi peale. Vahet ei pea. Igatahes niimoodi on ka märgatav vahe käivitumise paremuses olemas.
Kui algul koos gaas põhjas starterit anda, siis ainult valget tossu ajab...

Eksproovi mitme sekundiga -25 juures vändale 2-3 tiiru peale saad, ega vedelad õlid temperatuuri ei tõsta, pealegi tahad veel dekomressiooniga mängida - nii saavadki sekunditest minutid ja suitsu hakkab valest kohast tulema. Starter ei ole mõeldud pidevaks tööks. Väike paus laseb soojusel mähistest korpusesse kanduda ja starteri mahapõlemise oht muutub väiksemaks.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#20

Tuttava T-40'l on tehtud selline rats - õhupuhasti ja sisselaskekolle vahel oleva õhuvooliku asemel on paigaldatud kolmik. Vaba augu ette keevitatud vana vene bensukanistri kork, see on kerge liigutusega avatav. Talvel tõmbad korgi lahti, lükkad kuumapuhuri sisse, ootad minuti ja traktor matsupill iga ilmaga. Pole tal küünalt ega plokisoojendust. Enda 40-le pole mul veel vajadust olnud ühtki soojendust ega küünalt panna, eelmisel talvel läks -18c käima nagu mõte. Kompressioon ja aku peavad head olema.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne