Embleemidega Moskva
#1

Kraapisin ükspäev oma Moskva M1A tagaporilaualt mõne kihi värvi maha, et näha orginaalvärvi.Kraapimise käigus tuli tagatule alt välja mingisugune embleem.Siis võtsin Moskva manuaali lahti ja seal oli ühel samasugusel embleemid paagi ja tagaporilaua peal.Mispoolest sellised Moskvad teistest erinevad, kas nad on mingisugused nn."juubelivariandid" (minu oma on 49.a isend)?Kahjuks on minu Moskva embleemist oli järgi ainult hallikas varjund.

Muide, kas vanematel Moskvatel, kes kandsid viisnurgaga paaki oli see kiri "Mockba" ja viisnurk embleemid või olid nad sissepressitud?

Ootan ka Teie pilte ja vastuseid.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#2

I.R. Kirjutas:Muide, kas vanematel Moskvatel, kes kandsid viisnurgaga paaki oli see kiri "Mockba" ja viisnurk embleemid või olid nad sissepressitud?

1948.a. oli kõik veel peale värvitud, Miski aasta või mõni hiljem hakati paagile kirja "Mockba" pressima. Täpset aega ma ei tea, millal nii tegema hakati.

Minul on hästisäilinud tehasevärvis 1948.a. tumeroheline M-1-A.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Tänan vastuse eest Valdo.
Kas oleks võimalik mõnigaid pilte sinu Moskvast saada?
Kas Sa nende embleemide kohta ei oska midagi öelda?

Tänudega I.R
Vasta
#4

Väidetavalt valmistati partii "juubeli Moskvaid" 1947-l aastal Moskva linna 800-nda? aastapäeva puhuks. Olla neil olnud kroomitud veljed ja paagiküljed ,milledel kirju pilt vist mingist Punase väljaku hoonekesest ,kas mõnest Kremli tornist või mõnest katedraalist, ei mäleta. Huvitav, millise kujuga ja mis neil I.R.-i embleemidel olid (ehk siis neil manuaali embleemidel). Eks see embleemi asi oli enne sõda kombeks mitmel pool ja vast DKW järgi ka tehtud. Enne-sõja ISH-idel vist ei olnud taga-porikal embleemi? Justkui rohkem saksa komme (DKW, NSU, Zündapil metallist..)?
Vasta
#5

I.R. Kirjutas:Kas oleks võimalik mõnigaid pilte sinu Moskvast saada?
Kas Sa nende embleemide kohta ei oska midagi öelda?

Kahjuks ei pääse sinna hetkel ligi (st pääseb ligi suure välja- ja sissekolimistöö tulemusena), kuna minu tehnina on sinna ladustet mitme kihina. Seda vaba aega aga kahjuks ei ole... viimased kuud on peal üsna kiired tööd vahel kuni 18-20 tundi päevas.

Kui suve jooksul õnnestub mõningaid hooneid juurde ehitada, siis vast saab olema võimalik.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#6

kass Kirjutas:Huvitav, millise kujuga ja mis neil I.R.-i embleemidel olid (ehk siis neil manuaali embleemidel).

Minu M1A on pärit natukene hilisemast ajast(49.a).Need embleemid näevad välja sellised nagu sellel manuaali pildid.Meenutaks natukene nagu kotkast, eks ma ükspäev teen enda embleemist ka väikse pildi.Moskval on mul säilinud ainult tagaporilaual olev, kuna paak on vahetatud uuema vastu.
Vasta
#7

Minu Moskva tagaporilaual olev embleem näeb välja selline:

http://beta.album.ee/node/10099396/50050261
Vasta
#8

Tere,

Ei tea kas on küll ilus 3 aasta vanust teemat taas üles võtta, probleem on tõenäoliselt juba lahenduse leidnud, kuid esimese modifikatsiooni M1A on ka minul päevakorras. Minule on pikka aega Moskva tehase DKW RT koopiad huvi pakkunud, üht-teist on varuosade näol aja jooksul ka garaaži pudenenud (vahepeal tasub igasuguse niisama huvi pakkuva "pahna" ostmine ka lõpuks ära). Hiljuti sai leitud sobiva (vanema kui 48' aasta M1A leidmine kodumaalt pole enam ilmselt lihtne) vanusega toorik ning edaspidi püüan seda komplekteerida.

Nimelt masinaks, või õigemini kondikavaks, on 1948. aasta isend, raaminumber 13775. Vesiembleemidest on säilinud vaid hallid jäljed, paagi ülaosas pole sedagi.


[Pilt: k3925s.jpg]
Mõne leitud kehva pildi põhjal võib oletada, et tähe välisserv oli punane, sisemus kollakas ja kiri "Moskva" valge?

Täpselt ei teagi, kas paagi ülaosa vesiembleem oli idente porilaual olevaga või mitte. vaadates seda netist leitud pilti, võiks väita, et ei olnud. Minu valduses oleva varajase M1A varuosakataloogi (tõen. lihtsalt saksa jooniseid kohandatud?)koopias pole samuti embleemidest juttu tehtud.

[Pilt: 2079uh2.jpg]
Üks üldpilt raamist sellises seisus, nagu see toodud sai. Vana tüübi kinnitusega lenks, terve pumbakinnitus, mõlkideta ja aukudeta põlvekummideta paak ja pool "tilgakujulist" tööriistakarpi on olemas - algus seegi Smile. Lisaks veel hunnik muid pisidetaile, mis kastis kaasa tuli. Küljes on võõralt masinalt pärit paksult üle võõbatud esihark, mille külge on pandud mõned osad õige hargi küljest, mõned läinud vahetusse. See on halb seetõttu, et esimeste aastate M1A-del võib esihargis olla väikeseid erinevusi niplite või muude vidinate pinnakattes. Algselt sellele masinale kuulunud esihark on õnneks olemas, kataloogist järge ajades saab ehk jälile, mis on õige ja mis mitte.

PS. Hiljuti Vanatehnika turgu tehtud kuulutuses olevate juppide vastu on jätkuvalt huvi.
Vasta
#9

Pole hullu midagi, et vana teema üles soojendasid. Ma pole enda omaga eriti tollasest seisust kaugemale jõudnud, kuna Bmw-d tulid peale. Minu M1A on tehtud vis 49., kuna mootornumbri lõpp oli -49.
Embleemidest häid pilte, joonised pole saanud, et ise saaks järgi teha. Ehk saab sinu omadest midagi ülesse joonistada? Ega sa ei oska öelda, et kas 49.a aastal oli juba põlvekummidega ja sissepressitud kirjaga paak? Ise ma arvan, et ei olnud, kuna mul on embleemid peal. Hetkel on tsikli küljes see põlvekummidega paak, millelt embleemi ei leidnud. Mind huvitaks ka pildid ülemisest pumba kinnituskõrvast ja pöörderaadiuse piirajast.

Parimat,
Illimar
Vasta
#10

Tere

Vahepeal väike edasiminek selles vallas. Nimelt õnnestus tellida siit komplekt embleeme. Mina suhtlesin inglise keeles, müüja vapralt ka kirjutas vastu, kuid kes vene keelt mõistab sellel on hoopis lihtne. Paistavad üpris lähedased originaalidele olema, manusesse lisan paar pilti mis vene foorumitest originaalidest leidnud olen. Sellega on see mure siis sisuliselt murtud.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           
Vasta
#11

kas need ikka on vesipildid?
ma asjast palju ei jaga, aga esmane mulje tekkis küll seuke, et tavalise kleepsuga tegu.
Vasta
#12

(28-01-2015, 10:42 AM)diesel Kirjutas:  kas need ikka on vesipildid?
ma asjast palju ei jaga, aga esmane mulje tekkis küll seuke, et tavalise kleepsuga tegu.

Väike sõbralik nõuanne - ei ole tarvis muretseda asjade pärast, millest "palju ei jaga", eriti esmase mulje põhjal!  Rolleyes
Vasta
#13

ikke muretsen. eestlased juba on seuksed muretsejad.
tehnoloogia hakkas huvitama.
muretseks äkki omalegi.
Vasta
#14

Ksf! karpaadid, sul ei tulnud ülevalt paagi pealt MM3 embleemi välja? Võib-olla tehasemanuaali pildid petavad, aga mulle miskipärast tundus, et paagi ülalosas olev embleem on natuke suurem...? Kui kellelgi peaks veel soovi olema viidatud lingilt neid embleeme tellida, siis võime näiteks ühistellimuse teha.
Vasta
#15

(28-01-2015, 10:42 AM)diesel Kirjutas:  kas need ikka on vesipildid?
ma asjast palju ei jaga, aga esmane mulje tekkis küll seuke, et tavalise kleepsuga tegu.

переводные наклейки. 


Illimar, minu tsikli paagil on ülaosas värv krundini maha kulunud ja pinnarooste kahjustustega, embleemist pole jälgegi. Mul M1A albumis on üsna kvaliteetsed fotod, selle järgi olen üsna kindel, et embleem paagil on sama, mis porilaual.  


[Pilt: 2s650jl.jpg]
Vasta
#16

kui peale saad pandud, siis jaga palun infi ka, et mis ja kus ja kuidas.
Vasta
#17

Komplektis oli kõiki logosid peale "Moskva" kirjade rohkem kui vajalik, et saaks enne harjutada. Reaalselt minu rattale pealepanek on kauge tulevikumuusika. Vahepeal müüja saatis pildi oma rattast. Huvitava märkusena mainis ta muuhulgas, et ka uuematel pressitud kirjadega paaki omavatel ratastel oli MMZ logo porilaua peal. Seda ei oska mina kinnitada ega ümber lükata. Vene foorumis nägin üht hästi taastatud uuema variandi tsiklit, millele oli see tõepoolest sinna lisatud, algul pidasin omaloominguks.
Lisaks Moskva embleemidele võib samalt müüjalt küsida sisuliselt kõiki nsvl rataste dekaale.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#18

(28-01-2015, 22:17 PM)kradmelder Kirjutas:  
(28-01-2015, 09:05 AM)karpaadid Kirjutas:  Tere

Vahepeal väike edasiminek selles vallas. Nimelt õnnestus tellida siit komplekt embleeme. Mina suhtlesin inglise keeles, müüja vapralt ka kirjutas vastu, kuid kes vene keelt mõistab sellel on hoopis lihtne. Paistavad üpris lähedased originaalidele olema, manusesse lisan paar pilti mis vene foorumitest originaalidest leidnud olen. Sellega on see mure siis sisuliselt murtud.

Te olete päris tigedad oma raha peale Wink . Samad kleepsud tootjamaalt-

http://izh49.borda.ru/?1-13-0-00000021-0...1420446829
Sama inimese käest tellisingi Ukrainast.
Vasta
#19

Panen siis mõne pildi ka üles sellest mootorrattast, mis teema algatas. Komplekteerisin täna ta nii palju ära kui võimalik. Uurisin ka varianti, et pressitud kirjadega paak võib olla originaal. Ja ilmselt seda ta ongi – on samas värvis ülejäänud raamivärgiga - sinakashall. Võimalik, et tegu hilise 1949. aasta isendiga, mis sai juba uue paagi. Paagi pealt embleemi otsida enam võimalik polnud, liialt palju värvikihte ja ka eeltööd on tehtud. Raami- ja mootorinumber on vastavalt 039927 ja 40199 – 49.  Korra oli prooviks peale K-125 varajane paak, kuid teadagi on K-125-l täiteava kael, kork ja tema kinnitussuund teistsugune. Tähelepanu väärib ka veel esitule võru, mille kinnituskõrv on sirge (samuti ka lambikerel), ehk üldlevinud tulevõru sinna ei sobi. Relee on olemas ning üks on varuks ka veel. Esiporilaud on 48. aasta isendilt ja spidomeeter on uuem. Kui õigesti mäletan, siis silindri ülemise jahutusribi peal oli kiri „M1A“ või „MMZ“, mida uuematel silindritel ei kohta.

Puudu on või väljavahetamist vajavad järgnevad jupid:
1)      Aku kinnitus ja relee alus;
2)      legendaarne signaal C-35;
3)      vanatüübi spidomeeter (selline);
4)      helkur;
5)      korralik süütelukk;
6)      korralik ülemine ketikaitse;
7)      käigunäidik (nn seier);
8)      silinder;
9)      pumba ülemine kinnituskõrv;
10)  komplekt ühesuguseid heebleid ja parempoolne heebli kinnitus;
11) ja muu pudi-padi.

[Pilt: orig_29100639_MUaH.jpg]

[Pilt: orig_29100641_tvKo.jpg]

[Pilt: orig_29100645_rTdP.jpg]

Millalgi teen veel võrdluse mõningate osade vahel, sest kunagi õnnestus hankida palju 48.a M1A tükke, mille mootori karter ja tagumise ratta rumm on väheke teistsugused. Rohkem pilte näeb siit: http://album.ee/album/261493/50350951
Vasta
#20

Sinu omal ikka päris lux seis, mis puutub komplektsusesse. Osade võrdlus ja pildid oleks kunagi teretulnud, eriti mis puutub rummudesse ja ka pidurikilpidesse.  Õiged rattavõllid puuduvad minul üldse. 
Oleks huvitav teada aastate lõikes tootmismahtu. Minu 48' aasta ratta mootori(mida minu valduses pole)number on 13957 ja raami nr 13775. Ilmselt ka mitte päris 1948 aasta esimesest poolest. Mul olev vanim M1A mootor pärineb juba 1950 aastast, numbriga 65 tuhat+. Paraku vanemat mootorit pole õnnestunud leida.
Minul on veel osi palju puudu. Kohe meenuvad Sinu poolt nimetatud sirge kõrvaga tulevõru, vana malli spidomeeter, signaal, akualus ja ketikaitsmed. Õnneks pole M1A just väga detailiderohke ratas ning mitmed esimesele seeriale iseloomulikud osad olid ka minu ratta jäänustel kas küljes või kaasas. Lisaks vahepeal on õnnestunud üht-teist huvitavat soetada. Nt ideaalselt säilinud tööriistakarp, heas säilivuses G-35 genekas, "lapik" tuledelüliti jms. Asja juurde käivana trehvasin ka hiljuti varajasele M1A instruktsiooniraamatule, aasta 1948, tiraaž 15 000. Sellist polnud varem näinud. 


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne